Hondennamen
woensdag 7 augustus 2013 om 16:36
woensdag 7 augustus 2013 om 16:46
woensdag 7 augustus 2013 om 16:48
Het merendeel van de hondennamen eindigt op A of Y.
Probeer eens origineel te zijn.
Mijn dieren hebben altijd gewone Nederlandse mensen namen gekregen.
In jouw geval, bij een Schots hondje, zou ik een Schotse naam kiezen,
bij voorbeeld: ARABEL: Scottish form of English Amabel, meaning "lovable."
MORAG: Scottish pet form of Irish/Scottish Mór, meaning "great."
MORAG: Scottish pet form of Irish/Scottish Mór, meaning "great."
woensdag 7 augustus 2013 om 16:54
quote:Beter.Laat schreef op 07 augustus 2013 @ 16:48:
MORAG: Scottish pet form of Irish/Scottish Mór, meaning "great."Het schijnt dat honden de A-klank het best kunnen horen, dus de A-klank is wel functioneel.
MORAG: Scottish pet form of Irish/Scottish Mór, meaning "great."Het schijnt dat honden de A-klank het best kunnen horen, dus de A-klank is wel functioneel.
woensdag 7 augustus 2013 om 16:55
Mijn kattennamen heb ik allemaal gevonden op sites met Keltische babynamen met een betekenis.
Voor een vrouwtje (we zoeken toch een naam voor een teefje?)
Kyla
Caitlin
Body (bet. blond)
Maar ja, zoveel mooie namen. Je moet er zelf een feeling mee hebben. Toen ik namen nodig had googelde ik op baby namen met betekenis. En omdat ik de namen bij elkaar wilde houden heb ik alleen gezocht op Keltische namen.
Voor een vrouwtje (we zoeken toch een naam voor een teefje?)
Kyla
Caitlin
Body (bet. blond)
Maar ja, zoveel mooie namen. Je moet er zelf een feeling mee hebben. Toen ik namen nodig had googelde ik op baby namen met betekenis. En omdat ik de namen bij elkaar wilde houden heb ik alleen gezocht op Keltische namen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 7 augustus 2013 om 16:59
quote:NummerZoveel schreef op 07 augustus 2013 @ 16:54:
[...]
Het schijnt dat honden de A-klank het best kunnen horen, dus de A-klank is wel functioneel.
Ik weet toch heel wat van honden, maar dit heb ik nog nooit gehoord!
Mijn laatste twee honden (herplaatsers) hadden allebei de zelfde naam, die ik nix vind. Dus beide namen veranderd, hele anderen namen gegeven, binnen een week aan gewend.
En niet eindigend op A of Y .... -
[...]
Het schijnt dat honden de A-klank het best kunnen horen, dus de A-klank is wel functioneel.
Ik weet toch heel wat van honden, maar dit heb ik nog nooit gehoord!
Mijn laatste twee honden (herplaatsers) hadden allebei de zelfde naam, die ik nix vind. Dus beide namen veranderd, hele anderen namen gegeven, binnen een week aan gewend.
En niet eindigend op A of Y .... -
woensdag 7 augustus 2013 om 17:54
quote:NummerZoveel schreef op 07 augustus 2013 @ 16:54:
[...]
Huh! Nou ja, mijn hond heeft een naam waar geen A in voorkomt en onze vorige had dat ook niet en beide luisteren uitstekend. Heb niet het idee dat ze me maar moeilijk kunnen vertsaan als ik hun naam zeg Zelfde geldt voor de woorden hier, erop, volgen, rustig, los en de allerbelangrijkste zonder A die mijn hond zelfs verstaat als zij slaapt en ik fluister: eten.
OT: ik vind het ook altijd leuk om een hond een naam te geven die iets betekent, maar dan niet perse dat de naam zelf een betekenis moet hebben, maar wel de herkomst van de naam. Mijn huidige hond heb ik uit het asiel. De naam die ze had vond ik niet mooi en niet bij haar karakter/energie passen, maar de naam die ik haar gegeven heb heeft wel met haar vorige naam te maken (in de strekking van Beatrix wordt Máxima, maar dan anders).
Het idee van de Schotse namen vind ik dan ook erg leuk!
[...]
Huh! Nou ja, mijn hond heeft een naam waar geen A in voorkomt en onze vorige had dat ook niet en beide luisteren uitstekend. Heb niet het idee dat ze me maar moeilijk kunnen vertsaan als ik hun naam zeg Zelfde geldt voor de woorden hier, erop, volgen, rustig, los en de allerbelangrijkste zonder A die mijn hond zelfs verstaat als zij slaapt en ik fluister: eten.
OT: ik vind het ook altijd leuk om een hond een naam te geven die iets betekent, maar dan niet perse dat de naam zelf een betekenis moet hebben, maar wel de herkomst van de naam. Mijn huidige hond heb ik uit het asiel. De naam die ze had vond ik niet mooi en niet bij haar karakter/energie passen, maar de naam die ik haar gegeven heb heeft wel met haar vorige naam te maken (in de strekking van Beatrix wordt Máxima, maar dan anders).
Het idee van de Schotse namen vind ik dan ook erg leuk!