Geld & Recht alle pijlers

NHG

08-04-2013 20:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Is er hier iemand die een succes verhaal heeft over de NHG? Ik heb een huis met mijn ex, maar het kan worden verkocht met 30.000 schuld.

Nu heb ik gebeld maar ze kunnen nog geen zekerheid geven of ze het betalen ja of te nee

Ex is werkloos. Nu is het zo dat we alleen een huis op beide namen hadden en nog geen samenlevingscontract, zou dit een probleem zijn? Ik zit er erg mee want ik heb net een appartementje toegewezen gekregen. Ik werk wel gewoon 40u en wil het liefst gewoon verder met mijn leven....

Help! :(
Life is good!
Hoi Vicky, wat klote zeg..! Ik hoop dat je bezwaarschrift mag helpen..!

Dus, stel, je kan het op 1 naam niet opbrengen om te betalen, maar met z'n 2en wel, ook al ben je uit elkaar, dan zeggen ze dat je't wel kan opbrengen? Zit je toch nog een eeuwigheid aan elkaar vast..?
Life is good!
Nou, bij ons was het zo dat we allebei genoeg verdienden om de maandlasten te dragen (al was dat in mijn geval 60% van m'n loon).

Toch mochten we allebei de hypotheek niet op onze naam zetten, even los van de ander uitkopen.

De nhg schrijft in hun brief dat ze hebben berekend dat we het wel op konden brengen. Maar op de een of andere manier gaan ze dan voorbij aan het feit dat we dan de hypotheek op 2 namen moesten houden. En aangezien ik dan hoofdelijk aansprakelijk zou zijn voor een schuld die mijn ex dan maakt...

Maar goed, even afwachten wat ze zeggen op het bezwaarschrift.
Pffff..wat een klotegedoe allemaal hè..?

Ik baal er ook zo van..!

Ik hoop dat het je echt helpt en dat het goed komt!

Het kan ook niet op mijn naam en ook niet op die van mijn ex..dus ik hoop dat de NHG wat kan betekenen..!
Life is good!
Ik hoop het ook voor je.

Even uit m'n hoofd is werkloosheid ook reden voor uitkering nhg, dus wat dat betreft zit je 'beter' dan ik. Maar goed, ze zeggen dus niks voor verkoop, pas achteraf hoor je een ja of nee.

Ik duim voor je dat het bij jullie makkelijker gaat!
Ja, dat klopt..! Ik hoop maar op niks eigenlijk, ook al is dat moeilijk..!

Maar hoe kun je verkopen als je het geld voor de restschuld niet hebt? Ik kan dat niet zomaar even lenen van mijn ouders of iemand..daarom ook maak ik me zo druk..wil gewoon zo graag zonder stress en onzekerheid..
Life is good!
Ik heb ook niet zo veel geld achter de hand. En lenen van iemand zit er ook niet in. Enige optie is dus een betalingsregeling treffen met de nhg. Daar staan ze trouwens wel voor open, ze zullen ook wel moeten
Ik hoop dat het bij jou ook goed komt! Ik laat het sowieso weten! En hoop ook echt dat de NHG wat doet, want net nu ik dat appartementje heb..alles valt gewoon samen..erg stressvol..
Life is good!
Vandaag een brief in de bus van de NHG...

Bibberende benen en handen toen ik de brief las.............

Ze schelden de restschuld kwijt...echt, mijn weekend kan niet meer stuk..ook al moet ik werken..!!!!

Wat een fijn en gelukkig gevoel..vooral in deze tijd..!

Vicky21, hoe is het met jou..?
Life is good!
Goed zo ravi, dat heeft wel even geduurd zeg!
Dankjewel Pyridine!

Heeft heel lang geduurd, maar het huis is pas 2mnd geleden verkocht...eindelijk..! Nu is alles afgerond, heerlijk..!
Life is good!
Dat zal een enorme opluchting zijn, ravi88. Fijn dat je het nog even meldt hier
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven