Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Boathouse ziet er super uit maar oooops 300 euro per nacht... Iets boven budget!
Iets zuidelijker, maar Riley beach, vanaf Ao Nang, is dat voor een hele dag geschikt? Want er gaat niet elke 10 minuten of zo een bootje.

Anyone?

En wie heeft er ervaring met boottrips vanuit Au Nang naar phiphi of andere mooie strandjes?
Er gaat wel iedere 10 minuten een bootje want de bootjes daar kun je ter plekke regelen voor jezelf. Railey is zeker voor een dag geschikt. Je vaart er in nog geen half uur heen vanaf Ao Nang en terug regel je dus gewoon een longtail bootje. Mooi vlak strand, maar weinig te zien onder water. Vanuit Ao Nang (en ook Railey) kun je tripjes boeken naar eilandjes in de buurt om te snorkelen enzo.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het voor je kinderen leuker is om naar PhiPhi te gaan. Tonsai is het dorpje op het eiland (niet te verwarren met Tonsai bij Railey) en daar zijn veel barretjes enzo. Verder kun je erg mooi snorkelen op PhiPhi, op Long Beach en zijn er aan de andere kant van het eiland strandjes waar vrijwel niemand komt. En 4 dagen is meer dan genoeg.

Ugglover, wij hadden toen een aanbieding in het laagseizoen, 300 euro is wel een beetje veel ja
Fromfebruary, wat fijn dat je direct al leuke contacten hebt opgedaan! Maar wat vervelend dat je ziek bent geworden. Hoop dat je trekking wel is doorgegaan, al dan niet met een dag vertraagd?

Mayou, waar in het zuiden ben je? Zit erover te denken om ook nog even te gaan, zit in between jobs momenteel. Geniet ervan!
Kris ik ben alweer thuis ondertussen, maar ik zat in Satun, een slaperig dorpje (helemaal nu tijdens de ramadan) op de grens met Maleisie, maar wel heel gezellig (wonen nogal wat zonderlinge westerlingen, die daar zijn blijven hangen).
quote:jpietje89 schreef op 25 juli 2013 @ 15:49:

wittelelie143, sorry voor mijn late reactie! Ik vertrek 15 september weer naar Nederland vanuit Bangkok! Welke data ga jij precies?

Ik had over je reactie heen gelezen, sorry. Ik ga 13 oktober pas. Duurt nog ff, maar ik vermaak me voorlopig in NL ook perfect. Ik zal uitkijken naar jou ervaringen. Ik ga er al helemaal vanuit dat je ons op de hoogte houdt, haha.

@Fromfebruary: Stiekum kwam ik steeds kijken of je al iets had laten horen, maar ik heb blijkbaar ook over jou reactie heen gelezen. Door de reactie van Kriss kwam je bericht alsnog tegen.

Wat vervelend dat je ziek bent geworden. Inmiddels al opgeknapt? Fijn dat je gauw contact kon maken. Hoe was het om een kamer met toch een vreemde te delen?
Ik ga uiteraard mijn best doen om hier ook mijn belevenissen te plaatsen! Heb al wel mijn eerste hostels geboekt! Ik blijf twee dagen in Bangkok en ga dan naar Koh Tao. Ben echt heel benieuwd. Ik ben ook echt aan het aftellen! Nog ruim twee weken en de zenuwen komen af en toe al echt opzetten, maar kan tegelijkertijd niet wachten om mijn backpack te gaan inpakken!

Wittelelie143, heb jij al plannen in Thailand over bestemmingen etc.?
Voor de eerste 2 nachten heb ik in Bangkok een hotel geboekt. Het leek mij fijn om even rustig bij te komen van de lange vlucht. Daarna weet ik het eerlijk gezegd niet. Ik wil sowieso naar Chiang Mai, maar of ik gelijk na Bangkok daarnaar toe ga, weet ik nog niet ik. Na Chiang Mai wil ik naar het zuiden. Misschien naar Koh Lanta en daarna naar Koh Samui. Ik vind niet zo erg als het beetje toeristisch is. Ik hoor ook leuke verhalen over Koh Phi Phi.

Ik heb er ook ontzettend veel zin in.Ik kan niet wachten tot ik mag inpakken. Ik vind het net als jou ook heeeel spannend. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe jo ervaring zal zijn en die van Fromfebruary natuurlijk ook. Zij ging ook voor de eerste keer alleen op reis dacht ik.
Ja idd! Toch wel fijn om te weten dat ik niet alleen ben qua alleen reizen! Het aftellen duurt voor mijn gevoel alleen gigantisch lang! Maar goed, de dagen gaan vanzelf voorbij . Morgen mijn vaccinaties halen, dus dat is dan alweer een stapje dichterbij!

Heb inderdaad ook veel mooie verhalen gehoord over Koh Phi Phi, misschien dat ik dat ook nog wel gaan doen! Ik ben ook benieuwd of Fromfebruary binnenkort nog de tijd vindt om iets te posten!
Ook ik ga alleen reizen, eind oktober Het aftellen duurt idd lang, maar ik vermaak me prima met inlezen etc. Heb nu al ontzettend veel voorpret! Lijkt me trouwens ook veel 'makkelijker' om alleen naar Thailand te reizen dan naar Parijs oid, omdat veel backpackers alleen reizen....we shall see!
Mimosa3... dat idee heb ik ook een beetje! Mensen die denken dat het een stuk gevaarlijker is ver weg, dan in Europa komen van een koude kermis thuis denk ik...
Hoi, Ik ben vast begonnen met bijlezen, maar er is al wel heel veel geschreven! Terwijl ik de verdere pagina's uitspit toch vast even mijn vraag. Ik ben plannen aan het maken om in November naar Thailand te gaan (2 weken). We reizen dan met onze zoon van 1 en (waarschijnlijk) mijn ouders. Ik denk aan een paar dagen Bangkok en daarna ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil niet teveel rondreizen ivm mijn zoontje, maar wil wel meer dan alleen zee en strand.

Ik dacht misschien aan Khao Sok en dan daarna naar een kustplaats of eiland? Mijn man en ik duiken ook, dus we willen het liefst ergens zitten waar we dichtbij kunnen duiken (zodat het niet de hele dag kost). Bijvoorbeeld Khao Lak, Koh Lanta of in de buurt van Krabi. Ook vraag ik me af hoe de ervaringen op Phuket zijn? Is dat nou echt zo verpest door het toerisme of valt dat eigenlijk wel mee?

Zoals jullie lezen heb ik wel een beetje een idee maar ben ik er nog niet uit. Daarnaast ben ik heel benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben in Thailand met een kind van ca 1 jaar. Ik hoop op goede tips!
2 weken is wel erg kort met een ukkie...
Waarom Spectral? Mensen zitten ook uren met een kind in de auto om een week naar bv Italie te gaan.

Kijk als je langer weg kunt mooi meegenomen maar ik denk dat je in 2 weken toch ook best wat kan zien en een fijne vakantie kunt hebben.Zou het dan inderdaad wel beperken tot een dag of 2 Bangkok en dan nog 2 bestemmingen of zo.
Helaas zit langer er gewoon niet in deze keer. Wij willen inderdaad Bangkok en dan maximaal 2 andere bestemmingen en dan het liefste die 2 andere plekken op max 300 km uit elkaar zodat we daartussen met een taxi oid kunnen reizen. Ik wil de binnenlandse vluchten beperken, maar meer dan 5/6 uur in een auto is ook niet handig.
10/12u vliegen en een kleine week last van jetlag.... ons kind was de eerste week daar echt niet te genieten en heel veel wakker snachts. Dus ja ik vind 2 weken geen optie.
Spectral, bedankt voor je tip, maar mijn vraag was niet of ik het wel of niet moest doen. Het wordt sowieso Azië dit jaar (want daar heb ik 2 tickets voor gewonnen) en thuislaten vinden wij geen optie. Mocht het een ramp worden kom ik je achteraf nog wel even gelijk geven.

Ben vooral heel benieuwd naar de tips aangaande de beste plekken om heen te gaan.
Lanta is met kinderen prima, koh Samui ook... maar dat is vliegen en een stuk varen dus een dag werk om er te komen ongeveer. Maargoed je kind is 1 dus niet echt mobiel dus de locatie maakt erg weinig uit toch.
Heeft iemand ervaringen met Ao Nang?
Aonang is niet grappig, maar als je dit topic leest zul je zien dat dat ook al 20x is gezegd.
En dan zal ik voor de 20ste keer zeggen dat ik het er prima vond:-)
Je bent een van de weinigen dolfje en dat weet je ook....
Ja maar er wordt hier echt vaak gedaan alsof het de hel op aarde is en zo erg is het echt niet.
Als je wilt gaan duiken erbij zou ik niet naar Phuket/Kao Lak (Similans) of kohLanta (Hin Daeng/Muang) gaan. Je kunt daar wel duiken, maar dan moet je eerst een uur of 2 of langer er naar toe varen en ben je zo een hele dag weg. Dan kun je beter naar koh Phi Phi of koh Tao gaan, waar rondom het hele eiland gedoken wordt. Je zou ook nog koh Phayam (uurtje varen vanaf Ranong) kunnen overwegen. Phayam Lodge heeft zowel een house reef als dagtrips naar Surin en Richelieu Rock (zo mooi!).
Boomberg: Als je vanuit Koh Lanta wilt gaan duiken hou dan rekening met 2 uur varen naar de locaties van Koh Haa & Bida nok/bida Nai, en 3-4 uur naar Hin Daeng & Hin Muang. Korter als je met een speedboot gaat. Of je moet vanuit het zuiden van het eiland gaan (met Scubafish), dat scheelt zeker 1 uur enkele reis. Erg mooi duiken, maar je bent wel vaak pas tegen 4 uur of later weer terug aan de wal. Ik heb er een tijd als divemaster gewerkt!

Ook erg mooi, en korte trips, zijn de duiken vanaf Koh Lipe. Net als op Koh Tao maken ze daar meerdere tripjes per dag en kies je dus zelf wat je wilt en hoe lang je weg bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven