Geld & Recht alle pijlers

Goedkope vloer?

12-08-2013 16:08 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een tijdelijke huurwoning. Het is een klein appartement en momenteel ligt er hele vieze vloerbedekking in. Omdat het tijdelijk is wil ik er geen al te dure vloer in.

Ik ben al rond aan het kijken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Laminaat bij de Ikea, vinyl bij de Kwantum ... wie helpt me?

Ik ben heel slecht in het berekenen van oppervlakten dus hopelijk kan iemand met me meedenken.

Het gaat om vier ruimtes die bekleed moeten worden:

- Keuken van 2.40m bij 2.45m

- Slaapkamer van 3.73m bij 2.31m

- Woonkamer van 4.52m bij 3.73m

- Gang van 4.00m bij 2.20m

En kan laminaat gelegd worden op de vloerbedekking (eventueel)?
Om het oppervlak uit te rekenen doe je 2.40 x 2.45 = 5.88.

Ze raden bij laminaat ik dacht 5% meer aan dan je oppervlakte ivm snijverlies. Dus stel je hebt 40 m2 oppervlakte (let op; het is stel! ik heb niet alles nagerekend) dan moet je 42 m2 laminaat kopen.

Hoeveel wil je er aan uitgeven? Heb je iemand die kan leggen? Vinyl is heel lastig zelf te leggen en zou ik niet doen. Ikea laminaat schijnt heel lastig legbaar te zijn (geen ervaring mee) dus ik zou gaan voor goedkoop bouwmarkt laminaat. Vloerbedekking kun je vaak wel als ondergrond gebruiken. Maar je moet even kijken of de vloer dan niet te hoog wordt (ivm tussendeuren die niet meer open kunnen ).

Stel je koopt laminaat voor 5 euro per m2 dan ben je dus 5x 42 = 210 euro kwijt. Zonder plintjes en ondervloer. Da's wel te doen denk ik?
Als je het goedkoop wil doen kan je ook eens kijken op marktplaats voor tweedehands laminaat, dat wordt best vaak aangeboden!
Zeg maar Spijker.
Bedankt!

Op Marktplaats kom ik een eenmanszaak uit de stad hier tegen waarbij goede reviews staan. Hij vraagt: Laminaat ¤ 4,75 p/m² incl. leggen ondervloer en plakplint. Dat is niet erg duur of wel?
Is die ¤4,75 inclusief het laminaat? Dan zou ik het doen. Zeker niet duur.

En als je zelf gaat kopen, let op de hoeveelheid in een verpakking, meestal iets meer dan 2m2.
@minnimouse

je bent dat dan wel kwijt bovenop de prijs van je laminaat. In ons vorige huis hadden wij het laminaat van de ikea. Nu een duurder maar ben hier echt stukken minder tevreden over ! Wanneer we voor een nieuwe vloer gaan, dan gaan we zeker weer voor een vloer van de ikea.

Geen handige vader, oom, vriend die voor een kratje bier het laminaat wilt leggen ?
Warmwaterbadeendje: wat bedoel je met: "je bent dat dan wel kwijt bovenop de prijs van je laminaat"?
quote:ikdus2010 schreef op 12 augustus 2013 @ 16:46:

Is die ¤4,75 inclusief het laminaat? Dan zou ik het doen. Zeker niet duur.

En als je zelf gaat kopen, let op de hoeveelheid in een verpakking, meestal iets meer dan 2m2.Zo staat het er wel, heb gemaild voor een offerte. Ik ben benieuwd.
Ik zou eens checken wat je krijgt, want zoals je het nu zegt is laminaat+ondervloer+plinten+arbeidskosten minder dan een m2 van het goedkoopste Ikealaminaat. Ik denk haast niet dat dat klopt (en zo ja, hoelang het meegaat).
Ik ben zeker geen liefhebber van laminaat. Vind het een akelig geluid geven in je huis. Maar goedkoop laminaat in de keuken is echt ook nog vragen om moeilijkheden (vocht).
wij hebben in de slaapkamers ikea-laminaat, het witte Tundra. Heel goedkoop dat wel. maar inderdaad het leggen is lastig, je hebt zo randjes/hoekjes van het laminaat af en dan moet je weer een nieuwe plank pakken. Als er iets valt op de grond zit er meteen weer een stukje uit het laminaat, het is niet sterk. Ik zou het eerlijk gezegd niet meer kopen. maar het is zeker goedkoop en het ziet er mooi uit als je het net strak hebt gelegd.

wij gaan het nu - na vijf jaar- vervangen door een betere vloer.

het leggen is echt niet moelijk. als je zo'n zaagbank huurt bij een verhuurbedrijf, en je zorgt dat je een goede handzaag, meetlint, een potlood en gezond verstand hebt dan ben je al een heel eind. ik heb het thuis zelf gelegd, het is echt geen hogere wiskunde en scheelt je veel werk. misschien kun je je een beetje inlezen op internet, daar zijn veel sites waarop staat hoe je eenvoudig laminaat kunt leggen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Kijk eens of je ergens een restpartij vandaan kan halen. Ik weet niet waar je gaat wonen, maar als je omgeving Rotterdam zit, kun je bijvoorbeeld hier eens kijken: http://www.hum-tapijt.nl/
Ik woon helaas niet in de omgeving van Rotterdam

Ik heb ook aan vinyl zitten denken, zoals beschreven in de openingspost. Heeft iemand hier ervaring mee?
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2013 @ 17:07:

Ik woon helaas niet in de omgeving van Rotterdam

Ik heb ook aan vinyl zitten denken, zoals beschreven in de openingspost. Heeft iemand hier ervaring mee?Ik heb vinyl in het hele huis liggen, het lag er al in toen wij het huis kochten en we gaan het ook niet meer vervangen. Het ligt er dus al minimaal 6 jaar, maar ziet er nog goed uit. Ik denk niet dat het duur is geweest trouwens.
Ik heb vinyl in de keuken, en ik ben er wel tevreden mee. Voor een tijdelijke woning kun je denk ik best van dat goedkope spul nemen. In de winkel raden ze het je af omdat het niet zo lang mooi blijft als wat duurder vinyl, maarja, het hoeft natuurlijk ook niet lang mooi te blijven voor jou.
Het hoeft inderdaad niet lang mooi te blijven. Appartement is ongeveer 45m2 groot.

Bij Kwantum en Leen Bakker zag ik wel wat dingetjes. Moet je onder vinyl ook een ondervloer leggen?

En weet iemand of Kwantum of Leen Bakker ook voor je legt (tegen betaling)?
quote:lilalinda schreef op 12 augustus 2013 @ 16:57:

Ik ben zeker geen liefhebber van laminaat. Vind het een akelig geluid geven in je huis. Maar goedkoop laminaat in de keuken is echt ook nog vragen om moeilijkheden (vocht).Zoals ze schrijft het is maar voor tijdelijk.
Leggen is behoorlijk duur. Ik heb boven in de slaapkamers die ik weinig gebruik bij de Praxis laminaat gehaald voor ¤5 per m². Best goed laminaat, ze hebben die aanbieding regelmatig. Alleen betaal je voor de ondervloer een flink bedrag. Misschien kan je een ondervloer meenemen naar het volgende huis?
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2013 @ 17:26:

Het hoeft inderdaad niet lang mooi te blijven. Appartement is ongeveer 45m2 groot.

Bij Kwantum en Leen Bakker zag ik wel wat dingetjes. Moet je onder vinyl ook een ondervloer leggen?

En weet iemand of Kwantum of Leen Bakker ook voor je legt (tegen betaling)?Ja, kwantum en leen bakker leggen ook maar is duur. Kun je beter op werkspot kijken voor een klusjesman, heb je meteen referenties. Ik heb zelf een klusjesman die laminaat legt voor 5,- per m2 incl ondervloer en plakplintjes. En super netjes. Dan heb je een prijs indicatie.
Wat je ook zou kunnen doen is een stoommachine/tapijtreiniger huren en de vloerbedekking die er nu ligt, schoonmaken.

Dat lijkt me nog goedkoper dan een nieuwe vloer.
Zeg maar Spijker.
Hou er wel rekening mee dat sommige verhuurders strenge eisen stellen aan de kwaliteit vh laminaat en de ondervloer ivm geluidsoverlast; oftewel duur!

Mochten ze hier niet moeilijk over doen, de goedkoopste ondervloer vind je bij ikea.

Maar ik zou in jouw geval zeker ook vinyl overwegen, is vaak goedkoper dan laminaat (vergeet plakplintjes en ondervloer niet!) Ik heb zelf vroeger in mijn flatje vinyl gehad met laminaat print (geloof van leen bakker) en veel mensen dachten dat het echt laminaat was.
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2013 @ 16:37:

Bedankt!

Op Marktplaats kom ik een eenmanszaak uit de stad hier tegen waarbij goede reviews staan. Hij vraagt: Laminaat ¤ 4,75 p/m² incl. leggen ondervloer en plakplint. Dat is niet erg duur of wel?

Ik vermoed dat dit alleen de legkosten zijn. Dat hij er dus van uit gaat dat jij laminaat, ondervloer en plakplinten levert/in huis hebt.

Wij hebben goedkoop bouwmarkt lamininaat. Voor 5 euro m2 en dat was in de aanbieding (waar je een week later 6 euro voor betaalt met kortingssticker en die 4 weken later weer voor gewoon 5 euro te koop is). Koop niet meteen de eerste aanbieding, tenzij het echt onder de 5 euro is.
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2013 @ 17:26:

En weet iemand of Kwantum of Leen Bakker ook voor je legt (tegen betaling)?

Kwantum heeft regelmatig de aanbieding 'gratis leggen' (leen bakker misschien ook, weet ik niet) dus ik zou zeker even op de site of in de winkel kijken. Ik heb goedkoop vinyl van de kwantum in de keuken en hal, zonder ondervloer. Gratis gelegd en ben in de winkel goed geholpen.

In de woonkamer hebben wij laminaat. Restpartij (wel goede kwaliteit) dus redelijk goedkoop kunnen kopen. Leggen hebben wij door een vriend laten doen. Je moet er echt handig in zijn (onze woonkamer heeft nogal wat hoeken, is niet recht toe recht aan dus bewerkelijk)

wij wonen ook in huurwoning
heb zelf de allergoedkoopste van ikea boven liggen, vind het topspul! beneden duurdere van de gammel, van jan de bouvrie, maar man wat heb ik daar spijt van.. als ik er naar kijk heb ik al krassen....

dat moeilijk leggen/beschadigen van ikea herken ik helemaal niet, lief vond dat makkelijker te leggen dan beneden, maar da's misschien persoonlijk?

bij ons ligt het trouwens ook in de keuken, gaat prima. maak er geen zwembad van, en als er eens wat overheen gaat, is t zo opgeveegd

tip:

koop niet te zuinig, je kan het ook nog terugbrengen! niks is irritanter dan net op zaterdag na 17u 2 planken te kort komen...

laminaat op vloerbedekking:

hadden wij in ons oude huis wel, maar dat was extreem kortpolig tapijt dus dat ging prima.
Hoe lang moet het meegaan?

Hier wel eens vinyl zelf gelegd, gaat eigenlijk prima, maar een gladde ondergrond is wel echt heel belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven