Emotioneel gechanteerd

25-07-2013 22:03 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik lees al een tijdje mee op het forum, en vind het nu tijd om mijn verhaal hier te doen, ik moet het even kwijt.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend en ik heb net een enorme rot periode achter de rug waar hij me heel erg mee heeft geholpen, dit heeft hem ook veel energie gekost maar we zijn nu eindelijk weer gelukkig na een hoop vervelende omstandigheden met familie.

Nu is het probleem dat ik een mannelijke collega heb die ik in vertrouwen heb genomen en hij mij ook en we waren gewoon ''collega / vrienden''. Nu ik eindelijk mijn leven weer een beetje op een rijtje heb, belt deze collega mij ineens op, dat hij me een ontzettend ***wijf vindt en dat hij me geen geluk gunt. Ik ben volgens hem een totale nietsnut en hij vind het verschrikkelijk om aan te zien dat ik gelukkig ben met mijn vriend en daar wil meneer de collega nu even een stokje voor gaan steken. Hij zei dingen als:''Als jij het niet uitmaakt met je vriend, dan vertel ik hem verhaaltjes over jou die hij niet leuk gaat vinden.''

En daarbij wilde hij dan andere mensen gaan gebruiken etc.

Ik heb dit meteen tegen mijn vriend verteld en hij is behoorlijk boos dat deze man mij zo lastig gevallen heeft.

Hoe kan het toch dat sommige mensen anderen geen geluk gunnen?

Mijn vriend is dus op de hoogte.. Alleen deze collega waarmee ik nog steeds moet werken stalkt me naast het werk. Hij wacht me op, smst me. Ik heb al ingesteld dat hij me niet meer kan bellen maar de smsjes houden niet op en ik ben op straat continu bang dat hij me ergens op staat te wachten.. Wat kan ik hieraan doen.. en WAT is er mis met sommige mensen?!!

Ik voel me niet veilig meer.

*Sorry voor het lange verhaal, sommige dingen zijn misschien overbodig, maar ik moest het even van me afschrijven.
Try before you quit
Die is gek! En dat is wel zuiver platonisch geweest?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Naar de vertrouwenspersoon stappen op je werk en zeggen dat je aangifte gaat doen.
Huts!
Ben je misschien in al je ellende met hem in het hooi gekropen? Kan me niet voorstellen dat hij zich out of the blue zo gedraagt...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ga naar je baas
Hij is jaloers!
Nee, er is niets gebeurd tussen mij en hem.. We waren vrienden dacht ik. Ik hoor nu achteraf wel dat hij meerdere vrouwen heeft gedwongen tot o.a. seks en dat hij ook vrouwen heeft gestalkt omdat ze niet met hem naar bed wilde, gelukkig was er bij ons nog nooit sprake geweest van seks.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Van de ene kant ben ik bang om naar mijn baas te gaan, maar het is misschien wel de beste oplossing..
Try before you quit
Is er iets voorgevallen waardoor je niet naar je baas durft? Lijkt mij een hele logische stap nameljk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Laat de sms-jes lezen aan de vertrouwenspersoon op je werk. Daar zijn ze voor. (Maar zonder ooit richting verhouding te zijn gegaan is dit gedrag zo maar inene ontstaan? Heel gek!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En verzamel bewijs!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Heb je een vertrouwenspersoon op kantoor? Dan zou ik daar je verhaal doen en bewaar alle ontvangen smsjes!!
Ik ben vooral bang voor de reactie van andere collega's en van mijn baas zelf, maar met bewijsmateriaal kan hij me inderdaad weinig maken. Bedankt.
Try before you quit
Ik snap de term 'emotioneel gechanteerd' niet in deze context. Als je niet chantabel bent is er toch niets aan de hand. Je gaat naar je leidinggevende en laat hem/haar zien wat jouw collega je toestuurt en dan zullen er maatregelen genomen worden. Het is vervelend maar jouw collega is degene die zichzelf te kijk zet, jij niet.
Daarom denk ik ook dat er meer achter zit, waarom noem je het anders emotionele chantage, en durf je niet naar je baas??
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Bang voor de reacties van collega's en werkgever? Hebben zij dan de indruk dat er wel meer speelde tussen jullie?

Deze zorgen vind ik heel overtrokken als je niet over de schreef bent gegaan. Als je nooit te ver bent gegaan en het puur vriendschappelijk was snap ik niet waarom je het niet durft te vertellen aan je werkgever.

Honden hebben een baas, mensen hebben een werkgever.
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 25 juli 2013 @ 22:06:

Naar de vertrouwenspersoon stappen op je werk en zeggen dat je aangifte gaat doen.Aangifte doen waarvan?
Naar je leidinggevende gaan hiermee, en sms-jes bewaren. Als hij al meerdere keren heeft gestalkt enz. dan is hij niet goed bij zijn hoofd en moet er iets aan gedaan worden.
quote:evalala schreef op 25 juli 2013 @ 22:10:

Nee, er is niets gebeurd tussen mij en hem.. We waren vrienden dacht ik. Ik hoor nu achteraf wel dat hij meerdere vrouwen heeft gedwongen tot o.a. seks en dat hij ook vrouwen heeft gestalkt omdat ze niet met hem naar bed wilde, gelukkig was er bij ons nog nooit sprake geweest van seks

Ik weet niet wat ik ervan moet denken.

Van de ene kant ben ik bang om naar mijn baas te gaan, maar het is misschien wel de beste oplossing..Vreemde zin. Jullie waren dus wel closer dan zou moeten? En hij verwacht nu meer?
@ waterval

Van stalking als het erger wordt. Werkte bij mij. Het stalken hield helaas niet op, maar vanuit het werk kreeg ik alle bescherming die nodig was.
Huts!
quote:evalala schreef op 25 juli 2013 @ 22:14:

Ik ben vooral bang voor de reactie van andere collega's en van mijn baas zelf, maar met bewijsmateriaal kan hij me inderdaad weinig maken. Bedankt.Hoezo je hebt toch niks misdaan?
Ik schaam me er gewoon voor dat ik gestalkt word en dat ik dat niet zelf kan stoppen. Het is ook niet bang zijn voor reacties, het is gewoon schaamte, en schaamte dat ik hem ooit vertrouwde. Naar mijn *werkgever gaan is gewoon even een grote stap voor me, want ik wil alles zelf oplossen en voel me nu maar machteloos.
Try before you quit
Ik zou dit bespreken met de vertrouwenspersoon. Weet je hoe het komt dat hij zo boos is? Hoe weet je dat hij zich al eerder zo heeft gedragen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:evalala schreef op 25 juli 2013 @ 22:14:

Ik ben vooral bang voor de reactie van andere collega's en van mijn baas zelf, maar met bewijsmateriaal kan hij me inderdaad weinig maken. Bedankt.

Maar waar ben je precies bang voor? Dat collega's/werkgever er wat van gaat denken, dat zij hem geloven?

Of heb jij hem wat in vertrouwen verteld dat absoluut niet mag uitkomen?

Ben jij voor hem gewaarschuwd en schaam jij je nu een beetje?
Een oud-collega heeft zoiets een keer bij een andere collega geflikt. Ze is ermee naar de leidinggevende gestapt. Die heeft stalkende colkega gewaarschuwd. Daarna deed hij ht nog eens en toen is hij ontslagen.
Door jouw schaamte mag en kan hij door gaan. Jouw schaamte zorgt er dus voor dat hij verder gaat. Misschien heb je niet zoveel aan jouw schaamte en wordt het tijd om assertief te worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven