Naarstig op zoek..

01-08-2013 22:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds twee maanden samen met mijn vriend bezitter van een nieuwbouwwoning. Hoe verschrikkelijk moeilijk ik het vond om een mooi, lekker bed uit te zoeken, nog lastiger vind ik het om leuke lampen te vinden voor een niet al te hoge prijs. Zoek me suf maar heb helaas nogal een dure smaak en lampen van bv. The House Doctor vind ik prachtig, maar gewoon niet te betalen. Ja eentje misschien, maar geen 10 (ik kon me niet beheersen en heb er toch een wandlampje van gekocht).

Mijn vriend bemoeit zich haast niet met zulke (volgens hem) onzin als lampen dus het ligt geheel in mijn handen.

Ik ben al blij dat we voor en achter inmiddels leuke buitenlampen hebben, 2 lampen voor in de woonkamer, maar daar is het dan tot nu toe ook bij gebleven. Er mist nog:

- lamp boven salontafel (liefst niks wat erg naar beneden hangt, irritant met televisie kijken en hoofd stoten als ik aan het poetsen ben)

- lamp in de keuken (ook aan plafond)

- plafondlamp in de gang

- plafondlamp op toilet

- plafondlamp op badkamer

- plafondlamp op overloop boven

- plafondlampen op drie slaapkamers

- plafondlamp in muurkast

Om nog niet te spreken over staande lampen, nachtkastlampen etc.

Weten jullie misschien leuke websites met niet al te dure mooie lampen?

Mijn stijl is een beetje landelijk. Beneden een donkerbruin/grijzige houten vloer, withouten (met donker blad) meubels, grijze bank, donkergrijze loveseat, grijze kozijnen, lichte kussens, cremekleurige spiegel, en boven wordt een beetje van hetzelfde maar daar ligt een licht beige/grijze laminaatkleur, beetje strandtent achtig.
Bij de Leen Bakker! Echt, je zal versteld staan, voeten en kappen te combineren in allerlei soorten en maten. Echt, eenmaal in je huis raad niemand dat ze daar vandaan komen.
En is het een idee om bijvoorbeeld in je woonkamer en jullie eigen slaapkamer een heel mooie lamp te hangen, en de rest bij Ikea iod te halen? Persoonlijk ontgaat de relevantie van een mooi lampje in de muurkast mij ook een beetje
Ik heb voor ons vorige huis verlichting gekocht bij woonexpress. En nu heb ik staande lampen van ikea, maar dan wel een model dat bijna niemand heeft

Deze hebben we nu : http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/30223546/
Plafondlamp op de wc....en dat soort plaatsen...zou ik gewoon voor een goedkope plafoniere gaan, houd je geld over voor een duurdere boven je eettafel.
een hanglamp boven de salontafel vind ik niks.

in het zitgedeelte heb ik altijd staande lampen.

volgens mij gebruikt ook geen mens die lamp boven een salontafel.

met staande lampen en strategisch geplaatste schemerlampjes bereik je ook mooier effect vind ik.
wij slapen nooit.
Plafondlampen daar kijkt geen hond naar, dus koop gewoon iets neutraals bij de praxis/gamma.

Kies verder voor 'n staande lamp die wél in 't oog springt. Die mag die wat meer kosten als je op de niet opvallende lampen bespaart.

Neem alles voor de woonkamer en slaapkamer dimbaar. Het is niet fijn om altijd in 't felle licht te zitten.
Een lamp boven tafel vind ik storend. Kom je zo in de spotlights te zitten.
In de wc, op de overloop, in de trapkast en in de gang hangen hier de plafonnières van de vorige bewoners gewoon nog en ik had vroeger zo'n kitch kroonluchter in de gang hadden en die hangt nu op zolder. Dat zijn toch geen plekken waar ik rustig van het interieur ga zitten genieten, dus daar vind ik de verlichting ook niet heel belangrijk.
Jullie hebben gelijk, ik hoef ook niet per se aan elke plafond een prachtige lamp, maar kan ik er dan gewoon van die witte kapjes op plaatsen zodat je die aansluiting niet meer zo erg ziet in het plafond? 't zit er namelijk wel allemaal en tot nu toe hangen er alleen peertjes aan zodat we licht hadden tijdens de verbouwing. Ik heb in de woonkamer verder ook liever staande lampen en sfeerlampjes, vandaar dat ik ook al zei dat ik geen hanglamp wilde boven de salontafel. Als daar gemakkelijk (en mooi) kapjes op geplaatst kunnen worden is dat een veel betere oplossing, daar had ik nog niet eens zelf aan gedacht.

Ik zal ook eens bij Leenbakker gaan kijken. Overigens, tips voor mooie staande lampen en sfeerlampjes online mag ook hoor!
mooie staande lampen zijn niet makkelijk te vinden.

moet je net tegen het lijf lopen.

maar als je bijv van bamboe houdt is er een site met mooie bamboe lampen.

of marktplaats.

daar heb ik ooit eens een geweldige designlamp opgescharreld.
wij slapen nooit.
Leen Bakker heeft ook een webshop, kun je gewoon eens kijken. En nee ik heb geen aandelen, maar wel een mooie open haard met leuke lampjes waar ik altijd complimenten over krijg, evenals een lamp naast de tv, en een staande lamp.
http://www.profhome.nl/or ... ozetten-plafonddecoratie/

Bij elke doe het zelf zaak hebben ze sierdingen om op de plaats te plakken waar de architect ooit vond dat er een lamp moest komen te hangen.

Ze zijn er van gips, maar ook van....kan er even niet opkomen. Zijn niet zo duur als op mijn link.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.google.nl/sea ... lient=firefox-a&gws_rd=cr
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Loods 5 heeft mooie lampen, maar sommigen zijn ook niet goedkoop.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2013 @ 23:12:

http://www.profhome.nl/or ... ozetten-plafonddecoratie/

Bij elke doe het zelf zaak hebben ze sierdingen om op de plaats te plakken waar de architect ooit vond dat er een lamp moest komen te hangen.

Ze zijn er van gips, maar ook van. piepschuimiets...kan er even niet opkomen. Zijn niet zo duur als op mijn link.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven