Gezondheid alle pijlers

te veel zon gehad of zonnesteek

03-08-2013 20:49 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 8 heeft de hele dag in de zon gespeeld en gezwommen op vakantie bestemming (dag 2). Tijdens het eten werd hij opeens heel moe en kreeg het koud. Snel in bed gelegd en nu is hij erg heet. Ik heb hem wel ingesmeerd maar hij had geen pet op. Ik ben bang voor een zonnesteek! Of zou het ook gewoon vermoeidheid in combi met veel zon kunnen zijn? Waar moet ik op letten? Ik maak me nogal snel zorgen als het om mijn kinderen gaat. Lig nu naast hem. Wat denken jullie?
Zal ik hem een zetpil (paracetamol) geven?
Ik zou de dokter maar even bellen.

Zonnesteek
Een zonnesteek of hitteberoerte is geen kattenpis en moet je heel serieus nemen omdat dat heel gevaarlijk kan zijn. Daarom moet je dat nu uitsluiten door als eerste zijn temperatuur op te nemen. Koorts? Dan direct een arts bellen!
Temperaturen inderdaad, indien koorts dokter bellen. Als je geen thermometer hebt en het niet vertrouwt ook de dokter bellen.
38.4 heeft hij
Nog een linkje

Oh ja, en insmeren helpt niet tegen een zonnesteek. En een petje ook niet. Het wordt vooral veroorzaakt door uitdroging.
Dokter bellen! Een zonnesteek kan heel gevaarlijk zijn.
Geen bijzonderheden
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:07:

38.4 heeft hijDat is niet echt alarmerend, maar ik zou hem voor de zekerheid toch maar afkoelen met natte handdoeken of zo. En veel te drinken geven. En in de gaten houden, vooral de temperatuur en zijn gedrag. En als je ook maar even de boel niet vertrouwt meteen een dokter consulten.
Je moet hem nu goed koude drankjes laten drinken en geef hem een bakje chips of bouillon, iets zoutigs, knakworstjes, whatever. En vanaf morgen pet op en heel veel laten drinken overdag. Voor nu kan je hem ook koelen met een natte handdoek. Houd hem goed in de gaten en laat hem plat liggen
Dokter gebeld door receptie en hij komt er aan
Bij kinderen is dat koorts, gelukkig niet heel hoog. Als je hem er ziek uit vindt zien of het niet vertrouwt (en waarschijnlijk vertrouw je het niet, want je opent een topic) dan zou ik de dokter bellen.

(Laat m ook wat drinken)
Wil toch zekere voor onzekere nemen
Of overdrijf ik?
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:11:

Dokter gebeld door receptie en hij komt er aanGoed zo! Beter het zekere voor het onzekere! Hopelijk valt het allemaal mee.
Zit hier gewoon te janken. Voel me schuldig had beter op moeten letten!!
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:12:

Of overdrijf ik?Nee.
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:14:

Niet doen! Je hebt het nu gesignaleerd, en actie ondernomen.

Goed bezig.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:14:

Je doet nu toch wat je moet doen? Nou dan. Je bent een prima mama hoor!
Bedankt hoor allemaal!!! Lief
Gelukkig dat er een dokter komt, ondertussen kan je hem koelen met een natte handdoek! Laat je ons weten hoe het af is gelopen?
Hou je ons nog even op de hoogte? Ik zit nu helemaal mee te leven .
je hebt nu toch actie ondernomen.

Je bent hierdoor geen slechte moeder. Volgens mij bestaan er geen perfecte moeders (en als ze wel bestaan dan ken ik ze niet)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik vind ook niet dat je overdrijft hoor! Beter een keer te veel de dokter laten komen dan te weinig.

Voel je niet schuldig, je kan niet alles voor zijn. Je klinkt als een lieve moeder!

Succes, ik hoop dat je zoon zich snel beter zal voelen.
Niet schuldig voelen. Hoewel ik dat wel snap want het is mij ook overkomen met mijn zoon, die was toen 6.

Fijn dat de dokter komt.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven