Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net terug van het CB. Merel heeft alles bij elkaar gegild! Vorige keer bij de arts viel het wel mee, maar deze wijkverpl. kan echt niet prikken. Zo zielig voor mijn meisje! Nu ligt ze lekker te slapen, daarna zal het wel weer beter gaan.Ze was weer goed gegroeid: 5785 gram (+625) en 60 cm (+3).

Dokkie en Judat, bij jullie alles goed gegaan met de prikjes?

Ik ben benieuwd of jullie meisjes ook goed gegroeid zijn.

Mir, nog gefeliciteerd met je vader.

Fijn dat het goed is gegaan op het KDV. Herkenbaar hoor, wat betreft het werken. Ik ben er vaak met mijn gedachten ook helemaal niet bij. Had op mijn eerste dag ook meteen een vergadering en kon echt niet volgen waar het allemaal over ging. Dat komt wel weer, volgend schooljaar.

Ik ben nu echt mijn tijd aan het uitzitten, zo slecht...

Ciao, fruithapjes heb ik nog geen ervaring mee. Willen we komend weekend eens gaan proberen. Lijkt me geweldig, dat geklieder! Ben ook heel benieuwd hoe Merel het vindt, ineens iets anders dan melk.

Wv op het CB raadde het trouwens eigenlijk nog af, beter is te wachten tot ze 6 maanden zijn. Dan is het maag- darmkanaal er helemaal klaar voor. Nou heb ik toch al niet zo'n hoge pet op van die Wv dus we gaan het gewoon doen hoor komend weekend. Als Merel niet wil kunnen we altijd nog 2 maanden wachten.

Fenne, dat was een druk weekend voor jullie! Logisch dat het een beetje te veel was voor Bran. Is ie gisteren lekker bijgekomen?

Judat, ook al veel gepland. Zo herkenbaar. Ik heb ook nogal de neiging op mijn vrije dagen te veel te willen. Merel reageert daar ook altijd vrij heftig op, dus probeer het nu echt te minderen. Vandaag geen plannen, doe ik nooit als ze prikjes heeft gehad.

Ga nu maar eens een was in de wasmachine stoppen en een beetje opruimen hier. Ben ook niet zo'n goede huisvrouw...
In de "wij, jonge ouders" van deze maand staan wat tips voor kindjes die moeilijk / niet uit een flesje willen drinken:

* de speen opwarmen door die voor de voeding even in een bakje (vooraf gekookt) warm water te leggen

* een paar druppeltjes moedermelk (voor zover nog voorradig...) op de speen doen

Misschien hebben mama's van flesweigeraartjes hier wat aan!

Merel is inmiddels weer in een goed humeur, lacht volop. Ze is de prikken dus al weer vergeten.
Lijkt ons ook leuk om te beginnen met de bijvoeding maar werd ons ook afgeraden omdat Thijmen nogal last van darmkrampen heeft gehad en nog wel eens dus doen we dat ook maar...En ze zeggen beginnen met groente ipv fruit.

We zijn nu wel met rijstebloem begonnen in de laatste fles,hopende dat hij langer slaapt dan 6.15uur.....helaas doet hij dat niet maar ja.....wel lekker verzadigd dus wat wil je nog meer?!
Heel even, want ik heb weinig tijd...ik ben Scott al twee weken fruithapjes en pap aan het proberen te voeren. Aangezien hij niet zelf uit, moeten we het met een lepel proberen en tja...dan is er niks anders. Meneer eet het nauwelijks, maar ons werd het geadviseerd door een endocrinoloog-kinderarts, een diabetesdeskundige, een dietiste en een gastro-kinderarts....dus.....lachen hoor dat CB. Niks van aantrekken. Voor Bob zijn we maandelijks doorverwezen naar het ziekenhuis omdat hij zo klein was. Niks mis mee, alleen gewoon een klein mannetje. Maar daarvoor doet hij op school meer dingen dan de grote jongens.

Nu zie ik op de groeitabellen dat Jack nog kleiner is en daar hebben ze nog nooit wat over gezegd (dezelfde artsen/verpleegkundigen).

Ze doen maar wat, geloof ik.

Geniet van jullie kindjes en tot gauw!!!

PS Erg jammer dat ik niet op de meeting was. Volgende keer toch maar wel
Nou, Maartje gilde de hele boel bij elkaar! Wel ruim 300g aangekomen de laatste 3 weken, nog niet echt veel, meer meer dan eerst. En ze ziet er blakend uit, hoor! 5640 gram en 60 cm bij 18 weken.

Net een paracetamolletje gegeven omdat ze niet kon slapen en steeds lag te jammeren. Ze had 38.2. Nu op schoot in slaap gevallen (lastig typen)

En vandaag zien ze het licht!! Maartje heeft ook zonder morren een flesje gedronken vandaag. Of zouden ze in de war zijn van de prikken?

Nellebel, wel bijzonder dat je mannekes zo groot beginnen en dan juist klein blijven. Maar eet Scott nou wel goed van een lepeltje al?
Goed gegroeid weer, Merel en Eline. Verder nog last gehad van de prikken?

Jasper moest gisteren ook. Hij was 7.400 gram en 65 cm.

Hij had gelukkig dit keer geen last van de prikken (vorige keer veel last van gehad). Het schijnt trouwens inderdaad wel echt beter te zijn voor de darmen om te wachten met bijvoeden tot 6 maanden, tenzij je echt een hongerig kind hebt. Nu hebben we best wel een hongerlapje (helaas weer nachtvoedingen en ook vaker overdag), maar toch wacht ik tot 6 maanden, aangezien hij veel last heeft van eczeem. Het CB heeft ons trouwens niks geadviseerd, maar het valt me wel op hoe wisselend die adviezen zijn. Ach, gewoon doen waar je je goed bij voelt denk ik dan maar.

De foto's van de meeting zagen er heel leuk uit. Echt grappig, al die babies bij elkaar!

Judat: fijn dat het met de flessen nu beter gaat!

San: dat sabbelen op de knuistjes kan ook bij de leeftijd horen. Bij dochter dachten we 3 maanden lang dat ze tanden kreeg door het gekwijl en gesabbel, maar dat schijnt erbij te horen. Ze kreeg met 6 maanden het eerste tandje. Jasper is ook zo aan het kwijlen en sabbelen. maarja, het kan natuurlijk altijd een doorkomend tandje zijn.

Linda: nog nieuws??

Ciao Ciao: veel plezier in NL. Lekker shoppen bij de Hema?

Phoenix: hoe is het met jouw gezondheid? En Anke: hoe voel jij je?

Mir: lijkt me inderdaad weer lastig, een nieuw ritme vinden. Voed jij Tom meteen bij thuiskomst weer?

Dokkie: knap dat je je dieet zo lang volhoudt voor Maartje, lijkt me lastig hoor.

Hier gaat alles ok. Jasper is sinds deze week naar de creche. Een andere creche dan z'n zus en hij zit daar ook in 2 verschillende groepen. Niet zo leuk. In juli kan hij dan 1 dag naar de creche van z'n zus, dus ziet hij die 3 dagen elke dag andere gezichten. Ik voel me er wel rot bij, want ik heb echt het gevoel dat ik m'n kind dump, maarja, er is geen andere oplossing. Eind vh jaar is er pas volledig plek op de creche van z'n zus. Het ging verder prima op de creche, dus waarschijnlijk heb ik er meer last van dan hij, maar toch, ik baal er flink van. Over 11/2 week moet ik weer werken. Ook geen zin in, maarja, het moet maar. En ach, als je eenmaal weer gewend bent, dan is het ook wel weer ok.

Jasper doet het verder prima. Het is echt een heel leuk vrolijk jochie. Hij rolde van de week opeens van buik naar rug. Grappig gezicht. Ben een beetje kwijt wanneer al die ontwikkelingen ook alweer waren (wanneer van buik naar rug en vv, zitten, kruipen, staan enzo). Ach, het is ook voor elk kind anders.

Nou, ik ga hem nog even voeden.
Hier komende donderdag prikjes: de eerste (ze beginnen hier wat later dan in NL). Oudste 2 hebben nooit een kik gegeven tijdens het prikken, dus ik ben benieuwd wat Minimeis doet .

Hier voorlopig nog geen fruithapjes, ik vind het altijd een enorm gedoe en geknoei, dus ik begin pas na 6 maanden. Brood mogen ze dan ook vrij snel daarna en dat ik veel makkelijker: kind met broodkorst in de box en klaar .

Minimeis is trouwens (afkloppen!) extreem makkelijk de laatste 2 weken. Ze speelt makkelijk een half uur zonder morren in de box, lacht de hele dag en huilt eigenlijk amper op het moment. Genieten dus! Ter compensatie zijn de oudste 2 stikvervelend op het moment .
Oh jee ja daar heb je de discussies weer Bijvoeden wanneer? Nou ja ik ben daar heel stellig in. Zes maanden en geen dag eerder. Er zijn zat wetenschappelijke onderzoeken die aangeven dat het echt beter is om te wachten tot na 6 maanden in verband met de rijping van de darmen. En aangezien ik zelf extreme eczeemklachten heb wil ik echt mijn kind niet hetzelfde aandoen door eigenwijs toch met 4 maanden er al fruit in te gaan stoppen.

Tuurlijk, als je net als Mandy dit op doktersadvies moet doen is het wat anders. Maar in alle andere gevallen, lekker wachten tot 6 maanden!

Dokkie het gaat hier wel hoor. 16 juni moet ik voor mijn oor onder het mes. Helaas is het daarna nog niet over want ik was vandaag bij de tandarts en er moet weer een verstandskies getrokken worden :(

Ik zal trouwens binnenkort het schema weer eens bijwerken. De laatste tijd heb ik het zo druk dat ik weinig tijd heb voor dat soort dingen. Manlief heeft veel over moeten werken dus ik was regelmatig alleen thuis tijdens de avondspits van koken, eten, voeden, badderen en op bed leggen van 2 koters. En dan nog daarna het huis aan kant maken. Nou dan zit je daarna echt afgepeigerd op de bank.
hoi hoi,

Ik dacht ook dat het vanaf 6 maanden was, maar de vorige keer zei de vrouw van het cb hier dat het vanaf 4 maanden prima was. Ik wacht wel af wat ze zegt morgen en dan zie ik wel wat ik doe. Sowieso is Babette pas de 14e 4 maanden, dus nu begin ik zeker niet.

ciao ciao
Bijvoeden zijn wij ook pas vanaf 6 maanden van plan. Misschien 5,5 ofzo als ze eraantoe lijkt maar niet veel eerder.

Zijn er hier trouwens nog mensen doe Rapley gaan doen of gedaan hebben?

Bij Rapley geen je geen gepureerde hapjes maar stukje gekookte wortel en banaan enzo zodat de baby zelf kan beslissen hoe en wat hij/zij eet.

Ik weet nog niet of wij het gaan doen, maar ik vond het wel een interessant concept. Ik vermoed dat we uiteindelijk een mix gaan doen van hapjes en stukken ofzo. Helemaal a la Rapley lijkt me ook nog niet echt wat.

Jeetje dextro, drie verschillende groepen straks? Waarschijnlijk inderdaad lastiger voor jou dan voor hem maar ik kan me voorstellen dat je het niet ideaal vind.

Eline was gisteren na haar prikken vooral erg hangerig en viel om de haverklap in slaap voor een hazeslaapje. Tegen het eind van de middag wat verhoging en steeds meer pijn dus toen maar een zetpilletje gegeven.

San, bedankt voor je flessenweigeraarstip. Ik had ze nog niet gelezen of de Wij Jonge Ouders viel hier ook op de mat. Ik doop inderdaad de speen vaak even in het flesje. Lijkt wel te helpen.

Hier een banendilemma. Mijn oude werkgever belde gisteren of ik weer een paar maanden daar wilde werken. Tot nu toe kon dat niet omdat het minimale 32 uur was en verplicht wisseldiensten en dat is met opvang moeilijk te realiseren omdat vriend ook onregelmatig werkt. Maar nu belden ze dat ik 3 dagen mag werken, vaste dagen en vaste tijden zelfs... Dus nu ben ik aan het bedenken of ik dat wil want

Het zou dan per 24 juni zijn dus we moeten snel opvang gaan regelen en het begint meteen met 4 dagen cursus (slik...) Ik krijg een enorme brok in mijn keel als ik eraan denk Eline te moeten missen, maar dat houd ik toch denk ik.

Ik moet vandaag een beslissing nemen dus ik ga even alle voors en tegens tegen elkaar afwegen nu.

Fijne dag allemaal!

Judat: we zijn bij dochter begonnen met Rapley, totaal geen succes hier, de banaan glibberde steeds uit haar hand. Met gepureerde hapjes ging het beter (duurde ook wel even).

Het kookboek van AH Opperdepop vond ik wel een aanrader met handige recepten.

En, wat heb je besloten met de baan? Klinkt op zich wel aantrekkelijk, maar kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt om Eline bij iemand anders te brengen. Bij mij is de navelstreng ook nog niet helemaal doorgeknipt zegmaar..Succes met je beslissing!
Judat, ik werk 3 dagen en ik vind het ideaal: een mooie mix tussen bij je kind zijn en "iets anders doen". Kan me voorstellen dat dit ineens wel rauw op je dak valt. En zo snel beslissen is ook niet makkelijk. Weet je al wat je gaat doen?

Hier heb ik altijd een mix van Rapley en gepureerd eten gedaan. Wel altijd begonnen met gepureerde hap van een lepeltje, maar al na een paar weken een broodkorst, soepstengels enzovoorts. Nu heb ik wel erg makkelijke eters,dus dat scheelt ook wel. Ik gaf ook vaak geprakte appel (even in de magnetron en dan prakken met een vork), dat is een mooie middenvorm.

Ik ga nu snel naar bed, vanmorgen kon ik om 4.30 niet meer slapen en nu, na een dag werken, ben ik aardig moe. En morgen staat de schilder al weer vroeg voor de deur. Minimeis werd net al wakker (deken van zich afgeschopt) en die heb ik gelijk gevoed. Eens kijken hoe lang ze nu doorslaapt (vast niet al te lang ).
Ik heb ook half half gedaan met bijvoeden. Dus een deel gepureerd en dan ook nog een stukje appel heel bijvoorbeeld. Dan merk je vanzelf aan je kind of dat rapleyen wat is.

Oh jee ja lastig Judat, van die baan. Ik kan me goed voorstellen dat je Eline nog niet weg wil brengen. Ik vind het ook wel heel prettig dat ik gewoon nog Maaike thuis heb. Sowieso met de borstvoeding is dat wel handiger. Maar ja als het een baan is die je leuk vindt. Dan is het ook wel lekker om af en toe wat anders te doen.

Oh ja Dextro opperdepop heb ik ook. Best een leuk kookboek inderdaad.

Ik vind het echt superleuk om een aantal mensen nu in het echt te hebben gezien. Nu weet ik meteen hoe minimeis bijvoorbeeld eruit ziet als Anky het daar over heeft :o) En ik herken nu Ukse ook als ik haar in het winkelcentrum tegen kom, of haar man als die ook de kids bij het kdv ophaalt

Pff ik moet gauw naar bed. De kinderen slapen aardig wat uren achter elkaar, maar moeders hier is steeds te druk om naar bed te gaan *oeps*

Weltrusten!
oeps dubbel
Hoi allemaal,

Ik heb ook het boek opperdepop en vind het ook handig voor tzt. We zijn vandaag naar het cb geweest.

Babette weegt nu 6390 gram en is 62,5 cm

Ze zei nu niets over bijvoeden en ik heb er niet naar gevraagd.

Vannacht was echt een erg vreemde nacht. Babette werd om 23.00 wakker en wilde toen weer drinken, nu is dat niet erg, maar pas om 02.00 uur kon ik haar met succes terug in bed leggen, tot die tijd wilde ze constant de borst.

Tot nu toe sliep ze al een aantal weken door van half 10 tot in elk geval half 8... We gaan straks het ledikant opzetten, misschien dat dat helpt. Ze kan nu nl bij de zijkanten van haar wieg en trekt hem dan heen en weer. Misschien (hopelijk) is dat het probleem.

Succes met alle werk beslissingen!

groetjes ciao ciao
Heb op internet gezocht naar bijvoeding en besloten toch ook maar te wachten tot 6 maanden met fruithapjes. Vanaf 5 maanden ga ik de borstvoeding afbouwen en dus afwisselen met flesjes kunstvoeding. Pas daarna fruit en groente geven. Was eerst groente beter dan fruit?

Rapley? nooit van gehoord, ga ik ook eens opzoeken.

Ciao ciao, pittige nacht heb jij gehad! Hoop dat het met het ledikant beter gaat.

Judat, lastige beslissing zeg! Wat heb je nu uiteindelijk gedaan?

Ik ga nu even eten en kolven (ben op mijn werk).
He allemaal,

vandaag mn 2e meeting in 1 week gehad, nu met de meiden vd zwangerschapsyoga. Leuk hoor, dit keer was Bran wat meer uitgerust, en vond hij het dus ook leuk, stuk minder huilen! Echt zo lief weer, al die baby'tjes bij elkaar.

Bijvoeding.... vind het ook lastig hoor. Denk wel dat ik tot 6 maanden wacht, maar twijfel toch nog omdat Bran toch wel interesse lijkt te hebben in 'eten'. Kijkt bijna het eten uit ons mond en smakt mee met zijn mond. En is ook een hongerlapje, merkt dat ie al weer vroeger komt en heb niet zo'n zin in opnieuw nachtvoedingen.... Maar ja, het is wel beter voor z'n darmen en immuunsysteem. Ga het toch maar op het CB erover hebben. Oh, en Rapley spreekt mij en vriend erg aan! Denk dat wij het wel gaan proberen (maar dat kan sowieso pas vanaf 6 maanden ivm de mondmotoriek die er dan pas klaar voor is). De gedachte erachter spreekt ons in ieder geval aan.

Ciao, balen zo'n nacht! Hopelijk gaat het vannacht beter... Hier worden de nachten ook wat minder, Bran is zo actief in z'n slaap dat ie wakker wordt omdat hij half omgedraaid in z'n bed ligt en dan dus tegen de randen vh bed aan gaat stoten. Hij oefent gewoon rollen enzo in zijn slaap

Judat, wat heb je besloten met de baan? Lijkt me inderdaad moeilijk hoor, en het is alweer snel.... Hoop dat je er een beetje uit bent gekomen!

Phoenix, heb je nog lekker geslapen? Doe rustig aan hoor met het schema, maar als je er weer aan toe komt, misschien is het handig de mensen die niet meer mee schrijven eruit te halen? Maakt het weer wat overzichtelijker. En het zijn er toch een aantal die niet meer meeschrijven. Weet niet wat de rest hiervan vindt?

Dextro, Jasper is goed gegroeid zeg! Wel balen van die creche dagen, wel onrustig. Hoe vindt hij het deze week?

Zo, ga nu even thee drinken en tv kijken met chocokoekjes erbij. Ben een avondje zonder vriend en Bran slaapt al, dus even lekker suffe programma's kijken
Vandaag moest MInimeis er ook eindelijk aan geloven en kreeg ze haar eerste prikken. Ze was wel heel relaxed en bleef gewoon lachen en kwebbelen tegen de arts. Ze weegt nu 7000 gram en is 65 cm lang. Nu ligt ze al een tijd heel hard te huilen in bed, dus ik ga eerst maar even troosten (het zit kennelijk in de lucht, want de andere 2 heb ik ook al een paar keer gehoord vanavond). Verder was alles goed bij de kinderarts: ze vond haar een heel vrolijk en bewegelijk meisje (dat vinden wij inderdaad ook). Nu eerst troosten!
Wat een stoere meid, Anky! Gewoon blijven lachen... Maartje was 's avonds nog steeds schor van het gillen!

Ze blijft de flesjes drinken, jippie! Alleen met bv, geen Pepti.

Judat, klinkt toch wel goed, die baan. Weet je het al?
Ik heb de baan genomen!

Gistermiddag gesprek gehad en het kon helemaal op mijn voorwaarden qua dagen en tijden plus nog ¤ 250 meer dan het salaris van vorig jaar (op fulltime basis) en kolven vonden ze niet meer dan normaal. Ik heb er tenslotte mijn hele zwangerschap gewerkt dus bv was te verwachten zei hij. Er is een kolfkamer en alles dus helemaal mooi. (hele grote organisatie)

Ik heb nu ook wel veel zin om weer aan het werk te gaan. Lekker even wat anders en onder de mensen weer. Alleen jammer dat toen ik thuis kwam van het gesprek eline haar flesje geweigerd had en ook niet wilde slapen Veel oefenen dus de komende twee weken.

Nu nog 'even' opvang regelen voor Eline, ik heb al een gastmoeder op het oog. Vriend kan ook minimaal 1 dag thuis zijn, dus nog maximaal 2 dagen opvang nodig.

Fenne, van Rapley is het ook voornamelijk het idee erachter wat ons aanspreekt. Ik weet nog niet hoe de praktijk uit gaat vallen. Ben je van plan BV te blijven geven? Ik nog wel een tijdje denk ik. Als kolven op het werk goed gaat.

Opperdepop hebben wij inderdaad ook al, die had vriend een keertje gekocht in de zwangerschap.

ciao, hoe gaat het met de nachten in het ledikantje?

Linda, ik ben benieuwd of je nog getest hebt of ongesteld bent geworden?????

Ik ga mijn meisje even voeden!

Hoi Judat, gefeliciteerd met je baan! Goed geregeld! Hier gaat het tot nu toe prima in het ledikant. De 1e nacht was ze ook om 6 uur wakker, maar had ze verder wel doorgeslapen, vanmorgen heb ik haar om 9 uur wakker gemaakt, afwachten dus wat morgen brengt.

Groetjes Ciao ciao
Wauw Judat, gefeliciteerd met je baan! Spannend hoor! Wanneer ga je beginnen en voor hoeveel uren precies?

Ciao ciao, fijn dat het in het ledikant goed gaat!

Hier een meisje dat ineens bedenkt dat 4-5 uur in de morgen een mooie tijd is om de dag te beginnen. Ik ben het daar niet helemaal mee eens . Wel is ze verder supervrolijk en rolde ze gisteren, na een week oefenen, ineens van rug naar buik (en nu zonder dat haar arm onder haar buik klem bleef zitten). Terug gaat wat minder makkelijk, al rolt ze soms 'per ongeluk' terug naar haar rug.

Rapley sta ik een beetje zo-zo tegenover. Ik vind het vooral makkelijk voor mezelf, maar ik geloof nu niet direct dat een Rapley-kind beter stukken leert eten of meer smaken leert waarderen. Ik ben dus meestal begonnen met gepureerd spul, zodat ze ook leerden wat een lepel was en daarna heel snel naar grovere stukken gegaan. En ook al snel lekker soepstengels en broodkosten gegeven. Die laatsten zijn ook fijn als ze tandjes krijgen trouwens, al smeren ze wel alles onder.

Ik ga oudste dochter eens naar beneden halen (die is aan het spelen op haar kamer) en Minimeis zo eens voeden (die terwijml ik dit typ weer op haar buik gedraaid is en nu niet meer terug op haar rug kan). Ze klinkt heel erg boos .
Wat goed Anky, al zelf op haar buik! Eline rolt momenteel op haar zij en rondjes om haar as. Vanochtend vond ik haar klem overdwars in de wieg. Vond ze niet leuk

We zullen hier binnenkort ook wel aan het ledikant moeten.

De baan is voor 24 uur per 24 juni. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen! Het begint wel meteen met 4 dagen cursus dus daar zie ik een klein beetje tegenop maar dat zal ook wel goedkomen.

Hier weer onrustige nachten de laatste tijd. Eline is overdag minder gaan drinken en clustert 's avonds niet meer waardoor ze 's nacht weer 1 of 2 keer komt. Ook wordt ze af en toe wakker zonder dat ze wil drinken en is dan heel gezellig, maar niet helemaal de bedoeling natuurlijk! Zal wel weer beter worden, hopelijk voor ik ga werken!

Nu slaapt ze even dus ga ik snel even douchen en aankleden enzo.
Judat, wat goed dat je die baan hebt. Super dat ze met jouw voorwaarden akkoord gingen en je zelfs meer salaris hebt dan vorig jaar. Die vier dagen cursus zullen vast omvliegen hoor. Succes met het regelen van opvang!

Merel draait ook vaak rondjes om haar as. We vinden haar regelmatig achterstevoren in haar bedje of de box!

Anky, die kleine van jullie is wel erg stoer. Gewoon lachen tijdens het prikken!

Haar dag begint trouwens wel erg vroeg... Kan me voorstellen dat je daar niet heel blij mee bent. Merel rekt het 's ochtends vaak tot half 7, maar na die voeding leg ik haar wel nog terug hoor! Dat vindt ze niet altijd goed, maar meestal lukt het nog wel voor een uurtje.

Fenne, was je tv-avondje rustig verlopen? Heerlijk he, even leker kunnen genieten van thee, koekjes en tv. Wat zijn we toch snel tevreden te stellen, hihi!

Vanochtend heb ik een paar foto's van Merel gemaakt voor het vaderdagcadeau. Ze moest hierbij op haar buik liggen. Dat vindt ze nog geen pretje, maar meestal houdt ze het wel een minuutje vol. Net genoeg voor een paar leuke foto's.

Nou had onze luiwammes een hele tijd terug al ontdekt dat deze houding veel minder vermoeiend is als je je hoofd gewoon opzij legt. Vanochtend maakte ze het helemaal bont: ze draaide gewoon van haar buik, hopla, op haar rug! En maar lachen! Van haar rug naar haar buik lukt nog net niet, want dan zit haar arm nog in de weg, maar de andere kant op lukt dus al wel.
Judat, gefeliciteerd met je baan!! Leuk voor je, en goede voorwaarden hoor, echt fijn. 24 uur is ook lekker, en die 4 dagen cursus, kom je ook wel weer doorheen! Heb je al met die gastmoeder kunnen praten? Ik ben wel nog van plan BV te blijven geven, in ieder geval het half jaar. Kan me trouwens voorstellen als je werkt dat het dan lastiger is, hopelijk gaat het bij jou gewoon helemaal goed!

Wat goed al die omrolkindjes!! Erg leuk als ze er zelf zo van genieten lijkt me!

San, fijn dat je foto's goed gelukt zijn! Ga je nog iets bijzonders doen met de foto's of worden de foto's het kado? Ik heb hier net ook een paar foto's besteld voor mijn vriend, en van 1 een wenskaart gemaakt. De andere foto's zijn voor in zijn portemonne, wilde hij graag. Nu nog een ander klein kadootje erbij, van de week even naar de stad. Enne, heb idd genoten van mijn tv avondje

Anky, weet ook niet of kinderen met Rapley 'beter' of sneller leren eten wat ze zeggen. Maar het is niet alleen dat, ook dat het kindje zelf kan 'bepalen' hoeveel hij in zijn mondje doet, hoe snel hij eet, meer zelf bepalen zeg maar ipv dat wij op het lepeltje bepalen hoeveel hij eet. Maar ja, hoe dat in de praktijk zal gaan, geen idee Het concept klinkt leuk in ieder geval! Denk dat wij het hier wel gaan proberen, en anders idd half/half. Hoe is het nu met het vroege opstaan van minimeis?

Dokkie, wat super dat de flesjes nu goed gaan! Heerlijk, echt een zorg minder lijkt me. Gaat het nog steeds goed? En hoe gaat het met je dieet? Trek je het nog een beetje?

Hier een paar lastige dagen achter de rug met Bran. Hij was erg huilerig/hangerig/jengelig. Ook veel poepen/spugen/kwijlen, op zijn handjes kluiven. Ik dacht echt, daar komen tandjes ofzo aan. Maar nu vandaag is hij weer zijn oude zelf, weer lekker hardop lachen, vrolijk en een stuk rustiger. Wel nog steeds veel poep, en ook groenig met stukjes (sorry voor de plastische beschrijving ) Aan de onderkant van zijn kaak lijk ik wat verdikkingen te zien, maar of er nu echt tandjes komen? Ik vind het lastig in schatten. Weet iemand hoe lang dat duurt, als tandjes gaan doorbreken??? We wachten maar af, misschien had ie gewoon een paar mindere dagen, kan ook gewoon natuurlijk. Ben in ieder geval blij dat hij vandaag lekkerder in zijn vel zat, voor hem (en mezelf) een stuk prettiger!

Nou meiden, iedereen een fijne avond, veel plezier met het EK! (hou zelf niet van voetbal, vriend is lekker bij vrienden kijken )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven