Aangelopen kat twijfel!

31-07-2013 08:56 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week kwam er een mager hoopje ellende aangelopen. Maar o zo lief en vriendelijk en ben eigenlijk wel verliefd .

Maar het is een kater en geen poes wat we eerst wel dachten.

Het een een schat van een kat! Geen chip, en ik ga er van uit aangezien hij zo mager is geen huisje. Heb dit al aan het asiel door gegeven. Ik ben bang dat dit 1 van de duizenden katten die op straat is gezet wegens vakantie of iets dergelijks.

Ook heb ik posters opgehangen en een bericht op de socialmedia.

Geen reacties, beestje zit nu bij ons in de hal en wil ook niet meer naar buiten. Hij snuffelt even maar komt al snel terug gerent naar binnen. En geeft meteen kopjes wit geaaid worden. En rokt van genot op de grond. Ik wil overigens niet dat ik hem weer op straat zet hoor laat dat voor op staan.

Maar wij hebben een poes, een lieve, onzekere aanhankelijke soms wat bange (voor andere) poes. En word wel toevallig deze week gesteriliseerd. En ze is nu aardig van slag logisch er is een vreemde kat in huis. En katten worden over het algemeen net meteen vrienden.

Kat zit in de hal zit natuurlijk niet te wachten op een nestje kittens.

Toen we nog dachten dat het een poes was hebben we het wel gehad over het eventueel houden van de kat.

Maar tja, nog een kattenbak en weer extra dierenarts kosten. Qua voer maakt het niet zo heel veel uit. Maar een 2e kat kost wel geld. En ik wil goed voor een beestje zorgen. En we hebben bet er ook over gehad dat we niets van het beestje weten. Halen we geen ellende binnen. Ziektes, geen prikjes? We zouden haar moeten laten steriliseren. En dat is toch vrij prijzig en nog een chip natuurlijk.

Maar vooral onze poes die we al hebben o zij het ooit gaat accepteren. Goed het is een kater maakt de twijfel toch wat groter, ik weet niet wat castreren kost maar uiteindelijk het zelfde verhaal natuurlijk.

We kennen niemand die een kat zou willen hebben. Dus blijft het asiel over (als er plek is). Het is een jonge en geweldige kat dus eigenlijk verwacht ik niet dat hij daar nog lang zit. Maar vind het eigenlijk wel heel zielig. Hij ligt nu prinsheerlijk te slapen in een mandje .

Ik verwacht dat onze poes wel van slag zal zijn door de sterelisatie (niet meer zindelijk zijn etc, dat heeft ze wel vaker als ze even van slag is door iets).

Is het dan wel verstandig om de kat in huis te nemen?

We denken er nu over hem naar het asiel te brengen en als hij binnen een week? Niet opgehaald wordt dat we hem als nog in huis nemen.

Hij kan natuurlijk niet in de hal blijven. Ik heb hem al wel vlooien druppels gegeven trouwens.

Wat zouden julle doen? Voel me nu al schuldig dat ik hem misschien naar het asiel breng.
Ik zeg helemaal niets.
Katten kunnen ook een strategie ontwikkelen om elkaar te vermijden, het is goed mogelijk om ze allebei te houden. Kijk het eerst een tijdje aan? Dan kan kater altijd nog naar het asiel. Laat hem eerst bij jou bij komen van zijn ontberingen? Hij voelt zich duidelijk bij je thuis. Vaak kiezen katten hun mensen zelf uit, in plaats van andersom.
quote:Cateautje schreef op 31 juli 2013 @ 09:02:

Ik zeg helemaal niets.

Haha Cateautje doe maar niet nee dat zegt me al genoeg!

Het is trouwens vooral mijn vriend die hier 'verstandig' in wil zijn. Hoewel hij het ook niet leuk vind hij gaat er stiekem ook steeds heen om aandacht te geven ;).
quote:Carenza schreef op 31 juli 2013 @ 09:03:

Katten kunnen ook een strategie ontwikkelen om elkaar te vermijden, het is goed mogelijk om ze allebei te houden. Kijk het eerst een tijdje aan? Dan kan kater altijd nog naar het asiel. Laat hem eerst bij jou bij komen van zijn ontberingen? Hij voelt zich duidelijk bij je thuis. Vaak kiezen katten hun mensen zelf uit, in plaats van andersom.Dat klopt, maar vind wel dat ik rekening moet houden met ins poezenbeestje. Ze is zo gevoelig, durft al niet meer op de bak. En het is natuurlijk haar huis.
Het is veel goedkoper om het katertje te laten castreren.
Bah
Ik zou hem houden.
quote:573g8b schreef op 31 juli 2013 @ 09:09:

Het is veel goedkoper om het katertje te laten castreren.Oke dat wist ik niet eerlijk gezegd. Poes kost ¤120 en om dat 'even' twee keer in een week uittegeven vind ik toch wel veel. Hoe lief ik hem ook vind en wil goed voor een beestje zorgen.
quote:573g8b schreef op 31 juli 2013 @ 09:09:

Het is veel goedkoper om het katertje te laten castreren.

Maar veiliger om de poes te laten steriliseren, die kan buiten ook nog andere katers tegenkomen.

Tja, wat zal ik zeggen, ik ben een enorm weekdier als het om zulke dingen gaat. Die katten vinden waarschijnlijk samen hun weg wel, maar kun je het betalen? Als dat zo is zou ik er niet te moeilijk over doen
Je moet 'm sowieso eerst naar het asiel brengen. Daar geven ze de eigenaar van de kat 2 weken de gelegenheid om hem op te halen. Doet hij dat niet, dan wordt de kat aangeboden voor herplaatsing, of kan jij de kat weer meenemen als je wilt.

Dit is de regeling zoals in de regio Rotterdam wordt gehanteerd, ik weet niet of dit ook zo is in andere delen van NL.

Jaren geleden, toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we ook een aanlopertje. Een poes met 3 poten, een scheve kaak, en een paar vermiste tandjes. We vermoedden dat ze ooit door een auto geschept was toen ze nog bij een baasje woonde. Ze was heel aanhankelijk, at goed bij ons, zat op schoot binnen. De volgende dag toen de dierenambulance gebeld, en toen is dat hele proces in gang gezet. Twee weken later woonde ze bij ons. We hadden al 2 katers, en die stonden wel open voor een nieuwe aanwinst, maar zij was echt op haar hoede, ze mochten niet te dicht in haar buurt komen snuffelen. Hierdoor hebben ze haar met rust gelaten, en zijn ze wat terughoudend geworden de rest van haar leven. Mijn vader had haar op een dag levenloos op de vloer naast de eettafel gevonden, we weten niet wat er was gebeurd. Ze had geen verwondingen. Maar goed, haar weer terugnemen pakte voor ons en haar goed uit.
quote:Derpina schreef op 31 juli 2013 @ 09:07:

[...]

Haha Cateautje doe maar niet nee dat zegt me al genoeg!

Het is trouwens vooral mijn vriend die hier 'verstandig' in wil zijn. Hoewel hij het ook niet leuk vind hij gaat er stiekem ook steeds heen om aandacht te geven ;).Tja, is toch weer een extra man in huis hè en daar zijn vrienden zeer gevoelig voor.
quote:Derpina schreef op 31 juli 2013 @ 09:13:

[...]

Poes kost ¤120 Kater ongeveer de helft maar kan zelfs nog goedkoper als je een beetje rondshopt.
Bah
quote:bootje_op_de_golven schreef op 31 juli 2013 @ 09:19:

[...]

Maar veiliger om de poes te laten steriliseren, die kan buiten ook nog andere katers tegenkomen. Volgens mij wil ze ze allebei laten doen.
Bah
quote:bootje_op_de_golven schreef op 31 juli 2013 @ 09:19:

[...]

Maar veiliger om de poes te laten steriliseren, die kan buiten ook nog andere katers tegenkomen.

Tja, wat zal ik zeggen, ik ben een enorm weekdier als het om zulke dingen gaat. Die katten vinden waarschijnlijk samen hun weg wel, maar kun je het betalen? Als dat zo is zou ik er niet te moeilijk over doen

We zullen hem sowieso castreren dan hoor.

We kunnen het betalen, maar als hij ziek is of iets derelijks word het toch een ander verhaal. Jaarlijkse prik of eten is geen probleem.

Nu is het wel zo dat we ook bezig zijn voor een kindje. Nu ben ik niet niet meer zwanger.

Maar kan dus wel weer snel gebeuren, is dat allemaal niet te veel verandering etc.
quote:573g8b schreef op 31 juli 2013 @ 09:22:

[...]

Volgens mij wil ze ze allebei laten doen.Verstandig. Ik zou poes nu doen en met kater wachten tot die castratie/sterilisatieweken die ze altijd hebben. Scheelt veel geld.
Ik had zo'n vieze vlooienbaal nooit binnen gelaten. Wie weet wat voor ziektes hij overbrengt op jouw kat?

Als je 'm gewoon had weggejaagd was ie wel ergens anders gaan zeuren.
@Bammetje

Tja, het asiel hier is aan het verbouwen. Ik zal vanmiddag weer even langs gaan. Want natuurlijk hoop ik voor het beestje dat hij een baasje heeft. Maar ben bang van niet.

Ah, wel mooi dat het beestje het nog goed bij jullie heeft gehad!

Ik snap niet dat mensen het kunnen een beest op straat zetten.
Mogguh Nien.
quote:elninjoo schreef op 31 juli 2013 @ 09:26:

Ik had zo'n vieze vlooienbaal nooit binnen gelaten. Wie weet wat voor ziektes hij overbrengt op jouw kat?

Als je 'm gewoon had weggejaagd was ie wel ergens anders gaan zeuren.

Gelukkig zijn we niet allemaal zo gevoelloos als jou.

Dan zou het er triest uit zien op straat. En heb hem al vlooien druppels gegeven.
quote:Cateautje schreef op 31 juli 2013 @ 09:21:

[...]

Tja, is toch weer een extra man in huis hè en daar zijn vrienden zeer gevoelig voor. Haha hoelang zal ik nog twijfelen ;-D
Ik zou m naar het asiel brengen en daar kenbaar maken dat je m, als er niemand voor komt, eventueel wilt overnemen.

Wij hebben ook een aantal asielkatten en die waren allemaal gesteriliseerd / gecastreerd voordat ze bij ons kwamen, dus grote kans dat dat bij deze kat ook gebeurt.

En je geeft jezelf en je vriend nog wat bedenktijd hiermee of je de kat wel of niet in huis wilt nemen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 31 juli 2013 @ 09:25:

[...]

Verstandig. Ik zou poes nu doen en met kater wachten tot die castratie/sterilisatieweken die ze altijd hebben. Scheelt veel geld.

Dat is wel een slimme dan, onze poes is wel echt een binnenpoes.

Ze vind het buiten eng, komt af en toe in de tuin. 'We doen het ook voor de gezondheid. En voor het geval dat ze inderdaad eens naar buiten gaat en zwanger terug komt.

Denk dat dit wel een buiten kat wordt dan, hoewel hij nu echt niet wilt. Maar wil ook niet dat mijn kat iemand opzadeld met een nestje kittens.
quote:sallie68 schreef op 31 juli 2013 @ 09:31:

Ik zou m naar het asiel brengen en daar kenbaar maken dat je m, als er niemand voor komt, eventueel wilt overnemen.

Wij hebben ook een aantal asielkatten en die waren allemaal gesteriliseerd / gecastreerd voordat ze bij ons kwamen, dus grote kans dat dat bij deze kat ook gebeurt.

En je geeft jezelf en je vriend nog wat bedenktijd hiermee of je de kat wel of niet in huis wilt nemen.
quote:sallie68 schreef op 31 juli 2013 @ 09:31:

Je hebt een punt, zou ook eventueel kosten kunnen schelen.

Maar wil niet dat het beestje daar nog maanden zit. Dat is duidelijk en ook voor mijn vriend.

Als het een kat was die niet zo vriedelijk geweest was of iets dergelijks maak je de keuze wat makkelijker natuurlijk. Misschien is dat de beste oplossing hij kan niet in de hal blijven natuurlijk .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven