Start mei 2013

10-04-2013 20:53 1268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Op weg naar een zwangerschap hebben we hier onze ervaringen en vragen gedeeld. Bijna iedereen is inmiddels bevallen.

Helaas is nog niet/niet meer iedereen zwanger.

NaamLeeftijdBDBijzonderhedenriverrdale27(32) 5-2-2014 jongen

11/6 positief musje3131(34) 26-2-2014 meisje

17/6 positief

(stop pil april) heupdysplasiederpina24(31) 21-3-2014 jongen 7/8 positief

16/6 2e miskraam meis198825(30) 24-3-2014 jongen karin_31(27) 4-4-2014 jongen 26/7 positief mamaroos8825(30) 15-4-2014 meisje 16/8 positief

2e, zoon 19 maanden, (stop pil april) mamarjan28(31) 6-7-2014 meisje 25/10 positief

(mirena uit april)

123aap123 & Lionlily

Wil je (terug) in onze tabel, laat het dan weten.

[tr][td]123aap123[/td][td]25(25)[/td][td]ud 11-10-14[/td][td]2-2 positief(stop pil december) pcos, 29-10 LEO, zwangerschap moeten beeindigen met 16 wkn [/td][/tr][tr][td]lionlily[/td][td]33(33)[/td][td]1-3[/td][td](spiraal uit april)[/td][/tr][tr][td]livelaughlove[/td][td]26(26)[/td][td][/td][td] (stop pil mei) pcos [/td][/tr[tr][td]marnee[/td][td]27(27)[/td][td][/td][td](al aantal maanden gestopt met pil) lange cyclus[/td][/tr]][tr][td]8saar4[/td][td]29(30)[/td][td]6-7[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]janneke513[/td][td]28(34)[/td][td]+/-1-7[/td][td](stop pil maart)[/td][/tr][tr][td]12laura12[/td][td]27(29)[/td][td]26-6[/td][td](stop pil april)[/td][/tr][tr][td]blossom87[/td][td]26(30)[/td][td]15-5[/td][td]begin april[/td][/tr][tr][td]eef[/td][td]33(30)[/td][td][/td][td]2e, zoon 8 jaar (start juni) eerst in mei cyclus ontdekken[/td][/tr][tr][td]marieanne2011[/td][td][/td][td][/td][td]2e, dochter bijna 2 jaar(stop pil mei)[/td][/tr][tr][td[/td][td][/td][td][/td][td][/td][/tr]

[tr][td]miesje83[/td][td]30(28)[/td][td][/td][td] ud 5-2-2014 2e, dochter 1 jaar[/td][/tr][tr][td]hopefully mamatobe[/td][td]24(23)[/td][td][/td][td]ud begin januari28/4 positief, vaginisme [/td][/tr]

Bedankt dames, vanmorgen in alle vroegte de echo gehad.

Alles was goed!! Het hartje klopte (nog niet gehoord) en hij zat lekker te duimen iod, z'n handje zat bij het mondje in elk geval

Ik ben nu 10+2 weken en 25 februari uitgerekend!

De 12 weken echo krijg ik helaas pas bij 13 weken, moest een combiafspraak bij de gyn en die is met vakantie...beetje jammer.

@aap, Spannend hoor, bijna kun je echt aan de slag!
Musje wat fijn! Super hè om dat kleintje te zien..

Het is vast wel eens genoemd maar, gaat de gyn na de termijnecho kijken of je terug kan naar de verloskundige?

Of blijf je bij de gyn onder controle je hele zwangerschap?
Wat fijn he musje ;) prachtig gezicht he zo een kleintje.

Hoezo loop je bij de gyn?(ik weet niet of ik dat namelijk heb mee gekregen).

@karin fijn dat je zo snel terecht kan bij de verloskundige praktijk.

@aap hoe moet je die clomid nemen? Mijn zus heeft dit ook een hele lange tijd moeten nemen. Maar ze prikte het, vond ik altijd zo eng.. Maar gelukkig heeft het wel geholpen en heb ik een heel mooi neefje nu.

Ik zat laatst te kijken voor andere verloskundige praktijken voor als het zover is. We hebben er hier maar 1 en daar was ik totaal niet tevreden over. Van ons zoontje ben ik met de gyn bevallen dus heb geen ervaring om met een VK te bevallen!!

Verder voel ik enorm goed dat ik bijna mijn eisprong heb, als het goed is is die morgen. En dan is het weer lang wachten tot de 16de, pff weinig geduld!!
@Musje wat fijn dat de echo goed was!

Balen dat je de volgende echo een week later hebt.

Waarom heb je het hartje eigenlijk niet gehoord?

@Roos Idee om het in B te doen? Word de kleine als het goed is ook weer geboren.

@Hier wat meer afscheiding als 'normaal' toen ik zeanger was had ik dat ook. Of een aankomende menstruatie? Is over een week. Verwacht niets hoor want heb geen ei sprong kunnen vinden. We zullen het zien
@Derpina ik wil daar sowieso bevallen mochten we zover zijn. Maar volgens mij moet je de VK in de buurt hebben. Nu wil ik kijken in een paar dorpen verder, en dan zien wat ze zeggen. Ze zullen wel een max hebben kwa km.

Ik duim voor je
Derpina, ookal verwacht je niets: ik duim voor je!

Wij zijn niet goed in dingen voor ons houden, en we waren dus gisteren bij mijn ouders op bezoek... Wij met zijn vieren de stad in, beetje rondslenteren, terrasje doen. Lopen we ook een kledingzaak binnen waar mijn man wel eens wat koopt. Loopt mijn moeder van de dameskleding door naar de babykleding: "Kijk dan hoe schattig".

Na mijn ouders zouden we naar mijn zusje gaan voor een BBQ, in de auto bedenken wat ik dan wel en wat ik dan niet mag eten. Bedachten we al snel dat het vertellen toch wel makkelijker en leuker enzo zou zijn. Mijn ouders zouden ook daarnaar toe komen

Mijn moeder had tranen in d'r ogen, mijn zusje ook, de champagne ging meteen koud! Niet dat ik daar wat aan had... Mijn vader is veel nuchterder, maar was uiteraard ook blij... Ik denk dat ze het er nog over hebben!

Vanavond de ouders van lief.....
Ik duim ook voor jou derpina !!!

Karin : zo bijzonder iets lijkt me ook moeilijk voor je te houden. Wat geweldig he de reacties zeker van je dichtbijzijnde familie. Extra genieten nu .

musje : weer mooi nieuws om te lezen dat alles goed was , op na de volgende echo. Mij lijkt zon zwangerschap best snel gaan extra van proberen te genieten hoor van die mooie tijd.

kben op mini vakantie in nl. Laatste daagjes maandag begint het normale leven weer haha.
lovely ladies!

Houden jullie het allemaal uit met deze warme dag? Het is echt volop zomer he!

@aap: Yes ongesteld! Fijn meid! En nu dan starten met clomid! Vind je het spannend?

@karin: fijn dat je afspraken hebt gemaakt! En hoe bijzonder om het mooie nieuws te delen met je familie! Kippevel als ik het lees.. De aankondiging van een nieuw kindje staat toch altijd voor het goede in het leven! Prachtig!

@musje: heerlijk dat je een goede echo hebt gehad! Wat is het bijzonder om zo te spieken in je buik! Hoe gaat het verder met je?

@mamaroos: vervelend dat je de vorige keer ontevreden was over de vk-praktijk.. Wil je vertellen waarom? Hopelijk kun je een dorp verder terecht, vertrouwen is toch belangrijk wanneer het gaat om je verloskundige! Ik zelf moet eerlijk bekennnen dat ik het verhuizen naar een andere plaats niet erg vind omdat ik dan ook wissel van vk-praktijk. Mijn praktijk is zo sober; minimaal qua echo's en weinig afspraken, heel princieel qua strippen toen ik overtijd was.. Ik ben wel eens benieuwd hoe dat bij een andere praktijk is. Je hoort zulke verschillen!

@derpina: ben benieuwd meid! Succes met deze toch weer spannende periode van afwachten!

Hier verder alles goed! Volgende week do heb ik weer controle bij de verloskundige. Daarnaast heb ik zelf een AngelSound aangeschaft. Daarmee schijn je zelf het hartje van de baby te kunnen horen. Het is een cadeautje voor onszelf om even te genieten van dit kindje. Zoals ik eerder schreef is het zo druk dat de zwangerschap er bij in schiet (op de momenten dat ik niet spuug, haha!). Een van de mama's ervaring hiermee? Ben benieuwd!

FIjn weekend!
Hey Mies,

Ik kreeg vanaf week 21 bloedingen, en ben toen 3keer naar huis gestuurd door die praktijk. Ze zeiden dat ik me maar niet druk moest maken. Dat doe je natuurlijk al automatisch, en ik elke keer wanneer ik naar de wc moest was ik al in paniek.

Uiteindelijk mocht ik toch na veel zeuren naar het ziekenhuis, en hier ben ik dan ook heel vaak geweest voor bloedingen. Ik denk met de controles mee gerekend dat ik vanaf week 21 tot week 39 zo een 55x er ben geweest.

Het maakte me enorm onzeker, en dat die VK praktijk niet eerder wat had gedaan vond ik echt niet netjes..

Vandaar de keuze naar een andere, maar bij vriendinnen van mij hoor ik ook allemaal vreemde verhalen van ze. Dus nu hoop ik dat ik bij een ander terecht kan dalijk.

Heb je nu dan nog wel die praktijk tot je verhuisd? En hoe is de nieuwe praktijk dan?

Ik heb wel van zo een apparaat gehoord, lijkt mij ook wel wat maar zelf niet gebruikt toen. Ben benieuwd hoe het is, laat je het me weten?

Geniet van het weer!!

Goed weekend..
jeetje mamaroos; wat een verhaal! Natuurlijk wil je weten of alles wel goed gaat als je bloedingen hebt! Heel stom! Wat zal het ook een onzekere tijd zijn geweest voor jou/jullie zeg!

Ze adviseren om pas te wisselen wanneer je bent verhuisd.. We verhuizen per 1 oktober maar ik hoop de 20-weken echo eind september mooi al bij de nieuwe praktijk te plannen, hihi! En dat apparaat heb ik via mp gekocht voor een schappelijke prijs. Ik verwacht m elk moment te ontvangen en ga natuurlijk meteen luisteren. Ik laat t weten!
Wat een boel nieuwe berichten! Ik ben op vakantie geweest dus al even niet geschreven en gelezen. Nu ben ik weer bij. Op het vervelende intermezzo met Loes na, zijn jullie allemaal lekker hoopvol en positief zie ik!

@Aap: wat geweldig dat je ongesteld geworden bent, eindelijk!!!!!!! Nu gaat het echt beginnen. Fijn dat je meteen met de Clomid kunt beginnen, dan kun je tenminste iets doen, ipv alleen maar afwachten.

@Karin: zwanger! Woooooooow, gefeliciteeerd! Ik ben heel blij voor je:

@Musje: wat een wonder, zo'n echo. Dat maakt het volgens mij heel erg echt, opeens? Super dat het er goed uit zag, klinkt alsof je ervan geniet

@Derpina: ik ben voor je aan het duimen! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, hoor!!

@hier: alles rustig, ik denk niet dat het raak is, geen kwaaltjes oid. Maar wel een heerlijke vakantie gehad, met veel zon en weinig 'moeten'
Dank Lionlily!

En geen kwaaltjes zegt (blijkbaar) ook echt helemaal niks...
Lieve dames,

Het spijt me dat ik zo ineens verdwenen ben. Er is een hele hoop gebeurt de afgelopen periode waardoor ik savonds niet meer de energie kon vinden om te gaan internetten.

Voor degene die zwanger zijn geworden; gefeliciteerd.

Voor degene die dat nog niet zijn; knuffel en blijf volhouden.

Hier is met het wondertje in mijn buik iig alles goed.

Ik wilde toch nog even sorry komen zeggen.

Veel liefs!
Dankje Lion.

Fijne vakantie gehad?

Ook bijna mbd voor jou, voel je al iets? Duim ook voor jou!

@hmtb

Wat vervelend allemaal, hoop dat er nu weer wat rust is. En wat fijn dat met de baby alles nog goed is.

Hoe ver ben je nu ondertussen? En kom je weer mee schrijven ?
Hmtb : leuk dat je weer wat schrijft. Gelukkig gaat alles goed met de baby. Waren allemaal benieuwd hoe het met je ging!!

Ik reageer vanavond even goed op iedereen.
Ik kom zeker af en toe weer buurten. Was ook erg benieuwd hoe het met jullie allemaal is. Voordat ik weer echt kan reageren op iedereen zal nog even duren maar ik lees weer nieuwsgierig mee!

Er is langzamerhand wat meer rust . ik ben vlak na bekend maken van de zwangerschap ontslagen en daarbij ben ik heel erg ziek geweest van de zwangerschap. Daarnaast nog wat kleine dingen wat maakten dat mijn energie even verdwenen was:). Ik ben nu bijna op de helft, 19 weken.
HMTB goed om te horen dat het nu weer wat beter gaat. En wow alweer 19 weken;-). Willen jullie weten wat het word?

Spannende tijden op het wachtbankje voor lionlily en derpina!!

Sterkte...
Miesje : ik vind het spannend. Ik heb totaal geen bijwerkingen van de clomid (fijn hoor) maar ben dan een beetje ongerust of ze wel iets doen. Maar vrijdag weet ik hoop ik iets meer. Het kan wel aan de vroege kant zijn dan moet ik maandag nog een keer terug voor een echo.

hmtb : wat vervelend allemaal zeg en dat presies in de eerste spannende periode... hopelijk is het ziek zijn nu ver over en kun je genieten van de zw. Gaat wel snel zeg 19 weken alweer.

Idd spannend voor derpina en lion .. fingers crossed

: heb even een vraag over het tempwraturen houd iemand dat hier ook bij? En schommelt hij bij jullie ook. Bij mij is het 35.7 en 36 die komen steeds voor.
Hmtb: wat leuk om wat van je te horen! Al weer 19 weken.

Kan je nu wel genieten van je zwangerschap? En hoe vind je vriend het?

Aap: fijn dat je geen bijwerkingen hebt, maar kan me voorstellen dat t je wel onzeker maakt. Vrijdag hopelijk meer duidelijkheid.

Ennuh temperaturen heb ik nooit gedaan

Hoe is het met de dames op t wachtbankje? Derpina en Lionlilly?
@hmtb Gezellig! En wat naar allemaal hopenlijk kun je nu genieten van je zwangerschap!

Wanneer heb je de volgende echo.

@Aap misschien juist fijn geen bijwerkingen maar snap je onzekerheid.

Ik temp. Niet maar als het goed is heb je straks een hogere piek.

@River tja, ben het wachten beu maar er zit niets anders op.

Zaterdag weer veel misselijk geweest en nu ook weer met vlagen. Vooral tijdens het eten, wel honger hebben maar er misselijk van worden.

Maar al weer geen kwaaltjes, geen gevoelige borsten of iets dergelijks. Ga maar weer nergens van uit .

Natuurlijk hoop ik het wel, en zodra ik een positieve test heb sta ik de volgende dag bij de dokter. En eis ik dat ik naar de gyn mag.

Ik weet dat ze er niets aan kunnen doen als het weer mis gaat. Maar extra controle vind ik denk ik wel fijn. Maar goed zover is het nog niet. Nog 3 dagen en dan kan ik testen, hoewel ik deze keer meer moeite heb met het wachten.

@Lion hoe is het bij jou ?
@aap; temperaturen heb ik gedaan. Ik weet nog dat het bij mij ook schommelde, soms wel 0.3 verschil. Maar het moment dat de ovulatie kwam, was echt een duidelijke piek.

@derpina; wachten nu lijkt me ook zo naar. Zelf had ik de eerste twee/ drie weken geen last van kwaaltjes dus die kunnen nog later komen.

Riverrdale; hoe voel jij je nu?

Ik heb over 1,5 week een afspraak bij de verloskundige. Daar zit ik meestal 1 x de twee weken vanwege dat ik me zo slecht voel. 1,5 week hebben we de 20 weken echo. Ik vind het zo spannend. We Willen idd weten of er een jongen of meisje is. Verder voel ik ons wondertje elke avond en ochtend flink bewegen en daar geniet ik van. Dat voel ik al sinds de 16 weken en dat schijnt voor een eerste erg vroeg te zijn.
O ja riverrdale je vroeg hoe vriend het vindt. Hij vind het allemaal super alleen is het nog te abstract voor hem. Daar hebben we veel gesprekken over gehad en toevallig van het weekend heb ik hem gezegd dat hij nu maar eens zijn hoofd er naar moest gaan zetten ik ben al bijna op de helft. Hij heeft genoeg tijd gehad te wennen aan het idee en er zijn eigen manier in te vinden vind ik.

Maar ja de hormonen spelen dan ook al een week weer erg op... Heeft geen verband met elkaar :P
@Hmtb: wat vervelend dat je je zo slecht voelt, is dat nu nog steeds zo of gaat het ondertussen beter?

En wat betreft mannen, ik denk dat het pas tastbaar word als ze de kleine kunnen voelen... Tot die tijd is het inderdaad misschien te abstract. Maar wel goed dat jullie er over hebben gesproken.

Met mij gaat alles goed, weinig klachten tot nu toe

Vandaag 13 weken..

Over 2 weken weer naar de verloskundige en ik heb vandaag een afspraak gemaakt voor 20 weken echo..

@Miesje: morgen echo!! Hou ons op de hoogte.

@Derpina: spannende dagen meid.. Hou vol!
@HMTB fijn weer even vanje te horen! En leuk te weten dat je meeleest ook als je je niet fijn voelt om te schrijven

@derpina, je hebt helemaal gelijk hoor dat je meteen naar de HA en gyn wil bij positieve test. Of het nu iets uitmaakt of niet, een goede gemoedsrust is ook belangrijk.

@aap ik heb ook nooit getemperatuurd, wellicht kunnen ze je er in het zkh meer over vertellen?

#mannen - ik zei tegen mijn lief zonder er echt bij na te denken: nu moet je elke avond even over mijn buikje aaien. En dat doet ie, superlief. Het heeft de bijnaam Wuppie gekregen. Gisteren sliep ik al toen lief uit de avonddienst thuis kwam. Ik werd heel zachtjes wakker doordat hij mijn buik ging aaien en zei (hij wist nog niet datik een beetje wakker werd) iets als: Dag Wuppie, ik zal altijd goed voor jou zorgen. *smelt*
@hmtb Laatste keer had ik ook niet echt kwaaltjes wel met vlagen wat misselijk. Maar voel me nu gewoon sowieso wat onzeker. En voor mannen is het ook allemaal anders. Ze zien het wel, maar het is een ander gevoel als voor een vrouw. Vrouwen voelen meer, en de hormonen natuurlijk. Voor sommige mannen komt het pas echt als ze het voor de eerste keer vast hebben. Komt vast goed , jullie hebben er samen voor gekozen .

@River Wat gaat dat snel zeg! Je buik zal nu wel gaan groeien. Spannend over 2 weken weten jullie wat het is!

@Karin Wat lief! Ik zou ook smelten. Vriend lief hier aaide ook erg veel over m'n buik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven