Lichttherapie

dinsdag 6 augustus 2013 om 09:34
Paar weken terug is er een groot tekort aan vitamine D bij mij vast gesteld. Geen probleem voor nu, ik kom lekker veel buiten en slik extra vitamine D, ik merk al groot verschil.
Echter word het straks weer winter, en ik ben zo bang dat het weer slecht zal gaan wanneer het donker word, ivm met werk kom ik dan weinig buiten, wanneer het licht is dan.
Ik wil daarom graag een therapie lamp aanschaffen, maar ik weet niet goed welk licht ik nou moet hebben..
Ik heb op google gekeken, maar ik word er niet veel wijzer uit.. rood en blauw word gezegd?
Iemand ervaringen en tips?
Echter word het straks weer winter, en ik ben zo bang dat het weer slecht zal gaan wanneer het donker word, ivm met werk kom ik dan weinig buiten, wanneer het licht is dan.
Ik wil daarom graag een therapie lamp aanschaffen, maar ik weet niet goed welk licht ik nou moet hebben..
Ik heb op google gekeken, maar ik word er niet veel wijzer uit.. rood en blauw word gezegd?
Iemand ervaringen en tips?
dinsdag 6 augustus 2013 om 10:00
Er is op wikipedia te lezen dat er bij zonnebankgebruikers hogere vitamine D waardes gemeten worden dan bij lichttherapiegebruikers. Hoewel ze zeggen dat bij zonnebank de uvb stralen gefilterd worden.
In een ander artikel vind ik dat lichttherapie niet de juiste straling heeft en dus niet helpt bij een tekort.
Heb je vitamine D voorgeschreven gekregen? Welke gebruik je?
Ik had ook een flink tekort.
In een ander artikel vind ik dat lichttherapie niet de juiste straling heeft en dus niet helpt bij een tekort.
Heb je vitamine D voorgeschreven gekregen? Welke gebruik je?
Ik had ook een flink tekort.