Aangelopen kat twijfel!

31-07-2013 08:56 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week kwam er een mager hoopje ellende aangelopen. Maar o zo lief en vriendelijk en ben eigenlijk wel verliefd .

Maar het is een kater en geen poes wat we eerst wel dachten.

Het een een schat van een kat! Geen chip, en ik ga er van uit aangezien hij zo mager is geen huisje. Heb dit al aan het asiel door gegeven. Ik ben bang dat dit 1 van de duizenden katten die op straat is gezet wegens vakantie of iets dergelijks.

Ook heb ik posters opgehangen en een bericht op de socialmedia.

Geen reacties, beestje zit nu bij ons in de hal en wil ook niet meer naar buiten. Hij snuffelt even maar komt al snel terug gerent naar binnen. En geeft meteen kopjes wit geaaid worden. En rokt van genot op de grond. Ik wil overigens niet dat ik hem weer op straat zet hoor laat dat voor op staan.

Maar wij hebben een poes, een lieve, onzekere aanhankelijke soms wat bange (voor andere) poes. En word wel toevallig deze week gesteriliseerd. En ze is nu aardig van slag logisch er is een vreemde kat in huis. En katten worden over het algemeen net meteen vrienden.

Kat zit in de hal zit natuurlijk niet te wachten op een nestje kittens.

Toen we nog dachten dat het een poes was hebben we het wel gehad over het eventueel houden van de kat.

Maar tja, nog een kattenbak en weer extra dierenarts kosten. Qua voer maakt het niet zo heel veel uit. Maar een 2e kat kost wel geld. En ik wil goed voor een beestje zorgen. En we hebben bet er ook over gehad dat we niets van het beestje weten. Halen we geen ellende binnen. Ziektes, geen prikjes? We zouden haar moeten laten steriliseren. En dat is toch vrij prijzig en nog een chip natuurlijk.

Maar vooral onze poes die we al hebben o zij het ooit gaat accepteren. Goed het is een kater maakt de twijfel toch wat groter, ik weet niet wat castreren kost maar uiteindelijk het zelfde verhaal natuurlijk.

We kennen niemand die een kat zou willen hebben. Dus blijft het asiel over (als er plek is). Het is een jonge en geweldige kat dus eigenlijk verwacht ik niet dat hij daar nog lang zit. Maar vind het eigenlijk wel heel zielig. Hij ligt nu prinsheerlijk te slapen in een mandje .

Ik verwacht dat onze poes wel van slag zal zijn door de sterelisatie (niet meer zindelijk zijn etc, dat heeft ze wel vaker als ze even van slag is door iets).

Is het dan wel verstandig om de kat in huis te nemen?

We denken er nu over hem naar het asiel te brengen en als hij binnen een week? Niet opgehaald wordt dat we hem als nog in huis nemen.

Hij kan natuurlijk niet in de hal blijven. Ik heb hem al wel vlooien druppels gegeven trouwens.

Wat zouden julle doen? Voel me nu al schuldig dat ik hem misschien naar het asiel breng.
Beestjes wennen wel aan elkaar hoor, maar dat heeft tijd nodig. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat de katten aan elkaar gewend waren. En castreren lijkt me sowieso handig want katers hebben de neiging om te gaan sproeien als ze niet gecastreerd zijn... Succes! Al over een leuke naam nagedacht ?
quote:bosje83 schreef op 31 juli 2013 @ 09:45:

Beestjes wennen wel aan elkaar hoor, maar dat heeft tijd nodig. Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat de katten aan elkaar gewend waren. En castreren lijkt me sowieso handig want katers hebben de neiging om te gaan sproeien als ze niet gecastreerd zijn... Succes! Al over een leuke naam nagedacht ?

Snap dat het even duurt en tijd nodig heeft. Die tijd zal ik er dan ook zeker voor nemen. Heb me er al in verdiept

Haha nog geen naam bedacht, noem hem poesje maar het is een kater
Wat lief dat je deze kater verzorgt en opvangt. Is bij het goede huis terecht gekomen duidelijk. De poes die je al hebt is nietgewend met andere katten om te gaan, heb je dat al eens uit geprobeerd? Het zal zeker tijd kosten om aan elkaar te wennen als je de kat houdt. Als je hem naar het asiel brengt zal er ook vast wel een ander baasje gevonden worden. Het is iets wat je goed moet afwegen.

Houd er wel rekening mee dat een asiel een beleid heeft. Als je de kat daar brengt ( als ze uberhaupt plaats hebben) als gevonden kat dan draag je hem over aan het asiel. Mocht je na een tijd toch besluiten hem terug te nemen dan moet je gewoon betalen als nieuwe klant ( de kat zal dan wel gecastreerd zijn). Als je te lang wacht voor je de kat brengt dan kan het zijn dat het asiel zegt dat het geen zwerver meer is maar dat ze hem beschouwen als jouw eigendom en dat je afstandsgeld moet betalen! Je kunt dus niet zomaar een kat daar brengen en over een tijdje weer ophalen. Dat doen ze niet.
Ah Derpina, wat lief dat je hem in huis hebt gehaald en verzorgd. En goed van je dat je er over nadenkt wel of niet te houden, een kat kost ook geld en verzorging.

Ik kan niet zeggen wat je moet doen, maar ik neem aan dat als je ook voor kinderen bezig bent, je toch wel enige geldstromen hebt en geld achter de hand hebt? Castreren kostte ons slechts ¤40 euro, stuk goedkoper (en veel simpeler ingreep) dan steriliseren. Ik zou ze inderdaad ook allebei laten helpen, zijn ze allebei bij gebaat en jullie ook.

Wat een kat verder kost is moeilijk te zeggen, wij geven dure royal canin, ontvlooien, ontwormen en enten de katten en katten hebben laatste tijd toch wel wat problemen gehad wat ons geld heeft gekost (denk aan ontsteking en andere kat heeft flinke open wond gehad), maar een kat kan ook aangereden worden en een dure operatie moeten ondergaan. Daarentegen geeft m'n zwager de kat goedkope brokjes, geen entingen, geen antiwormen behandeling en kat heeft nooit iets. Dus tja... Het kan alle kanten op.
Oja over wennen, dat duurt even, katten zijn nooit meteen vriendjes. Bij ons duurde het ook een aantal weken. Belangrijk is denk ik wel dat ze hun eigen plekje hebben waar ze zich ook wat terug kunnen trekken. Dus niet fijn als je bijv. op een 1-kamer appartementje woont.
@Djuuls

Dat snap ik heel goed, en ik wil ook niet dat het beestje van hot naar her gaat. En als hij binnen een bepaalde tijs geen baasje heeft wil ik daar gerust voor betalen. Dat maakt me niet uit, als hij maar goed terecht komt. Het asiel is goed, maar geen thuis. En hij heeft duidelijk behoefte aan een thuis. En ik snap dat ik hem dan over draag. Wat ik eigenlijk stiekem al wel erg vind. En ik weet dat wij lief en goed zijn voor beestjes. Maar waar komt hij dan terecht? Hij heeft duidelijk behoefte aan aandacht, en ik werk geen 40 uur dus hier tijd en liefde. Vind het lastig!

@Liene Financieel moet het natuurlijk gewoon lukken, ik geef hier ook RC maar hoe groter de zak hoe meer voordeel haha!

Bestel het altijd online, jij doet eigenlijk wat ik doe .

Maar tja, ben ergens bang dat hij dan toch iets van een ziekte heeft. En dat kost natuurlijk veel meer dan. Met onze poes nu zijn we ook al 3 keer naar de DA geweest voor blaas ontsteking. Ze is nog geen jaar. Maar nu gaat het heel goed! *klopt af*.

Maar de laatste keer was het eerst avond tarief, "niets gevonden". Volgende dag ben ik weer gegaan toch blaasontsteking. Is dan in 1,5 dag tijd toch even aardig wat geld. En dat heb ik over voor poezenbeest. Ik bedoel ze is van mij, mijn verantwoordelijkheid en als je een huisdier neemt hoort dat erbij. En ik ken mijn beestjes altijd. En ik ga liever maar de DA en het onnodig was als dat ik niet ga en er toch iets is.

En dat klinkt misschien hard maar wil liever niet dat het een bodemloze put word qua geld uitgeven. Want dat doe ik dan natuurlijk. Maar ook met het oog op kinderen geef ik dan liever meer uit aan mijn kinderen.

En poesenbeest nu kan ook ziek worden, maar voor haar hebben we al heel bewust gekozen.
We hebben een huis met nog 3 'lege' slaapkamers en een zolder . En een ruime tuin
Derpina, ik begrijp wat je bedoelt, heb het zelf ook. We kunnen het missen, maar af en toe denk ik wel pfffff...

Je kunt ze ook verzekeren, heb het zelf niet gedaan, hou het geld zelf liever achter de hand.

Als je besluit hem te houden en laat castreren kijkt de DA hem ook ff na en die kan dan ook zeggen of hij gezond is.
Nou qua ruimte zit het wel goed Derpina :-).

Onze jongste kat is ook veel speelser dan de oudere dikke, de oudere dikke trekt zich ook weleens terug op zolder als hij gek wordt van de jongere speelse kat die om hem heen loopt te dartelen
Derpina, ik wilde het even toelichten van het asielbeleid omdat ik vaker lees, hier op het forum ook, dat mensen denken dat ze een kat tijdelijk kunnen brengen en weer ophalen in een asiel maar dat kan dus niet ( zonder kosten).

Je weet helaas niet van te voren hoeveel een kat gaat kosten en dat geld moet je wel hebben/ er voor over hebben. De jaarlijkse enting kun je rekening mee houden. Castratie van een kater is wel veel goedkoper dan van een poes. Het is verstandig dat je de twee katten apart houdt nu. Trouwens, goed dat je de poes laat castreren nu want voor je het weet heb je een nestje. Wat betreft ziektes van de aangelopen kat; ziet de kater er gezond uit verder? geen snotneus, ontstoken ogen, passief gedrag of iets anders? Als je de kater houdt zou ik laten testen op aids/ leucose. Dit zijn ziektes die bij zwerfkatten vaker voorkomen en je weet niet waar de kat vandaan komt. Dit kan met een eenvoudige bloedtest aangetoond wordenbij de dierenarts ( lijkt op een zwangerschapstest, meteen de uitslag).
@Liene die verzekeringen zijn allemaal maar raar, toen we poezenbeest namen ons goed in verdiept maar er zijn zoveel addertjes onder het gras!

Ja, als ze aan elkaar gaan wennen word het een speeltuin schat dat de kater 1/2 jaar is.

@Djuuls

Dat snap ik heel goed, heb ik al in een eerdere post aangegeven dat ik dan gewoon voor hem wil betalen.

Dat snap ik heel goed, wil ook niet dat het beestje van hot naar her gaat. En als het mijn kat is/wordt zorg ik voor hem .

Doneer ook altijd held aan het asiel, en soms hebben ze een inameling. En geef ik ook van alles. Dus ik doe het niet om iets 'gratis' voor elkaar te krijgen.

Hij kijkt helder uit z'n ogen, wel een beetje een 'smoezeligge' vacht. Maar dat is logisch ziet er al beter uit nadat ik hem wat gewassen en geborsteld heb. En het (vele) eten doet hem goed.

Hij is wel erg mager maar ook logisch. Je voelt/ziet zijn ruggenwervels en is erg ingevallen bij de heupen. Hij heeft voor zover ik heb kunnen zien al zijn tandjes nog en in goede staat.

Heeft heldere ogen en een schone neus. Hij doet ook geen 'rare' dingen. En heef zelfs volgens mij geen vlooien heb ze niet gevonden kan wel natuurlijk. Maar heb hem gedruppelt en onze poes is er ook altijd tegen beschermd.

En ik was straks sowieso alles even uit en even met vlooien spray. Daar laat ik hem niet in zitten he!
Naar het asiel! Als jij de medische toekomstige kosten niet kan dragen, is de kat beter af in het asiel. Of je moet een spaarpotje maken voor beide katten.. DA is zo duur...
Even een update!

Weer naar het asiel geweest, met de kat. Hij heeft een baasje!

Alleen het baasje was niet zo blij dat hij gevonden is.

Het was een heel vaag verhaal, zelf ook telefonisch gesproken met de eigenaar.

Een heel zielig verhaal en ben blij dat hij bij ons is aankomen lopen!

Ik moet nu wel iets proberen te regelen met de eigenaar. Het asiel neemt hem niet aan. Want hij heeft een officieel baasje.

Hoewel hun het verhaal ook niet leuk vinden! Maar ze helpen me goed.

Kat heeft ook nog een ander katten-vriendje. Weet niet hoe het daar mee zit.

Eigenaar wil dus van de kat af maar zou zogenaamd wat proberen te regelen. En ze vroeg me eigenlijk al of hij niet kon blijven.

Uitgelegd dat ook al een poes heb en dat die voor gaat.

Ik hoop dat ik aan het paspoort etc kan komen en stel sowieso een contract op met haar. Wat zwart op wit staat!

Want ik ben bang dat de kat deze lange toch anders weer een keer moet maken

Ik ga aankijken hoe het met onze poes zal gaan en anders zoek ik een serieus en lief baasje voor deze kat.

Hij heeft nu een kamertje gekregen de onderkant van de reis mand dient even als kattenbak. En hij heeft hem al gebruikt!

Hij heeft net heerlijk op mijn schoot gelegen en is nu in een mandje gekropen wat ik voor hem heb gepakt. En ligt weer lekker bij te slapen. Wat zal hij het nodig hebben arme kat!

Hij is gecastreerd en geen ziektes .

Hij kwam overigens al van het asiel vandaan. De lieverd!

Nu is de knoop wel redelijk door gehakt.
Houden.

Die mensen zijn geen dieren waard als ze er zo over praten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Je kunt er zo weinig over zeggen dat ze nu elkaar niet meteen mogen. Wij hadden een kater die duidelijk niet alleen kon zijn en hoera naast ons een nestje. Wij dus een kitten meegenomen (op proef) en ja hoor snuffel snuffel en bij elkaar zitten. Nu het kitten een volwassen dame is wil ze niets meer van hem weten. Ik zou hem houden als je hem zo lief vind. Ik heb ook liever poezen maar mannetjes blijken veel knuffeleriger Helpen is goedkoper dan bij vrouwtjes dus dat scheelt alweer en wie weet worden het de beste maatjes.
Derpina, ik bedoel het niet als kritiek hoor, wat ik schrijf. Alleen als info. Ik vind het juist goed hoe je voor de kat zorgt en ik denk helemaal niet dat je iets 'gratis voor elkaar wilt krijgen'. wat een naar verhaal van de vorige eigenaar die er vanaf wil. Misschien wel gewoon gedumpt heeft of niet goed voor gezorgd. Hartstikke fijn dat je de kat wilt houden ( voorlopig in ieder geval) en niet terug brengt naar het oude baasje. Denk dat het dan niet goed afloopt als ze de kat eigenlijk helemaal niet wil.
Djuuls, dat snapte ik hoor! Alleen maar even ter bevestiging dat kk het beste wil voor het beestje!

Ik hoop dat het baasje me nog wel belt, heb namelijk wel het paspoort etc. nodig. En daar naar toe in ieder geval niet meer. Ben bang dat hij dan weer op straat komt en weer de lange toch hier heen moet maken. Als hij het hier meer kan vinden dan. Of hier of ik zoek iemand die ik persoonlijk ken
Bah, wat een naar baasje... Niet blij dat hij gevonden is Ik vind het lief dat jij hem opgenomen hebt!

Als hij nog wel gecastreerd moet worden, sommige gemeenten geven korting bij een aantal dierenartsen voor sterilisatie en castratie. Dit om het aantal zwerfdieren in de stad te verminderen. Het scheelt vaak een paar tientjes, dus wel de moeite waard. Daar kun je ook nog naar informeren.
quote:Lenthes schreef op 31 juli 2013 @ 13:02:

Bah, wat een naar baasje... Niet blij dat hij gevonden is Ik vind het lief dat jij hem opgenomen hebt!

Als hij nog wel gecastreerd moet worden, sommige gemeenten geven korting bij een aantal dierenartsen voor sterilisatie en castratie. Dit om het aantal zwerfdieren in de stad te verminderen. Het scheelt vaak een paar tientjes, dus wel de moeite waard. Daar kun je ook nog naar informeren.Hij is gecastreerd dus mocht er iets mis gaan met de deuren heb ik geen zwangere poes haha!
Vreselijk hoe sommige met dieren omgaan, echt zo triest. Fijn dat ie al gecastreerd is, had je niet gezien dat ie geen balletjes meer had?
Fijn! Nou dan hoop ik dat je hem wilt houden en dat hij met veel plezier bij jullie woont! Sommige mensen moeten ze verbieden om huisdieren te nemen (mompel de mompel )quote:Derpina schreef op 31 juli 2013 @ 13:06:

[...]

Hij is gecastreerd dus mocht er iets mis gaan met de deuren heb ik geen zwangere poes haha!
quote:Liene85 schreef op 31 juli 2013 @ 13:08:

Vreselijk hoe sommige met dieren omgaan, echt zo triest. Fijn dat ie al gecastreerd is, had je niet gezien dat ie geen balletjes meer had?

Haha nee had netjes naar z'n achterkantje gekeken haha. Dan zie je ook niet meteen ballen hangen.

Inderdaad erg zielig.
Nou bij een ongecastreerde kater zie je ze vaak duidelijk wel hangen . Maar fijn dat hij al geholpen is!

Zit hij nu nog in de gang?
Nee, hij heeft een kamer nu.

Met een mandje hij is echt aan het bij slapen. Hij is zowat naar de andere kan van de stad gelopen arm beestje!

Met een bakje water en voer en een kattenbak. Ik knuffel nu om de beurt met de katten dan raken ze aan elkaars geur gewend.

Voor hem zal het probleem minder 'erg' zijn hij is al aan een adere kat gewend geweest. Het zal vooral wennen zijn voor onze poes.

Contact gehad met de eigenaar weer!

Wat dingen zwart op wit zetten en laten ondertekenen en dan blijft hij officieel hier! En het paspoort natuurlijk
Het is maar goed dat hij jullie huis heeft gevonden, dat hij voelde dat hij bij jullie terecht kon. kan hij lekker bijkomen, wie weet hoe het anders geeindigd was voor hem. Het straatleven is hard voor een kat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven