Wachten, wachten, wachten, deel 2

29-05-2013 13:40 2662 berichten
Dank voor de felicitaties:) Ze zijn gewoon al 20..Ik zie ze nog steeds als klein broertje en zusje, terwijl de een 10cm boven me uitsteekt en ander ook zo volwassen is geworden.

Afgelopen woensdag naar een vriendin geweest waar ik al een half jaar niets van had gehoord, ondanks mijn whatsappjes. We kennen elkaar nu al 7 jaar en sinds ze (weer) een nieuwe vriend heeft verwaterd onze vriendschap. Ik vind dat zo zonde, we hebben zoveel leuke dingen meegemaakt met elkaar en toch heb ik steeds meer het gevoel dat ik haar kwijtraak. Woensdag werd dat nogmaals bevestigd, toen het alleen maar over haar ging de hele avond, geen moment heeft ze gevraagd hoe het met mij ging, met het huis, met vriend of wat dan ook. Ik denk dat ik afstand neem en afwacht wat er gaan gebeuren. Maar jammer vind ik het wel..Gelukkig wel andere vriendinnen waar ik het erg leuk mee heb en ik weet ook dat je niet alle vriendschappen in stand kan houden.

Hier zetten de rammels weer op en helaas het groene monster ook..Oud klasgenootje ( en vriendin) van de basisschool is zwanger. Al nummer 6 van mijn basisschoolklasgenootjes. En allemaal zijn ze jonger dan ik..3 hebben al hun 2e kindje gekregen en vandaag zag ik dus de echo van oude vriendin/klasgenootje op facebook verschijnen, met het bericht dat ze eind februari mama en papa hopen te worden.

Hartstikke leuk voor ze, al had ik wel even zoiets van, ik had je nooit als mama gezien ( zo raar kan een beeld van iemand zijn). Het lijkt wel alsof mensen in mijn omgeing steeds jonger moeder worden ( of ik word ouder, dat kan ook nog, maar 24 is niet zo verschrikkelijk oud als ik naar de gemiddelde leeftijd kijk.. ).

Het duurt hier gewoon nog even, aan de ene kant vind ik dat prettig ivm huis, de dingen die we nog willen doen voordat we ons echt richten op kinderen, maar aan de andere kant lijkt het me zo geweldig en mooi! Gelukkig heb ik een moeder die heel nuchter naar dit soort emoties en gevoelens kan kijken en me met beide voeten op de grond houdt.
@dekleinekapitein; lastig dat je zo rammelt en vriend er nog niet aan toe is. Kom het maar lekker bij ons van je af schrijven hoor!

@Chantilly; gefeliciteerd met broer en zus; wat worden die stiekem dan ook snel groot he. Fijn dat je moeder je kan helpen bij het rammels in toom houden

@hier: fijn gesprek gehad met uitzendburo. Voor de functie waar het om gaat, ben ik inderdaad overgekwalificeerd. Maar mijn CV sluit wel echt heel goed aan bij het bedrijf, dus hij wil me toch voorstellen bij het bedrijf en kijken of ze een wat zwaardere functie voor me hebben. Ben benieuwd, ik wist vanochtend dus nog niet om welk bedrijf het ging, dus was blij verrast dat het juist om een bedrijf gaat dat ik zelf ook al op mijn lijstje had als 'mogelijk interessante werkgever'. Overigens kwamen tijdens het gesprek ook de rammels naar boven, want die medewerker was zelf net vader geworden deze week, vertelde hij..
@ Hop: Wat een mooie datum om een kind te krijgen. Veel plezier als je op kraamvisite gaat.

@ Chantilly: Gefeliciteert met je broertje en zusje. Ik neem toch aan dat je Diemen niet prachtig vond? Want er is daar echt niks te doen.

@ Kapitein: Ik zou juist willen dat ik nog wat jonger was, want ik begin steeds meer het haast gevoel te krijgen. Ik bent trouwens altijd al een laat bloeier geweest. Wel lastig he al dat gerammel, maar het komt heus wel goed.

@ Ukkie: Mooi dat je z'n goed gesprek hebt gehad. Mijn vriend heeft gisteren achter een sollicitatie aan gebeld, maar hij kreeg echt het gevoel dat ze hem maar lastig vonden. Het kon misschien nog weken duren voor hij iets zou horen. Ik snap wel dat hij voor hun slechts een van de cv's op de stapel is, maar voor hem is het elke keer wel zijn toekomst.

Gisteren nog een klein beetje gekletst over kinderen met vriend. Over welke haar kleur ze krijgen. Ik vrees blond, maar vriend denkt dat het wel mijn kleur kan worden. Het grappige aan hem vind ik dat hij dan maanden gaat tellen om te kijken wanneer de baby geboren zou worden als we het nu verwekken . Het was nog te vroeg. Als of je het zo kunt plannen . Mannen...
Alle reacties Link kopieren
@Wijnkonijn, kom op je kunt het! nog maar een paar uurtjes. Soms kun je zooo toe zijn aan vakantie!

@Goldstrike, fijn dat jij ook bijna vakantie hebt! Hoe lang heb je dan vakantie? Lekker even helemaal niets straks!:)

@Chantilly, jammer is dat he. Dat sommige vriendschappen soms verwateren. Erg raar dat ze alleen maar over zichzelf praatte en nauwelijks reageert op jou whatsappjes.. Dat vind ik nou niet echt een goede vriendschap.. Zonde dat sommige mensen hun vrienden laten vallen als ze eenmaal een relatie hebben.

En wat jong dat veel oud klasgenootjes al kinderen hebben! Hier nog niemand van mijn oud klasgenootjes. Maar bijv bij een vriendin van mij in Roermond, daar zijn al haar klasgenoten al getrouwd en hebben er al veel een baby. Ligt er misschien net aan hoe je beïnvloed wordt door je omgeving ofzo?

@Uk, super dat je bij het bedrijf voorgesteld wordt! En vooral leuk dat die ook al op jouw lijstje stond van mogelijk interessante werkgevers! Ik zal voor je duimen! Is het bij jou in de buurt? Of meer in de buurt van je vriend?

@ hier, ik heb veel moed verzameld en mijn sollicitatiebrief geschreven en verstuurd.. Ben heel benieuwd of ik wat hoor.
@ Tara, heeft je vriend verder niets meer gehoord over de sollicitatie waarvoor hij halsoverkop zijn overhemd aan het strijken was?

Leuk dat jullie zo'n gesprek hadden over kinderen! Lijkt me fijn om daarover te kunnen praten met je vriend.
@ Tara, nee heb verder niets van Diemen gezien, alleen het pand van mijn werkgever-;)

@ Sealight, ik denk dat het ook te maken heeft met opleiding en werk. Klasgenootjes die een kind hebben zijn allemaal rond hun 20e begonnen met werken en hebben wat dat betreft al zeker 2 jaar voorsprong op mij. Ze zijn gewoon net iets verder op dat gebied. De mensen die een HBO of WO opleiding hebben gedaan uit mijn basisschoolklas hebben nog geen kinderen. Denk dus dat het grotendeels te maken heeft met hoe ver je al bent in je leven op het gebied van studie en werk.
@ Sealight: Nee daar heefthij niks meer van gehoord, maar achteraf vond hij zelf dat de vacature toch niet zo bij hem paste.

@ Chantilly: Dan heb je echt niks gemist.

Werk en studie heeft inderdaad zeker invloed. Dat zie ik in mijn omgeving ook.
@Sealight; Het gaat om een baan in mijn eigen stad, op fiets-afstand van mijn huis.

@Tara, naar dat het bij je vriend nog steeds niet zo wil lukken en dat hij zo lang op een reactie moet wachten.

@Chantilly, jammer van zo'n vriendschap he.. Ik merkte dat ook afgelopen weekend met dat kamperen.. Een vriendin heeft sinds een paar maanden een relatie en die vriend was ook mee, maar ze hadden echt alleen oog voor elkaar. Maar goed, misschien is dat nu alleen nog de eerste verliefdheidfase en trekt dat wel weer bij.. Maar het irriteerde me toch een beetje.
Dank allemaal

Het gaat alweer. @ Matroesjka: opzich heeft hij ook gelijk hoor, 2.5 jaar samen, 0.5 jaar samenwonend vind ik ook erg vroeg, in het tweede jaar van mijn studie vind ik ook te vroeg. Hij is pas nét aan het werk en nu nog op mbo niveau, terwijl er echt wel werk is in zijn sector (na WO master tenminste en die heeft ie nu, nouja, moet nog z'n bul ophalen). Dus nú, als we nú zouden gaan proberen zou ik zeggen: jullie zijn niet goed bij je hoofd.

Maar zodra hij werkt op zijn niveau en we verhuisd zijn, zijn we zo al drie jaar verder. En hij wil eigenlijk eerst minstens 3x modaal verdienen, 2 vaste contracten en een koophuis.

Nou voordat ik een vast contract heb, ben ik (als ik veel geluk heb met loten voor coschappen enzo) over 9 jaar klaar, dan ben ik 32 (!!!) dat is te ver weg voor mij. Want ik wil jong moeder worden.

Nouja dus daar hebben we het gisteren over gehad en hij is het wel met me eens dat zijn beeld misschien in onze situatie niet helemaal haalbaar is. En hij is het ook wel met me eens dat een kind de schijnzekerheid die hij voor zichzelf wil creeeren niet in zulke mate nodig heeft.

Dus in die zin is het ook goed als we erover praten. Zijn vader zei laatst nog dat je maar beter niet te lang kon wachten met kinderen, want een baby had vooral ouders die nog een beetje energie hebben nodig (daar begint het al )

Hij krijgt door dat soort dingen wel een wat realistischer beeld over hoe onze toekomst eruit gaat zien. En wat ook wel helpt is dat vrienden van hem nu ook gaan samenwonen en een stel zelfs getrouwd is. Dat maakt hem wat minder onzeker, behalve dat getrouwde stel waren wij in zijn vriendengroep ook 'de eerste'.

Maar goed, er is gewoon zoveel dat hem tegenhoudt en op sommige momenten zou ik het gewoon uit hem willen rammen. Niet om nú te beginnen, maar om sámen te kunnen wachten, ipv dat ik wacht op 'betere tijden' én op hem.

Maar goed, ik ga gewoon al mijn liefde en moedergevoelens op mijn oppaskindjes botvieren vanavond

En volgende week heb ik nog een oppasgig en komt mijn broertje logeren, dus voldoende kinderen voorlopig

Gek hè Chantilly, dat het zo snel gaat. Mijn zusje is ook 20, maar zij studeert zelfs een jaar boven mij (stom lotingssysteem lootte haar in 1x in en mij pas de 3e x), maar helaas loopt zij een jaar uit, kunnen we wel samen verder maar goed, bij haar heb ik het dus niet zo.

Maar bij mijn broertje! Hij is al 11!!!! 11!!! Hij gaat volgend jaar naar de middelbare school. In mijn hoofd is hij nog 3

Echt niet bij te houden hoe snel broertjes en zusjes groot worden

Wat vervelend met die vriendin. Soms is het gewoon heel erg lastig denk ik, om niet uit elkaar te groeien zeg maar, ook al doe je nog zo je best. Maar dat is wel gewoon heel klote :(

Ik heb ook allemaal klasgenootjes van vroeger die moeder worden. Geen studiegenoten ofzo dus dat scheelt wel ik volg die mensen gewoon niet meer op fb (oh wat gemeen!) ga wel binnenkort op kraambezoek bij mijn oude oppas dus dat wordt alvast weer vreselijk
@ Solliciteren: het lijkt me zo lastig op dit moment! Dat voor jou 200 anderen idee. Echt dapper dat de sollicitanten/partners die solliciteren vol goede moed doorgaan! Het komt vast wel goed. En al vinden ze je vervelend als je erachteraan belt, er komt ook een werkgever die dat doortastend, ambitieus en doelgericht vindt. Best eigenschappen die ik in een werknemer zou willen

Succes allemaal! Doorzetten, tandjes op elkaar (mijn vriend maakt zich er ook wel zorgen om maar hij heeft iig gewoon nu een contract voor 45u pw, ook al verdient hij niet heel veel, iig gewoon genoeg voor de vaste lasten tot hij een baan op zijn niveau vindt).

@ hier: zo eens even naar de Ikea en spulletjes aanschaffen en de gordijnen in de was doen zodat mijn moeder ze eindelijk kan gaan innemen 't ziet er niet uit nu. De afwerking duurt hier om de een of andere reden al 5 maanden langer dan de verbouwing vandaag was ik iig niet zo achterlijk laat op, maar was ik zowaar om half 11 al gedoucht
haha, kapitein, als ik zo die leeftijd van 32 met al die uitroeptekens in je post zie, voel ik me echt een oude taart Wij gaan dus waarschijnlijk wel na 2,5 jaar samen en dan ongeveer een half jaar samenwonen beginnen, maar ik denk ook niet dat ik het zo 'vroeg' gedaan zou hebben als ik nog 10 jaar jonger was..
@dekleinekapitein: tja, dat solliciteren; Die man vroeg vanochtend ook in het gesprek of ik er een beetje vertrouwen in had. Ik zei dat ik tot nu toe nooit moeite heb gehad om banen te vinden, maar dat je inderdaad soms wel een beetje bang wordt omdat ze overal roepen dat het crisis is. Maar dat 10% werkloosheid ook betekent dat 90% van de mensen wél gewoon een baan heeft. Ach, ik zie het wel, voorlopig heb ik ook gewoon nog genoeg te doen aan mijn proefschrift. Maar het is wel fijn dat er nu wat balletjes gaan rollen, zeg maar.

Het punt is ook: Ik zou het helemaal niet erg vinden om een maand (of twee...) geen baan te hebben, maar je wilt eigenlijk gewoon wel de zekerheid dat je daarna weer lekker aan het werk kan.
Ik vraag me overigens nu dus wel af of ze bij mijn leeftijd meteen denken dat ze met een vrouw met rammelende eierstokken te maken hebben..
Oh ukkie zo bedoel ik dat echt helemaal niet! Ik bedoel dat ik 10 jaar geleden al een serieuze, oprechte kinderwens gehad. Ik persoonlijk heb altijd jong moeder willen worden. 32 vind ik niet oud, maar té oud voor mij. Ik heb niet alleen een kinderwens. Ik heb gewoon ook iets met kinderen. Ik wilde niet voor niets altijd kinderarts worden (maar dat is gewoon vrijwel onmogelijk, zo weinig opleidingsplaatsen), ik ben niet voor niets au pair geweest en kinder-skilerares. Ik heb niet voor niets 12 oppaskindjes.

Ik kan het niet uitleggen, maar ik ben niet de enige die het ziet. Al mijn vriendinnen zeggen dat ik 'gemaakt ben voor het moederschap' of dat ik echt zo'n 'oermoeder' ben. Ze bedoelen het niet als compliment maar het is gewoon waar. Ik snap kinderen gewoon ofzo... En ik wil mijn eigen omdat ik het fijn vind om vanuit kinderperspectief te kijken en opgroeien in zijn geheel te mogen zien, ipv gefragmenteerd zoals bij oppaskindjes.

Sorry ik kan niet zo goed uitleggen wat ik bedoel. Maar ik heb altijd 2 dingen willen worden, arts en moeder. En om geneeskunde te studeren heb ik altijd al zo lang moeten wachten. Snap je? Daardoor wordt mijn andere wens ook uitgesteld.
@ Ukkie: zeker, gelukkig hebben de meeste mensen gewoon een baan! Maar dat solliciteren is wel gewoon toch steeds jezelf verkopen en dat lijkt me heel lastig.

En ach, volgens mij denken ze van alle vrouwen dat ze rammelaars zijn als de hele collegezaal bij neonatologie zit te aaaaaaahhhhhh'en (de vrouwelijke 75% dan), dan roept de neonatoloog ook: ja heren, en dáárom moet je dus zelf ook voor anticonceptie zorgen

(In de zaal zijn ze soms wat minder politiek correct dan in de spreekkamer )
@kleine kapitein; Ik snap het hoor. Ik heb dat dus heel anders; Heb tot een paar jaar geleden nooit last gehad van "Ik-wil-mama-worden-gevoelens', eigenlijk tot mijn zus zwanger werd en ik mijn huidige vriend ontmoette.
Uk: succes met je sollicitatie!

Ik wacht op bericht van de mijn droombaan, een 6 jaren Post-doc in mijn vakgebied in mijn stad. Ben benieuwd!

Hoewel ik iets jonger ben dan uk, is het bij mij ook zo gegaan. Ik wilde eerst geen kinderen, maar kreeg pas een kinderwens bij mijn vriend. Mijn vriendinnen die gepromoveerd zijn, krijgen allemaal pas halverwege de 30 kinderen en mijn vriendinnen die gewoon gestudeerd hebben krijgen ongeveer nu kinderen, met 28-29. Dus altijd 5 jaar na het behalen van het laatste papiertje.
Wat grappig dat jullie kinderwens pas begon toen jullie je huidige vriend leerden kennen hoppala en uk!

Ik heb hier ook altijd een kinderwens gehad.. volgens mij vroeger al.

Ik ben ook wel 'bang' dat ze bij een nieuwe sollicitatie denken: 'oh het is een jonge vrouw zonder kinderen, als we haar aannemen dan is ze zo zwanger en dan moeten we weer vervanging zoeken'.

Maar denk dat dat niet helemaal realistisch is. Er zijn vast ook wel vrouwen die geen kinderen willen en sommige werkgevers vinden het misschien ook niet erg.

@ Kapitein, jouw vriend wil het wel heel goed voor elkaar hebben met zijn 3x boven het modaal verdienen

Al begrijp ik het wel. Hopelijk kunnen jullie over drie jaar dan sowieso aan kinderen beginnen.

Veel plezier bij de Ikea!! Leuk rondneuzen daar, al is het wel groot.

Hier werk ik nu in een MBO-functie terwijl ik HBO heb gedaan. Maar heb nu dus op een HBO functie gesolliciteerd. Vriend werkt sowieso in een MBO functie, maar hij heeft dan ook geen diploma's. Gelukkig wel een vaste baan.
@hop; o, spannend joh, die post-doc sollicitatie, ik duim voor je!
Dankje! De halve wereld duimt al, dus het moet goedkomen! Ja het gaat om het (helpen) opbouwen van een nieuwe groep, dus da's echt wel gaaf. En 6 jaar ik natuurlijk super voor een post-doc. Maar als ze een Duitser of Oostenrijker willen ivm met bachelor vakken, dan heb ik verloren.
Chantilly: wat naar van die vriendin. Helemaal als zij alleen maar over zichzelf praat. Ik ben van mening dat je die mensen beter kwijt dan rijk kan zijn.

Ukkkie: wanneer krijg je bericht? Spannend!

Tara: wat vervelend voor je vriend. Ik heb het zelf ook eens gehad bij een sollicitatie. Voelde mij echt een nummer.

Sealight: ik heb drie weken vakantie, gaan niet weg en in mijn vakantie ben ik jarig en hebben we 10 jaar "verkering".

Succes met de sollicitatie!

Ik heb trouwens van kleins af aan al een kinderwens.
Hop: spannend! krijg je voor het weekend al bericht of volgende week?
Chantilly, verschikkelijk een vriendin die alleen over zichzelf praat. Wel jammer dat jullie na 7 jaar uitelkaar groeien.

Hop; spannnend, ben benieuwd!

Volgens mij hangen de rammels in de lucht. Kennis van mij is zwanger en ze is even oud als ik. Zij is ook al getrouwd en zoveel verder voor mijn gevoel.

@kapitein; ik ken je gevoel wel, veel vriendinnen van mij willen wel kinderen; maar nu niet. één is echt zo'n meisje die denkt dat ze alles beter weet riep al naar mij dat ze me voor gek zou verklaren als ik nu zou verkondigen dat ik zwanger zou zijn. Mijn irritatie level schoot echt naar niveau 10.

Brr, ben al de hele dag moe, keelpijn en zenuwachtig. Mijn moeder gaat vandaag naar AVL voor de uitslag
Spannend hop! Ik duim mee! Wat zou dat een mooie baan zijn!

@Goldstrike, fijn 3 weken vakantie! En wat zijn jullie al lang samen:) hoe gaan jullie het vieren?

@snoeptomaat, mobiele knuffel. Heel veel sterkte met je moeder! En dan zit je zelf ook niet lekker in je vel:s hoop zo dat er een goede uitslag is!
@goldstrike; misschien hoor ik volgende week wat over de sollicitatie, anders pas na mijn vakantie. Heeft ook geen haast; ik kan toch pas per 1 oktober of later aan de slag.. (wat mij betreft dan..)

@snoep_tomaat: beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven