Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Debora
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:58:

Het onnadenkende, het niet informeren, de complete desinteresse welke kant dan ook op, dat vind ik jammer.

En daar ga jij dus heel erg de mist in. Je neemt veel te veel aan.

Wie zegt dat mensen die laten vaccineren dus maar niet hebben nagedacht/onderzoek hebben gedaan?
quote:nessemeisje schreef op 04 augustus 2013 @ 14:00:

[...]

Geloof er geen hol van. Die kinderarts stond op het CB? Sure.CB arts is geen kinderarts hoor
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 13:59:

[...]

Vroeg me al af waarom er zonnebloemen uit mijn dochters oren kwamen.
quote:saaaaar81 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:58:

[...]

Mijn oudste is nu 6, ze krijgen alles wat in het vaccinatie programma zit, al moet ik ze vastbinden.

Ik hou teveel van ze om ze ziek te laten worden door iets wat gewoon niet meer nodig is.Nou inderdaad!we waren met z'n 3en aant vechten...jammer dan...vind het schandalig!
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
Ik ken iemand die als kind polio heeft gehad. Daar houd hij de rest van zijn leven last van. Dat zou ik niet willen voor mijn kind.

Mijn kind is dus ingeënt.

In mijn jeugd heb ik wel inentingen gehad maar de inenting voor mazelen bestond toen nog niet. Nooit gehoord dat er in die tijd grote mazelepidemieën waren. Ook nooit gehoord dat er iemand aan was doodgegaan of heel ernstig ziek werd.

Die ophef over kinderen die mazelen hebben is pas ontstaan nadat er vaccinaties tegen bestonden. Ik heb sterk het idee dat het ook een beetje wordt opgeklopt om mensen over te halen om zich te laten enten.

Daarnaast heb ik ook het idee dat er sinds er een enting voor de mazelen bestaat er andere kinderziektes de kop opsteken zoals 5e ziekte en anderen. Misschien bestond dat vroeger ook wel maar kwam toch beduidend minder voor.

Mijn kind is geënt dus heb ik mij er niet uitgebreid in verdiept maar ik geloof zeker dat er ook redenen zijn waarom enten niet/minder goed is.

Neemt niet weg dat als niemand zou enten de kindersterfte groter zou zijn maar ik vraag mij wel af of we niet doorschieten. Er komen steeds meer ziektes bij waartegen geënt wordt.
Jaja, ik lees daar ook dat doordat er gemalen apennieren in de vaccins zitten, hoogstwaarschijnlijk HIV/AIDS onze westerse wereld in is gekomen.

Eerst even:

En dan: ja, tuurlijk, want kinderen waren ook de groepen waarbij deze ziekte het meeste voorkwam, logisch!

*zucht*
Laten we voorop stellen dat ik VOOR het volgen van het vaccinatieprogramma ben. Mijn kinderen volgen dit ook.

Dan vind ik het nog vreemd dat mensen die vragen om verduidelijking bij het maken van hun keuze op het CB (de plek waar je de keuze door moet geven) daar niet direct geholpen kunnen worden maar verwezen worden naar een site! Het is toch een keuze? Als men je niet kan of wil helpen, dan moeten ze het verplicht stellen

Ik hoop ook niet dat mijn kinderen (of wijzelf) ooit gevaar lopen omdat we in aanraking komen met mensen die de keuze maakten niet te laten vaccineren.....
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:58:

Weet je, of iemand nou prikt of niet, het zal mij een worst wezen. Het onnadenkende, het niet informeren, de complete desinteresse welke kant dan ook op, dat vind ik jammer.

En jij baseert je beslissing op 1 geval (jezelf) waar de oorzaak van inenten niet eens vasstaat dat het voor je klachten heeft gezorgd.

(Als je polio als kind had gekregen had je nog meer klachten gehad, maar goed).

Ik snap dat alle ouders het beste voor hun kinderen willen, maar doe nou niet alsof je meer verstand hebt van vaccineren dan een hele tak van wetenschap bij elkaar.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:03:

[...]

CB arts is geen kinderarts hoor Maar bij ons wel een huisarts!
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
quote:Vinyl schreef op 04 augustus 2013 @ 14:05:

Jaja, ik lees daar ook dat doordat er gemalen apennieren in de vaccins zitten, hoogstwaarschijnlijk HIV/AIDS onze westerse wereld in is gekomen.

Eerst even:

En dan: ja, tuurlijk, want kinderen waren ook de groepen waarbij deze ziekte het meeste voorkwam, logisch!

*zucht* Waar haal je het vandaan?
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:02:

[...]

En daar ga jij dus heel erg de mist in. Je neemt veel te veel aan.

Wie zegt dat mensen die laten vaccineren dus maar niet hebben nagedacht/onderzoek hebben gedaan?

Die eerste spuit bij mijn eerste kind. Oh wat vond ik het griezelig. En ja, ze heeft er even last van gehad.

En wat waren de spuitjes daarna een opluchting. Polio en consorten krijgen ze iig niet.
quote:suus2013 schreef op 04 augustus 2013 @ 14:05:

[...]

Maar bij ons wel een huisarts!O echt? Da's vrij ouderwets volgens mij dat huisarts nog CB-diensten draait.
Staan die ouders die hun kind niet laten vaccineren er wel eens bij stil dat hun kind zwaar gehandicapt kan worden, of kan overlijden als het ziek wordt? Dat een kind dat blijvend gehandicapt is omdat zijn ouders weigerden hem te laten inenten, zijn ouders dit levenslang zal verwijten?

Degenen die niet laten vaccineren, zouden de documentaire die pas op TV is geweest nog maar eens moeten bekijken. Daat kwam een volwassen vrouw aan het woord die door de weigering van haar ouders om haar te laten vaccineren, zwaar gehandicapt is geraakt. Haar hele leven ligt onnodig in puin. Ze vertelde ook dat ze het een onbegrijpelijke beslissing van haar ouders vond en ze verweet het hen ook.

Schandalig dat er ouders zijn die hun kind moedwillig aan dergelijke risico's blootstellen. Zelf gezond door het leven gaan en je kind dat bewust willen ontnemen.
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:06:

[...]

Waar haal je het vandaan? Hier: Wij Worden Wakker

Voor het vervaardigen van het poliovaccin bijvoorbeeld worden de fijngemalen nieren van apen gebruikt – het is meer dan waarschijnlijk dat via deze weg aids onder de mensen is gekomen.
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:03:

[...]

CB arts is geen kinderarts hoor Wat deed Roos dan bij een kinderarts als haar kinderen dankzij niet-vaccineren nooit ziek zijn?
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:00:

Hersenhuilen?

En als ik daar dan op Google krijg ik alleen maar sites die niet betrouwbaar zijn. Dan is het toch niet raar als er dan niet serieus op je gereageerd wordt Roosss?

Ik zat ook al te googlen, maar kwam niet verder dan sites tegen vaccineren. En ik vraag me af hoe je daar last van kan hebben gehad na 3 maanden? Van de eerste 4 jaar van je leven heb je later geen herinneringen meer. Dus hoe kan je dan achteraf zeggen dat je zoveel last hebt gehad ervan?

En amandelen eruit linken aan vaccineren? Dat lijkt me onzin eigenlijk. Is iets wat bij heel veel kleine kinderen voor komt, dat heeft met vaccineren weinig van doen.

Wat is PVS trouwens? Ik kom op audio equipment, iets met zwemmen, project vote smart....maar geen ziekte ofzo.
Ik moest als 12-jarige verplicht de meningokokken-vaccinatie hebben. Als ik toen de keuze had, had ik hem sowieso geweigerd (want: als 12-jarige weet je niet wat voor gevolgen het kan hebben en ik was als de dood voor naalden). Ik geloof niet dat je als 12-jarige een goede keus daarover kan maken.

Gelukkig dat mijn ouders mij toen verplicht meesleepten naar de vaccinatiehal.
Echt serieus, dat wijwordenwakker is echt niet goed. Teveel bach bloesem gesnoven.
quote:nessemeisje schreef op 04 augustus 2013 @ 14:08:

[...]

Wat deed Roos dan bij een kinderarts als haar kinderen dankzij niet-vaccineren nooit ziek zijn?
Vinyl is die kleine 8 weken alweer? Wat gaat dat toch snel
quote:sugarmiss schreef op 04 augustus 2013 @ 14:05:

Ik ken iemand die als kind polio heeft gehad. Daar houd hij de rest van zijn leven last van. Dat zou ik niet willen voor mijn kind.

Mijn kind is dus ingeënt.

In mijn jeugd heb ik wel inentingen gehad maar de inenting voor mazelen bestond toen nog niet. Nooit gehoord dat er in die tijd grote mazelepidemieën waren. Ook nooit gehoord dat er iemand aan was doodgegaan of heel ernstig ziek werd.

Die statistieken zijn gewoon op te zoeken, voor de wereldwijde mazelen gevallen voor en na dat er vaccinaties mogelijk waren.

Die ophef over kinderen die mazelen hebben is pas ontstaan nadat er vaccinaties tegen bestonden. Ik heb sterk het idee dat het ook een beetje wordt opgeklopt om mensen over te halen om zich te laten enten.

Tuurlijk.

Daarnaast heb ik ook het idee dat er sinds er een enting voor de mazelen bestaat er andere kinderziektes de kop opsteken zoals 5e ziekte en anderen. Misschien bestond dat vroeger ook wel maar kwam toch beduidend minder voor.

Mijn kind is geënt dus heb ik mij er niet uitgebreid in verdiept maar ik geloof zeker dat er ook redenen zijn waarom enten niet/minder goed is.

Neemt niet weg dat als niemand zou enten de kindersterfte groter zou zijn maar ik vraag mij wel af of we niet doorschieten. Er komen steeds meer ziektes bij waartegen geënt wordt.Ja, omdat virussen evolueren. En we steeds meer kennis krijgen over welke virussen er zijn.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:08:

Echt serieus, dat wijwordenwakker is echt niet goed. Teveel bach bloesem gesnoven.Ja, ik zit me mijn antistoffen uit mijn lijf te lachen, wat een kolder!
quote:Vinyl schreef op 04 augustus 2013 @ 14:07:

[...]

Hier: Wij Worden Wakker

Voor het vervaardigen van het poliovaccin bijvoorbeeld worden de fijngemalen nieren van apen gebruikt – het is meer dan waarschijnlijk dat via deze weg aids onder de mensen is gekomen.

OMG.........

Echt... verplichte opname....
quote:jagten schreef op 04 augustus 2013 @ 14:09:

Vinyl is die kleine 8 weken alweer? Wat gaat dat toch snel 9 vandaag! Gaat razendsnel ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven