Gezondheid alle pijlers

Zo vaak duizelig!

05-08-2013 09:59 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de basisschool heb ik veel last van duizeligheid, steeds met iets andere symptomen, vaak val ik ook uiteindelijk flauw. Ondertussen weet ik dat warm weer, alcohol, gebrek aan frisse lucht, lang staan en weinig slapen het erger maken, maar zelfs zonder deze elementen heb ik er last van.

Vanmorgen weer, ik zat in de trein, voelde me prima en van het een op andere moment kwam de duizeligheid opzetten. Piep in mijn oren, erge hoofdpijn (voelt als een band om m'n hoofd), vlekken en felle kleuren zien, en het gevoel dat ik flauw ga vallen. Met behulp van andere passagiers ben ik uit de trein gekomen en na een half uur op een bankje met wat water ging het wel weer. Gelukkig kon ik deze keer wel opstaan, soms val ik flauw zodra ik opsta, zelfs nadat ik al een tijdje rustig zit en ik denk dat het wel gaat.

Het is ontzettend vervelend want ik weet nu al dat ik de rest van de dag suf ben en hoofdpijn heb. Ik ben al meerdere keren naar de huisarts geweest. Heb een paar keer bloed laten prikken maar daar kwam niets uit en de huisarts zegt eigenlijk "deal with it". En dat probeer ik: ik drink weinig alcohol, ontbijt altijd goed (eet zelfs iets voor het douchen omdat dat nog weleens fout ging), kleed me niet te warm met dit weer, drink veel water, plan presentaties nooit 's ochtends en blijf tijdens een presentatie gewoon zitten. Maar dit is me de laatste maand nu al 3 keer overkomen en ik word er gek van. Ik wil gewoon weten wat er aan de hand is zodat ik er misschien iets aan kan doen. Daarom zou ik graag van jullie willen weten of jullie tips hebben of het herkennen, dan kan ik dat vervolgens aan mijn huisarts voorleggen.

Alvast bedankt!
Hier een overzicht van veelvoorkomende mogelijke oorzaken.
Bah
quote:Ipie schreef op 05 augustus 2013 @ 10:40:

[...]

Nou ja ik kan het proberen toch? Misschien duurt het een half uurtje, maar als ik me dan daarna beter voel dan is dat toch mooi meegenomen!Denk er dan wel aan dat slaperigheid en dufheid bijwerkingen zijn van reistabletten. Meestal mag je ook niet meer auto rijden als je er een hebt geslikt. Dus als je het nu al lastig vindt dat je zo duf bent erna, dan zou ik goed opletten met de reistabletten!
quote:rozenstruikje schreef op 05 augustus 2013 @ 10:24:

Ja, dat helpt enorm!

Bij mij dus niet, wel de tabletten die ik voorgeschreven kreeg toen mijn huisarts eindelijk wel wilde luisteren,en dat ineens wel luisteren kwam doordat het ziekenhuis contact met hem opgenomen had dat mijn bloeddruk gevaarlijk hoog was.

En sinds ik die betablokkers slik heb ik geen last van duizelingen meer.
quote:Ipie schreef op 05 augustus 2013 @ 10:40:

[...]

Nou ja ik kan het proberen toch? Misschien duurt het een half uurtje, maar als ik me dan daarna beter voel dan is dat toch mooi meegenomen!

Ga naar je huisarts en sta er op de je een 24uurs meting doet, het is een kastje die je 24uur moet dragen en die meet je bloeddruk op,op die manier kunnen ze zien op welke momenten je bloeddruk stijgt.

Zelf moet je die dag een soort van dagboekje bij houden,en kan je mooi de tijdstippen dat je die duizelingen hebt op schrijven.

Wat je ook kan doen is bloed laten prikken en urine inleveren om eventueel diabetes uit te sluiten/te ontdekken.
Bloeddruk moet wel uitgesloten worden idd!

Als het aan het evenwichtsorgaan licht, dan helpt het vrij snel. Inderdaad met een half uurtje. Als ik het niet zou slikken bij dreigende duizeligheid, dan zou ik daar zo dagen last van kunnen hebben. Terwijl als ik het wel neem, ik er meteen vanaf ben. Ik hoef daarom ook maar nauwelijks te nemen.
quote:ronniemitchel schreef op 05 augustus 2013 @ 12:17:

[...]

Bij mij dus niet, wel de tabletten die ik voorgeschreven kreeg toen mijn huisarts eindelijk wel wilde luisteren,en dat ineens wel luisteren kwam doordat het ziekenhuis contact met hem opgenomen had dat mijn bloeddruk gevaarlijk hoog was.

En sinds ik die betablokkers slik heb ik geen last van duizelingen meer.Mijn bloeddruk is eigenlijk ook altijd hoog, maar daar wordt niets aan gedaan. Onderdruk altijd tussen de 90 en 100.
quote:rozenstruikje schreef op 05 augustus 2013 @ 12:27:

[...]

Mijn bloeddruk is eigenlijk ook altijd hoog, maar daar wordt niets aan gedaan. Onderdruk altijd tussen de 90 en 100.

Bij mij gaan gewoon de alarmbellen af als ik stress heb, 2jaar geleden ben ik aan die tabletten begonnen,en kort daarna werd ik geopereerd,lig ik daar op zaal en word de bloeddruk gemeten, ja hoor alarm af,tabletten geslikt?, ja tuurlijk hehe.

vorig jaar werd ik weer geopereerd en weer hetzelfde geval,weer dezelfde vraag: heeft u de medicatie geslikt?, ja natuurlijk die krijg ik toch niet voor niks?.
Waarschijnlijk (ook ivm operaties?) is het bij jou belangrijker bevonden wel medicijnen te geven. Bij mij vinden ze het onnodig. Wel vreemd trouwens, maar inmiddels heb ik me erbij neergelegd.
Snap niet dat je huisarts je niet doorstuurt.

Zou ook geen familielid/kennis als huisarts willen hebben.....
quote:rozenstruikje schreef op 05 augustus 2013 @ 12:45:

Waarschijnlijk (ook ivm operaties?) is het bij jou belangrijker bevonden wel medicijnen te geven. Bij mij vinden ze het onnodig. Wel vreemd trouwens, maar inmiddels heb ik me erbij neergelegd.

Nee niet enkel voor de operatie's ik moet ze echt gewoon slikken, de1e keer dat het alarm afging was in het ziekenhuis omdat ik daar voor onderzoek ook mijn bloeddruk even moest laten nakijken, maar omdat toen het alarm afging en iemand van de verpleging persoonlijk contact had opgenomen, werd ik wel serieus genomen, elke keer dat ik van de internist afkwam en melde namens de internist dat mijn bloeddruk te hoog was, waaide hij dat weg net als andere klachten.

Doordat het ziekenhuis gebeld had kreeg ik medicatie, met andere klachten luisterde hij ook niet ,toen ik dat had doorgesproken met de internist en hij mij onderzocht op diabete's en ik dat idd bleek te hebben, werd ik door mijn huisarts gebeld met het verhaal dat hij toch wel heel erg geschrokken was.

Ik bedoel maar.
quote:rozenstruikje schreef op 05 augustus 2013 @ 12:45:

Ik zou naar een vervangende huisarts gaan als die van jou op vakantie is,en dan eens kijken wat die doet.

Ik ga nooit meer af op wat mijn huisarts zegt,ik kijk wel uit.
Internist heeft ook wel eens geconstateerd (ivm reumavorm) nooit iets gedaan. Ik heb er verder geen last van. Ik hou het zelf goed in mijn achterhoofd. Maar goed, duizeligheid (ik ga het topic maar niet kapen. Thanks )
quote:rozenstruikje schreef op 05 augustus 2013 @ 13:08:

Internist heeft ook wel eens geconstateerd (ivm reumavorm) nooit iets gedaan. Ik heb er verder geen last van. Ik hou het zelf goed in mijn achterhoofd. Maar goed, duizeligheid (ik ga het topic maar niet kapen. Thanks )kee, ik ook niet ik ga er weer van tussen
Je zegt dat je bloeddruk prima is maar wat is je bloeddruk. Bij mij was 100/70 al genoeg om me op andere momenten (lege maag, moe, warm en dan opstaan) erg slecht te laten voelen. Zwart voor de ogen maar ik ging gelukkig niet neer.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:ronniemitchel schreef op 05 augustus 2013 @ 12:20:

[...]

Ga naar je huisarts en sta er op de je een 24uurs meting doet, het is een kastje die je 24uur moet dragen en die meet je bloeddruk op,op die manier kunnen ze zien op welke momenten je bloeddruk stijgt.

Zelf moet je die dag een soort van dagboekje bij houden,en kan je mooi de tijdstippen dat je die duizelingen hebt op schrijven.

Wat je ook kan doen is bloed laten prikken en urine inleveren om eventueel diabetes uit te sluiten/te ontdekken.Diabetes hebben ze al uitgesloten, daar dacht de huisarts toen ook aan omdat ik vaker last heb als ik de avond ervoor veel gegeten heb. Ik wist niet dat er zoiets bestond als die 24-uursmeting, daar ga ik mee naar mijn huisarts!
Google eens op Meniere. Misschien komt dat je bekend voor.
Geen bijzonderheden
quote:Apatura schreef op 05 augustus 2013 @ 13:17:

Je zegt dat je bloeddruk prima is maar wat is je bloeddruk. Bij mij was 100/70 al genoeg om me op andere momenten (lege maag, moe, warm en dan opstaan) erg slecht te laten voelen. Zwart voor de ogen maar ik ging gelukkig niet neer.Dat zwart voor de ogen bij het opstaan heb ik veel maar zie ik al niet eens meer als duizeligheid, omdat het ook zo weer weg gaat als ik ga zitten. Geen idee meer wat mijn bloeddruk was eigenlijk, volgens mij eerder aan de hoge dan aan de lage kant.
quote:yasmijn schreef op 05 augustus 2013 @ 13:25:

Google eens op Meniere. Misschien komt dat je bekend voor.Gedaan maar die duizeligheid lijkt anders zeg maar. Bij mij gaat alles niet draaien, maar het is meer dat ik heel erg wazig ga zien en me gewoon beroerd voel, ik heb het gevoel dat ik out ga dan. Ik voel me nog wel stabiel maar gewoon heel erg slap, alsof ik elk moment weg kan vallen. Ik kan bijvoorbeeld nog wel stabiel lopen, maar zak dan plotseling weg.
Ik lees ook even mee!

Vorige week heb ik op een festival een paniekaanval gehad (heb een angst voor flauwvallen; voelde me dizzy en raakte in paniek met hyperventileren en noem maar op). Maar sinds dien gaat het helemaal niet goed. Na een dag of 3 was ik weer redelijk bijgekomen van de schrik, en was de ergste vermoeidheid en dufheid over. Maar sinds donderdagmiddag is het weer mis.

Weer vreselijk vaag in mn hoofd, ik weet het niet goed te beschrijven maar het is een soort van duizeligheid.

Vrijdags naar de huisarts en daar ging ik in de wachtkamer bijna voor de vloer (met een jankbui als gevolg want ik wil dit niet en vind het vreselijk naar). Dit keer ook geen hyperventilatie.

Bloeddruk was goed en volgens de arts zou het aan de warmte liggen (vaten staan meer open en dus kan je dan raar in je hoofd worden ofzo, maar dan had mn bloeddruk toch lager moeten zijn?) Veel drinken en zout eten, en verkoeling zoeken.

Dit heb ik gedaan ook al leek ik niet veel last van de warmte te hebben. Maar t werkt allemaal niet :'( Gisteren maar weer eens mijn bril opgezet en dat leek te helpen, maar gisteren avond op een terrasje ging het weer niet goed.

En nu ben ik nog steeds zo raar in mn hoofd, niks lijkt me te helpen! Het word ook niet erger als ik met mijn hoofd beweeg. Dus ik denk niet dat het aan mn evenwichtsorgaan ligt, ook heb ik geen diabetes.

Ik hoop hier wat tips te vinden, en anders van de week maar weer langs de huisarts (die me niet serieus lijkt te nemen). Hele dagen als een dizzy idioot rondlopen is ook niks.
TO, ik zou toch eens vragen aan je huisarts of hij een hartfilmpje wil maken. Die duizeligheid kan ook met je hartritme te maken hebben. Gewoon vragen hoor!
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 augustus 2013 @ 10:10:

Ik herken het wel. Heb je al eens gegoogled op `hyperventilatie` ?Hyperventilatie is toch midden jaar '90 toch al naar rijk der fabelen verzonden?
Ik heb jaren last van duizeligheid gehad. Dit was migraine. Na de laatste zwangerschap is het overgegaan in hoofdpijn. Weet niet wat ik erger vind....
quote:lilalinda schreef op 06 augustus 2013 @ 19:50:

[...]

Hyperventilatie is toch midden jaar '90 toch al naar rijk der fabelen verzonden?

Oh? Bron?

Wat is het dan, die symptomen die wijzen op hyperventilatie?
Geen bijzonderheden
quote:lilalinda schreef op 06 augustus 2013 @ 19:50:

[...]

Hyperventilatie is toch midden jaar '90 toch al naar rijk der fabelen verzonden?

Ga het eens uitproberen.

Terwijl je gewoon rustig zit, 3 minuten heel snel in en uiademen. Enjoy!
Ik heb ijzertabletten en sinds ik die slik heb ik veel minder last van duizeligheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven