te veel zon gehad of zonnesteek
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:49
Mijn zoon van 8 heeft de hele dag in de zon gespeeld en gezwommen op vakantie bestemming (dag 2). Tijdens het eten werd hij opeens heel moe en kreeg het koud. Snel in bed gelegd en nu is hij erg heet. Ik heb hem wel ingesmeerd maar hij had geen pet op. Ik ben bang voor een zonnesteek! Of zou het ook gewoon vermoeidheid in combi met veel zon kunnen zijn? Waar moet ik op letten? Ik maak me nogal snel zorgen als het om mijn kinderen gaat. Lig nu naast hem. Wat denken jullie?
zondag 4 augustus 2013 om 01:52
quote:mojomojo schreef op 03 augustus 2013 @ 21:12:
Of overdrijf ik?
Eh, het is je kind.
Hoezo overdrijf je. Als jij je zorgen maakt, veranderingen ziet, dan overdrijf je niet.
Gefeliciteerd met de voordelen van een moedergevoel. Die zit altijd minimaal in je juiste richting. Vertrouw daar op.
(zelfs als het hele viva forum je voor gek zou verklaren, moedergevoel zegt meer).
Of overdrijf ik?
Eh, het is je kind.
Hoezo overdrijf je. Als jij je zorgen maakt, veranderingen ziet, dan overdrijf je niet.
Gefeliciteerd met de voordelen van een moedergevoel. Die zit altijd minimaal in je juiste richting. Vertrouw daar op.
(zelfs als het hele viva forum je voor gek zou verklaren, moedergevoel zegt meer).
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
zondag 4 augustus 2013 om 01:55
quote:yasmijn schreef op 03 augustus 2013 @ 22:17:
Zakje ORS is best een goed plan.
Toen mijn zoon nog klein was, moest ie elke dag een zakje chips van mij eten als we in warme landen zaten. Vond ie niet erg
Ik moet zeggen dat ik ook altijd wat extra chips geef op dat soort momenten, maar ik vraag me door een discussie laatst af of dat wel juist is.
Door warmte houd je vocht vast. Er wordt gezweet dus je drinkt meer, let daar nog beter op en dan ga je nog meer zweten, maar er zit al zo belachelijk veel meer zout in eten dat ik echt ben gaan twijfelen.
Dan drink je tegen het vochtverlies, terwijl je lijf vocht vast houdt, en geef je zout zodat je nog meer vocht vast houdt?
Zakje ORS is best een goed plan.
Toen mijn zoon nog klein was, moest ie elke dag een zakje chips van mij eten als we in warme landen zaten. Vond ie niet erg
Ik moet zeggen dat ik ook altijd wat extra chips geef op dat soort momenten, maar ik vraag me door een discussie laatst af of dat wel juist is.
Door warmte houd je vocht vast. Er wordt gezweet dus je drinkt meer, let daar nog beter op en dan ga je nog meer zweten, maar er zit al zo belachelijk veel meer zout in eten dat ik echt ben gaan twijfelen.
Dan drink je tegen het vochtverlies, terwijl je lijf vocht vast houdt, en geef je zout zodat je nog meer vocht vast houdt?
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.

zondag 4 augustus 2013 om 05:24
Heel koud drinken geven is echt niet goed voor je maag. Vergelijk het met een ijsblokje dat je in een glas warm water doet: het splijt/spat uit elkaar.
Daarbij: het lichaam wil het koude dan juist weer compenseren, en zet de kachel hoger.
Hoe vreemd ook, om af te koelen is iets warms drinken (thee, bouillon) dus beter voor je lichaam.
Daarbij: het lichaam wil het koude dan juist weer compenseren, en zet de kachel hoger.
Hoe vreemd ook, om af te koelen is iets warms drinken (thee, bouillon) dus beter voor je lichaam.