Gezondheid alle pijlers

Spiraaltje

30-07-2013 15:46 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb net een afspraak gemaakt voor het plaatsen van een spiraaltje. Dat is voor morgen. Alleen begin ik ineens heel erg te twijfelen of ik dit wel echt wil. Ik ben 21 en sinds 2 jaar aan de pil. Ik krijg van de pil knobbeltjes in mijn borsten en heb last van de hormonen (stemmingswisselingen). Voor de pil was ik altijd heel erg ongesteld. En dat is nu een stuk minder, gelukkig. Ik moet er niet aan denken om naast mijn vriend in bed te liggen en weer zo vreselijk te bloeden. Ik moest er meerdere malen uit 's nachts en lekte altijd door.

Maar nu het spiraaltje...

Ineens weet ik niet meer of ik het wel wil. De vrouw aan de telefoon zei net dat het spiraaltje ook niet alle problemen verhelpt. Je wordt erger ongesteld en kunt wel een half jaar regelmatig bloeden.

Mijn vriend komt het weekend terug na dik 3,5 week. Ik moet er niet aan denken dan te bloeden en dus niet te kunnen vrijen. Heb speciaal lingerie en alles gekocht...

En ik hoorde dat je het spiraaltje ook kunt voelen. Is dat ook zo tijdens het vrijen? Het lijkt me zo raar zo'n lichaams vreemd ding.

Zou ik het dan toch bij de pil moeten houden, wel doen of uitstellen tot volgende maand? Wie weet raad en heeft ervaring?
Erger ongesteld worden? ik ben sinds ik spiraaltjes heb (nu bijna 10 jaar) bijna nooit ongesteld.. 1x in de paar maanden en dan een dag of 3 heel lichtjes (zelfs zo licht dat ik gewoon seks kan hebben).

het plaatsen is wel even vervelend.. maar als alles naar behoren werkt, dan ga je 5 hele ontspannen jaren tegemoet op menstruatiegebied.
Dat ligt er maar net aan Charimsha, of je een koperspiraal hebt of een Mirena.

Maar er staat inderdaad een wenperiode voor, TO. Het kan best dat je er last van hebt als je vriend terugkomt. Maar het kan net zo goed meevallen.
Als het spiraaltje zo eng lijkt is een implanon dan niets voor jou? Die heb ik ook sinds maart en bevalt mij prima!
Bij een Mirena bloedde ik altijd 1 dag heel lichtjes.

En nee, voelen deed ik het ook niet.

Maar waarom zo panisch als je ongesteld bent en je vriend bij je is?

Je bent een vrouw, die zijn doorgaans maandelijks ongesteld. Dat snapt ook jouw vriend vast wel.
Mijn dokter zei dat ik de eerste 3 dagen geen tampon en geen seks mocht hebben.. na het plaatsen! Dus hou daar even rekening mee!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven