Gezondheid alle pijlers

Tampons na zwangerschap

22-07-2013 09:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek advies: ik ben 5 maanden geleden bevallen, het was een zware bevalling met knip en pomp. Sinds de bevalling kan ik geen tampons meer gebruiken, ze zakken er eigenlijk gewoon uit. Maandverband vind ik ook niks, maar ik heb geen keus. Geen ramp van wereldniveau, maar wel vervelend!

Ik ben ervoor naar de Gyn geweest, die heeft mijn bekkenbodemspieren getest, die zijn prima, ik heb geen problemen met urine en ontlasting ophouden, seks geeft geen problemen, alleen de tampons. De Gyn heeft aangegeven dat er een 8 ponder door mijn vagina is gekomen, en dat het niet gek is dat een kleine tampon een koprol kan maken down there :-) , dus dat ik beter super tampons kan nemen of nog groter.

Heeft iemand ervaring hiermee? Trekt dit nog bij tijdens het ontzwangeren?
Ik ben pas na een maand of 10 weer ongesteld geworden na mijn beide bevallingen en toen paste ik de allerkleinste maat tampons weer. Voor die periode niets hoeven gebruiken, dus ik weet niet hoe snel alles weer bijtrekt...
Na 2,5 gebruik ik nog steeds raketten. Een kleinere zakt niet uit, maar houdt ook niks tegen. Wen er maar aan, denk ik.
Hallo?!
quote:_Doortje_ schreef op 22 juli 2013 @ 09:55:

Na 2,5 gebruik ik nog steeds raketten. Een kleinere zakt niet uit, maar houdt ook niks tegen. Wen er maar aan, denk ik.+1
Ik heb nooit meer tampons kunnen gebruiken als daarvoor. Ze zakken eruit, het irriteert en zit gewoon vervelend.

Ik gebruik tampons nu alleen voor gelegenheden (strand etc), gelukkig slik ik de pil door, dus weinig ongesteld.

Ik ben wel weer gewoon strak geworden, hoor ik ook regelmatig van mannen, dus daar ligt het niet aan. Tampons zitten me gewoon niet lekker meer na de bevallingen.
3,5 jaar na de eerste bevalling (en tussendoor nog een zws en bevalling), past er nog steeds geen tampon in. Het is net of mijn vagina minder diep is (of bmh is verder naar beneden komen te liggen).

Ik heb inmiddels een implanon en word niet ongesteld. Ook een oplossing.
Geen idee wat het verschil is. Ik had twee keer een achtponder maar na de bevallingen kon ik ook gewoon weer tampons dragen. Ook mini's op de lichtere dagen.

Ik gebruikte wel tampax met inbrenghuls. Misschien een keer van merk wisselen en kijken of dat nog verschil maakt? Zeker met zo'n warm weer lijkt me maandverband verschrikkelijk. Ik vond het al erg met vloeien na de bevalling die lappen.
Is een menstruatiecup een oplossing? Heb je dat al eens geprobeerd?
Zorgen dat je niet meer ongesteld wordt? Pil doorslikken, prikpil, mirena, implanon?
Ik zou hier eens naar een cup kijken als ik jou was:

http://home.tiscali.nl/cupper/#.UezsAKzzD5M

http://www.cutecotton.nl/

Ik ben een cup gaan gebruiken na de bevalling van mijn oudste, met nagenoeg hetzelfde probleem als jij. Dit werkt echt.

En ik ben blij dat ik van al dat wegwerp, plastic en broeierigheid af ben. Ik wilde dat ik het ehm ..... 17 jaar eerder had ontdekt.
Mijn jongste is inmiddels bijna 6 jaar en hier nog steeds hetzelfde probleem. En het vreemde, de ene maand is het geen probleem en de andere maand gaat het gewoon niet. Accepteren denk ik, veel meer kun je niet doen.
Ook een knip, vacuumpomp en achtponder maar toen mijn cyclus weer terug kwam (ook 5 maanden) weer gewoon dezelfde tampons.
Hier knip, scheur, pomp en 10 ponder en ook problemen met tampons. Ze zakken niet uit, maar houden weinig tegen.
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
Oh crap, hier had ik nog niet eens over nagedacht..... Hier ook een achtponder, knip en pomp maar nog niet ongesteld geworden. Bevalling was zeven weken en een dag geleden. Ik haat maandverband! Oei...

Sorry, hier heb je natuurlijk niks aan!
Ik had dan wel een totaal ruptuur, maar ik gebruik gewoon weer mini-tampons. De boel trok langzaam strakker; een jaar na de bevalling was het zo ongeveer zoals het voor de bevalling was (behalve dan dat ik na 15 maanden nog een hechting verloor, maar een kniesoor die daar op let )
Hier geen knip, vacuum of 8-ponder en wel hetzelfde probleem. Bevalling op zich is geen voorspeller denk ik . Zoon woog krap aan 6 pond en de hele bevalling duurde amper 1,5 uur
Dank voor de reacties!

Ik ga zeker eens naar zo'n cupje kijken, al kan ik me nog herinneren dat ik het ook had geprobeerd toen ik 18 was ofzo, en toen bij iemand op een hagelwit toilet met dat cupje zat...ik geloof dat die nog omgespoeld moest worden, hopelijk is er tegenwoordig ook wegwerp?

En ik vind in de op het net klinken alsof ik een mega hooischuur heb waar de tampon zo uitvalt, maar dat valt best mee, hij zakt alleen net wat uit waardoor ik m voel.
Heeft bij mij zeker wel een jaar geduurd voordat ik er normaal een tampon in kreeg, die niet zeer deed (want knip) en ging koppeltje duikelen. Gebruik inmiddels weer gewoon medium tampons (want goddank, ik HAAT maandverband. )
Ja dit trekt bij. Ik heb geen knip of scheur gehad, mijn jongste is bijna 2 en pas sinds heel kort kan ik mini tampons weer goed hebben. Het trekt echt nog bij.
Ik snap het niet helemaal. Je gyn geeft aan dat je beter super tampons of nog groter kan nemen. Wat is dan het probleem? Dan neem je die toch gewoon als dat wel werkt?
quote:olivia1 schreef op 23 juli 2013 @ 14:13:

Ja dit trekt bij. Ik heb geen knip of scheur gehad, mijn jongste is bijna 2 en pas sinds heel kort kan ik mini tampons weer goed hebben. Het trekt echt nog bij.Er schrijven anders mensen mee bij wie het dus niet goed gekomen is. Dat kan namelijk ook.
Hier ook een zware bevalling, een knip en de pomp maar gebruik de eerste 2 dagen super tampons en daarna normaal. Dat gaat prima. Zoon is nu bijna een jaar, maar na 4 mnd ging het weer, daarvoor irriteerde het.
Ik heb altijd supertampons moeten gebruiken al vanaf mijn 12e en die zijn niks anders dan de normale of mini hooguit ietsje dikker en daar voel je niks van.

Gewoon doen.
quote:Groupie schreef op 22 juli 2013 @ 13:34:

Dank voor de reacties!

Ik ga zeker eens naar zo'n cupje kijken, al kan ik me nog herinneren dat ik het ook had geprobeerd toen ik 18 was ofzo, en toen bij iemand op een hagelwit toilet met dat cupje zat...ik geloof dat die nog omgespoeld moest worden, hopelijk is er tegenwoordig ook wegwerp?

En ik vind in de op het net klinken alsof ik een mega hooischuur heb waar de tampon zo uitvalt, maar dat valt best mee, hij zakt alleen net wat uit waardoor ik m voel.

Dank voor de illustratie; ik zag hem al helemaal door je broekspijp naar beneden vallen.

Maar wat Ronniemitchel al zegt: wat is er tegen op supertampons tijdelijk (ik draag die dingen, zonder bevalling, al jaren, voel je niet hoor)
Ik denk dat de anatomie veranderd is en hier het probleem kan zijn

De tampon moet 'om het hoekje' ( schaambeen) en dus niet recht naar binnen. Als je, zonder tampon, met je vinger voelt in je vagina, kun je misschien beter voelen hoe je vagina is.

Misschien moet je dus nu je tampon dieper inbrengen?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven