Verslavingen
zondag 11 augustus 2013 om 21:18
quote:divadevil schreef op 11 augustus 2013 @ 21:13:
ja mijn moeder zei een keer dat ik hulp moest gaan zoeken maar dat vind ik wel meevallen die mensen drinken iedere dag en iedere dag veelZolang jij het mee vindt vallen, zal je ook niet toegeven dat je een verslaving hebt. Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt.
ja mijn moeder zei een keer dat ik hulp moest gaan zoeken maar dat vind ik wel meevallen die mensen drinken iedere dag en iedere dag veelZolang jij het mee vindt vallen, zal je ook niet toegeven dat je een verslaving hebt. Stap 1 is erkennen dat je een probleem hebt.
zondag 11 augustus 2013 om 21:24
zondag 11 augustus 2013 om 21:42
Ikke. Verslaafd geweest, een jaar klinische opname gehad. Ben er heel sterk uitgekomen en doe nu helemaal niks meer. Geen alcohol maar ook geen sigaretten en zelfs geen koffie meer. Ik moest wel eerst heel diep zinken voor ik weer omhoog kon. Heb de dood wel in de ogen gekeken. Maar sinds een jaar helemaal nuchter, leven weer op de rit en gelukkiger en gezonder dan ooit. Maar daar heb ik dus wel heel veel therapie voor gehad en hard voor geknokt.
zondag 11 augustus 2013 om 21:45
quote:zomerfreak schreef op 11 augustus 2013 @ 21:42:
Ikke. Verslaafd geweest, een jaar klinische opname gehad. Ben er heel sterk uitgekomen en doe nu helemaal niks meer. Geen alcohol maar ook geen sigaretten en zelfs geen koffie meer. Ik moest wel eerst heel diep zinken voor ik weer omhoog kon. Heb de dood wel in de ogen gekeken. Maar sinds een jaar helemaal nuchter, leven weer op de rit en gelukkiger en gezonder dan ooit. Maar daar heb ik dus wel heel veel therapie voor gehad en hard voor geknokt.Knap hoor! fijn dat je weer gelukkig bent neem aan dat je een alcohol verslaving had?
Ikke. Verslaafd geweest, een jaar klinische opname gehad. Ben er heel sterk uitgekomen en doe nu helemaal niks meer. Geen alcohol maar ook geen sigaretten en zelfs geen koffie meer. Ik moest wel eerst heel diep zinken voor ik weer omhoog kon. Heb de dood wel in de ogen gekeken. Maar sinds een jaar helemaal nuchter, leven weer op de rit en gelukkiger en gezonder dan ooit. Maar daar heb ik dus wel heel veel therapie voor gehad en hard voor geknokt.Knap hoor! fijn dat je weer gelukkig bent neem aan dat je een alcohol verslaving had?
zondag 11 augustus 2013 om 21:49
Volgens mij gaat het niet zozeer om hoeveel je drinkt en hoe vaak, maar om je afhankelijkheid van de drank. Als jij onrustig wordt als er geen drank in huis is of als het idee dat je 1 of 2 weken niet gaat drinken je onrustig maakt, dan ben je volgens mij verslaafd. Dus als jij alleen in het weekend drinkt, kun je verslaafd zijn als je niet of alleen heel moeilijk een weekend over kunt slaan. Hoe zit dat bij jou?
zondag 11 augustus 2013 om 21:50
Ja, alcohol. Sloop er heel langzaam in. En werd uiteindelijk levensbedreigend. Vorig jaar kwam ik in het ziekenhuis. Mijn leven (en mijn lever) was kapot. Maar ik ben er uitgeklommen en zelfs lichamelijk bijna helemaal hersteld. En ik heb me echt nog nooit zo goed gevoeld als nu. Nuchter is het echt veel leuker. Tenminste... Als je eerst verslaafd was.
zondag 11 augustus 2013 om 21:52
quote:spagtelputz schreef op 11 augustus 2013 @ 20:43:
[...]
Zou je misschien een linkje willen plaatsen? Ik ben nieuwgierig.
Beware hoog meathead gehalte...maar goed het kwartje viel bij mij. Alcohol is mijn laatste ongezonde zonde.
http://www.youtube.com/watch?v=6zkFIAGplf8
[...]
Zou je misschien een linkje willen plaatsen? Ik ben nieuwgierig.
Beware hoog meathead gehalte...maar goed het kwartje viel bij mij. Alcohol is mijn laatste ongezonde zonde.
http://www.youtube.com/watch?v=6zkFIAGplf8
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 11 augustus 2013 om 21:55
@ zomerfreak ja dat is heftig je lever herstelt niet meer toch? Wat dronk je vooral?
@aikidoka ja ik vind het lastig om uit te leggen is al een lange tijd niet voorgekomen om langer als twee weken niet te drinken dus weet niet hoe dat voelt licht er ook aan of er feestjes of andere activiteiten in het weekend zijn.
Ik denk wel als ik zwanger zou worden zou het zwaar zijn 9 maanden niet drinken.
Ik weet niet of ik verslaafd ben wel dat ik er meer mee moet uitkijken!
@aikidoka ja ik vind het lastig om uit te leggen is al een lange tijd niet voorgekomen om langer als twee weken niet te drinken dus weet niet hoe dat voelt licht er ook aan of er feestjes of andere activiteiten in het weekend zijn.
Ik denk wel als ik zwanger zou worden zou het zwaar zijn 9 maanden niet drinken.
Ik weet niet of ik verslaafd ben wel dat ik er meer mee moet uitkijken!
zondag 11 augustus 2013 om 21:56
quote:divadevil schreef op 11 augustus 2013 @ 21:06:
[...]
Ben benieuwd of t lukt die 30 dagen.. Maar dan houd je er ook wel erg van als je zelfs de wijn weg moet gooien om er van af te kunnen blijven1 halve fles weggegooid. Ik wilde niet morgen beginnen of overmorgen en ik wilde ook geen azijn maken.
[...]
Ben benieuwd of t lukt die 30 dagen.. Maar dan houd je er ook wel erg van als je zelfs de wijn weg moet gooien om er van af te kunnen blijven1 halve fles weggegooid. Ik wilde niet morgen beginnen of overmorgen en ik wilde ook geen azijn maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 11 augustus 2013 om 21:58
zondag 11 augustus 2013 om 22:14
Nog wat meer meathead inspiratie over het doorbreken van slechte gewoonte in 30 dagen:
http://www.youtube.com/watch?v=ksjEx_oaDYo
http://www.youtube.com/watch?v=ksjEx_oaDYo

maandag 12 augustus 2013 om 08:31
Ja ik dronk wel veel alcohol en gebruikte het als een manier om met dingen om te gaan. Als k verdrietig was (of blij maakte eigk niet zoveel uit
) dronk ik 3/4 flessen wijn weg in m'n eentje (deed k ook als k alleen thuis was).
Op een dag was ik het helemaal zat om me zo te voelen en ben ik alcohol gaan zien als een slechte coping stijl. Heb het zwaar gehad om dat te veranderen, maar verandering is nu eenmaal zwaar. Ben er wel vanaf gekomen maar nu nog steeds soms moeite om met m'n emoties om te gaan omdat er niet echt iets voor in de plaats is gekomen. Maar nu drink ik niet meer en ik voel me zo goed! Voor mij echt geen alcohol meer, dit gevoel wil ik vast blijven houden.
Ben ook jaren samen geweest met iemand die verslaafd was en die is er nu ook vanaf aan t komen. Ik denk dat het kwartje wel gevallen is bij hem.
Veranderen is niet makkelijk maar het is wel mogelijk, keep your eyes on the price!
Mij heeft het ook geholpen de plekken te vermijden waar k normaal zou drinken (ben dus een hele tijd niet uit geweest), wilde t mezelf niet al te moeilijk maken
.
Wat is de reden dat je zelf vaak drinkt?

Op een dag was ik het helemaal zat om me zo te voelen en ben ik alcohol gaan zien als een slechte coping stijl. Heb het zwaar gehad om dat te veranderen, maar verandering is nu eenmaal zwaar. Ben er wel vanaf gekomen maar nu nog steeds soms moeite om met m'n emoties om te gaan omdat er niet echt iets voor in de plaats is gekomen. Maar nu drink ik niet meer en ik voel me zo goed! Voor mij echt geen alcohol meer, dit gevoel wil ik vast blijven houden.
Ben ook jaren samen geweest met iemand die verslaafd was en die is er nu ook vanaf aan t komen. Ik denk dat het kwartje wel gevallen is bij hem.
Veranderen is niet makkelijk maar het is wel mogelijk, keep your eyes on the price!
Mij heeft het ook geholpen de plekken te vermijden waar k normaal zou drinken (ben dus een hele tijd niet uit geweest), wilde t mezelf niet al te moeilijk maken

Wat is de reden dat je zelf vaak drinkt?
maandag 12 augustus 2013 om 08:45
Overigens is binge drinken (alleen in t weekend) mogelijk nog zwaarder voor je lichaam dan elke dag drinken. Probeer een weekend over te slaan, als je dat hebt gedaan dan heb je al een enorme stap naar een verandering gezet. Patronen doorbreken en een verslaving doorbreken is echt moeilijk en je zal chagerijnig worden, boos, huilen, zelfmedelijden voelen en nog een heel palet aan emoties maar je gaat zo blij en trots zijn op jezelf en jezelf weer een stukje zelfvertrouwen geven als je alcohol kan laten staan!
Ik was afgelopen zaterdag ook bloed chagerijnig dat ik niet kon gaan drinken want ik had er enorme zin in. Je wilt niet weten hoe ik fluitend m'n dag ben doorgegaan en hoe goed ik me heb gevoeld over mezelf zondag omdat ik ondanks alle weerstand ik niet gedronken had en zondag gewoon lekker vroeg op kon zonder kater.
Ik was afgelopen zaterdag ook bloed chagerijnig dat ik niet kon gaan drinken want ik had er enorme zin in. Je wilt niet weten hoe ik fluitend m'n dag ben doorgegaan en hoe goed ik me heb gevoeld over mezelf zondag omdat ik ondanks alle weerstand ik niet gedronken had en zondag gewoon lekker vroeg op kon zonder kater.
maandag 12 augustus 2013 om 08:53
Jep.. Verslaafd aan sigaretten. Sinds een avond van veel drank en veel sigaretten (afgelopen vrijdag) geen pakje meer gekocht. Al heb ik geen bewuste keuze gemaakt om te stoppen en vraag ik me af op een zwak moment of dat uberhaupt wel gaat lukken.
Ik heb geen zin om gewicht aan te komen, ik wilde juist gaan afvallen en dat is de voornaamste reden om dan maar weer een pakje te kopen (al heb ik 't nog niet gedaan...) :/
Ik heb geen zin om gewicht aan te komen, ik wilde juist gaan afvallen en dat is de voornaamste reden om dan maar weer een pakje te kopen (al heb ik 't nog niet gedaan...) :/

maandag 12 augustus 2013 om 08:59
maandag 12 augustus 2013 om 10:20
Divadevil, je hebt een boel excuses om te drinken, valt me op. Bij een feestje hoef je niet te drinken hoor, drinken is je eigen keuze. Als voor jou tot het weekend niet drinken al een overwinning is dan lijkt me dat een goede start. Maar ik denk dat mijn vraag over geestelijke afhankelijkheid dan wel beantwoord is. Als jij alleen maar een relatief korte periode kunt afzien van ben je behoorlijk afhankelijk en dus verslaafd.
maandag 12 augustus 2013 om 21:44
Eens met Dahlaputra. 'Trek in' dat gevoel komt en gaat ook. Glaasje wijn bij het eten is bijna een automatisme, net als een sigaret of sigaartje....na het werken/trainen poeh fff ontspannen...het raar om die gewoonte te doorbreken. En 15 min later ben je dat gevoel alweer vergeten van trek hebben in.