Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar is het misschien nu niet juist het moment om met je vriend erover te praten? Relaxte omgeving, geen stress van werk en dagelijkse rompslomp, tijd voor elkaar en het gezin. Give it a try! ;)
Chantilly, hoe was het gister? Heel veel sterkte vandaag meid. Ook voor je schoonfamilie

roken: Ik ben nu 16 maanden gestopt! Begin was even lastig, maar ben nu zo ontzettend blij dat ik er van af ben. Al heb ik nog steeds wel zo mijn momenten hoor! In het weekend, met een wijntje of biertje in de zon; dat soort momenten mis ik het nog wel. Het ultieme gevoel van vrijheid en genieten ofzo :-D

Soms neem ik wel eens 1 hijsje van een vriendin, maar dat vind ik dan echt zoooo vies, bah!

Tara: Heb je al wat gehoord over de sollicitatie van je vriend?

Vakantie: Ooh heerlijk dat sommigen zo lang vakantie hebben! Lijkt mij ook wel wat hoor. Wel nadeel dat je altijd in de dure periode op vakantie moet lijkt me.

Noodles veel plezier op vakantie! Blijven jullie in Nederland?

En Orzoo, wat leuk dat je vriend er toch meer klaar voor is dan je dacht!

Hier: Ik ben een beetje klaar met mijn werk. Of althans, de manier waarop hier dingen gaan. Ik werk bij een erg klein bedrijf waar communiceren nog niet het sterkste punt is. Alles wordt dus langs elkaar gedaan waardoor ik soms zaken aan het uitzoeken en regelen ben die blijkbaar al aan een externe partij zijn uitbesteed. (waar ze 7000 euro voor moeten betalen, idioten, terwijl ik het ook in een dag of 2 kan) En zo wel meer dingen. Wordt er een beetje moe van ondertussen en dat maakt het werk niet leuker
Ja misschien wel river. Eerstmaar een paar dagen bijkomen en uitrusten, en wie weet als de sfeer het toe laat ergens deze vakantie een goed gesprek tijdens een glas wijn.

@lulu. Wat goed!! (Van het roken dan)

En minder van je werk.

@dwergje: wat ontzettend leuk van je vriend
@river, ik slinger zo de pc aan. Dus zal je even in de tabel zetten:)

Ik reageer straks uitgebreider!
@Lulu: Volgens mij is dat een probleem in veel bedrijven. Heb je dit al eens gezegd bij je leidinggevende?

@Roken: Hier ook weer begonnen. Begin dit jaar 2,5 maand gestopt geweest en toen dacht ik wel 1 sigaretje te roken en dat ging natuurlijk niet. Na de zomer doen we weer een nieuwe poging tot stoppen.

@Tara: Hoe is het met de sollicitatie afgelopen, heb je al nieuws?

@Orzoo: Dat van dat koken zou ik gewoon bevestigen

@Hier: Doodmoe aan het werk! Ik kan echt niet slapen met dit warme weer, dus tot laat met vriend buiten gezeten. Geeft hij opeens een kusje op mijn buik en zegt doodleuk; zou leuk zijn als ik dit volgend jaar op je zwangere buik kan doen!! Uuuhh, Rammels!!!!!!
@sealight

Thnx!

@dwergje

Aaaaah wat super lief!! Af en toe kunnen mannen zo schattig zijn haha!
Heb je in de tabel gezet River!

@Dwergje, ahh wat lief van je vriend zeg!! dat zijn nog eens leuke dingen! haha.

@Noodles, hoop dat je deze vakantie nog een keer een goed gesprek met je vriend kan hebben:)

@Orzoo, gelukkig is het nog steeds het plan om na je master te gaan beginnen! Toch wel fijn die bevestiging lijkt me.

En heb ook ervaring met mountainbiken en dan die pijn aan je kont erna.. haha. niet fijn!

@Lulu, vervelend van je werk! Soms kun je zo uitgekeken zijn op werk.. ben je van plan om iets anders te gaan zoeken?

En wat knap dat je al zo lang gestopt bent met roken!

@Chantilly, hoe was het gisteren en vandaag? Sterkte nog vandaag!

@roken, ik ben al een jaartje gestopt. Heb ook maar een half jaartje echt intensief gerookt. Vriend rookt hier wel, maar hij heeft al zoveel stoppogingen gedaan. Geloof er niet meer in dat hij echt wil stoppen. Roken gebeurd trouwens wel buiten! Dat is wel fijn ivm kinderen in de toekomst.

Ik heb nog niet het juiste moment gevonden om er weer over te beginnen tegen vriend. Dus weet nog niet waarom het niet lukte. Wil er ook niet teveel over doorzeuren. Maar zodra ik een goede ingang vind voor een gesprek, dan ga ik dat vragen!
@sealight, bedankt voor het updaten van de tabel!

@orzoo: wat fijn dat je vriend er net zo over denkt als jij en er al echt serieus mee bezig is!

@jj22: lijkt me heerlijk zo lang vakantie, ook handig met kinderen straks. Heb je geen projectjes die al lang liggen waar je nu tijd voor hebt? een meubel opknappen, een fotoalbum maken ofzo?

@chan: veel sterkte vandaag!

@dwerg: wat lief van je vriend!

@noodles, veel plezier op vakantie! Misschien toch maar eens een goed gesprek aangaan als je een beetje relaxed zijn.

@rgezond leven: ik rook niet en heb ook niet gerookt (soms 1 sigaret op een feestje, maar daar ben ik mee gestopt). Verder drink ik heel weinig en denk erover om helemaal te stoppen met drinken, dat ene glas wijn per week kan ik rustig laten staan.

Donderdag ging we een rondje fietsen en op een rustig stuk dacht ik, ik geef even gas. Ik kijk achterom, vriend weg, echt ver weg. Oeps. Mijn vriend heeft geen nederlandse genen en dat merk je. Voor een Oostenrijker kan hij goed fietsen, maar voor een Nederlander is het prut, geen bochten kunnen rijden, geen tempo houden.
Chantilly veel sterkte.

Dwergje wat lief van je vriend! Daar zou ik ook rammels van krijgen

Ik ben ook zo stom geweest om vorig jaar weer te beginnen met roken. Grrr! Dit weekend ga ik nog naar een festival en daarna is het klaar!

Ik had laatst een fimpje gezien dat kinderen volwassen mensen een vuurtje vragen voor hun sigaret. Alle volwassenen zeggen dan tegen de kinderen, kind dat is niet goed voor je! Terwijl zij zelf ook een sigaret in de handen hebben.

Later geven de kinderen de volwassenen een briefje met daarop(ongeveer), je maakt mij zorgen om mij, maar zorg ook goed voor jezelf.

Dat zette mij ook aan het denken. Ik rook niet bij de kinderen/baby's van mijn vriendinnen/familie, maar denk niet over mijn eigen gezondheid.

Ik had vannacht gedroomd dat een andere otho de beugel had geplaatst en dat de beugel de volgende dag los zat.

Nu nog even werken. Vrijdag en maandag lekker vrij.
Dwergje: Aaah wat lief van je vriend!!

Mijn leidinggevende is juist vaak het probleem: hij is er nooit, nooit te bereiken, en zo chaotisch als de pest. Soms belt hij mij met iets wat bloedspoed heeft, dat regel ik dan, en vervolgens hoor ik er helemaal niets meer over.. Nu is hij 4 weken op vakantie, dus kan ik voor mezelf alles even op een rijtje zetten en het er dan met hem over hebben al hij terug is.

Noodles: Begin er inderdaad over een paar dagen nog eens over, als jullie beide relaxed zijn en Mihoen lekker aan het spelen ofzo.
@ Chantilly: Veel sterkte vandaag

@ J22: Ik wil best wat van je vakantie overnemen. Al maakt het niet uit wat je vandaag doet (werken of vrij zijn) dit weer is gewoon niet uit te houden.

@ Orzoo: Hij denkt er iedergeval goed over na.

@ roken: Zelf heb ik nooit gerookt en vriend is gelukkig 3 jaar geleden al gestopt. Zonder dat ik het door had was hij ineens gestopt. Drinken doen we heel af en toe, dus dat is geen probleem. We moeten wel weer afvallen, maar dat gaat ook wel goed komen.

@ Noodles: Fijne vakantie!

@ River: Hij heeft nog helemaal niks gehoord en we verwachten er ook niks meer van eigenlijk. Hij heeft wel weer een andere baan gevonden waar hij nu een brief voor aan het schrijven is. Dus we zien wel of dat wat word.

Gisteren hadden we het tijdens het eten nog wel over kinderen. Ik hou namelijk echt niet van bonen, dus die krijgen ze die waarschijnlijk alleen als mama er niet is. Voor zuurkoolstampot moeten ze maar naar oma, want dat vinden vriend en ik beide heel vies.
@roken: nooit gedaan, vind het ook echt heel vies en stinken enzo. Helaas rookt vriend wel. We hebben wel afgesproken dat hij stopt zodra er kinderen komen. Hij rookt overigens wel buiten gelukkig.. Drinken doe ik ook heel weinig, vriend een stuk meer. Ik heb al een paar weken geen drank gehad en ik mis het ook niet, vind water net zo lekker.

@Chantilly: sterkte

@Orzoo: wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek gehad hebben!

@dwerg: Lief! Leuk is dat he, om aan zulke dingen te merken dat je vriend ook heel graag kinderen wil.

@hier: ik schrijf op het moment minder mee. Puur omdat ik het te warm vind om achter mijn laptopje te kruipen. Daarnaast ga ik morgen met een vriendin naar Londen t/m zaterdag, dus tot dan ben ik sowieso niet meer online!

Geniet allemaal van het mooie weer! En voor de mensen die vakantie hebben: Fijne vakantie!
@roken

Ik rook alleen nog met een wijntje/biertje, maar ik wil daar ook mee stoppen. Ik kan een hele tijd niet roken, maar zodra ik een borrel neem moet ik het ineens wel. Slaat eigenlijk nergens op.

@tara

Balen zeg... Hopen dat het deze keer wel wat meer meezit. Gebruikt hij ook Linkedin enzo? (ik weet niet of het relevant is voor de functie waar hij naar op zoek is, maar het kan goed helpen).

Ik moet volgende week donderdag naar de tandarts en ik ben nu al zenuwachtig... Verschrikkelijk vind ik het! Ik heb meestal niet eens wat maar ik kan me er zo druk om maken.
jeetje, wat is er enorm veel geschreven.

@chantilly heel veel sterkte! En fijn dat jullie als familie er goed overk unnen praten

@Orzoo; wat een leuk gesprek, komt het eindeljik dichterbij!!

@dwergje; schattig van je vriend!

@roken heb ik gedaan, voor vriend gestopt. Moet ook zeggen dat ik het nu ontzettend vies vind
te snel verstuurd.

@hier. ik baal zo enorm he. Dat ik met dit warme weer binnen zit, waar geen ramen open kunnen. Helaas hoort het erbij, met mooi weer werken.

Fijne vakantie voor de meiden die op vakantie gaan
@Wijnkonijn, wat leuk! Veel plezier in Londen!

@Tara, he bah wat jammer zeg!:s

@River, vervelend dat je zo zenuwachtig bent voor de tandarts.. altijd al gehad? Het zal vast wel meevallen:)
oh en werken met dit weer is niets nee. Ik kom bij klanten thuis, en meestal is het warm ook onderweg in de auto enzo.. pff.
Ben ook aan het werk met dit warme weer. Appartement van vriend wordt langzamerhand ook behoorlijk warm.. Misschien eind van de middag maar een duik in het zwembad toch.. Ben tenslotte al de hele ochtend goed bezig met de verbeteringen aan een hoofdstuk

@gezondleven; Vriend en ik hebben allebei nooit gerookt, vind alleen de lucht al ontzettend smerig. We drinken heel af en toe een wijntje, maar ik kom vaak ook niet verder dan 1 glas. Ook gewoon niet zoveel behoefte aan.

@river; ik heb ook een hekel aan de tandarts, dat gepruts in je mond, bah.. Maar ik hoef gelukkig pas weer in december

@wijnkonijn; veel plezier in Londen!
@werk; Ik ga straks en morgen thuis in de tuin werken(naja bij schoonouders in de tuin). Wel lekker, zo flexibel zijn.

@hier: Ik heb voor het eerst echt erge rammels. Ik denk alleen maar: IK WIL NU!!! Maar ja nu kan nog niet en ik wil mijn vriend niet irriteren, dus ik hou me maar in.
@ River: Hij heeft wel een linkdin profiel en deze laatst ook bijgewerkt, maar of hij daar veel aan heeft weet ik niet. Het probleem is dat hij niet zo goed weet wat hij wil (op de korte termijn ieder geval). Het liefste zou hij iets maatschappelijks doen. De banen die hij gehad heeft wil hij liever niet meer doen. Als hij over een aantal maanden nog niks heeft gaat hij daar wel weer naar kijken natuurlijk, maar liever doet hij werk met een wat hoger opleidings niveau. Het grootste probleem is dat hij zijn hbo opleiding niet heeft afgemaakt (conflict tussen hem en de opleiding) en er bovendien sowieso geen banen mee te vinden zijn op al ben je wel afgestudeerd en het een vage opleiding was waar heel veel dingen maar een klein beetje aan bod kwamen. Hij is dus nergens in gespecialiceerd. Hij ziet genoeg banen die wel bij hem passen, maar heeft dan geen opleiding of geen ervaring die daar bij past. Andere banen word hij afgewezen omdat hij te ver weg woont. Maar ja als je tientallen zo niet honderd brieven en cv's krijgt is dat natuurlijk wel een makkelijke manier om er al een groot deel af te wijzen.

Hier op kantoor is het ook niet om uit te houden. Alle ramen staan wel open, maar het helpt niet.
@hoppala, ik heb het vandaag ook, die rammels. Baal ik weer van de hele situatie als ik in de supermarkt een stel met leuke baby zie.. Maar ja, kan er verder nu toch weinig aan veranderen,dus maar op proefschrift blijven richten.. Maar van binnen ben ik soms gewoon nog steeds zo boos dat vriend gewoon niet eerder op zoek is gegaan naar andere baan.

Ik merk overigens ook dat ik hier (in vriend zijn appartement) gewoon niet voor langere tijd wil wonen, ik mis met dit weer mijn tuin en voor mn gevoel is het hier gewoon wat te klein en te vol..

Maar goed, straks in september maar eens zien hoe het nou moet..hoop in elk geval dat vriend er straks eindelijk dan wél echt vertrouwen in heeft om te gaan samenwonen en daar stappen voor wil ondernemen. Hopelijk helpt het dat ik deze week bij hem ben. Merk zelf wel dat het al een stuk relaxter is als je gewoon meer tijd met elkaar door kunt brengen.

Maar het lijkt gewoon allemaal nog zo ver weg :(
@Tara, hoe lang is je vriend nu al op zoek naar werk? Want misschien is het in deze tijd idd niet verstandig om te solliciteren op banen waar je geen ervaring voor hebt, dan weet je zeker dat ze mensen nemen die wél de papieren/ervaring hebben. Dus misschien toch beter richten op het werk waar hij al ervaring in heeft? Ook al is het dan niet zo leuk.. En dan in betere tijden op zoek naar iets anders?
@uk, fijn en tegeleijk niet fijn dat je mijn gevoelens herkent. Ik snap trouwens wel dat je boos bent op je vriend omdat hij niet doet wat ie zegt. Ik word al boos op mijn vriend als hij het vlees niet omdraait als hij dat zou doen en dat is natuurlijk veel minder belangrijk.

Aan de andere kant zie ik ook wel in dat ik echt veel geluk heb, we hebben geen geld problemen, mijn vriend wil ook op de korte termijn kinderen, ons huis is groot genoeg.

Maar ja die stomme eierstokken! En ik vraag me toch ook wel af waarom we eigenlijk wachten.
@hoppala; ja, in jullie situatie snap ik helemaal dat je je afvraagt waarom jullie nog wachten.. Ik zou dat dan denk ik ook hebben. Wachten jullie omdat je vriend nog niet wil beginnen? Of omdat je promotie eerst af moet?

In ons geval is het struikelblok gewoon dat we dus nu nog niet samenwonen. En ik ben het ook wel met vriend eens dat het de laatste tijd gewoon niet zo super liep, omdat we domweg maar heel weinig tijd samen hebben besteed en in die tijd gewoon allebei erg moe waren van alles.. En dan kun je wel bellen/skypen, maar dat is toch gewoon anders. Bij mij leidt dat dan tot een oplossing daarvoor willen zoeken en daarvoor gaan, namelijk samenwonen. Terwijl bij vriend het juist twijfels oproept of ie dan wel moet gaan samenwonen. Maar idd, juist het feit dat hij dan zegt dat hij een baan gaat zoeken (om mij of zichzelf te overtuigen?) en dat dan vervolgens niet doet, maakt me boos.

En wat betreft de kids: Dat zou dus als we samenwonen en de promotie af is en ik weer een baan heb, best snel kunnen gaan. Want vriend zegt dan wel weer dingen als dat we nu bij onze volgende vakantie beter een bestemming kunnen kiezen waar we misschien niet zo snel met kids naartoe gaan; want hij gaat er toch vanuit dat we straks wel snel aan die kids beginnen.. Maar goed, ook daar denk ik dan nu dus soms van: Maar wat nou als straks blijkt dat ie dat nu ook zegt, maar er later toch weer niet aan toe is?
@ Ukkie: Hij is nu een half jaar werkeloos, maar daar voor was hij al opzoek naar iets anders. Het probleem bij de simpele baantjes die hij gedaan heeft is dat ze vaak verwachten dat hij snel weer weg is als hij iets beters vind en hem dus niet aannemen. Bovendien/helaas zijn er zat jongere mensen dan hij die ook wel achter de kassa willen staan en ook nog eens goedkoper zijn. Bij zijn vorige baan is hem van alles belooft, maar niks na gekomen en toen kwam de reorganisatie en werd zijn contract niet verlengt. Als hij nu echt wist wat hij wilde kon hij nog wel een cursus doen. De studie die hij nu in de avond volgt duurt nog zeker 8 tot 10 jaar en voltijd studeren is niet echt een optie. Financieel zou dat heel erg krap worden en dan moeten we alles minstens 4 jaar opschuiven. Hij voeld zich al schuldig dat ik al jaren werk terwijl hij studeerde en hij weet ook dat ik dat echt niet ga trekken om de kinderwens zo lang uit te stellen en hij trouwens ook niet. Hij wil van alles aanpakken en vind het ook niet erg om daar voor een cursus te moeten doen (zelf betalen is ook niet erg), maar dan moet er wel een baan tegen over staan. hij reageert ook vaak op vacatures waar bij staat dat je bereid moet zijn om de papieren te halen, maar in deze tijd zijn er vrees ik te veel mensen die de papieren dan al hebben. Aan het UWV heeft hij geen bal. Die zeggen doodleuk dat hij hbo werk en denk niveau heeft en het zelf maar uit moet zoeken, want hij is slim zat. Onder tussen valt hij tussen wal en schip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven