Gezondheid alle pijlers

Blaasjes tussen vingers

27-07-2013 22:13 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand bekend met een grote hoeveelheid kleine blaasjes tussen de vingers en in de handpalmen.

Ik heb dat vaker met warm weer maar nu wordt het wel veel...

Ze zijn in grote getale aanwezig, heel klein, later worden het blaasjes en dan springen ze open en gaat het vocht eruit.

dan vervelt de vinger en heb ik stugge, droge huid over.

Ik word gek van de jeuk!

Ga je met zoiets naar de dokter?

Gaat het vanzelf over?

Wat te doen tegen de jeuk?

Tips of ervaringen gevraagd...
Ik heb het ook, warmtebultjes/blaasjes.

Ik doe er niks aan behalve wachten tot het overgaat
Shit happens
Wel erg irritant inderdaad..
Shit happens
Klinkt als nat eczeem. Zou dat kunnen? Ik zou er zeker even mee naar de huisarts gaan als je er zo'n last van hebt.
Heb je al eens zinkzalf geprobeerd?
Ik heb t ook, niks aan te doen

Al vaker naar HA geweest ermee en geen enkel zalfje werkt. Ti's niet anders!
Internagelaktisch
Zinkzalf? Helpt dat tegen de jeuk?

Huisarts, misschien na het weekend als het dan nog erger is.

Ik wil iig niet voor iets naar de huisarts wat zelf over gaat.
Komt het idd door de warmte, denken jullie?
Klinkt idd als eczeem en daar heb je zalf voor (op recept)
Cum non tum age
Kijk maar eens hier.

http://www.huidarts.com/c ... tion=form&fid=1150054176#

Zinkzalf droogt de blaasjes uit, zodat het niet zo nattig wordt ( en daarna dus weer droog). Soms helpt het.
Huisarts heeft natuurlijk betere zalfjes, zoals Noa ook al zegt.
Bij mij komt het door het weer, in de overige 350 dagen dat het niet warm is weinig last van(geen)
Internagelaktisch
yep! Ik heb het ook sinds het zo warm is. Ieder jaar weer. Mijn vingers en handpalmen zitten onder, en de holtes in mijn arm. Bij mij zijn het echt droge bultjes, geen vocht. En het worden droge plekjes. Ik smeer er Cardiflor creme van VSM op, die ik in de koelkast bewaar. Het gaat er niet van weg, maar het verlicht wel de jeuk, die bij mij erger wordt als ik zweet.
Het wordt idd getriggerd door warmte.
Blaasjeseczeem. Daar kun je mee naar de huisarts, die geeft je dan een hormooncrème en als je geluk hebt ben je dan zo van de jeuk af. Als je pech hebt duurt het 5 soorten crème voordat je van de jeuk af bent.

O ja, probeer niet te krabben.
Klinkt als een soort zwemmerseczeem, maar dan tussen je vingers. Idd naar de huisarts gaan of je in de apotheek goed laten voorlichten.
quote:helena2 schreef op 27 juli 2013 @ 22:29:

Kijk maar eens hier.

http://www.huidarts.com/c ... tion=form&fid=1150054176#

Zinkzalf droogt de blaasjes uit, zodat het niet zo nattig wordt ( en daarna dus weer droog). Soms helpt het.

Ja, dat heb ik volgens mij! Alleen dan niet zo extreem gelukkig!

Toch maar even langs de huisarts volgende week.

Bedankt voor alle tips!
Heb dit ook altijd 1 of 2 keer per jaar!

Vooral op mijn vingers. Er zit inderdaad vocht in de blaasjes en op een gegeven moment gaat het inderdaad open en lijkt het of de huid 'vervelt' en wordt het droog. De jeuk is heel wisselend bij mij.

Meestal is het na 3 weken helemaal weggetrokken. Heb er daarom ook nog nooit naar laten kijken door de huisarts.

Ben er alleen nog steeds niet achter of het door de warmte, zon of zonnebrandcreme komt.
Ik heb er ook last van en het jeukt als een dolle. Soms lijkt het wel een allergische reactie.

Mijn vriend opperde vandaag dat het wel eens zou kunnen komen door de warmte en ik denk inderdaad dat hij daar gelijk in heeft. Nooit eerder opgemerkt dat het alleen tijdens warmere periodes was. Maar als ik terugdenk, vroeger had ik het ook altijd op vakantie.

Bijna niets helpt, maar ik smeer er nu een of ander muggenspulletje uit Frankrijk op en dat maakt de jeuk wel iets minder erg.
ik heb triamcinolon van de huisarts....had hetzelfde maar ook af en toe van die plekken tussen mijn tenen en daar terbinafine voor....dun aanbrengen en je bent er zo vanaf.
die ik wilde bestaat al...
mentholpoeder helpt ook nog wel eens. Of ijsblokjes....door de verkoeling, is de jeuk ook even minder
Vaak komen die blaasjes inderdaad voor bij warm weer.

Ik gebruik urtizon, dat zijn pilletjes die bij een drogist te koop zijn ( niet elke drogist heeft ze). Er is n.l. ook een ander soort pilletje tegen die warmte blaasjes, maar die helpen bij mij niet.
Voor nu ga ik even aan de slag met ijsblokjes en talkpoeder.
quote:liezelot schreef op 27 juli 2013 @ 22:41:

[...]

Ja, dat heb ik volgens mij! Alleen dan niet zo extreem gelukkig!

Toch maar even langs de huisarts volgende week.

Bedankt voor alle tips!Graag gedaan. Succes ermee!
Ik zou als ik jou was maandag gelijk even langs de huisarts gaan.

Het kan eczeem zijn, maar bijvoorbeeld ook schurft. Dat kunnen wij hier niet beoordelen.

En let in de tussentijd erg goed op je hygiëne. Als het bijvoorbeeld schurft is, kun je gemakkelijk andere mensen besmetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven