Ingebroken in mijn huis
zondag 21 juli 2013 om 05:37
Dit is echt schrikken zeg... Ik en mijn moeder wonen in een een flatwoning. En we waren op vakantie geweest naar Turkije, en 1 dag voordat we terug gingen naar huis kregen we een belletje van onze buurvrouw dat er is ingebroken in ons huis. Politie was gekomen toen de buurvrouw ons huis ging schoonmaken en zag dat er gerommeld was en had ze dus gebeld. Erg schrikken en ik was bang wat we kwijt waren maar gelukkig dat we toen niet thuis waren. Aangekomen bij thuis mochten we niks aanraken, rechercheur was aangekomen. Hij heeft vingerafdrukken gevonden die van een handschoen waren dus niet te traceren was. Daarna hebben we gemerkt dat mijn moeders sieraden die veel geld kosten zijn gestolen. Niks van mij gelukkig maar vind het wel heel erg voor mijn moeder. Ook heel zielig want ze is een een staande moeder en ze werkt heel hard! Hele huis was ook op zijn kop gegooid, alleen raar dat ze het geld wat ik op mijn bureau had laten liggen niet hadden meegenomen. Er werd verteld dat ze door mijn moeders raam zijn binnengeklommen en via de balkon zijn vertrokken. Heel eng vind ik dit, dat juist iemand in me huis komt binnendringen en gaat stelen. Ik vind het wel heel erg toevallig dat het gebeurde terwijl we weg waren. Ik denk dan juist dat het iemand is die we kennen. Ik vind me huis nu ook heel erg onveilig en heb nu ook al slaap problemen.
Hebben jullie hier ook weleens last van of tips?
Hebben jullie hier ook weleens last van of tips?
zondag 21 juli 2013 om 12:15
Neem een alarm, heb ik ook. Heb ooit een kennis bij de NL politie gesproken en die zei dat Nederlandse huishoudens weinig gebruik maken van alarmsystemen, daarom zijn inbrekers in NL er ook niet op voorbereid zoals in andere landen waar iedereen zo een ding heeft en ze weten hoe ze het moeten uitschakelen.
zondag 21 juli 2013 om 15:18
zondag 21 juli 2013 om 20:32
quote:kouneli schreef op 21 juli 2013 @ 12:15:
Neem een alarm, heb ik ook. Heb ooit een kennis bij de NL politie gesproken en die zei dat Nederlandse huishoudens weinig gebruik maken van alarmsystemen, daarom zijn inbrekers in NL er ook niet op voorbereid zoals in andere landen waar iedereen zo een ding heeft en ze weten hoe ze het moeten uitschakelen.
Van de politie vernomen dat een hond de beste optie is, die huizen waar een hond woont worden meestal over geslagen, een hond maakt kabaal daar houden ze niet van.
En ja het is triest dat Roemenen/Bulgaren kinderen meenemen om op dievenpad te gaan... Maar het schijnt veel voor te komen..
Van de politie vernomen dat een hond de beste optie is, die huizen waar een hond woont worden meestal over geslagen, een hond maakt kabaal daar houden ze niet van.
En ja het is triest dat Roemenen/Bulgaren kinderen meenemen om op dievenpad te gaan... Maar het schijnt veel voor te komen..
zondag 21 juli 2013 om 21:15
Hier is een keer ingebroken via het doucheraampje (badkamer is op de begane grond). Naderhand spijlen voor dat raampje laten maken en er is later door de gemeente een poort gemaakt waardoor de brandgang achter het huis afgesloten wordt voor vreemden. Ik hoop altijd maar dat het niet nog een keer gebeurd (vorige keer was ik thuis) want ben best angstig hiervoor. Heb in elk geval altijd mijn telefoon naast me liggen.
zondag 21 juli 2013 om 21:16