Mode & Beauty alle pijlers

spijt van cosmetische behandeling

21-07-2013 12:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hetzelfde hebben.

Ik heb zo'n 5 jaar geleden een paar moedervlekken weg laten halen. Soort bultjes waren het. Eentje onder mn lip en één op mijn bovenarm.

Ik irriteerde me er zo aan.want ze vielen best op. Vond het vies en lelijk.

Heb toen is een afspraak gemaakt bij een dermatoloog en ernaar laten kijken. Maar in mijn ogen was het cosmetisch..voelde me er rot door.

Een plastisch chirurg heeft het verwijderd. Eerste jaren was het geen probleem maar ineens zag ik het litteken. Het zijn ook wat diepe littekens geworden.soort kuiltjes. En het is echt een wit litteken.

Voel me soms erg rot er door..spijt.

Ik had even door moeten bijten en accepteren dat ik die plekjes had.

Heb ook moeite mezelf te accepteren zoals ik ben en dacht dat deze ingreep me knapper zou maken. soms zijn er dagen dat ik erg depri ben. Terwijl nooit iemand iets over de littekens gezegd heeft. Kan bedroefd worden als ik in de spiegel kijk.

Heeft iemand ook zoiets gedaan of meegemaakt?
anoniem_171627 wijzigde dit bericht op 05-09-2013 19:02
Reden: veranderen
% gewijzigd
Vallen de kuiltjes dan meer op dan een bruine vlek? Ik zou liever een kuiltje hebben dan een bruine vlek bij mijn lip eerlijk gezegd.

En ik weet zeker als je je al druk maakt om een klein litteken van 1cm dat je die bruine vlek nooit had geaccepteerd, dus dan had je je ook nu rot, of nog rotter, gevoeld. Je hebt wat meer zelfvertrouwen nodig, je kijkt denk ik te veel en te kritisch (en te dichtbij?) in de spiegel!
Ik heb een beetje de indruk dat jij jezelf zo moeilijk kunt accepteren dat je nu denkt dat die littekens een hele grote invloed op je uiterlijk hebben, maar dat het echte probleem meer zit in de manier waarop jij naar jezelf kijkt.

Ik heb een heel lelijk litteken op mijn voorhoofd, maar eigenlijk hoort het zo bij mij dat ik het helemaal niet meer zie.

Ben wel eens in de spiegel gaan kijken of hij er nog wel zit, dacht dat hij misschien wel weg getrokken was, maar hij valt me gewoon niet meer op, zo weinig ben ik er mee bezig. Misschien moet je er toch aan gaan werken om jezelf te gaan accepteren. Als je dit niet zelf kunt dan misschien met hulp.

Het is niet goed dat dit zo'n invloed heeft op jou dat je er ongelukkig of depri van wordt.

Je voelt je een stuk gelukkiger als je jezelf kunt accepteren.
je had liever af willen wachten tot/ of ze kwaadaardig werden?

Tsja,.............
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Na jaren zie je opeens het litteken? Ben je verandert in je gezicht? Heb je er rimpels bij gekregen, of is er iets anders gebeurt waardoor het nu opeens opvalt?
Ja ik heb ook hulp nodig.maar weet niet goed wat of hoe.

Ook denk ik dat dit grote invloed heeft op een relatie. Ben met een jongen gegaan die tot drie keer toe mn vriend is geweest. En nu heb ik het zelf uitgemaakt.maar heb hem een jaar nog geregeld gezien.ik probeer van hem los te komen.maar voel me ook zo rot dat ik weer terug wil gaan.maar het gaat lang goed bij ons en dan weer niet.

Ben erg bang dat veel mijn schuld is door hoe ik vaak in mn vel zit:'(:'(:'( en doe echt mn best
quote:Louba schreef op 21 juli 2013 @ 12:59:

Na jaren zie je opeens het litteken? Ben je verandert in je gezicht? Heb je er rimpels bij gekregen, of is er iets anders gebeurt waardoor het nu opeens opvalt?Ineens viel het me gewoon echt op..raar maar waar
quote:vivaas schreef op 21 juli 2013 @ 12:54:

Vallen de kuiltjes dan meer op dan een bruine vlek? Ik zou liever een kuiltje hebben dan een bruine vlek bij mijn lip eerlijk gezegd.

En ik weet zeker als je je al druk maakt om een klein litteken van 1cm dat je die bruine vlek nooit had geaccepteerd, dus dan had je je ook nu rot, of nog rotter, gevoeld. Je hebt wat meer zelfvertrouwen nodig, je kijkt denk ik te veel en te kritisch (en te dichtbij?) in de spiegel!Klopt af en toe doe ik dat.probeer het te vermijden
quote:beertje_102 schreef op 21 juli 2013 @ 12:45:

Voel me soms erg rot gedoor..spijt.

'Spijt is wat de koe schijt', zegt mijn moeder altijd.

Oftewel; het heeft geen zin, je kunt de tijd niet terugdraaien.

En als jij je destijds echt zo stoorde aan die moedervlekken, denk ik niet dat je daar op een gegeven moment vrede mee had gekregen. Denk je zelf van wel?
Oh, ik zie dat vivaas in de eerste reactie eigenlijk al hetzelfde zegt.

Met haar eens dus
Heeft iemand tips wat ik kan doen? En hoe ik misschien hulp kan krijgen hierbij
Je zou dit kunnen proberen:

Is goed spul, maar werkt het beste als je er zo snel mogelijk na een ingreep mee begint (zodra het verantwoord is natuurlijk).
Heeft de arts het niet met stikstof gedaan? daar krijg je amper littekens van. Een andere arts zou je wellicht met laser van het litteken af kunnen helpen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:beertje_102 schreef op 21 juli 2013 @ 13:01:

Ja ik heb ook hulp nodig.maar weet niet goed wat of hoe.

Ik zeg, begin bij je huisarts. Echt, dat is de eerste stap. Want al jouw (nikszeggende) onzekerheden maken het leven echt niet leuk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Psycholoog voor je zelf vertrouwen en eigenwaarde.

Meestal is daar een diepere oorzaak voor.

Gedragstherapeut kan ook nog of haptonoom.

Verder bestaan er ook curcessen *kom even niet op de juiste spelling. Voor zelf vertrouwen te vergroten
Je moet even doorbijten en accepteren dat je die plekjes hebt (die niemand anders ziet dan jijzelf).
Je hebt geen last van je litteken, je hebt een gebrek aan eigenwaarde. En dan is het heel makkelijk om al je issues aan een littekentje op te hangen die anderen niet eens opvalt.

3x uitgemaakt met dezelfde jongen. Komt natuurlijk ook van Het Litteken. Het warme weer vandaag waarschijnlijk ook?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jij ziet die littekens, maar ik wil wedden dat het reuze meevalt en dat je er echt niet minder knap door geworden bent.

Als die bultjes er nog hadden gezeten had je je nu daar aan lopen ergeren. En als een arts zegt dat het misschien kwaadaardig kan worden, wat maak je je dan nog druk om een littekentje, blij dat je van die dingen af bent (ik probeer je wat positiever te stemmen)

Ik heb een vrij groot en opvallend litteken in mijn decolleté en ik heb in 7 jaar tijd ik geloof 2x een vraag of opmerking erover gehad, echt, het valt niemand op, behalve jezelf.

Wat je kan doen is camouffleren en anders accepteren. Meer niet, en positiever over jezelf gaan denken, al dan niet met hulp, je leven hangt echt niet af van een litteken.
3x met dezelfde jongen door je litteken?

Ik heb al veel onzin verhalen gehoord,maar dit slaat bijna alles!

Een ex is een ex,en das niet voor niks.

Je kan niet heel je(in jouw ogen) ellendige leven af laten hangen van een paar miniscule littekentjes,die je pas een paar jaar na je ingreep ziet hoor?!
Oh, ik heb even geloept, en bij nader inzien denk ik dat de Biodermal Littekencrème toch niet afdoende is......
Ik heb eens in zo'n vrouwenblad wat gelezen over een siliconencreme voor littekens. Het heet Dermatix. Misschien dat het helpt? http://www.dermatix.nl/content/wat-dermatix-0

En ook al wordt het litteken niet minder: zit niet teveel in de put daarover en besteed er niet teveel aandacht aan. Mensen zien vaak vooral het totaalplaatje en iedereen heeft wel iets wat hij/zij minder leuk vindt. Ik kende vroeger iemand die een grote donkere vlek had op een deel van haar gezicht. Maar ze zat er niet mee en het was zo'n leuk, spontaan mens met een vrolijke uitstraling dat haar wijnvlek amper opviel. Ze maakte zich mooi op, ze had schitterend mooie nagels, ze kleedde zich goed, ze was gewoon echt leuk. Genoeg mannen die haar heel aantrekkelijk vonden en dat was ze ook.
quote:ladytruckster schreef op 21 juli 2013 @ 16:30:

3x met dezelfde jongen door je litteken?

Ik heb al veel onzin verhalen gehoord,maar dit slaat bijna alles!

Een ex is een ex,en das niet voor niks.

Je kan niet heel je(in jouw ogen) ellendige leven af laten hangen van een paar miniscule littekentjes,die je pas een paar jaar na je ingreep ziet hoor?!

Ik denk dat ik verkeerd begrepen word. Nee het is niet uitgegaan vanwege die littekens. Ik ben bang dat door mijn onzekerheid ik geen relatie aankan.en er veel aan mezelf ligt.

Nee duh tuurlijk niet door die littekens!
Een zalfje zal je onzekerheid niet wegnemen, misschien kan je via de huisarts wat gesprekken krijgen met een psycholoog. Het gaat niet om je uiterlijk, maar om je innerlijk, daar zit je probleem.

Als je hiermee aan het werk gaat dan zal je je een stuk prettiger en gelukkiger voelen.
quote:himalaya schreef op 21 juli 2013 @ 15:25:

Je hebt geen last van je litteken, je hebt een gebrek aan eigenwaarde. En dan is het heel makkelijk om al je issues aan een littekentje op te hangen die anderen niet eens opvalt.

3x uitgemaakt met dezelfde jongen. Komt natuurlijk ook van Het Litteken. Het warme weer vandaag waarschijnlijk ook?Ik zelf heb het alleen de laatste keer uitgemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven