Mijn zoon van 8 heeft de hele dag in de zon gespeeld en gezwommen op vakantie bestemming (dag 2). Tijdens het eten werd hij opeens heel moe en kreeg het koud. Snel in bed gelegd en nu is hij erg heet. Ik heb hem wel ingesmeerd maar hij had geen pet op. Ik ben bang voor een zonnesteek! Of zou het ook gewoon vermoeidheid in combi met veel zon kunnen zijn? Waar moet ik op letten? Ik maak me nogal snel zorgen als het om mijn kinderen gaat. Lig nu naast hem. Wat denken jullie?
Een zonnesteek of hitteberoerte is geen kattenpis en moet je heel serieus nemen omdat dat heel gevaarlijk kan zijn. Daarom moet je dat nu uitsluiten door als eerste zijn temperatuur op te nemen. Koorts? Dan direct een arts bellen!
Dokter bellen! Een zonnesteek kan heel gevaarlijk zijn.
Geen bijzonderheden
Anoniem_156993
zaterdag 3 augustus 2013 om 21:10
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:07:
38.4 heeft hijDat is niet echt alarmerend, maar ik zou hem voor de zekerheid toch maar afkoelen met natte handdoeken of zo. En veel te drinken geven. En in de gaten houden, vooral de temperatuur en zijn gedrag. En als je ook maar even de boel niet vertrouwt meteen een dokter consulten.
Anoniem_155350
zaterdag 3 augustus 2013 om 21:11
Je moet hem nu goed koude drankjes laten drinken en geef hem een bakje chips of bouillon, iets zoutigs, knakworstjes, whatever. En vanaf morgen pet op en heel veel laten drinken overdag. Voor nu kan je hem ook koelen met een natte handdoek. Houd hem goed in de gaten en laat hem plat liggen
Bij kinderen is dat koorts, gelukkig niet heel hoog. Als je hem er ziek uit vindt zien of het niet vertrouwt (en waarschijnlijk vertrouw je het niet, want je opent een topic) dan zou ik de dokter bellen.