Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.

maandag 29 juli 2013 om 09:28
Weet hij wel al van je plannen Veronique?
En gaat je voorkeur uit naar hem als donor i.p.v. een 'onbekende' donor via MCK? Want dat zou ik eerst voor jezelf helder krijgen. Lijkt me idd best moeilijk om dat dan aan iemand te vragen. Kan wellicht ook zijn dat iemand (een vriend) zelf terughoudend is omdat ie zich niet wil opdringen ofzo. Tenminste, dat zou ik mij kunnen voorstellen... Maar anders zou ik idd eens kijken of je er een gesprek met hem over kunt krijgen. En geniet van je vakantie!
Bezigebij, leuke update over je kleine kereltje!
Houston:
En gaat je voorkeur uit naar hem als donor i.p.v. een 'onbekende' donor via MCK? Want dat zou ik eerst voor jezelf helder krijgen. Lijkt me idd best moeilijk om dat dan aan iemand te vragen. Kan wellicht ook zijn dat iemand (een vriend) zelf terughoudend is omdat ie zich niet wil opdringen ofzo. Tenminste, dat zou ik mij kunnen voorstellen... Maar anders zou ik idd eens kijken of je er een gesprek met hem over kunt krijgen. En geniet van je vakantie!
Bezigebij, leuke update over je kleine kereltje!
Houston:
maandag 29 juli 2013 om 10:11
Ik werk fulltime en dat is wel zwaar hoor. Maar het kan nu even niet anders. Ik heb 2 werkgevers kan niet minder weken omdat er dan te weinig uren overblijven. Daar komt bij dat ik net in die 2 sectoren werk waar vanaf vlg jaar de klappen vallen. Maar ik heb 1 thuiswerk dag gelukkig en dan ben ik vooral administratief bezig en dat kan dus prima als hij slaapt, alle tijd dan voor D. die dag.
En ik heb in het begin veel moeite gehad met de bv. Hij bleef maar komen en ik was de hele dag aan t voeden. Kwam nergens meer aan toe. Later bleek dat hij ziek was, erg ziek zelfs en hij heeft een week in t zh gelegen met t RS virus. Het bleek dat hij dus veel te moe was om genoeg te drinken, daarm kwam hij zo vaak. Veel moeten kolven in t zh maar ben blij dat ik heb doorgezet want daarna ging het heel goed. En t is zo makkelijk, altijd genoeg bij je, en bij een mindere dag ideaal om te troosten. En als ik gewerkt heb wil hij graag dicht bij me zijn dus kruip ik lekker met hem op bed.
Ben trouwens ook bij Moo*s geweest, wel prijzig maar toch een stoer shirt gehaald , kon t niet laten
En ik heb in het begin veel moeite gehad met de bv. Hij bleef maar komen en ik was de hele dag aan t voeden. Kwam nergens meer aan toe. Later bleek dat hij ziek was, erg ziek zelfs en hij heeft een week in t zh gelegen met t RS virus. Het bleek dat hij dus veel te moe was om genoeg te drinken, daarm kwam hij zo vaak. Veel moeten kolven in t zh maar ben blij dat ik heb doorgezet want daarna ging het heel goed. En t is zo makkelijk, altijd genoeg bij je, en bij een mindere dag ideaal om te troosten. En als ik gewerkt heb wil hij graag dicht bij me zijn dus kruip ik lekker met hem op bed.
Ben trouwens ook bij Moo*s geweest, wel prijzig maar toch een stoer shirt gehaald , kon t niet laten
maandag 29 juli 2013 om 10:22
voor Fearless, Gefeliciteerd met je dochter!!!
voor Houston, sterkte vandaag.
Ook nog een gefeliciteerd voor Emma, met de combinatietest.
@ de misselijkheid, uiteindelijk niet begonnen met de medicijnen. De bijwerkingen leken me erger dan de kwaal zelf.
Het is nu wel meer aan het afzakken als ochtendmisselijkheid, want 's middags en 's avonds is het al een paar keer goed gegaan.
Ik slaap overdag wel steeds ruim een uur. En hoewel ik vakantie heb en dat dus goed kan, vind ik het gevoelsmatig lastig, want hoe had ik dit moeten doen als ik moest werken en hoe doen andere vrouwen dat. Die zetten toch ook door?!?
Ben nu wel lekker een weekje bij mijn ouders. Even tot rust komen. En nog 2 nachtjes slapen tot de echo! Daar kijk ik erg naar uit.
@Veronique, fijne vakantie.
@Lonely Butterfly, hoe ging het zetten van de spuit? Succes vandaag!
voor Houston, sterkte vandaag.
Ook nog een gefeliciteerd voor Emma, met de combinatietest.
@ de misselijkheid, uiteindelijk niet begonnen met de medicijnen. De bijwerkingen leken me erger dan de kwaal zelf.
Het is nu wel meer aan het afzakken als ochtendmisselijkheid, want 's middags en 's avonds is het al een paar keer goed gegaan.
Ik slaap overdag wel steeds ruim een uur. En hoewel ik vakantie heb en dat dus goed kan, vind ik het gevoelsmatig lastig, want hoe had ik dit moeten doen als ik moest werken en hoe doen andere vrouwen dat. Die zetten toch ook door?!?
Ben nu wel lekker een weekje bij mijn ouders. Even tot rust komen. En nog 2 nachtjes slapen tot de echo! Daar kijk ik erg naar uit.
@Veronique, fijne vakantie.
@Lonely Butterfly, hoe ging het zetten van de spuit? Succes vandaag!
maandag 29 juli 2013 om 10:33
Bezig Bij, wat heftig, zo'n ziek hummeltje. Fijn dat hij er weer bovenop is gekomen. En knap dat je de borstvoeding door hebt gezet, want zoveel kolven, daar zie ik wel tegenop. Ik wil wel borstvoeding gaan geven, maar ik weet nog niet of en hoe ik dat op mijn werk ga doen. Ik vind het hele fijn om in mijn pauzes onder de mensen te zijn, maar om daar nu met een kolf te gaan zitten vind ik ook weer zoiets.
Wat is Moo*s?
Wat is Moo*s?
maandag 29 juli 2013 om 11:36
Dat was wel extreem veel kolven natuurlijk, 6 voedingen per dag , zette zelfs de wekker s nachts, dus tel uit je winst pff maar ik was soms aan t kolven en mijn moeder of zus gaf de fles dus dat ging best. Ik kolf voor de pauze, je hebt recht op 1/4 van je werktijd om te kolven dus daar maak ik dankbaar gebruik van, boek mee, beetje tijd voor mezelf . Maar dan moet je wel in een sector werken waar dat kan uiteraard, beetje lastig als je voor de klas staat oid.
Moo*s is een vreselijk leuk winkeltje met positie- en baby kleding. Wel prijzig maar goed op de aanbiedingen letten
Heb nu lekker vakantie, blij dat ik dat niet achter mijn verlof heb geplakt anders had ik niks meer gehad.
Moo*s is een vreselijk leuk winkeltje met positie- en baby kleding. Wel prijzig maar goed op de aanbiedingen letten
Heb nu lekker vakantie, blij dat ik dat niet achter mijn verlof heb geplakt anders had ik niks meer gehad.
maandag 29 juli 2013 om 17:18
@houston
@Veronique, geniet van je vakantie!! En misschien eens door laten schemeren naar die vriend zonder hem rechtstreeks te vragen? Misschien heeft hij dan al een reactie waar je in kan peilen hoe hij er tegenover staat.
Maar vooral ook genieten van je vakantie he
@Gavia, die spuit was wel even spannend hoor! maar is goed gegaan
Welke medicatie had je?
En ik was ook zooo moe tijdens mijn zwangerschap, maar het feit is nu dat je even kunt rusten, dus geniet er maar lekker van! En niet nadenken over hoe en wat bij andere vrouwen. Jij bent moe en hebt je rust nodig, dus goed dat je die pakt
@bezigebij, je doet je naam wel eer aan lees ik
@hier ik heb vanmorgen mijn eerste IUI gehad, en het viel me echt zooooo mee!! na alle horrorverhalen die ik gehoord heb.
Nu dus afwachten en dan mag ik 14 aug testen.
Ik wil me er niet teveel op richten om maar niet dingen te voelen die er niet zijn en dan uiteindelijk toch teleurgesteld worden.
@De rest, Hoe is het met jullie?
@Veronique, geniet van je vakantie!! En misschien eens door laten schemeren naar die vriend zonder hem rechtstreeks te vragen? Misschien heeft hij dan al een reactie waar je in kan peilen hoe hij er tegenover staat.
Maar vooral ook genieten van je vakantie he

@Gavia, die spuit was wel even spannend hoor! maar is goed gegaan

Welke medicatie had je?
En ik was ook zooo moe tijdens mijn zwangerschap, maar het feit is nu dat je even kunt rusten, dus geniet er maar lekker van! En niet nadenken over hoe en wat bij andere vrouwen. Jij bent moe en hebt je rust nodig, dus goed dat je die pakt

@bezigebij, je doet je naam wel eer aan lees ik

@hier ik heb vanmorgen mijn eerste IUI gehad, en het viel me echt zooooo mee!! na alle horrorverhalen die ik gehoord heb.
Nu dus afwachten en dan mag ik 14 aug testen.
Ik wil me er niet teveel op richten om maar niet dingen te voelen die er niet zijn en dan uiteindelijk toch teleurgesteld worden.
@De rest, Hoe is het met jullie?
Maar 1 weekje te vroeg, mijn mooie kleine Anaël... na 23 weken geboren

dinsdag 30 juli 2013 om 05:28
Rosings, ligt er ook aan of je zelf een donor hebt gevonden (dan doe je vaak ZI) of een onbekende donor via kliniek of ziekenhuis. Als je via IUI niet zwanger raakt, kun je overgaan tot IVF of ICSI.
Lonely_Butterfly, succes deze wachtweken!!
Gavia, als je borstvoeding gaat geven zul je wel moeten kolven als je weer naar je werk gaat. Anders staan je borsten op knappen de hele dag.
Lonely_Butterfly, succes deze wachtweken!!
Gavia, als je borstvoeding gaat geven zul je wel moeten kolven als je weer naar je werk gaat. Anders staan je borsten op knappen de hele dag.
dinsdag 30 juli 2013 om 11:17
dinsdag 30 juli 2013 om 17:55
Lastig inderdaad als je in het onderwijs zit. Mijn collega's zullen er vast ook niet blij van worden als ik me een paar keer per dag terugtrek met een kolf (schijt aan).
Gisteren een paar filmpjes gezien op Youtube over breast crawl. Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord. Dan wordt de pasgeboren baby meteen op de buik van de moeder gelegd en dan kruipt de baby als het ware naar de borst (dat ruikt hij) en uiteindelijk gaat hij helemaal uit zichzelf drinken. Heel mooi! (hoewel ik zelf wel een beetje zou helpen denk ik).
http://www.youtube.com/watch?v=-qyPKzD6brc
Gisteren een paar filmpjes gezien op Youtube over breast crawl. Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord. Dan wordt de pasgeboren baby meteen op de buik van de moeder gelegd en dan kruipt de baby als het ware naar de borst (dat ruikt hij) en uiteindelijk gaat hij helemaal uit zichzelf drinken. Heel mooi! (hoewel ik zelf wel een beetje zou helpen denk ik).
http://www.youtube.com/watch?v=-qyPKzD6brc

woensdag 31 juli 2013 om 00:17
Vandaag was ik voor m'n eerste gesprek bij Geertgen, om de een of andere reden voelde ik me er niet prettig bij, ging naar huis met een boel dingen te overdenken in m'n hoofd. Even bij een vriendin langs gegaan om te bespreken en het gevoel bleef nog even hangen. Ik had bij Geertgen wel aangegeven door te willen gaan in de procedure en de afspraak voor de psycholoog gemaakt.
Vanavond heb ik mogelijke optie gezien voor een homo-vader, en er lopen nog een paar lijntjes voor informatie/contact.
Bij het zien van de mogelijke optie werd ik enthousiast, positief en kreeg ik een goed gevoel.
Morgen ga ik het vervolg bij Geertgen afzeggen voor nu. Het gaat daar sowieso veel sneller dan ik had gedacht, dus mocht m'n roze plan niet lukken kan ik daar altijd naar terug.
Vanavond heb ik mogelijke optie gezien voor een homo-vader, en er lopen nog een paar lijntjes voor informatie/contact.
Bij het zien van de mogelijke optie werd ik enthousiast, positief en kreeg ik een goed gevoel.
Morgen ga ik het vervolg bij Geertgen afzeggen voor nu. Het gaat daar sowieso veel sneller dan ik had gedacht, dus mocht m'n roze plan niet lukken kan ik daar altijd naar terug.
woensdag 31 juli 2013 om 19:47
Wat jammer rosings, dat het een beetje tegenviel. Maar volg je gevoel.
Emma, heb je filmpje nog niet bekeken. Misschien dat ik dat nog doe.
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en het hartje klopte goed Wat geweldig om te zien! We hebben 'het' een beetje wakker gemaakt en toen ging hij bewegen. Zo lief.
Emma, heb je filmpje nog niet bekeken. Misschien dat ik dat nog doe.
Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en het hartje klopte goed Wat geweldig om te zien! We hebben 'het' een beetje wakker gemaakt en toen ging hij bewegen. Zo lief.
woensdag 31 juli 2013 om 20:59

woensdag 31 juli 2013 om 21:42
Mooi filmpje inderdaad!
Ik kwam een tijdje terug deze tegen, over baby-badmassage. Ook erg van onder de indruk!
http://www.youtube.com/watch?v=OPSAgs-exfQ
Ik kwam een tijdje terug deze tegen, over baby-badmassage. Ook erg van onder de indruk!
http://www.youtube.com/watch?v=OPSAgs-exfQ
donderdag 1 augustus 2013 om 17:40
...pffff wat een hitte 
Maar verder gaat alles goed haha! Alles wordt wel wat zwaarder, incl ikzelf. Op zich valt het mee met de kilo's, maar het totaal wordt nu gewoon zwaar. Ik hoop dat de baby nog ff blijft zitten tot de warme dagen voorbij zijn. Volgende week wordt het ook warm, maar dan zijn er ook genoeg dagen onder de 30 graden...dus als ik mag kiezen... Ik heb nog 8 dagen te gaan..dusss.. 't wordt spannend!!!
De lijst met klusjes wordt ook steeds kleiner (godzijdank!) en ik heb het idee dat wanneer ik eindelijk alles af heb wat ik wilde gaan doen, de baby dan komt. Dus wellicht kan ik het nog wat sturen haha! Morgen weer naar de verloskundige, dus ben benieuwd. De vorige keer lag hij wel ingedaald, maar nog niet vast, dus... w'll see!
Wat fijn om te lezen dat er al zoveel zwangeren zijn en dat alles daar goed mee gaat!!! Super hoor! Geniet er van!
En voor de bijna zwangeren: geef de moed niet op he! Sterkte en succes met het hele traject!! Ik hoop dat jullie straks ook snel in het rijtje van "zwanger" mogen staan!
And a special hug for Houston!!!

Maar verder gaat alles goed haha! Alles wordt wel wat zwaarder, incl ikzelf. Op zich valt het mee met de kilo's, maar het totaal wordt nu gewoon zwaar. Ik hoop dat de baby nog ff blijft zitten tot de warme dagen voorbij zijn. Volgende week wordt het ook warm, maar dan zijn er ook genoeg dagen onder de 30 graden...dus als ik mag kiezen... Ik heb nog 8 dagen te gaan..dusss.. 't wordt spannend!!!
De lijst met klusjes wordt ook steeds kleiner (godzijdank!) en ik heb het idee dat wanneer ik eindelijk alles af heb wat ik wilde gaan doen, de baby dan komt. Dus wellicht kan ik het nog wat sturen haha! Morgen weer naar de verloskundige, dus ben benieuwd. De vorige keer lag hij wel ingedaald, maar nog niet vast, dus... w'll see!
Wat fijn om te lezen dat er al zoveel zwangeren zijn en dat alles daar goed mee gaat!!! Super hoor! Geniet er van!
En voor de bijna zwangeren: geef de moed niet op he! Sterkte en succes met het hele traject!! Ik hoop dat jullie straks ook snel in het rijtje van "zwanger" mogen staan!
And a special hug for Houston!!!
zaterdag 3 augustus 2013 om 15:09
Hi ladies
Heeft iedereen de subtropisch zwemparadijs-t lijkt wel ijs-warmte overleefd? Vooral de hoogzwangeren onder ons..?
Ik lees trouw mee, hoor maar regaeer zo af en toe als ik eventjes flink de tijd heb Ben net tante geworden van Caithlyn Nevaeh..wat n klein poppetje!
Mevrouw R;waar bent u?
Tammy;hoe ist nu? Hoop je vd week tegen t lijf te lopen..maar dacht dat je in je wachtweken zat/zit..
Houston;poeh het valt niet mee, denk aan je hoor!
Bezige bij;leuk dat hetzo'n lekker mannetje is en dat je dat hier deelt!!!
Geniet ervan!!
Emma, Gavia en Mila;YESSSSSSSS
Lekker genieten (al is het misselijk en met rijstewafels)!!!!
En uitrusten!!! En Gavia;als je rust nodig hebt..het gewoon lekker pakken..doe ik ook en ik ben niet zwanger!
En met dit weer..
Iedereen die zich ah orienteren is;suc6!! Ben benieuwd!
Doe gewoon waar je je goed bij voelt!
Veronique;ik heb het tegen een vriend niet gezegd..ik ben een van de weinig kinderlozen onder ons en hij wil echt geen kids (zijn vriendin nu ook niet)..toen ik vorige week aangaf wel een kinderwens te hebben..zei hij maar dat is gewoon mogelijk en gaf aan een single vriendin te hebben die al 8 maanden zwanger is ed..Niet teveel worries dus
Abusu en Veronique; als jullie het er ooit in een prive gesprek over willen hebben (MCK ed), gil maar! Even met de hond weg, tot zo!
Heeft iedereen de subtropisch zwemparadijs-t lijkt wel ijs-warmte overleefd? Vooral de hoogzwangeren onder ons..?
Ik lees trouw mee, hoor maar regaeer zo af en toe als ik eventjes flink de tijd heb Ben net tante geworden van Caithlyn Nevaeh..wat n klein poppetje!
Mevrouw R;waar bent u?
Tammy;hoe ist nu? Hoop je vd week tegen t lijf te lopen..maar dacht dat je in je wachtweken zat/zit..
Houston;poeh het valt niet mee, denk aan je hoor!
Bezige bij;leuk dat hetzo'n lekker mannetje is en dat je dat hier deelt!!!
Geniet ervan!!
Emma, Gavia en Mila;YESSSSSSSS
Lekker genieten (al is het misselijk en met rijstewafels)!!!!
En uitrusten!!! En Gavia;als je rust nodig hebt..het gewoon lekker pakken..doe ik ook en ik ben niet zwanger!
En met dit weer..
Iedereen die zich ah orienteren is;suc6!! Ben benieuwd!
Doe gewoon waar je je goed bij voelt!
Veronique;ik heb het tegen een vriend niet gezegd..ik ben een van de weinig kinderlozen onder ons en hij wil echt geen kids (zijn vriendin nu ook niet)..toen ik vorige week aangaf wel een kinderwens te hebben..zei hij maar dat is gewoon mogelijk en gaf aan een single vriendin te hebben die al 8 maanden zwanger is ed..Niet teveel worries dus
Abusu en Veronique; als jullie het er ooit in een prive gesprek over willen hebben (MCK ed), gil maar! Even met de hond weg, tot zo!
zaterdag 3 augustus 2013 om 15:55
Zo..back!
Fearless gefeliciteeerd!!!!! erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat, rust goed uit!!! Jammer dat t op n ander onderwerp is gepost..Emma; je hebt t over buikfoto's en FB..kan t niet traceren!!!
Ben erg benieuwd of Liz en CF hun to-do lijstjes kunnen afwerken nog..t zit er bijna op dames!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wel heb vergist in het hele iui-traject..
Ik vind het echt pittig, niet zozeer de iui zelf als wel de ovulatietesten (moet steeds aan Emma denken) en het afwachten, dingen voelen..het welles/nietes idee..Maar goed hier ws snel ovulatie, heb nu vd 2e x gevoelige lh-dipsticks van sensitest..maar ik vind het lastig te beoordelen toch.Vandaag 6e testdag dus MCK gebeld, t/m morgenochtend testen anders echo..tot nu toe op 5e of 6e van elke maand iui gehad, poging 4. Het is nl nog niks maar na elke 3 pogingen overleg..Nu med gekregen om de LF te verlengen is nu einde dag 10 na iui..ben benieuwd....
Ik wilde nog even 2 kanttekeningen plaatsen waar ik over gelezen heb hier..
Allereerst dat ZI een beter resultaat zou hebben dan IUI (Emma?),
bij IUI wordt het zaad opgewerkt (dus goede spermacellen geselecteerd en voorvocht eruit gefilterd) en hoog in de baarmoeder ingebracht..Ik kan het niet echt direct op internet achterhalen maar ik denk eerder dat IUI betere resultaten behaald...
Daarnaast de combinatietest;dit is echt een kansberekening.., was ook te zien op tv in 'Altijd wat' vorige week. Ik wil niemand bang maken..maar het verschilt al enorm (qua uitslag) of je 34bent of bijv.35. Mijn vriendin had een hoge kansberekening en kreeg een gezond kindje en de moeder in de serie juist een lage berekening en kreeg een kindje met down syndroom..om maar een vb te noemen..de NIPT (bloed)test kan ws uitkomst bieden maar is nog niet hier toegestaan..lastig..
Maar goed..hoogzwangeren..even suc6 gewenst met de laatste loodjes nu! En alle dames in de wacht;hang in there!
Fearless gefeliciteeerd!!!!! erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat, rust goed uit!!! Jammer dat t op n ander onderwerp is gepost..Emma; je hebt t over buikfoto's en FB..kan t niet traceren!!!
Ben erg benieuwd of Liz en CF hun to-do lijstjes kunnen afwerken nog..t zit er bijna op dames!!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij wel heb vergist in het hele iui-traject..
Ik vind het echt pittig, niet zozeer de iui zelf als wel de ovulatietesten (moet steeds aan Emma denken) en het afwachten, dingen voelen..het welles/nietes idee..Maar goed hier ws snel ovulatie, heb nu vd 2e x gevoelige lh-dipsticks van sensitest..maar ik vind het lastig te beoordelen toch.Vandaag 6e testdag dus MCK gebeld, t/m morgenochtend testen anders echo..tot nu toe op 5e of 6e van elke maand iui gehad, poging 4. Het is nl nog niks maar na elke 3 pogingen overleg..Nu med gekregen om de LF te verlengen is nu einde dag 10 na iui..ben benieuwd....
Ik wilde nog even 2 kanttekeningen plaatsen waar ik over gelezen heb hier..
Allereerst dat ZI een beter resultaat zou hebben dan IUI (Emma?),
bij IUI wordt het zaad opgewerkt (dus goede spermacellen geselecteerd en voorvocht eruit gefilterd) en hoog in de baarmoeder ingebracht..Ik kan het niet echt direct op internet achterhalen maar ik denk eerder dat IUI betere resultaten behaald...
Daarnaast de combinatietest;dit is echt een kansberekening.., was ook te zien op tv in 'Altijd wat' vorige week. Ik wil niemand bang maken..maar het verschilt al enorm (qua uitslag) of je 34bent of bijv.35. Mijn vriendin had een hoge kansberekening en kreeg een gezond kindje en de moeder in de serie juist een lage berekening en kreeg een kindje met down syndroom..om maar een vb te noemen..de NIPT (bloed)test kan ws uitkomst bieden maar is nog niet hier toegestaan..lastig..
Maar goed..hoogzwangeren..even suc6 gewenst met de laatste loodjes nu! En alle dames in de wacht;hang in there!
zaterdag 3 augustus 2013 om 23:03
Hoi meiden,
hier even een kort berichtje van mij. Zit niet vaak op de lap en op de telefoon is irritant
Dank voor de felicitaties! Zaterdag 27 juli ben ik idd mama geworden, van een prachtige dochter. Ze is vandaag dus alweer een week oud.
Het gaat super goed, mn meisje eet goed, met de gevulde luiers als gevolg en slaapt veel en goed. Vooral s nachts erg fijn
De kraamhulp is een topwijf, ben zo blij met haar.
Ze heeft twee extra dagen geïndiceerd omdat ik nu pas een beetje mobiel word. De bevalling was zwaar, te zwaar.
Ik zal proberen beetje kort samen te vatten.
Vrijdag al hele dag beetje onrustig gevoel in buik, s avonds rond 23u leek het in golven te komen, maar voor mij nog niet echt als weeen.
Rond 1 uur was het duidelijk: het is begonnen.
Moeder rond half 2 gebeld en binnen no time in het ziekenhuis. Ben zelf nog naar de afdeling gelopen.
Kleren uit en aan de CTG. Vriendin was intussen onderweg.
De 7minuten toen ik belde waren bij aankomst al 3-4 minuten en ik had 3 cm ontsluiting.
En toen ging het los... Wee in wee in wee. Er waren bijna alleen maar pieken waardoor ik niet kon bijkomen. BInnen een uur 6cm ontsluiting. Toen over pijnstilling begonnen omdat het vanaf 6cm ook persdrang werd, heel hevig.
Ik twijfelde nog steeds, want wilde eigenlijk niet, dus even afgehouden, maar toen we het er weer over hadden zat ik inmiddels op 8-9 cm. Elk kwartier onderhand kwam er een cm bij
Op gegeven moment dipte baby tot nul en had ik in notime 3 kinderartsen erbij op de kamer, naast de gyn en al 2 vk's.
Knip, vacuuumpomp erbij, twee dames op mn bed op mn buik aan het duwen en gyn 1 met de pomp in de weer.
Na 3x nog geen zicht op baby's hoofd, dus gyn 2 erbij gehaald.
In totaal 8 tracties gehad (normaal gem. 2/3!) voor baby er eindelijk uit kwam.
Ze lag met neus omhoog en mijn bekken was blijkbaar te smal, dus dubbele uitdaging. Navelstreng 1x om nekje, gepoept in vruchtwater (was niet erg, was pas laat), en naar later bleek liepen de aderen van de placenta in de vliezen. Als daar iets mee gebeurd was...
Eindelijk het hoofdje eruit, waar ik overigens niks van voelde, gyn riep dat ik moest strekken, want hij wist dat ik haar zelf wilde aanpakken/verder uithalen, dus schouders erbij en ik kon r aanpakken en zelf verder eruit halen en op mn borst leggen.
BInnen een halve minuut huilde ze en dat was de grootste opluchting...
Achteraf komen er nog heel veel dingen bij en blijkt het echt een vreselijke bevalling te zijn geweest. Personeel daar gaf al aan dat het niet vaak zo gaat (gelukkig) maar dat ze ook niet vaak zien dat een vrouw zich er zo doorheen slaat.
Ben er afgelopen week wel een keer emotioneel over geweest, toen ik babygirl in mn armen had na haar hielprik en de kraam en vk het erover hadden en nog wat dingen wilde weten.
Belangrijkste is dat alles is goed gekomen, maar merk dat het me stiekem wel dwarszit. Zat op het randje van een ks, maar waarschijnlijk had dat ook te lang geduurd, ze moest er gewoon direct uit.
Ze heeft dus ook een paar dagen hersenschudding gehad en ik loop nog moeilijk door de wond en andere bijkomende klachten down under
Maar ja, het is waar, het is het waard.
En stiekem ben ik best trots dat ik en mn meisje het geflikt hebben en er allebei gezond en zonder pijnbestrijding uit zijn gekomen.
Ben nu steeds meer aan het genieten. Afgelopen week babygirl in badje gedaan, gisteren in een emmer (en heb vandaag dus een tummy tub gekregen) en vanmorgen samen onder de douche.
Ben superblij met en trots op mn meisje. Ze is prachtig en doet het zo goed.
Morgen proberen of ik de flat uitkom. Waarschijnlijk het pad af en weer terug, maar dan zijn we er even uit geweest.
Ik ga me klaar maken voor de volgende voeding.. heb zelf ook even tijd nodig om klaar te zijn.
Iedereen een dikke knuffel van ons! Heb vluchtig bijgescand, maar kan het even niet opbrengen verder te reageren sorry.
Afschrijven helpt wel
hier even een kort berichtje van mij. Zit niet vaak op de lap en op de telefoon is irritant
Dank voor de felicitaties! Zaterdag 27 juli ben ik idd mama geworden, van een prachtige dochter. Ze is vandaag dus alweer een week oud.
Het gaat super goed, mn meisje eet goed, met de gevulde luiers als gevolg en slaapt veel en goed. Vooral s nachts erg fijn
De kraamhulp is een topwijf, ben zo blij met haar.
Ze heeft twee extra dagen geïndiceerd omdat ik nu pas een beetje mobiel word. De bevalling was zwaar, te zwaar.
Ik zal proberen beetje kort samen te vatten.
Vrijdag al hele dag beetje onrustig gevoel in buik, s avonds rond 23u leek het in golven te komen, maar voor mij nog niet echt als weeen.
Rond 1 uur was het duidelijk: het is begonnen.
Moeder rond half 2 gebeld en binnen no time in het ziekenhuis. Ben zelf nog naar de afdeling gelopen.
Kleren uit en aan de CTG. Vriendin was intussen onderweg.
De 7minuten toen ik belde waren bij aankomst al 3-4 minuten en ik had 3 cm ontsluiting.
En toen ging het los... Wee in wee in wee. Er waren bijna alleen maar pieken waardoor ik niet kon bijkomen. BInnen een uur 6cm ontsluiting. Toen over pijnstilling begonnen omdat het vanaf 6cm ook persdrang werd, heel hevig.
Ik twijfelde nog steeds, want wilde eigenlijk niet, dus even afgehouden, maar toen we het er weer over hadden zat ik inmiddels op 8-9 cm. Elk kwartier onderhand kwam er een cm bij
Op gegeven moment dipte baby tot nul en had ik in notime 3 kinderartsen erbij op de kamer, naast de gyn en al 2 vk's.
Knip, vacuuumpomp erbij, twee dames op mn bed op mn buik aan het duwen en gyn 1 met de pomp in de weer.
Na 3x nog geen zicht op baby's hoofd, dus gyn 2 erbij gehaald.
In totaal 8 tracties gehad (normaal gem. 2/3!) voor baby er eindelijk uit kwam.
Ze lag met neus omhoog en mijn bekken was blijkbaar te smal, dus dubbele uitdaging. Navelstreng 1x om nekje, gepoept in vruchtwater (was niet erg, was pas laat), en naar later bleek liepen de aderen van de placenta in de vliezen. Als daar iets mee gebeurd was...
Eindelijk het hoofdje eruit, waar ik overigens niks van voelde, gyn riep dat ik moest strekken, want hij wist dat ik haar zelf wilde aanpakken/verder uithalen, dus schouders erbij en ik kon r aanpakken en zelf verder eruit halen en op mn borst leggen.
BInnen een halve minuut huilde ze en dat was de grootste opluchting...
Achteraf komen er nog heel veel dingen bij en blijkt het echt een vreselijke bevalling te zijn geweest. Personeel daar gaf al aan dat het niet vaak zo gaat (gelukkig) maar dat ze ook niet vaak zien dat een vrouw zich er zo doorheen slaat.
Ben er afgelopen week wel een keer emotioneel over geweest, toen ik babygirl in mn armen had na haar hielprik en de kraam en vk het erover hadden en nog wat dingen wilde weten.
Belangrijkste is dat alles is goed gekomen, maar merk dat het me stiekem wel dwarszit. Zat op het randje van een ks, maar waarschijnlijk had dat ook te lang geduurd, ze moest er gewoon direct uit.
Ze heeft dus ook een paar dagen hersenschudding gehad en ik loop nog moeilijk door de wond en andere bijkomende klachten down under
Maar ja, het is waar, het is het waard.
En stiekem ben ik best trots dat ik en mn meisje het geflikt hebben en er allebei gezond en zonder pijnbestrijding uit zijn gekomen.
Ben nu steeds meer aan het genieten. Afgelopen week babygirl in badje gedaan, gisteren in een emmer (en heb vandaag dus een tummy tub gekregen) en vanmorgen samen onder de douche.
Ben superblij met en trots op mn meisje. Ze is prachtig en doet het zo goed.
Morgen proberen of ik de flat uitkom. Waarschijnlijk het pad af en weer terug, maar dan zijn we er even uit geweest.
Ik ga me klaar maken voor de volgende voeding.. heb zelf ook even tijd nodig om klaar te zijn.
Iedereen een dikke knuffel van ons! Heb vluchtig bijgescand, maar kan het even niet opbrengen verder te reageren sorry.
Afschrijven helpt wel
zondag 4 augustus 2013 om 08:11
zondag 4 augustus 2013 om 08:52
Wat fijn van je te horen Fearless! En goed om te horen dat jullie enigszins aan het herstellen zijn. Klinkt idd als een heftige bevalling. Ik denk dat schrijven en praten idd veel helpen, wij bieden graag een luisterend scherm
Tessado, fijn ook weer van jou te horen! Ik lees je berichten graag. Ontzettend balen dat je zo in het achtbaan zit. Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is! Je wil hoop hebben, maar ook niet te veel hoop. Moeilijk. Ik hoop voor jou en voor alle anderen in fase 2, dat jullie je snel bij fase 3 voegen.
Liz, ga jij eigenlijk in het ziekenhuis of thuis bevallen? En CF? Voor jullie zal het heel zwaar zijn met de warmte. Sterkte met de laatste loodjes!
Ik heb het zwaar gehad de afgelopen dagen. Door de warmte was ik heel erg misselijk en het komt er eigenlijk op neer dat hoe warmer ik ben, hoe meer ik overgeef. Gisteren was het gelukkig minder warm, maar ik moest echt even bijkomen.
Wat ik miss nog het meest vervelende vind is dat ik mijn vitaminepil niet meer wegkrijg. Die smaakt heel vies en nu ik zo misselijk ben ga ik er dus van over mijn nek.
Iemand misschien tips hiervoor. Want het is natuurlijk wel belangrijk dat ik foliumzuur slik (en vit D)
Tessado, fijn ook weer van jou te horen! Ik lees je berichten graag. Ontzettend balen dat je zo in het achtbaan zit. Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is! Je wil hoop hebben, maar ook niet te veel hoop. Moeilijk. Ik hoop voor jou en voor alle anderen in fase 2, dat jullie je snel bij fase 3 voegen.
Liz, ga jij eigenlijk in het ziekenhuis of thuis bevallen? En CF? Voor jullie zal het heel zwaar zijn met de warmte. Sterkte met de laatste loodjes!
Ik heb het zwaar gehad de afgelopen dagen. Door de warmte was ik heel erg misselijk en het komt er eigenlijk op neer dat hoe warmer ik ben, hoe meer ik overgeef. Gisteren was het gelukkig minder warm, maar ik moest echt even bijkomen.
Wat ik miss nog het meest vervelende vind is dat ik mijn vitaminepil niet meer wegkrijg. Die smaakt heel vies en nu ik zo misselijk ben ga ik er dus van over mijn nek.
Iemand misschien tips hiervoor. Want het is natuurlijk wel belangrijk dat ik foliumzuur slik (en vit D)