Mag de BBQ uit!
maandag 5 augustus 2013 om 20:35
Ik snap ineens als roker de niet-rokersbrigade. Mijn buurman probeert de BBQ aan te steken en ik wil dat hij hem uitmaakt. Nu! Gotsamme wat een stank en wat een rook. Ik heb zojuist de ramen dicht gedaan en ik wil niet moeilijk doen (dat is men ook niet van mij gewend), maar eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in. Ik krijg bijna de neiging om assertief te doen.
maandag 5 augustus 2013 om 21:26
quote:roodpaars schreef op 05 augustus 2013 @ 20:44:
Haha TO, vraag je buurman om geen aanmaakblokjes meer te gebruiken maar gewoon ouderwets fik te steken. Met ouwe kranten en aanmaakhoutjes etc. Zo hoort dat!
Prcies! Ga er gewoon heen en zeg "Hey buur, gaat niet zo best he, ding rookt als de pest dat moet niet, je moet het zo doen......."
Dan zit jij niet meer in de rook en is buurman zodanig in zijn mannelijkheid aangetast dat ie het zelf niet meer probeert, iig niet als jij thuis bent
Haha TO, vraag je buurman om geen aanmaakblokjes meer te gebruiken maar gewoon ouderwets fik te steken. Met ouwe kranten en aanmaakhoutjes etc. Zo hoort dat!
Prcies! Ga er gewoon heen en zeg "Hey buur, gaat niet zo best he, ding rookt als de pest dat moet niet, je moet het zo doen......."
Dan zit jij niet meer in de rook en is buurman zodanig in zijn mannelijkheid aangetast dat ie het zelf niet meer probeert, iig niet als jij thuis bent
maandag 5 augustus 2013 om 21:31
quote:roodpaars schreef op 05 augustus 2013 @ 21:01:
"Vuurtje maken met een tampon
Als je een tampon in de lengte richting opensnijdt en deze uitpluist, kun je er prima je vuurtje mee aan krijgen.
Ingezonden per email"
Nog meer tips & tricks:
Vuur maken basic.
Filmpje als jongens denken slim te zijn
zie hier
"Vuurtje maken met een tampon
Als je een tampon in de lengte richting opensnijdt en deze uitpluist, kun je er prima je vuurtje mee aan krijgen.
Ingezonden per email"
Nog meer tips & tricks:
Vuur maken basic.
Filmpje als jongens denken slim te zijn
zie hier
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 5 augustus 2013 om 22:00
BBQ's, vuurkorven en houtkachels zijn de schrik van astmapatiënten. De rook komt namelijk gewoon je huis binnen en dan helpt zelfs onze luchtreiniger niet afdoende.
Wij hebben gisteren ook doodmoe, hoestend en kuchend doorgebracht omdat het een paar huizen verderop raak was. Aan ons vriendelijke verzoek het volkomen overbodige vuur te doven werd geen gehoor gegeven.
Jammer dat mensen zo onfatsoenlijk zijn hun pleziertje boven andermans gezondheid te stellen.
Wij hebben gisteren ook doodmoe, hoestend en kuchend doorgebracht omdat het een paar huizen verderop raak was. Aan ons vriendelijke verzoek het volkomen overbodige vuur te doven werd geen gehoor gegeven.
Jammer dat mensen zo onfatsoenlijk zijn hun pleziertje boven andermans gezondheid te stellen.
maandag 5 augustus 2013 om 22:40
maandag 5 augustus 2013 om 22:41
Ik steek de bbq aan met een firestarter en een bruin aanmaakblokje: dat rookt ook best aardig !
Na een minuut of 10 is het gebeurd met de rooksignalen.
Dat dan weer wel !!
weet je:
- iemand verderop heeft een houtkachel (die heumt aardig in de winter) en een kettingzaag.
- heel veel mensen hebben een hogedruk reiniger
- mijn overbuurjongen heeft een basbeukbox in de auto
- mijn buren kunnen met een biertje enorm hard en stom lullen
- mijn buren hebben een home-cinemaset en kijken graag films
er is altijd wat, ik denk altijd maar terug aan mijn oude buren: erger dan dat kan namelijk echt niet
Na een minuut of 10 is het gebeurd met de rooksignalen.
Dat dan weer wel !!
weet je:
- iemand verderop heeft een houtkachel (die heumt aardig in de winter) en een kettingzaag.
er is altijd wat, ik denk altijd maar terug aan mijn oude buren: erger dan dat kan namelijk echt niet
maandag 5 augustus 2013 om 22:55
quote:digibeet schreef op 05 augustus 2013 @ 22:41:
weet je:
er is altijd wat,
En zo is dat.
Typisch Nederlands en echt zomer om je aan alles waar anderen van genieten in de zomer(vakantie) te bekritiseren. Mensen, gun elkaar toch eens wat en erger je niet zo. En anders ga lekker binnen zitten met ramen, deuren en rolluiken gesloten.
weet je:
er is altijd wat,
En zo is dat.
Typisch Nederlands en echt zomer om je aan alles waar anderen van genieten in de zomer(vakantie) te bekritiseren. Mensen, gun elkaar toch eens wat en erger je niet zo. En anders ga lekker binnen zitten met ramen, deuren en rolluiken gesloten.
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:13
dinsdag 6 augustus 2013 om 09:31
Houtkachel heb ik niet, dus ik voel me niet aangesproken. En wat bedoel je met centen uitsparen? Denk dat bbq uiteindelijk duurder is.
Het gaat erom je zit de hele avond buiten, dus eet je ook buiten. Heerlijk gezellig.
Maar troost je, het zal vanaf nu te koud zijn voor de bbq. Het word weer gewoon in de keuken staan.
Het gaat erom je zit de hele avond buiten, dus eet je ook buiten. Heerlijk gezellig.
Maar troost je, het zal vanaf nu te koud zijn voor de bbq. Het word weer gewoon in de keuken staan.
dinsdag 6 augustus 2013 om 10:09
dinsdag 6 augustus 2013 om 10:22
quote:Peacy schreef op dinsdag 06 augustus 2013 10:09 Ach, onze buren bbq-en op houtskool, kinderen kunnen er tegen.
Wij bbq-en op houtskool: ramen en deuren gaan dicht en t vriendelijke verzoek om niet meer te bbq-en, want kinderen zijn astmatisch.
Tja..
Na een bbq of 6/7/8 heb ik t zelf ook wel voor gezien hoor. Maar blijft zo af en toe leuk
. Dat is helemaal belachelijk, als zij bbqen is het geen probleem en als jullie het doen is het ineens een probleem?
Wij bbq-en op houtskool: ramen en deuren gaan dicht en t vriendelijke verzoek om niet meer te bbq-en, want kinderen zijn astmatisch.
Tja..
Na een bbq of 6/7/8 heb ik t zelf ook wel voor gezien hoor. Maar blijft zo af en toe leuk
dinsdag 6 augustus 2013 om 11:52
Geld uitsparen geldt idd alleen voor die vermaledijde houtkacheltjes.
Bbq vind ik ook wel hinderlijk, maar dat is maar tijdelijk. Maar die kachels zetten je huis dag in dag uit in de rook.
Overigens is laatst vlees vd houtskool bbq blind getest naast elektrische bbq en het bleek dat mensen geen verschil proefden.
Daar keek ik toch wel van op.
Bbq vind ik ook wel hinderlijk, maar dat is maar tijdelijk. Maar die kachels zetten je huis dag in dag uit in de rook.
Overigens is laatst vlees vd houtskool bbq blind getest naast elektrische bbq en het bleek dat mensen geen verschil proefden.
dinsdag 6 augustus 2013 om 16:27
quote:yasuko schreef op 06 augustus 2013 @ 11:52:
Ik niet: hollanders vreten toch ook alle kant en klaar maaltijden uit het koelschap op???
Ik denk dat de gemiddelde hollander geen smaak heeft.
Wat dat betreft baal ik dat ik thuis zit en niet in Frankrijk of Italie om daar van eht eten te genieten.
Overigens vind ik eend van de bbq veel lekkerder dan uit de pan: door de rooksmaak.
Ik niet: hollanders vreten toch ook alle kant en klaar maaltijden uit het koelschap op???
Ik denk dat de gemiddelde hollander geen smaak heeft.
Wat dat betreft baal ik dat ik thuis zit en niet in Frankrijk of Italie om daar van eht eten te genieten.
Overigens vind ik eend van de bbq veel lekkerder dan uit de pan: door de rooksmaak.