Jong ouderloos

10-08-2013 00:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 21 en heb sinds vorig jaar geen ouders meer. Tenminste, de ene is toen overleden, en de andere had ons al heel lang geleden in de steek gelaten omdat ze leed aan psychoses (voor ik hier iemand mee kwets, ik bedoel hier niet mee te zeggen dat een psychotisch iemand per se haar kinderen in de steek laat, maar de reden dat mijn moeder dat wel deed kwam door haar ziektebeeld).

Ik heb verder geen volwassen familie in de buurt en woon alleen. Ik heb hier best wel veel moeite mee, er mist toch een soort van basis..ook al heb ik lieve vrienden, ik voel me toch vaak eenzaam. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt of meemaken, en hoe zij hiermee om zijn gegaan?
Ik bedoelde trouwens niet dat het bij iedereen die zijn ouders jong verliest het te merken is.

Ik bedoelde het meer zo dat ik het verdriet van haar herken, ook al is het 7 jaar geleden en dat het een blijvend gemis is, wat niemand kan opvullen.
Ja Missprincesa, dat zijn wel problemen die ik herken..nou had ik eerst een vriend die ik had leren kennen voor mijn vader ziek werd, dus daar was al een zekere stabiliteit, maar nu herken ik wel die onzekerheid, de neiging om afhankelijk te worden. Je hebt toch een stuk meer te verliezen dan de ander, voor je gevoel. Daarom durf ik ook niet goed een nieuwe relatie aan te gaan..het is sowieso nu nog te vers met mijn ex, maar ik ben zo bang dat ik weer die veiligheid in iemand vind, en dat hij me dan weer in de steek laat, maar tegelijk wil ik niets liever dan zo snel mogelijk die veiligheid weer om me heen hebben (misschien klinkt dit heel erg onlogisch, sorry daarvoor).
Ik ben 29 en ben ook sinds anderhalf jaar 'ouderloos'. Mijn moeder is overleden toen ik 4 was, dus daar weet ik niet zoveel meer van. Mijn vader dus anderhalf jaar geleden. Ik vond het in het begin heel erg vreemd om geen ouders meer te hebben. Vooral mijn vader mis ik nog steeds in zoveel kleine dingen..

Ik begrijp je gevoel wel, je mist iets heel belangrijks. Ik kan je helaas geen tips geven die je zouden kunnen helpen.. Wel fijn dat je lieve vrienden hebt waar je op kan terugvallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven