Mode & Beauty alle pijlers

Sluiting Creolen

10-08-2013 10:59 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergisteren bij de Siebel hele mooie creolen gezien, roségouden (ofja de kleur dan...) volgens mij zijn ze gewoon van zilver met een laagje.

Maar nu twijfel ik heel erg over de sluiting. Ik heb nooit eerder creolen gehad dus ik ben ook niet bekend met de sluiting ervan maar op de een of andere manier zegt mij iets dat deze sluiting niet geheel fijn is, daarom twijfel ik nog een beetje aangezien ze veertig euro zijn, dus zonde als ze nooit zou dragen...

Het is zo'n kliksysteem:

http://www.siebeljuweliers.nl/stalen-creolen-1.html

Ik heb ze in de winkel in mijn handen gehad maar het open klikken en dichtklinken vond ik vrij lastig... Kreeg ze amper weer open. Wel voordeel dat ze dus niet zo snel uit zullen vallen

Wie heeft er ervaring mee?
Om open te maken gebruik je alleen de duim. Hiermee druk je dat "stokje" omhoog uit het klemmetje. Vind het zelf juist fijne sluitingen!

Ringvinger om/in de creool, duim achter de oorlel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ah, dankjewel Tickel!

Gaat dat pinnetje dat door je oor moet dan niet super snel beschadigen omdat je hem er elke keer in en uit moet klikken, ben altijd beetje creap met het idee dat er dan ijzeren stukjes in mn oorlel achter blijven en gaan onsteken
Ik vind het systeem in de link de beste sluiting die het langste goed blijft. Maar daar kun je tegenwoordig kun je bijna niet meer aan komen. Nu vind je bijna alleen nog maar deze

https://www.diamondpoint. ... ers_65759#rootcategoryseo=oorsieraden&subcategory1seo=creolen_4487&results=60&pnr=5

en daar ben ik er al binnen de kortste keren een van kwijt geraakt. Ik durf er niet zo op te vertrouwen.
quote:iones schreef op 10 augustus 2013 @ 12:05:

Ik ben niet kapot van het kliksysteem. Maar tegenwoordig kun je bijna niet meer aan andere komen. Ik vind die met dat scharniertje waarbij je het uiteinde tussen twee haakjes moet duwen veel beter.Ja, die vind ik zelfs ook veel fijner eruit zien, maar net wat je zegt, die kon ik amper ergens vinden.
Heb ik ook. Alleen bij 1 paar sluit ie niet goed meer, gaat steeds open.

Maar vd duurdere die ik heb zijn ze juist erg fijn
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ow nee, die steeds open gaan hebben een sluiting zoals iones zegt
Hmm...naja, ik denk dat ik ze toch gewoon koop. Ik wil ze zo graag en dan laat ik me door die sluiting niet tegenhouden. Ik hoorde alleen van een vriendin van me dat die ook bij de juwelier stalen van 30 euro had gekocht maar dat bij haar dus dat pinnetje helemaal beschadigd was en er soms dus staal 'afschaafde'. Lijkt mij dus heel eng idee omdat in je oorgaatje te krijgen ivm ontstekingen etc, of is dat bangmakerij?
Oh ik begreep Iones verkeerd, ik heb namelijk hele kleine oorbelletjes van die sluiting die jullie dus niet zo fijn vinden, die scharnieren, en die heb ik eigenlijk 24u per dag in, douchen, slapen alles en die blijven bij mij juist wel weer heel goed zitten haha
http://www.lucardi.nl/hor ... ellen-creolen-ronde-buis/

Deze zien er ook wel handig uit...
Die laatste heb ik ook. Ze zijn heel lastig in te doen. Dus indoen en nooit meer uitdoen. Ik heb drie gaatjes in elk oor. In elk gaatje een creool. Eerste gaatje heeft creool met sluiting die Iones liet zien. Gaatje twee en drie de creolen van lucardi.

Blijven allemaal erg goed zitten, ik doe ze nooit uit.
Die laatste geb ik ook, maar met kleine ringen krijg ik ze zelf niet in
Haha maar miepje die oorbellen die ik wil kopen zijn zo'n 5 cm, dus geen ideal plan om die een keer in te doen en nooit meer uit :P
quote:bayrayx schreef op 10 augustus 2013 @ 12:30:

Deze zien er ook wel handig uit...Dat vind ik juist ondingen. Ik kreeg ze nooit dicht.
oh haha! Enig voordeel is dat je hier niet elke keer dat pinnetje beschadigd lijkt me
quote:bayrayx schreef op 10 augustus 2013 @ 12:30:

Deze zien er ook wel handig uit...Nee, niet handig. Zo een gepiel op dat staafje in het "kokertje" te krijgen. Als je ze dan eindelijk vast hebt zijn je oorlellen knalrood van al het gepiel.
Haha oké oké, ik ben er uit, fijn jullie reacties te hebben gelezen, ik ga ze kopen!
Had eerder in t eerste gaat ringen net sluiting 1.

In de 3 gaatjes erachter kleine ringetjes strak om oor heen met sluiting 3. Niet te doen zelf. Al helemaal niet met lange nagels.
Haha, nooit gedacht dat er allemaal zoveel verschil ik zou zitten.

Maar woepsie, heb jij dan niet dat dat pinnetje afschaafd? Want dat vroeg ik net ook al maar niemand die daar op reageerde.... hahaha.

Want ik kreeg ze namelijk heel moeilijk dicht en open in de winkel waardoor dat pinnetje dat door je oor gaat beetje 'afschaaft' ofzo. Lijkt mij dus ook niet fijn om dat door je oor heen te doen, mocht er wat achterblijven in die gaatjes of zit dat tussen mn oren?
Ik heb vanaf mijn zeventiende gouden creooltjes in mijn oren (haal ze er zelden uit )

Die van mij zijn van goud dus áls ik ze eruit haal dan trek ik de uiteinden lichtjes uit elkaar zodat het pinnetje eruit kan schieten met een licht duwtje. Maar ze zijn van goud dus daar wel tegen bestand.
quote:bayrayx schreef op 10 augustus 2013 @ 13:58:

Haha oké oké, ik ben er uit, fijn jullie reacties te hebben gelezen, ik ga ze kopen!Voor de sluiting zou ik het zeker niet laten. Ik heb ook witgouden creolen met zo'n systeem. Makkelijk in te doen, blijven goed zitten, even open wippen door je duim eronder te zetten en ze zijn ook zo weer uit. Veel plezier ermee!
quote:bayrayx schreef op 10 augustus 2013 @ 14:17:

Haha, nooit gedacht dat er allemaal zoveel verschil ik zou zitten.

Maar woepsie, heb jij dan niet dat dat pinnetje afschaafd? Want dat vroeg ik net ook al maar niemand die daar op reageerde.... hahaha.

Want ik kreeg ze namelijk heel moeilijk dicht en open in de winkel waardoor dat pinnetje dat door je oor gaat beetje 'afschaaft' ofzo. Lijkt mij dus ook niet fijn om dat door je oor heen te doen, mocht er wat achterblijven in die gaatjes of zit dat tussen mn oren? Schaafsel? Dat zit echt tussen je oren.
quote:bayrayx schreef op 10 augustus 2013 @ 12:20:

Oh ik begreep Iones verkeerd, ik heb namelijk hele kleine oorbelletjes van die sluiting die jullie dus niet zo fijn vinden, die scharnieren, en die heb ik eigenlijk 24u per dag in, douchen, slapen alles en die blijven bij mij juist wel weer heel goed zitten haha

Dit, maar dan niet 24u per dag omdat ik het gewoon irritant vind met slapen en met douchen als ik er met mijn haar in blijf hangen. Je kunt ze een stukje terug buigen zodat ze moeilijker open/dicht gaan.

Met die uit de OP heb ik geen ervaring.
Ja ik begrijp niet wat je met afgeschaafd bedoeld.

Dat dingetje wat door je oor gaat kan misschien op den duur wat donkerder worden.. Maar als je gewoon regelmatig je oorlel EN je oorbel schoonmaakt is er toch niks aan de hand.

Heb al sinds mn 6e ofzo oorbellen. Nu 8 in totaal.
Ik bedoel eigenlijk dat dat pinnetje in die sluiting moet drukken

http://www.kijkshop.nl/product/126162/creolen/

tussen dat naar bovenstaande haakje, mijn vriendin zegt namelijk dat het dan snel gaat krassen omdat je dat ijzer tegen ander ijzer aanduwt en er zo kleine stukjes in principe 'afschafen'...snap je wat ik bedoel :D?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven