Spannend!!! (over hond)

14-08-2013 10:16 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het hier goed staat, maar zag hier ook topic's over katten enzo dus..

Ik moet gewoon even mijn spanning delen hier... Morgen ga ik met mijn teefje naar de dierenarts voor een echo!!! 19 juli is zij gedekt door mijn eigen reu. Wat laat in de loopsheid dus de kans is aanwezig dat het gewoon al te laat was.. Wel 2 goede dekkingen gehad, maar het is natuurlijk altijd afwachten.. Ze vertoont wel gedrag wat het vermoeden wekt dat het raak is geweest, maar het kan natuurlijk ook maar zo een schijndracht zijn.. Alhoewel ze dat nog nooit eerder heeft gehad. Alleen een echo zal zekerheid geven. Tot nu toe was het wel uit te houden, maar nu een dag van te voren knap ik uit elkaar van de spanning... Ik hoop zo datze drachtig is!!!
Ohh wat spannend!!! Ik vind het altijd zo bijzonder om te zien dat die beestjes dan ineens heel moederlijk worden! Ik duim met je mee!
En jullie hebben ook al geïnteresseerden voor de eventuele pups?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jazeker. ik heb sowieso 2 serieuze mensen die zeker al een pup nemen, en meerdere emailtjes en telefoontjes gehad de afgelopen maanden. Als de echo goed nieuws geeft word het bekend gemaakt op facebook en mijn website dus dan zullen er nog wel meer aanvragen binnenkomen.

Ja mijn teefje is ook echt een super moedertje. Vorig jaar heeft ze haar eerste nestje gekregen en ze was geweldig. Ze doet alles zelf en past super goed op haar baby's. Echt zo aandoenlijk is het om te zien haha.
Leuk! Welk ras heb je?
Berg je maar restless
Leuk!! Hopelijk krijg je snel zekerheid
Ja idd welk ras is ze (en de vader)
@bootje_op_de_golven: haha dank je. maar ik weet gelukkig waar ik aan begin, dit is mijn tweede nestje en ik vind het zo geweldig om te doen! het is wel veel werk maar dat is het wel waard..
Dat zijn ook nog eens pracht honden. Ik heb wel

Eens begrepen dat ze zelfs slimmer zijn dan de mens?
quote:restless86 schreef op 14 augustus 2013 @ 10:28:

@bootje_op_de_golven: haha dank je. maar ik weet gelukkig waar ik aan begin, dit is mijn tweede nestje en ik vind het zo geweldig om te doen! het is wel veel werk maar dat is het wel waard..

Nee, ik bedoel de reacties op het forum

De opinie hier is namelijk dat je niet zelf moet rommelen met bloedlijnen en nestjes moet laten komen, want dat kun je beter aan fokkers overlaten. Bovendien zitten de asiels vol met honden die afgedankt worden. Dan weet je het vast...
Haha nou slimmer als een mens weet ik niet maar ze zijn inderdaad wel slkm
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 augustus 2013 @ 10:31:

[...]

Nee, ik bedoel de reacties op het forum

De opinie hier is namelijk dat je niet zelf moet rommelen met bloedlijnen en nestjes moet laten komen, want dat kun je beter aan fokkers overlaten. Bovendien zitten de asiels vol met honden die afgedankt worden. Dan weet je het vast...Ah oke op die manier. Dank je wel voor de waarschuwing. Ik zal dan gelijk even duidelijk stellen dat ik een geregistreerd fokker ben en volgens de regels van de raad van beheer fok. sinds 2011 heb ik een kennelnaam en ben ik lid van de rassenvereniging. Mijn honden hebben stambomen en zeer goede bloedlijnen, en worden getest op alle erfelijke aandoeningen die een risico zijn in mijn ras. Er word alleen gefokt met dieren die goedgekeurd zijn op alle gebieden en aan de juiste leeftijden voldoen.. Fokken is voor mij een hobby, geen manier om geld te verdienen. Het belang en welzijn van mijn honden en mijn pups is ten alle tijden de hoogste prioriteit... Hoop dat dat wat duidelijkheid schept
Succes met de echo en hopelijk is het raak dan!
quote:restless86 schreef op 14 augustus 2013 @ 10:35:

[...]

Ah oke op die manier. Dank je wel voor de waarschuwing. Ik zal dan gelijk even duidelijk stellen dat ik een geregistreerd fokker ben en volgens de regels van de raad van beheer fok. sinds 2011 heb ik een kennelnaam en ben ik lid van de rassenvereniging. Mijn honden hebben stambomen en zeer goede bloedlijnen, en worden getest op alle erfelijke aandoeningen die een risico zijn in mijn ras. Er word alleen gefokt met dieren die goedgekeurd zijn op alle gebieden en aan de juiste leeftijden voldoen.. Fokken is voor mij een hobby, geen manier om geld te verdienen. Het belang en welzijn van mijn honden en mijn pups is ten alle tijden de hoogste prioriteit... Hoop dat dat wat duidelijkheid schept Hartstikke tof! Scheelt je een hoop vervelende reacties Heel veel succes trouwens, hoop dat er een schattig nestje komt.
Puppiessssssssssss

Mijn buren hebben, na een ongelukje, nu een nestje pups. Beagles

Zo leuk om ze op te zien groeien.
Dankje bootje_op_de_golven! ook nogmaals dank voor je waarschuwing. Voor mij is het inmiddels zo normaal dat ik er niet altijd bij nadenk dat om dat te vermelden.

Overigens wil ik ook nog even kwijt dat ik enorm begaan ben met dieren, alle dieren. en dat ik naast mijn kennel ook probeer mijn steentje bij te dragen aan de dieren die het minder goed getroffen hebben.. Ik heb een jaar gewerkt op een hondenschool en een jaar als vrijwilliger in het dierenasiel. Ik heb voordat ik mijn kennel startte 3 mishandelde herplaatsers in huis gehad, hertraint en met succes herplaatst en ik help al mensen die een hond hebben met gedragsproblemen, en wil volgend jaar de opleiding tot kynologisch gedragstherapeut gaan doen, om nog meer mensen en vooral honden te helpen...

En nu volg ik mijn droom om zo nu en dan een gezond en leuk nestje te fokken, en mensen net zo blij te maken met een pupje als ik met mijn honden ben..
Oewhhh! Leuk joh, ik snap dat je dat de hele wereld wil vertellen haha..

Ik hou van honden ( vooral mijn eigen hihi)
quote:ikbenanoniem1991 schreef op 14 augustus 2013 @ 11:26:

Oewhhh! Leuk joh, ik snap dat je dat de hele wereld wil vertellen haha..

Ik hou van honden ( vooral mijn eigen hihi)Jaa zeker! Alleen tot na de echo moet ik het een beetje voor me houden.. als het dan toch niet zo is dan hoef ik het niet allemaal weer uit te leggen. Pas na de echo word het echt bekend gemaakt als ze drachtig is.. en dat is zooooo moeilijk hahaha
quote:bootje_op_de_golven schreef op 14 augustus 2013 @ 10:31:

De opinie hier is namelijk dat je niet zelf moet rommelen met bloedlijnen en nestjes moet laten komen, want dat kun je beter aan fokkers overlaten.

En fokkers kunnen niet op het Vivaforum een topic openen over de spanning voor een echo?

TO, veel succes morgen! Hopelijk is je teefje drachtig!
Verder wel eens met de mening dat men niet zomaar nestjes moet nemen omdat het zo leuk is en ook maatregelen treffen om het te voorkomen (sterilisatie etc).

Wij hebben net een pupje uit het asiel gehaald. Moeder was zwanger binnengebracht door het baasje. Gelukkig is het hele nestje onder de pannen. En moeder ook, want de eigenaar wilde haar uiteindelijk niet terug (sneu).
Starshine: ik ben het hier ook absoluut mee eens hoor! Ik ben tegen fokken zonder stamboom en de nodige testen en ook met stamboom en testen geen voorstander van 'zomaar voor de leuk'.

Ik spreek met mijn puppy eigenaren ook af dat ze er niet mee mogen fokken en dit word vastgelegd. Evenals het feit dat een pup van mij niet zomaar mag worden herplaatst maar dat deze wanneer nodig naar mij terug komt. Dit ook om te voorkomen dat ze in het asiel terecht komen. Ik ben ook erg selectief naar mijn puppy eigenaren, bij twijfel krijgen ze geen pup. Ik verwacht van ze dat ze erover nagedacht hebben, weten wat het ras inhoud en weten wat het inhoud om een pup en hond op te voeden. Ze gaan niet zomaar ergens heen..

Er word helaas nog steeds teveel lukraak gefokt voor geld of plezier, en pups gekocht in een impuls... Nog maar te zwijgen van die vreselijke broodfok..

Ik ben geen voorstander van sterilisatie/castratie omdat dit helaas vaak nadelige gevolgen heeft voor de vacht, het gedrag en soms ook de gezondheid vanwege het wegnemen van de hormonen, maar ik vind wel dat mensen maatregelen moeten treffen om ongelukjes te voorkomen, desnoods toch sterilisatie/castratie..
quote:Rifkaa schreef op 14 augustus 2013 @ 11:44:

[...]

En fokkers kunnen niet op het Vivaforum een topic openen over de spanning voor een echo?

TO, veel succes morgen! Hopelijk is je teefje drachtig!Hihi, jep.. Ook 'wij' fokkers hebben gewoon een leven met familie, relaties en dromen en een viva forum verslaving in dit geval lol
Restless dat vind ik dus ontzettend hypocriet. Wel zelf een nestje fokken en dat oh zo leuk vinden maar de puppy's alleen meegeven aan nieuwe eigenaren die er niet mee willen fokken.

Bang voor concurrentie? Bang dat je puppy's minder waard worden want tja door meer aanbod kan de prijs wel eens zakken. Vorig jaar je eigen reu ook al gebruikt voor de fok?

Dan vind het dus helemaal dubieus worden.

Als je zelf zo'n plezier beleeft aan het fokken moet je dat een ander ook gunnen.

Hoewel ik het met je eens ben dat het geen goed idee zou zijn als iedereen zo maar een nestje zou krijgen voor de leuk omdat er dan een overschot aan honden ontstaat.
Overigens is zo'n contract juridisch gezien van 0,0 waarde.

Als de hond naar de nieuwe eigenaar gaat heb jij er niets meer over te zeggen. Al fokken ze 10 nestjes met die hond of brengen hem na een maand naar het asiel daar kan jij helemaal niets meer tegen doen.

Net als kattenfokkers die eisen dat hun kat bij een nieuwe eigenaar niet buiten komt. Je kan hoog en laag springen en er een advocaat bij halen maar je kan niets doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven