Werk & Studie alle pijlers

Rare sollicitatie

07-08-2013 19:15 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand zoiets als eens gehad? Ik heb rond drie weken geleden op een interne positie solliciteert. Volgens informatie op job board is het mogelijk dat je tot eind september op deze job mag solliciteren. Tijdens het weekend een update of de board-software. Maandag was de job van het job board verdwenen. Korte tijd later krijg ik een mededeling van de HR mens of ik ff mijn cv op kan sturen en toestemming aan mijn manager kan vragen of ik van positie mag veranderen. Ik:"??" Hij: "Ja, ik kom niet bij je sollicitatie. Terwijl je toestemming vraagt ga ik alvast na je CV kijken. Zonder toestemming kan ik niet verder met je sollicitatie".

Het rare is: op interne sollicitaties mag de manager niet ingelicht worden. Dat doe je pas als je aangenomen bent. De HR manager heeft heel veel ervaring, dus ik denk niet dat hij ff de regels vergeten is.

Ik vraag me dus af of HR al veel verder met de selectie is. Dat hoop ik natuurlijk, maar goed.. wie weet.
Vraag het de HR
quote:lilalinda schreef op 07 augustus 2013 @ 19:18:

Vraag het de HRHR wil geen informatie verstrekken. Er is duidelijk iets raars gaande. Goed, ik weet wel dat HR kasten vol met procedures hebben waar niemand in mag kijken, maar deze gang van zaken is gewoon .. nou raar dus.
Hier ga je het antwoord zeker niet vinden. Vraag je HR man.
Inderdaad vreemd. Bij ons staat bij interne vacatures 'vergeet niet je leidinggevende te informeren over je sollicitatie'. Toestemming vragen is helemaal niet aan de orde.
Maat je hoeft je leidinggevende toch niet te informeren? Nooit gedaan, twee keer intern van baan veranderd. Ik vind het nogal vreemd.
Ga er maar van uit dat je leidinggevende allang weet dat jij aan het solliciteren bent.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 07 augustus 2013 @ 19:30:

Maat je hoeft je leidinggevende toch niet te informeren? Nooit gedaan, twee keer intern van baan veranderd. Ik vind het nogal vreemd.Ik vind het eigenlijk wel normaal. Nooit over nagedacht waarom het vreemd zou zijn De meeste collega's doen ook niet geheim over externe sollicitaties. Dat zou ik dan weer wel doen, denk ik.
quote:betjebig schreef op 07 augustus 2013 @ 19:47:

[...]

Ik vind het eigenlijk wel normaal. Nooit over nagedacht waarom het vreemd zou zijn De meeste collega's doen ook niet geheim over externe sollicitaties. Dat zou ik dan weer wel doen, denk ik.Nou, als ik mijn baas vertel dat ik solliciteert heb gaat zij per direct op zoek na een vervanger. Heb al vaker eens gezien wat er kan gebeuren: collega vertelt dat hij vrijwel zeker een nieuwe baan heeft, vervanger is aangenomen en twee dagen later zegt collega dat het toch niet doorgaat. De gemiddelde manager wil gewoon niet weten wat er gebeurt totdat het contract getekend is.
HR man vroeg om je CV? Hoe heb je gesolliciteerd dan? Zonder CV?

En als het echt de procedure bij jullie is dat de manager niet ingelicht mag worden, dan zeg je dat toch gewoon tegen HR man?
Ja natuurlijk weet de leidinggevende dat officieus al, meestal willen ze toch weten hoe je functioneert voor ze je aannemen. Maar officieel horen ze het pas als je aangenomen bent, watmij betreft.
quote:Star schreef op 07 augustus 2013 @ 20:38:

HR man vroeg om je CV? Hoe heb je gesolliciteerd dan? Zonder CV?

Ik had mijn CV al via het job board opgestuurd, maar evil HR manager (ik heb te veel Dilbert gelezen) kan er tijdelijk niet bij vanwege een bug. Hij kon er wel de laatste 3 weken bij en zal er binnen een aantal dagen weer bij kunnen. Dus geen idee waarom hij nu mijn CV moet hebben.
Ik hoop dat je voor die nieuwe baan niet hoeft te schrijven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven