Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Hey allemaal,

Wat is het lekker druk hier in het topic.

Wij zijn net terug van het strand. Mihoen slaapt, dus even een momentje voor mezelf :-)

Net weer veel zwangeren gezien op het strand, en toegegeven ik ben minder jaloers op de dikke buiken nu het zo warm is

@ roken: zooo stom dat ik weer begonnen ben. Tijdens mijn zwangerschap helemaal gestopt (kostte me weinig moeite toen), daarna weer begonnen. En een half jaar terug 4 maanden gestopt geweest maa toch weer begonnen.

Stiekem zou ik het liefst door paffen tot we ervoor gaan en dan stoppen, aar wie weet blijven we he uitstellen en stop ik nooit.

Na de vakantie moet het maar eens afgelopen zijn.

@tara: hier ook een werkeloze vriend, helaas al 2 jaar. Hij is nog een hee tijd doorbetaald, en daarna nog WW gehad. Na de vakantie wil hij heel hard op zoek. Ik hoop da het ukt, want anders gaat het krapjes worden huize noodles.

@hoppala: in jouw situatie kan ik me goed voorstellen dat je sms denkt " waarom wachten?". Maar je bent nog lekker jong! Geen stress dus

@ukkie: hoe lang zijn jullie al samen? En zijn jullie an plan m snel samen te gaan wonen? Of juist rustig aan?

We zijn trouwens even oud zag ik in de tabel, leuk. Jij ook uit 1981? Goed jaar hoor

Succes voor iedereen die moet werken vandaag!
Ik heb niet op deerden gereageerd, sorry daarvoor, het is soms zo lastig scrollen op de iPad. Wat dat betreft forumt de laptop veel fijner. Mar die hebben we niet mee..
@ noodles: Nou ik hoop niet dat het bij ons zo lang gaat duren. Hij krijgt nog een half jaar ww en word nu al helemaal gek van het thuis zitten. Hij vind zich zelf ook steeds meer een niksnut en snapt niet wat ik in hem zie. Ik zie gewoon de man waar ik heel veel van houd en een kindje mee wil maken.
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten vooral omdat we nog maar 'kort' samen zijn, 2,5 jaar inmiddels en pas sinds september vorig jaar samen wonen (hoewel dat al bijna een jaar is, realiseer ik met net). En natuurlijk omdat ik straks een nieuwe baan moet zoeken.

Maar ik denk wel vaak, waarom wachten we eigenlijk nog. Gelukkig staat mijn vriend wel achter zomer volgend jaar (was ook zijn voorstel)
quote:tara82 schreef op 23 juli 2013 @ 15:18:

@ noodles: Nou ik hoop niet dat het bij ons zo lang gaat duren. Hij krijgt nog een half jaar ww en word nu al helemaal gek van het thuis zitten. Hij vind zich zelf ook steeds meer een niksnut en snapt niet wat ik in hem zie. Ik zie gewoon de man waar ik heel veel van houd en een kindje mee wil maken.

Wat rot voor je vriend dat hij zich zo voelt. En wat lief wat je schrijft over hem

Ik denk niet dat het het bij jullie ook zo lang gaat duren hoor, dit is wel echt uitzonderlijk..

Wij hebben dit ook wel semi-bewust zo gedaan. Vriend had nog veel spaargeld en wilde graag wat tijd met Mihoen doorbrengen ipv hem naar de opvang te brengen. Maar nu wil hij echt graag aan de bak hoor. Maar zonder diploma is het erg lastig momenteel.

Ik duim maar dat hij snel iets vindt, hij is met alles echt een op het nippertje type ik maak me al maanden zorgen om de financiën, terwijl hij er bijzonder kalm onder is.
quote:hoppala schreef op 23 juli 2013 @ 15:21:

Wij wachten vooral omdat we nog maar 'kort' samen zijn, 2,5 jaar inmiddels en pas sinds september vorig jaar samen wonen (hoewel dat al bijna een jaar is, realiseer ik met net). En natuurlijk omdat ik straks een nieuwe baan moet zoeken.

Maar ik denk wel vaak, waarom wachten we eigenlijk nog. Gelukkig staat mijn vriend wel achter zomer volgend jaar (was ook zijn voorstel)

Zomer volgend jaar is toch gewoon een mooi moment. Ik hoop zo dat ik met je mee kan doen!!

En alles op z'n gemakje is wel zo fijn, zo'n stroom versnelling als bij ons destijds kan ik je niet aanraden..
@tara: ik heb zelf ooit een jaar thuisgezeten. Was echt verschrikkelijk. Heb op een gegeven moment zelfs enkele uren per week magazijnwerk gedaan, werd helemaal gek van het thuis zitten in niks doen. Hoop dat hij snel een baan vindt! (net als alle anderen hier die op zoek zijn!)

@noodles: is je vriend ook echt al twee jaar op zoek naar werk? Lijkt me erg frustrerend!

@roken: nooit gedaan, vriend ook niet. Vind het heel smerig.
@ Noodles: Ik kan wel begrijpen waarom jullie het zo hebben aangepakt. Als we al een kindje zouden hebben zou hij ook met veel liefde voor hem of haar zorgen terwijl ik werk. Maar verdelen liever het werken en het verzorgen eerlijk. Dus wachten we nog.

@ J22: Ik zie aan mijn vriend hoe erg hij het vind, dus ik kan me voorstellen dat je inderdaad alles aangrijpt om maar wat te doen.
@Hoppala; Nou klinkt alsof jullie toch al best wel een goede stabiele basis hebben samen. Maar goed, zomer 2014 is te overzien..

Ik denk dus voorlopig maar even niet aan de kids en hoop dat we in ieder geval binnen een half jaar samenwonen.. Ik ga er nu dus maar vanuit dat we niet beginnen voor ik 33 word.. Jammer, maar helaas :( (Toen ik begon hier met schrijven, dacht ik nog dat we nu wel zo'n beetje zouden gaan samenwonen, maar het is anders gelopen)

En als ik hier dan lees over het moeizame banenzoeken, word ik daar ook niet vrolijk van, want ik moet natuurlijk straks ook weer op zoek. Misschien moet ik hier gewoon wat minder meelezen, want voor mij lijkt het leven met kids echt nog in verweggistan nu (hoewel ik het wel een heel fijn topic vind).
Ooooh ukkie, ik hoop niet dat het komt door wat ik schreef?

Mijn vriend is gewoon liever thuis met Mihoentje, maar nu wil hij aan de bak nu hij nog wat spaarcenten over heeft.. Alles behalve een realistisch beeld van hoe lang het normaal duurt voordat je weer werk hebt.

En ik kreeg deze baan toen ik pril zwanger was (raakte zwanger tussen het sollicitatiegesprek en het telefoontje dat ik aangenomen was in.

En misschien enigszins geruststellend: afgelopen jaren raakten verschillende vriendinnen van achterin de 30 Snel zwanger,

Een vriendin raakte op haar 39e zwanger en heeft nu een prachtkereltje van 13 maanden, en weer een andere vriendin van 39 is nu 6 maanden zwanger van de 2e (ook een jongen!)

Zij roepen beiden tegen me dat ik nog zoooo jong ben.

Wij zijn trouwens gaan samenwonen toen ik 20 weken zwanger was, konden we meteen de babykamer samen inrichten :-)
@sealight, ik zou ook wel willen weten eigenlijk waarom het niet gelukt is toen. Maar zou er idd niet over gaan drammen.

@dwergje, wat lief van je vriend

@roken, hier wordt nu ook al alleen buiten gerookt (nja oke soms als we een film kijken ofzo ga ik uit het raam hangen ) want ik vind roken in huis echt smerig. Vandaag nog maar 3 sigaretten gerookt, sowieso ff wat minderen.

@wijnkonijn veel plezier in londen!

@river naar dat je zo zenuwachtig wordt van de tandarts

@snoep_tomaat, I feel your pain. Heb de laatste tijd met het mooie weer alleen maar binnen gezeten. Ik ben nog net zo bleek als in januari...

@tara wat frustrerend dat de banenzoektocht zo slecht gaat

@ukkie ook voor jou een knuffel!

@hoppala, ik snap dat je soms een beetje gek wordt van jezelf Maar als jij denkt dat het beter is voor jullie om nog even te wachten...een jaar is uiteindelijk ook best snel om. En dan gaan we hier gewoon massaal samen bevallen

@noodles bij jullie ook al banenleed dus. Is dat niet ook een van de redenen dat je vriend er nog niet klaar voor is?

@gezondleven. Drinken doe ik dan weer amper. Misschien 3x per jaar. een glas wijn tijdens de kerst, glas champagne met oud en nieuw en heel soms tussendoor als we uit eten gaan. Ongezond eten doe ik ook weinig, vriend helaas wat meer.

@Hier, blij dus met het gesprek van gisteren. Dan maak ik me er ook minder druk om omdat ik weet waar ik aan toe ben.

Vandaag vooral dingen rond het huis gedaan, boodschappen gedaan voor mijn moeder die terugkomt uit het buitenland, boodschappen gedaan voor onszelf, gordijnen afgemaakt (wel fijn als de zon van 7 's ochtends tot 4 's middags op de woonkamer staat) en nu liggen vriend en ik te relaxen op de bank.

Ik was net in de zeeman op zoek naar theedoeken. En toen kwam ik langs de babykleertjes en had opeens een broekje voor pasgeborenen in mijn handen. Zo klein! Rammel!
@Tara, frustrerend zeg! En ook rot dat je vriend zo over zichzelf denkt. Terwijl jij heel anders over hem denkt gelukkig:) erg lief!

@ Uk, voor jou ook frustrerend. Hoop dat jullie nu echt snel samen kunnen gaan wonen en dat je vriend een baan bij jou in de buurt vind!

@Noodles, hier is de hoop ook op zomer volgend jaar! Doet de iPad app het bij jou? Die van mij werkt al heel lang niet meer, misschien moet ik hem even opnieuw installeren:)

@Orzoo, die babykleertjes zijn zeker niet hoed voor de rammels! Zo super schattig!
Ok, even het topic "Moederschap, pfff" lezen helpt ook al weer

@noodles; nee het komt niet door jouw specifieke post; en ik weet ook wel dat er ook genoeg vrouwen zijn die laat in de dertig nog een kind krijgen, maar ik ben er gewoon NU wel aan toe.. en wil liever niet nog jaren wachten. Idealiter zou ik dus eerst een tijd willen samenwonen voor ik de stap naar kinderen zet, dus had zelf erg gehoopt dat we het afgelopen jaar al waren gaan samenwonen. We zijn nu dik 2 jaar samen (vandaag 2 jaar en 3 maanden) en er mag dus wat mij betreft wel wat meer beweging in komen.. Frustratie is nog groter door de onzekerheid in mijn eigen leven qua baan, en het koophuis waar ik dan eventueel weer vanaf moet. Had vriend afgelopen maanden echt een baan gezocht en ook gevonden, dan was dat stuk van de verandering (het samenwonen) dus al achter de rug geweest. Nu moet voor mijn gevoel alles tegelijk en weet ik nog steeds niet zo waar ik aan toe ben en dat vind ik gewoon lastig.

@Sealight; hij moet eerst maar eens beginnen met zoeken naar die baan dus..
O, ja, en het lastige is dus vooral dat we vorige week die brieven en het telefoongesprek hebben gehad over de hele situatie, en dat we toen afgesproken hebben dat we dus nu deze week in elk geval lekker veel bij elkaar zijn en het een beetje relaxt hebben samen (ipv steeds maar moe, en van de ene naar de andere afspraak vliegen). Maar toch ben ik dus ergens gewoon nog boos op hem en ik weet dat het totaal geen zin heeft om daar nu over te gaan 'zeuren' bij hem.. dus ik moet het ergens kwijt ofzo, nu dus maar even hier. En ik ga zo baantjes zwemmen in het zwembad.. ff eruit.
Ja lijkt me heel frustrerend Uk! Vooral ook omdat je er geen invloed op hebt, of je wil in ieder geval niet te veel 'zeuren' erover. Goed dat je even baantjes gaat zwemmen! Heerlijk! En vooral met dit weer:-)
Ik snap je helemaal ukkie!

Nu een film kijken en de laptop uit.
Zwemmen was lekker, al werd ik na 15 baantjes het zwembad uit gestuurd omdat het begon te onweren..

Maar mn humeur klaarde er in elk geval wel van op!
@sealight

Ja min of meer wel... Kom er ook niet vanaf :S ik hoop dat het bezoek maar weer snel voorbij is.

@tara

Lastig als hij ook niet weet wat helemaal wil, dan is het zoeken ook lastiger. Zijn er niet instanties die hem kunnen helpen zoeken? In de maatschappelijke richting. Misschien heeft hij dat allang al gedaan hor.

@ukkie

Fijn dat jullie elkaar de tijd kunnen geven. Ik hoop dat je vriend op deze manier ook went aan het samenwonen en dan wel de stap durft te maken. Is het andersom ook niet een keer mogelijk, dat hij een week bij jou komt in huis?

Ik heb vanmiddag heerlijk een vergadering in het park gehad errug relaxed. Even het kantoor uit. Vanavond nog even gesport, laatste spulletjes ingepakt voor aankomend weekend. Morgen laatste dag werken. Fijne avond allemaal!!
Hee, het forum doet het eindelijk weer:)

Ik wilde gisteren al wat posten. Heb gehoord dat een buurvrouw van me kanker heeft. En het is nog een jonge vrouw! Een klein kindje van net 1 jaar.. Wow was echt heftig nieuws! Alle onderzoeken zijn in volle gang over hoe de prognose is enzo.

Dit doet me wederom beseffen dat je alles uit het leven moet halen. En waarom ben ik nog aan het wachten denk ik dan..:(
De radiostilte is voorbij!!

Wat naar om te horen Sealight! En dan ook zo'n jong kindje nog. Vreselijk nieuws, weet je wat voor kanker?

Gister hebben we eindelijk de afzuigkap opgehangen thuis, werd wel tijd na een maand zonder afzuiging koken
Jaaaaa we zijn er weer!!!

@Sealight: Dat is even schrikken. Maar dit kan nog zoveel kanten opgaan, ik hoop dat ze er op tijd bij is en dat ze volledig geneest.

@Lulu: Pff koken met dit weer vind ik al crisis laat staan zonder afzuigkap. Fijn voor je dat die hangt!

@Uk: Hoe gaat het nu?

@Chantilly: Hoe is het bij jou en met je familie? Hoop dat je de afgelopen dagen een beetje goed bent door gekomen!

@Tara: Is er nog positief sollicitatie nieuws?

@Hop: Hoe is het met jouw brandweeravontuur?

@Hier: Lekker aan de laatste loodjes op mijn werk bezig. Nog 4 werkdagen en dan heerlijk 1,5 week vakantie. Daarna beginnen bij mijn nieuwe baan en heb er echt ontzettend veel zin in.
Zo dames, daar zijn we weer!

Jemig sea, dat is echt heel heftig. Kan me voorstellen dat je je dan afvraagt waarom je nog wacht.

Ik was gister bij een vriendin met een meisje van bijna 1 jaar, zo schattig, wat kunnen ze dan al veel zeg.

We kregen het ook nog over carriere en wanneer je dan kinderen zou moeten krijgen. Zij vond dat ik kinderen krijgen zo lang mogelijk moet uitstellen en eerst aan mijn carriere moet werken, omdat ze vind dat ik zoveel potentiaal heb. Dat is natuurlijk wel heel lief van haar, maar ik wil niet zo lang mogelijk wachten. Bovendien heeft zij een heel ander leven gehad als ik (vanaf huis meteen trouwen en samenwonen, nooit naar het buitenland enzo) En ik heb het idee dat ze daar spijt van heeft, maar ik heb nu 10 jaar alleen maar voor mezelf geleefd (en mijn vriend ook) en ik vind dat wel genoeg. Ik ga gewoon voor carriere met kind, maar daar geloven oostenrijkers niet in.
Dwergje, kan je ff mijn naam veranderen?

nou, ik kan wel solliciteren, maar ik word dan echt brandweervrouw, wel officier dan. Maar ik heb dan niks meer met mijn vak te maken(of heel soms bij rampen) en dat vind ik toch wel zonde na 10 jaar studeren.

Ik heb gister de perfecte vacature gevonden, een post-doc voor 6 jaar! In Wenen, dus daar moet ik nu snel een brief voor schrijven.
@Hop: Sorry automatisme denk ik. Ja snap dat je dat zonde vind. Toch zou het wel heel gaaf zijn hoor. Maar als deze vacature beter bij je studie past dan zou ik ook daar voor gaan.

En een carrière met kinderen kan hartstikke prima. Het zou helemaal zwaar zonde zijn als je nu 10 jaar aan het studeren bent geweest om daarna thuis blijf moeder te worden.
@Lulu, haha dat werd eens tijd dan Zonde die etenslucht in je huis

@hoppala, Leuk dat je een mooie vacature hebt gevonden! hopelijk wordt dat wat!

@buurvrouw, ja ik weet wat voor een kanker. Maar wil niet in details treden ivm privacy. Maar de prognose is goed als het niet uitgezaaid is. Dus nu maar duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven