Het mooie inrichtingen-topic.
woensdag 7 augustus 2013 om 10:34
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)
TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.
Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

donderdag 8 augustus 2013 om 12:15
quote:hiltje schreef op 08 augustus 2013 @ 10:51:
Zo'n retro pastoe kastje zoek ik ook nog Kees. Op marktplaats wordt er vaak honderden euro's voor gevraagd en soms zijn ze ineens voor een habbekrats te krijg.
Dat wordt straks dus goed zoeken.
Ik heb trouwens heel erg veel van marktplaats gehaald. Mijn inrichting wordt een beetje marktplaats meets Ikea en dan met een paar dure stukken. Wel heel persoonlijk.Die van mij is is kleiner, 2 deurs en ik heb de buitenkant wit geverfd (het fineer was te beschadigd om te lakken) maar aanschafbedrag was 7,50. Het kan dus prima.
Zo'n retro pastoe kastje zoek ik ook nog Kees. Op marktplaats wordt er vaak honderden euro's voor gevraagd en soms zijn ze ineens voor een habbekrats te krijg.
Dat wordt straks dus goed zoeken.
Ik heb trouwens heel erg veel van marktplaats gehaald. Mijn inrichting wordt een beetje marktplaats meets Ikea en dan met een paar dure stukken. Wel heel persoonlijk.Die van mij is is kleiner, 2 deurs en ik heb de buitenkant wit geverfd (het fineer was te beschadigd om te lakken) maar aanschafbedrag was 7,50. Het kan dus prima.
donderdag 8 augustus 2013 om 12:32
quote:hiltje schreef op 08 augustus 2013 @ 09:36:
Van die bank van Tickel vind ik die houten ombouw heel mooi maar dan moeten er wel rugkussens tegen aan.
Die foto daarvoor begrijp ik ook niet. Die muren vind ik erg ouwbollig en het meubel ook niet heel bijzonder. Maar wel eens dat als je dat soort kasten krijtwit verft en het brocante noemt het alleen maar erger wordt.
(disclaimer: puur mijn smaak hoor)
Ik vind het meubel juist wel leuk
Een oude "wastafel". Zou er zelf nog een mooi compleet lampetstel opzetten.
Van die bank van Tickel vind ik die houten ombouw heel mooi maar dan moeten er wel rugkussens tegen aan.
Die foto daarvoor begrijp ik ook niet. Die muren vind ik erg ouwbollig en het meubel ook niet heel bijzonder. Maar wel eens dat als je dat soort kasten krijtwit verft en het brocante noemt het alleen maar erger wordt.
(disclaimer: puur mijn smaak hoor)
Ik vind het meubel juist wel leuk
Een oude "wastafel". Zou er zelf nog een mooi compleet lampetstel opzetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

donderdag 8 augustus 2013 om 12:37
De meubels van Pastoe vind ik ook mooi. Ik zag in zo'n woontijdschrift een heel mooi naaikastje van Pastoe. Kan er jammer genoeg geen plaatje van vinden.
Ik zag bij Ikea wel een aantal kasten die een klein beetje wat weg hebben van bepaalde Pastoe meubels. Heb als tiener zelf een kaptafel gehad uit de jaren 50/60. Heel handig ding totdat de spiegel kapot viel. Moet eens kijken of die nog is achter gebleven in mijn ouderlijk huis.... Had er een grote vierkante kruk zachte bij die bekleed was met zo'n blauw bont. (Als koekiemonster uit sesamstraat. )
Zoiets qua functioneel gebruik, maar spiegels en tafel waren vierkant en NIET rond.
Ik zag bij Ikea wel een aantal kasten die een klein beetje wat weg hebben van bepaalde Pastoe meubels. Heb als tiener zelf een kaptafel gehad uit de jaren 50/60. Heel handig ding totdat de spiegel kapot viel. Moet eens kijken of die nog is achter gebleven in mijn ouderlijk huis.... Had er een grote vierkante kruk zachte bij die bekleed was met zo'n blauw bont. (Als koekiemonster uit sesamstraat. )
Zoiets qua functioneel gebruik, maar spiegels en tafel waren vierkant en NIET rond.
donderdag 8 augustus 2013 om 13:10

donderdag 8 augustus 2013 om 14:14
donderdag 8 augustus 2013 om 14:34
quote:Cateautje schreef op 07 augustus 2013 @ 14:59:
[...]
Het is de sfeer van de kleuren die ik in huis had en niets sloeg als een tang op een varken, het was een heel erg leuk huis waar ik alleen maar complimenten voor kreeg, maar ik werd er langzaam maar zeker knetter van en heb op een goede zaterdag het hele huis in de cremekleurige latex gedoopt. Pffff, wat een rust.
Ik kan het me voorstellen. Ik vind een kleurrijke inrichting erg leuk, maar ik wil rust in mijn huis en hoofd.
Kleurrijke keukens vind ik wel leuk trouwens.
[...]
Het is de sfeer van de kleuren die ik in huis had en niets sloeg als een tang op een varken, het was een heel erg leuk huis waar ik alleen maar complimenten voor kreeg, maar ik werd er langzaam maar zeker knetter van en heb op een goede zaterdag het hele huis in de cremekleurige latex gedoopt. Pffff, wat een rust.
Ik kan het me voorstellen. Ik vind een kleurrijke inrichting erg leuk, maar ik wil rust in mijn huis en hoofd.
Kleurrijke keukens vind ik wel leuk trouwens.

donderdag 8 augustus 2013 om 14:35

donderdag 8 augustus 2013 om 21:15
Ceci zou je je OP misschien wat kunnen aanpassen? Ik vind dit echt een heel leuk topic maar ik scroll me een ongeluk op iedere pagina langs al je foto's, en ik vind het heel leuk om foto's te zien, maar niet elke keer dezelfden, als je nou 1 foto laat staan in de OP en de rest hier gewoon in het topic plakt als zijnde jouw smaak?
donderdag 8 augustus 2013 om 21:30