te veel zon gehad of zonnesteek
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:49
Mijn zoon van 8 heeft de hele dag in de zon gespeeld en gezwommen op vakantie bestemming (dag 2). Tijdens het eten werd hij opeens heel moe en kreeg het koud. Snel in bed gelegd en nu is hij erg heet. Ik heb hem wel ingesmeerd maar hij had geen pet op. Ik ben bang voor een zonnesteek! Of zou het ook gewoon vermoeidheid in combi met veel zon kunnen zijn? Waar moet ik op letten? Ik maak me nogal snel zorgen als het om mijn kinderen gaat. Lig nu naast hem. Wat denken jullie?

zaterdag 3 augustus 2013 om 22:15
zaterdag 3 augustus 2013 om 22:22
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 22:20:
Mijn man vindt het allemaal onzin .... Volgens hem gaat het wel. Daar kan ik me nou ZO aan ergeren. Totaal niet op een lijn. Maar goed over de relatie begin ik maar niet hahaha....
Das een ander verhaal.
Als die dokter een uitdroging constateert en medicatie voorschrijft en andere regels als water en schaduw en je man vindt het onzin, wie spoort er dan niet?
Mijn man vindt het allemaal onzin .... Volgens hem gaat het wel. Daar kan ik me nou ZO aan ergeren. Totaal niet op een lijn. Maar goed over de relatie begin ik maar niet hahaha....
Das een ander verhaal.
Als die dokter een uitdroging constateert en medicatie voorschrijft en andere regels als water en schaduw en je man vindt het onzin, wie spoort er dan niet?
Geen bijzonderheden
zaterdag 3 augustus 2013 om 22:27

zaterdag 3 augustus 2013 om 22:28
quote:hoppala schreef op 03 augustus 2013 @ 22:20:
ja zout is erg belangrijk. Ik heb deze week mijn collega aan de patat gestuurd omdat ze zich slap voelde, Hielp als een tierelier!
Ik vreet me de laatste dagen het ongans aan chips, en dat is echt niet voor niks hoor. Normaal heb ik daar echt geen zin in, dan heb ik het na een handje wel weer gezien.
En wat die man betreft: ik herken het wel. Zit bij mijn man ook een hoop ontkenning bij, dat hij niet wil dat zijn bloedjes iets mankeert. Als ik dan tegen zijn zin toch naar de HAP of de SEH ben gegaan en het bleek mee te vallen of juist niet is hij juist de eerste om te roepen dat hij nu zo opgelucht is. Zal wel misplaatste mannelijke stoerheid zijn of zo, ik trek me er in ieder geval weinig van aan.
ja zout is erg belangrijk. Ik heb deze week mijn collega aan de patat gestuurd omdat ze zich slap voelde, Hielp als een tierelier!
Ik vreet me de laatste dagen het ongans aan chips, en dat is echt niet voor niks hoor. Normaal heb ik daar echt geen zin in, dan heb ik het na een handje wel weer gezien.
En wat die man betreft: ik herken het wel. Zit bij mijn man ook een hoop ontkenning bij, dat hij niet wil dat zijn bloedjes iets mankeert. Als ik dan tegen zijn zin toch naar de HAP of de SEH ben gegaan en het bleek mee te vallen of juist niet is hij juist de eerste om te roepen dat hij nu zo opgelucht is. Zal wel misplaatste mannelijke stoerheid zijn of zo, ik trek me er in ieder geval weinig van aan.

zaterdag 3 augustus 2013 om 23:06
Man komt net terug en is nu al iets genuanceerder: er is inderdaad iets aan de hand maar het is niet zo erg als ik denk. Oke daar zit wat in.
Net geprobeerd te medicijnen te geven (eerst glas ibobrufen opgelost) paar slokjes kreeg ik er maar in. Ik probeer het zo nog wel. Wil hem niet misselijk maken door te dwingen.
Nou in ieder geval gerustgesteld en nu zelf ook maar water drinken met m'n verbrande hoofd.
Bedankt allemaal!! Lang leve, wifi, forum en de lieve dames die reageren!!! Dikke kus van mij.
Net geprobeerd te medicijnen te geven (eerst glas ibobrufen opgelost) paar slokjes kreeg ik er maar in. Ik probeer het zo nog wel. Wil hem niet misselijk maken door te dwingen.
Nou in ieder geval gerustgesteld en nu zelf ook maar water drinken met m'n verbrande hoofd.
Bedankt allemaal!! Lang leve, wifi, forum en de lieve dames die reageren!!! Dikke kus van mij.

zaterdag 3 augustus 2013 om 23:50
Als hij moeite heeft met die ibuprofen zou ik hem alsnog ook die paracetamol zetpil geven. Grote kans dat een Nederlandse arts niet eens ibuprofen voor zou hebben geschreven maar alleen ORS en paracetamol.
Ik kan me herinneren dat mijn moeder ons vroeger op de camping altijd handjes chips gaf omdat we daar dorst van kregen. Als je morgen boodschappen gaat doen kan je misschien chips kopen en isotone sportdrank. Verder kan je je zoon uitleggen dat als hij dorst krijgt hij eigenlijk al te laat is met drinken. Hij gaat zich vast snel beter voelen, morgen een beetje rustig aan doen in de schaduw.
Je moet jezelf niks verwijten, je verwacht als moeder gewoon dat je kind van 9 het wel aangeeft als hij dorst heeft en hierdoor niet uitdroogt. Voor mij is het dankzij jouw topic wel een extra aandachtspuntje geworden, ik ging er met de afgelopen warme dagen ook vanzelf van uit dat mijn kinderen uit zichzelf wel voldoende zouden drinken.
Ik kan me herinneren dat mijn moeder ons vroeger op de camping altijd handjes chips gaf omdat we daar dorst van kregen. Als je morgen boodschappen gaat doen kan je misschien chips kopen en isotone sportdrank. Verder kan je je zoon uitleggen dat als hij dorst krijgt hij eigenlijk al te laat is met drinken. Hij gaat zich vast snel beter voelen, morgen een beetje rustig aan doen in de schaduw.
Je moet jezelf niks verwijten, je verwacht als moeder gewoon dat je kind van 9 het wel aangeeft als hij dorst heeft en hierdoor niet uitdroogt. Voor mij is het dankzij jouw topic wel een extra aandachtspuntje geworden, ik ging er met de afgelopen warme dagen ook vanzelf van uit dat mijn kinderen uit zichzelf wel voldoende zouden drinken.
zondag 4 augustus 2013 om 00:02
Bedankt netniet, hij neemt nu af en toe en slokje van het medicijn maar het is nog niet op. Ik vind zetpillen ook veel handiger eigenlijk. Begin zelf ook moe te worden nu. Hij lijkt wel rustig te slapen. Hoop dat het morgen beter gaat. We blijven een dagje binnen!
Ik heb me vandaag inderdaad meer gericht op m'n jongere dochter omdat ze snel verbrand en dus nog kleiner is. Mijn zoon had het zo naar zijn zin, geen tijd om te drinken zo veel plezier had hij.
Maar voor mij nu ook duidelijk, er komen verplichte drinkpauzes!
Twijfel nu wel over die zetpil of niet. Kijk het nog wel even aan...
Ik heb me vandaag inderdaad meer gericht op m'n jongere dochter omdat ze snel verbrand en dus nog kleiner is. Mijn zoon had het zo naar zijn zin, geen tijd om te drinken zo veel plezier had hij.
Maar voor mij nu ook duidelijk, er komen verplichte drinkpauzes!
Twijfel nu wel over die zetpil of niet. Kijk het nog wel even aan...

zondag 4 augustus 2013 om 00:40
Als hij nu lekker ligt te slapen dan zou ik het fijn zo laten. Mocht hij nog wakker worden doordat hij zich niet lekker voelt kan je alsnog die (kinder) zetpil doen als temperatuur controle nog een verhoging aangeeft. Vannacht in ieder geval wel weer laten drinken als hij wakker wordt. Misschien kan je wat rietjes halen bij de bar beneden nu, mijn kinderen drinken ongemerkt altijd meer door een rietje. Morgen bij het ontbijt een zachtgekookt eitje met zout en een broodje met van die lekkere Spaanse zoute worst of desnoods pindakaas met een beetje extra zout erover en hij zal zich dan al een stuk beter voelen. Ik zou maar lekker gaan slapen nu als ik jou was, dan kan je het morgen allemaal wat beter trekken in de hitte. Welterusten!
zondag 4 augustus 2013 om 01:45
He jee TO, best schrikken. Jullie liggen hopelijk goed te slapen
Nog wat tips die evt voor anderen nuttig kunnen zijn
ORS is meer van belang bij braken en diarree dus er niets in kunnen houden. ORS is nl niet echt lekker drinken en hier is het nu mogelijk om vocht binnen te krijgen, ook van belang en wil je gewoon de persoon die uitgedroogd is( jouw zoon was dat) vocht geven
En omdat ORS niet zo lekker is, krijgt diegene dan toch nog weinig vocht binnen.
Alleen water is niet zo handig. Appelsap, liefst verdund, zit nl Kalium in
Probeer elk kwartier de persoon wat te laten drinken. Bij uitdroging is het dorstgevoel weg en kost dat moeite maar elke slok helpt en het zat elk kwartier beter gaan
Probeer elk kwartier iets anders, lauwe thee helpt ook om gevoelsmatig op te warmen, dan appelsap, water. Wissel het vocht af. Siroop, melk, etc,
'Dwing ' de persoon met 3 slokjes, kwartier later 3-4, daarna 4-5 etc
Het niet meer koud hebben is een goed teken.
En door het aanbieden van steeds iets anders lukt het vaak ook beter.
Soep, bouillon, chips voor het aanvullen vd zouten, appelsap voor het kalium
En voortaan in de warmste uren binnen/ in de schaduw blijven, lekker siësta
Maar dat weet je nu ook wel.
Vaak drinken aanbieden en verplicht een zakje chips of kopje bouillon per dag.
Nog wat tips die evt voor anderen nuttig kunnen zijn
ORS is meer van belang bij braken en diarree dus er niets in kunnen houden. ORS is nl niet echt lekker drinken en hier is het nu mogelijk om vocht binnen te krijgen, ook van belang en wil je gewoon de persoon die uitgedroogd is( jouw zoon was dat) vocht geven
En omdat ORS niet zo lekker is, krijgt diegene dan toch nog weinig vocht binnen.
Alleen water is niet zo handig. Appelsap, liefst verdund, zit nl Kalium in
Probeer elk kwartier de persoon wat te laten drinken. Bij uitdroging is het dorstgevoel weg en kost dat moeite maar elke slok helpt en het zat elk kwartier beter gaan
Probeer elk kwartier iets anders, lauwe thee helpt ook om gevoelsmatig op te warmen, dan appelsap, water. Wissel het vocht af. Siroop, melk, etc,
'Dwing ' de persoon met 3 slokjes, kwartier later 3-4, daarna 4-5 etc
Het niet meer koud hebben is een goed teken.
En door het aanbieden van steeds iets anders lukt het vaak ook beter.
Soep, bouillon, chips voor het aanvullen vd zouten, appelsap voor het kalium
En voortaan in de warmste uren binnen/ in de schaduw blijven, lekker siësta
Maar dat weet je nu ook wel.
Vaak drinken aanbieden en verplicht een zakje chips of kopje bouillon per dag.
Je bent zelf een theepot