Gezondheid alle pijlers

kind niet laten vaccineren

04-08-2013 12:59 445 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier ouders die hun kind(deren) niet hebben laten inenten? Niet vanwege geloofsovertuiging, maar omdat ze weten wat er allemaal in de vaccins zit?

Zelf ben ik na een aantal vaccinaties bij mijn eerste kind gestopt omdat hij er echt ziek van is geworden. Eczeem, extreem huilen etc.

Na mij erin te hebben verdiept, sta ik nog steeds achter deze beslissing ermee te stoppen en is ook de tweede ook niet geënt.

Ik weet dat er nu veel kritiek over mij heen gaat komen van voorstanders, maar ga mij niet verdedigen over deze keuze.

Ik ben gewoon benieuwd hoe anderen ouders deze keuze hebben ervaren bij het cb en hoe de omgeving erop reageert.
Het is alweer jaren geleden. Maandags kwam dochter van twee maanden oud eindelijk thuis uit het ziekenhuis. De week ervoor had ze nog dagen geïntubeerd op de IC gelegen wegens een forse ontsteking in haar keel. Op woensdag zat ik al op het CB voor haar eerste inentingen. Ik moest er niet aan denken dat ze kinkhoest of hersenvliesontsteking opliep met twee basisschoolkinderen in huis. De kinderarts in het ziekenhuis was het helemaal met mij eens.

Ik hoop dat never nooit meer in mijn leven een kind van mij op de kinder-IC ligt.
...
quote:adorabull schreef op 04 augustus 2013 @ 13:59:

Roos, de kans dat jouw baby tetanus krijgt is idd heel klein. Door entingen komt dat namelijk nog zelden voor in NL. Net als polio. Als we daar en masse mee stoppen zijn deze ziektes ook weer net zo snel terug.

Hoe weet je dat nou? Waar staat dat geschreven? Ik had een opa en een oma, beiden niet gevaccineerd voor zover ik weet, recent overleden, hadden ook geen polio?

2010: http://www.volkskrant.nl/ ... lwassenen-te-grazen.dhtml

"De bof duikt daarentegen overal in Europa steeds vaker op bij volwassenen die in hun jeugd gewoon zijn ingeënt. Van de driehonderd Nederlandse studenten die het afgelopen jaar de bof opliepen, had 60 procent beide prikken gehad. Hoe dat kan, is nog onduidelijk, zegt Conyn."

Voor alle mensen die denken dat vaccineren het enige juist is: kijk eens op http://www.wanttoknow.nl/ ... vaccinbedrog-is-voorbij/.

Op deze site staat informatie over vaccineren, voor de geïnteresseerden onder ons.
quote:boebezoebe schreef op 04 augustus 2013 @ 14:21:

Snap je ubderhaupt hoe onderzoek en wetenschap werkt?

En dat wanneer iemand op een websiteje zet dat er nog steeds apenieren voor het poliovaccin wordt geruikt dit supergedateerde informatie is.

Dat eignelijk iedereen als het ware maar wat ze willen over vaccinaties op het internet kan zetten en dat bronnen van het RIVM bijvoorbeeld een stuk betrouwbaarder zijn dan elke willekeurige persoon online.

En thank god zit er DNA of RNA in vaccinaties!!! Virussen ZIJN als het ware DNA slingers, waar je immuunsysteem antistoffen tegen maakt. (Even simpel gezegd)

Heb je geen biologie op school gehad?
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Star schreef op 04 augustus 2013 @ 14:19:

Soon after its discovery, SV40 was identified in the oral form of the polio vaccine produced between 1955 and 1961 produced by American Home Products (dba Lederle)

Dat apennieren gedoe was in de jaren 50.

Sorry hoor, maar verdiep je eens. En als je zegt dat je dat gedaan hebt, nog dieper.Nou inderdaad, dikke vette Facepalm. Als iemand zich verdiept neem ik aan dat ze ook up to date zijn met de recente medische literatuur. Niet onvolledige of foutive informatie van obscure blogjes herhalen (en daar dan weer niet kritisch over zijn of zo).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Linnoya, wat zijn je bronnen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:tauruss23 schreef op 04 augustus 2013 @ 14:22:

[...]

//www.wanttoknow.nl/ ... vaccinbedrog-is-voorbij/.[/NORML][/URL]

Op deze site staat informatie over vaccineren, voor de geïnteresseerden onder ons. onvolledige informatie, onzin en alleen maar dingen die je beter niet kunt vertrouwen
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Elke keer als ik een topic als dit lees, denk ik dat het voor de mensheid beter zou zijn dat ik, als iemand die haar eigen hersenen kan gebruiken en gezegend is met wetenschappelijk inzicht, toch kinderen op de wereld zou zetten.

Spijtiggenoeg hoef ik niet perse kinderen. En blijf ik met de vrees dat idioten verder hun indoctrinatie blijven doorgeven aan hun kinderen (en andere volwassen idioten).
Daarnaast:

Een virus kan voor de bereiding van de grote hoeveelheden alleen gekweekt worden op dierlijk of menselijke cellen. Daarvoor werden en worden apennieren gebruikt en vaak nog dierlijke serums (rund). Lang heeft de productie wereldwijd honderdduizenden apen het leven gekost en bracht tegelijk een groot risico met zich mee: de verontreiniging van de vaccins met apenvirussen die men pas veel later ontdekte. Lees meer hierover onder SV40 en SIV virus verderop. Gelukkig is het gebruik van apen sterk beperkt door het gebruik van VERO cellijnen, hierbij kunnen de apenniercellen eindeloos worden verder gekweekt.

Het wordt gekweekt op dierlijke cellen. Ze spuiten geen stukken aan bij je naar binnen ofzo hoor.

En deze VERO lijn is echt wel vrij van allerlei ziektes, wat denk je nou zelf?

Daarnaast: je wil geen dierlijke cellen bij je kinderen naar binnen? Voed je ze dan ook op zonder vlees, vis, melk, kaas, eieren, etc. etc.?
Ze is zelf ook niet geënt joh,anders praat je niet zo raar
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
"Hoe weet je dat nou? Waar staat dat geschreven? Ik had een opa en een oma, beiden niet gevaccineerd voor zover ik weet, recent overleden, hadden ook geen polio?"

Niet iedereen die rookt krijgt longkanker en niet iedereen die niet rookt krijgt geen longkanker. Het is de kans inmens verkleinen. Ik mag toch aannemen dat je dat een beetje snapt?

Te jouwer info, mijn schoonvader, ook nooit geent, heeft WEL kinderpolio gehad en dat is zijn leven lang zichtbaar geweest. Zijn broer idem. Die heb ik alleen nooit gekend, hij is namelijk als kind aan de ziekte overleden.

Vaccinatie tegen polio voorkomt kinderpolio. Heel simpel, verkleint het niet, maar neemt dat risico volkomen weg,
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik heb na de bof hersenvliesontsteking gekregen (direct verband, ze noemen het ook wel bofmeningitis). Ik was nog maar 7 jaar maar kan me tot op de dag van vandaag herinneren hoe doodziek ik was en hoe ik me ervan bewust was dat ik doodziek was.

Gek genoeg gun ik m'n eigen kinderen dat niet en heb ik ze laten inenten.

Iedereen die dat niet doet is wat mij betreft kierewiet.
if we all light up, we can scare away the dark...
Maar goed, het klinkt best eng natuurlijk formaldehyde

Vaccines and Formaldehyde

Do vaccines contain formaldehyde?

Concerns about safety have focused on formaldehyde in part because high concentrations of formaldehyde can damage DNA (the building block of genes) and cause cancerous changes in cells in the laboratory. Although formaldehyde is diluted during the manufacturing process, residual quantities of formaldehyde may be found in several current vaccines (see table below). However, formaldehyde does not appear to be a cause of cancer in man. Further, animals exposed to large quantities of formaldehyde (a single dose of 25 mg/kg or chronic exposure at doses of 80-100 mg/kg/day) do not develop malignancies. (One kilogram [kg] is equal to 2.2 pounds.)

The average quantity of formaldehyde to which a young infant could be exposed at one time may be as high as 0.2 mg (see table below). This quantity of formaldehyde is considered to be safe for two reasons:

First, formaldehyde is essential in human metabolism and is required for the synthesis of DNA and amino acids (the building blocks of protein). Therefore, all humans have detectable quantities of natural formaldehyde in their circulation (about 2.5 ug of formaldehyde per ml of blood). Assuming an average weight of a 2-month-old of 5 kg and an average blood volume of 85 ml per kg, the total quantity of formaldehyde found in an infant's circulation would be about 1.1 mg, a value at least five-fold greater than that to which an infant would be exposed in vaccines.

Second, quantities of formaldehyde at least 600 fold greater than that contained in vaccines have been given safely to animals.

Formaldehyde content of vaccines licensed for use in the United State Vaccine Trade Name Quantity (per dose)

Td (adult)/ DT none ≤0.02 mg - 0.1 mg

DTaP Daptacel

Infanrix

Tripedia ≤0.1 mg

DTaP-Hep B IPV Pediarix ≤0.1 mg

hepatitis A Havrix ≤0.05mg (pediatric)

≤0.1 mg (adult)

Vaqta

0.004 mg (pediatric)

0.008 mg (adult)

hepatitis A - hepatitis B Twinrix ≤0.1 mg

Hib-hepatitis B Comvax < 0.0004 mg

polio IPOL ≤0.02 mg

Japanese encephalitis

vaccine JE-Vax < 0.2 mg

Tdap ADACEL < 0.005 mg

Boostrix < 0.1 mg

Influenza Fluarix ≤0.005 mg

FluLaval < 0.025 mg

Fluzone - intradermal < 0.02 mg
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 13:58:

Linnoya, gelukkig stammen mijn kinderen uit de periode dat er nog met 3 maanden geprikt werd. Ik had iets meer tijd om eea uit te vogelen. Weet je, ik was heel stellig, natuurlijk probeerden kinderartsen met me in discussie te gaan maar ik was er niet vatbaar voor. Ik had mijn besluit gemaakt en was daar niet vanaf te krijgen. (voor degene die het vroeg, ja ik had als baby last van de vaccinaties, pvs en hersenhuilen, voor de 3 maanden een zeer gezonde baby, daarna altijd verkouden, amandelen op jonge leeftijd geknipt, gelazer en gedoe)

Ik vergeet nooit die keer dat er een waarnemende kinderarts was. Ik vertelde haar dat ze mijn kind niet hoefde te prikken en ze slaakte een zucht van verlichting. "ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik wilde dat er meer ouders waren die dit besluit namen" haar exacte woorden.

Met vriendinnen heb ik levendige discussies gevoerd toentertijd en dat was leuk! Mijn familie staat compleet achter me en zijn ook aan het nadenken geslagen.

Weet je, of iemand nou prikt of niet, het zal mij een worst wezen. Het onnadenkende, het niet informeren, de complete desinteresse welke kant dan ook op, dat vind ik jammer.Maar wat is nou PVS? En hoe heb jij als baby er last van gehad? Want van je babytijd heb geen herinneringen meer dus kan je ook niet weten dat je last had. Je ouders hadden er ws meer last van dan.
quote:Ivetje schreef op 04 augustus 2013 @ 14:19:

[...]

Wat heeft het voor zin om een bijsluiter mee te krijgen voor iets wat al geinjecteerd is? Mijn punt precies, dank je.
quote:linnoya schreef op 04 augustus 2013 @ 14:14:

Ok, waarom ik tegen vaccineren ben.

Ik wilde me niet verdedigen omdat ik dat niet nodig vind, maar hier toch een korte samenvatting van waarom ik deze keuze heb gemaakt.

Bv het poliovaccin wordt gekweekt op apennieren, vaccin bevat dus apen-dna waarmee een baby wordt ingespoten. Het apenvirus blijkt teruggevonden te worden in botkankers, longkankers en leukemie. Wie wil er nu dieren dna in zijn kind spuiten?

In vaccins zitten stoffen om het vaccin houdbaar te maken. Met

name formaldehyde = puur gif. Phenol = gif. Phenoxyethanol, je raadt het al… gif. Aluminium sulfaat en nog meer giftige stoffen die een baby niet kan afbreken omdat de nieren nog niet optimaal werken. Daardoor worden al deze stoffen het in de hersenen opgeslagen. Google maar eens een bijsluiten van een vaccin en daarna wat zo'n stofje nu precies is. Niemand doet het....

Nu heb ik nog niet alles opgesomd, maar een deel.

Vaccins zijn niet getest….Want... waarop testen?

Baby’s zelf zijn de testpersonen.

Daarbij begon het vaccineren pas nadat de hygiëne in Nederland

werd verbeterd door de komst van riolering etc. Maw de ziektes waren al bijna tot het nulpunt gedaald toen men eenmaal begon met vaccineren. Er staan grafieken van op het internet.

Dit is voor mij dus reden genoeg om mijn kinderen niet te laten

vaccineren.

Wat een muts ben jij. Ik hoop voor je kinderen dat ze nooit te maken krijgen met een ernstige ziekte en de gevolgen daarvan,

zodat ze jou dit de rest van hun leven kunnen verwijten.

Van mij mogen ze ouders die bewust niet laten vaccineren en waarvan de kinderen ernstig ziek worden en/of gehandicapt, levenslang financieel laten bijdragen aan de medische kosten, pgb's enz. En dan heb ik het nog niet eens over smartengeld voor hun kind gehad.
Op dat punt ben ik het met je eens Rooss. Dat je geen duidelijke informatie krijgt terwijl je erom vraagt op het CB vind ik erg jammer. Gemiste kans. Helaas heb ik ook niet zo'n hoge pet van ze op ondat ik soortgelijke dingen meemaakte maar dan omtrent borstvoeding.

In geloof alleen niet dat een kinderarts heeft gezegd dat niet vaccineren beter is. De kinderartsen die ik ken zijn juist ontzettend voor en komen juist met gedegen argumenten waarom wel.

Linnoya, dat de vaccins alleen op volwassenen getest worden is vanuit ethisch oogpunt zo bedacht. Kinderen en zwangere vrouwen mogen simpelweg niet meedoen aan medicijnonderzoek. Daarom zijn ze ook erg voorzichtig met voorschrijven van medicijnen aan deze groep. Vaccinaties bestaan, evenals Paracetamol al jaren. Jaren wordt dit al gegeven aan mensen, zonder noemenswaardig veel ernstige bijwerkingen. Daardoor wordt geacht dat het veilig is. Ik vertrouw daar in.
Mijn kinderen hebben maar gedeeltelijk meegedaan aan het vaccinatieprogramma, op advies van de huisarts en een andere arts.

Mijn oudste zoon was behoorlijk ziek geworden na een van de inentingen (zelfs een korte ziekenhuisopname) en toen heeft de huisarts overlegd met een andere arts. Zij hebben toen een advies opgesteld wat neerkwam op dat we selectief gingen vaccineren. Dus niet alle vaccins. Hier heb ik toen nog een second opinion over gevraagd en die kwam op hetzelfde neer (op één vaccin na). Toen zijn we voor de oudste dus selectief gaan prikken.

Daarna kreeg ik nog een zoon en een dochter. In eerste instantie hebben we hen het normale vaccinatieprogramma laten volgen, maar nadat beiden in de babyperiode ook weer heftig hadden gereageerd kregen we het advies om bij deze twee ook selectief te prikken.
Ik snap de selectieve kritiek niet zo.

Wel kritisch zijn op de gangbare wetenschap, maar niet kritisch tegen mensen die op een hijgerige webstie als WantToKnow schrijven.

Waarom zou je een kerel die daar iets op plaatst wel geloven?
Vaccins worden niet per se op volwassenen getest hoor. Pas nog een grote fase 3 trial met jonge kinderen voor malaria-vaccin.

http://www.malariavaccine ... IIIfactsheetFINAL-web.pdf
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 14:27:

[...]

Mijn punt precies, dank je.Dit is wel lekker selectief reageren he? De rest van mijn post voor het gemak maar weglaten, omdat daar iets heel logisch in staat.
Precies. En wat voor een doel zou de overheid in vredesnaam hebben om via het RVP onze kinderen doelbewust giftige zooi in te spuiten dat onze kinderen zieker maakt en autistisch maakt. Vertel eens?

Plus dat het de overheid dan geld zou kosten voor het vaccineren an sich en het stijgen van de kosten voor opvang van kinderen met een achterstand of handicap. Overbelasting van ons zorgstelsel, een hoge graad autisme in Nederland, een hersenhuilende (?) bevolking.

Waarom zouden ze?

Zouden ze dan misschien het RVP niet toch gewoon hebben opgezet omdat het GOED is voor onze kinderen?
Leuk house filmpje over Vaccinaties.

http://www.youtube.com/watch?v=L0yXn9XA-5cZelf ben ik gewoon ingeënt natuurlijk, ik had geen keuze als kind, al had ik een hekel aan naalden. Ik moest gewoon. Belachelijk dat je je kind daarvoor laat kiezen, welk kind kiest er vrijwillig voor een naald?
Oh ja vast koren op de molen van de antiprikkers; zoon die hersenvliesontsteking kreeg blijkt ook autistisch....komt vast en zeker van de vaccinaties
Ivetje, mijn moeder heeft me dit verteld natuurlijk. Zij is ook degene die me de "andere kant" wees toen ik een kindje verwachtte. Als kraamverzorgster en cursusleidster kreeg ze regelmatig interessante lezingen. Ik heb gewikt en gewogen, alles uit de kast getrokken om een keuze te maken waar ik helemaal mee kon leven, alle apennieren en kudde immuniteiten even daargelaten.

Eigenlijk is het vreselijk lastig om een gedegen, onderbouwde keuze te maken. Vaccinaties zijn ook maar gewoon bedacht door iemand die dacht de hele wereld beter te kunnen maken. Of iemand die geld wilde verdienen, kan ook. Natuurlijk zijn er onderzoeken gedaan, met placebo's enz. Aan elk onderzoek zitten weer haken en ogen, niemand weet precies hoe lang een vaccinatie werkt, niemand weet precies of we daadwerkelijk gezonder zijn dan wanneer er nooit vaccinaties waren uitgevonden.

Juist als "pasgeboren moeder" is je gevoel heel sterk, waarom niet op dat moedergevoel vertrouwen? En dan heb ik het niet per definitie over niet prikken. Als je gevoel heel hard zegt wél prikken, prima toch?

Dit, in combinatie met wat lezen en verdiepen hier en daar doet de truc.

Zo ben ik me er elke keer wanneer ik met mijn kinderen in de auto stap van bewust dat ik ze willens en wetens in een gevaarlijke situatie breng. Toch doe ik het. Waarom ooit?
quote:Rooss4 schreef op 04 augustus 2013 @ 14:36:

Ivetje, mijn moeder heeft me dit verteld natuurlijk. Zij is ook degene die me de "andere kant" wees toen ik een kindje verwachtte. Als kraamverzorgster en cursusleidster kreeg ze regelmatig interessante lezingen. Ik heb gewikt en gewogen, alles uit de kast getrokken om een keuze te maken waar ik helemaal mee kon leven, alle apennieren en kudde immuniteiten even daargelaten.

Eigenlijk is het vreselijk lastig om een gedegen, onderbouwde keuze te maken. Vaccinaties zijn ook maar gewoon bedacht door iemand die dacht de hele wereld beter te kunnen maken. Of iemand die geld wilde verdienen, kan ook. Natuurlijk zijn er onderzoeken gedaan, met placebo's enz. Aan elk onderzoek zitten weer haken en ogen, niemand weet precies hoe lang een vaccinatie werkt, niemand weet precies of we daadwerkelijk gezonder zijn dan wanneer er nooit vaccinaties waren uitgevonden.

Juist als "pasgeboren moeder" is je gevoel heel sterk, waarom niet op dat moedergevoel vertrouwen? En dan heb ik het niet per definitie over niet prikken. Als je gevoel heel hard zegt wél prikken, prima toch?

Dit, in combinatie met wat lezen en verdiepen hier en daar doet de truc.

Zo ben ik me er elke keer wanneer ik met mijn kinderen in de auto stap van bewust dat ik ze willens en wetens in een gevaarlijke situatie breng. Toch doe ik het. Waarom ooit?Je snapt duidelijk niets van wetenschap, maar aub, het is niet omdat je het niet snapt, dat je er ook maar gewoon een beetje moet op zitten afgeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven