Gezondheid alle pijlers

Slapeloosheid door warmte

23-07-2013 23:38 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar nachten zie ik elk uur op de wekker voorbij komen. Door de warmte kan ik echt niet slapen :(. Tegen de ochtend val ik in een onrustige slaap waardoor ik gebroken uit bed kom.

Iemand tips?

Ik heb de hele dag mijn raam open om te luchten en 's nachts op een kier. Ik drink niks meer met caffeine in de avond en mobiele telefoon neem ik expres niet mee in de slaapkamer (afleiding)
Ik ken het.

Airco kopen of wachten tot het herfst wordt.
Koop een airco, slik melatoninepillen en accepteer dat je niet slaapt. Alledrie kunnen ze een beetje helpen, maar ruk blijft het. Sterkte!
Je ramen en gordijnen dicht en s'nachts wagen wijd open.

Ventilator.

Een laken als 'dekbed' gebruiken.

Voor het slapen douchen
Accepteren dat het zo is werkt vaak al best wel goed.

Je wordt telkens vroeg wakker zeg je. Nou, dan is het handig om eerder naar bed te gaan, of om de dingen die je in je hoofd haald rond die onchristelijke tijdstippen beter te managen.
Herkenbaar. Ik ga nu ook belachelijk laat naar bed, zo rond half één, één uur. En 's ochtends ben ik moe. Maar ja, het is even niet anders en het duurt nooit lang. Dus accepteer ik het gewoon.
Ik slaap eigenlijk prima in deze hitte, zonder airco. Ik neem als ik naar bed ga een koelelement mee en die doe ik in een washandje en leg die tegen me aan, heeeeerlijk. Zo blijf ik nog een beetje koel, haha!
Juist overdag alles potdicht doen. Deuren, ramen, gordijnen/rolluiken. Probeer op deze manier warmte buiten te houden. Zet inde avond en nacht ramen open/kierstand om voor zover mogelijk af te laten koelen. Dit mbt de warmte
Ik ken het; ik ben nu zó moe, maar slapen kan ik niet. Drijf zowat mijn bed uit.
Pak een handdoek, maak deze helemaal nat met koud water, uitwringen en meenemen in bed. Is lekker koel! In combinatie met ventilator nog beter
Ik lig ook klaar wakker. Misschien niet alleen van de hitte, maar het speelt zeker mee. Stiekem ben ik wel blij met een dagje bewolking morgen!
Ik heb vannacht geslapen met de ventilator naast mijn bed. Heerlijk! Nou slaap ik ook wel zonder ventilator, maar met is toch beter. En anders een fles water invriezen (kan je nu doen voor morgen) en mee naar bed? Dan wel in een handdoek oid wikkelen.
hier is het in de slaapkamer boven de 35 graden snachts (plat dak.. maar 1,60 hoog, ramen van 5 meter hoog op het zuiden die in ons mini studiootje naar binnen schijnen..) ik slaap gewoon pas om 4 uur, ga ieder half uur even boven voelen of het al te doen is.

We hebben een airco, maar zelfs dat helpt niet (voldoende). ik lees dus even mee!
Idd overdag alles zo veel mogelijk dicht houden, 's avonds alles tegen elkaar open zetten en een ventilator op statief neerzetten, evt. voor je raam, dan wappert 'ie extra frisse lucht naar binnen. Succes allemaal met de warmte!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:reneehee schreef op 23 juli 2013 @ 23:55:

Pak een handdoek, maak deze helemaal nat met koud water, uitwringen en meenemen in bed. Is lekker koel! In combinatie met ventilator nog beterJaaaaa, dat doe ik ook, op een gegeven moment krijg je het zelfs '' koud''.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Maarre , koelt heerlijk af...............
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik slaap als een blok. Alles tegen elkaar open. Neem altijd een boek mee naar bed, maar haal de 10 minuten lezen echt niet, dan slaap ik...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 juli 2013 @ 15:36:

Ik slaap als een blok. Alles tegen elkaar open. Neem altijd een boek mee naar bed, maar haal de 10 minuten lezen echt niet, dan slaap ik...Bofkont
Ik heb wat handoeken op mijn kussen gelegd met daar bovenop een natte koude theedoek,daar ga ik met mijn hoofd op liggen en dan de ventilator naast me en val ik gelukkig vrij gauw in slaap
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Och ik ga nu eindelijk eens met warme voeten naar bed.

Heerlijk, onder mijn dekbed
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Menelya

Ik neem als ik naar bed ga een koelelement mee en die doe ik in een washandje en leg die tegen me aan, heeeeerlijk. Zo blijf ik nog een beetje koel, haha!Hé dat is een goed idee. Morgen meteen een koelelement kopen.
Afgelopen nacht niet, maar de nacht daarvoor sliep ik slecht. Ik denk dat het ongeveer 30 graden was in de slaapkamer, want in de woonkamer was het koeler en de thermostaat gaf 29 graden aan.

Uiteindelijk werd ik toch wel overmand door moeheid, en viel ik toch wel in slaap. Afgelopen nacht heb ik de airco aan laten staan. Daarmee is in de woonkamer de temperatuur gezakt van 26,5 naar 24 graden. Dat is kouder dan eergisteren toen ik thuiskwam.

De eerste nacht in Londen sliep ik in een bloedhete hotelkamer; dat was werkelijk waar niet te harden. Ik sliep daar slechts 4 uur en ik heb in no time een ander hotel geregeld. Dat hotel had airco en was vergeleken met het eerste hotel een verademing. Helaas kostte het mij ook wat geld.
World of Warcraft: Legion
quote:charimsha schreef op 24 juli 2013 @ 00:20:

hier is het in de slaapkamer boven de 35 graden snachts (plat dak.. maar 1,60 hoog, ramen van 5 meter hoog op het zuiden die in ons mini studiootje naar binnen schijnen..) ik slaap gewoon pas om 4 uur, ga ieder half uur even boven voelen of het al te doen is.

We hebben een airco, maar zelfs dat helpt niet (voldoende). ik lees dus even mee!

Je slaapkamer is maar 1,60 hoog?

Hier niet zo'n last van de hitte, het is een graad of 30 in onze slaapkamer. Helaas bij dochter ook en die heeft er wat meer last van. Word rond 12 uur meestal huilend wakker even. Kan ook zijn dat er een mug op haar kamer zit, maar ik kan hem niet vinden.

En van mij mag het nog wel even aanhouden, want onze tuin is als het goed is morgen af en zou zonde zijn als we er niet lekker van kunnen genieten dan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven