Lijf & Lijn alle pijlers

Les Mills

07-10-2010 15:28 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier een topic voor iedereen die de lessen volgt van Les Mills!

Het is een mysterie, maar sinds gisterochtend is ons oude topic verdwenen, snik snik. De angel weet niet waarom, maar waarschijnlijk heeft de TO gevraagd het te verwijderen. Een niet nader te noemen forummer heeft het ooit geopend, maar dat was als vervolg op een ander topic en zij schreef al zeker anderhalf jaar niet meer mee. Daarnaast heeft zij al een paar maanden geleden afscheid genomen van het viva forum, dus een beetje gek dat het nu pas verwijderd is. Bovendien was het een gezamenlijk topic, dus berezonde dat het er niet meer is! Maar ja, wat doe je er tegen, we moeten weer helemaal opnieuw beginnen.

Ik trap af: ik doe 2x rpm per week, 2x body pump, 1x body balance en 1x fitness. Vanwege rugklachten alles op een niet al te hoog niveau, helaas.

En gisteren had ik gepost dat ik de nieuwe rpm (nr 49) al heb mogen doen en die was zwaaaaaaaar. Lang geleden dat ik zo uitgeput ben geweest....
Hoi Pipeloi!

Ik weet niet of er plek is voor 'nieuwelingen',

maar ik ben sinds een paar weken weer naar de sportschool

en ben van alles aan het uitproberen.

Heb tot nu toe gedaan/ uitgeprobeerd: zumba, Aerobics, Bodybalance en gisteren XCO.

Dat XCO vond ik heel erg leuk! Geen hele moeilijke pasjes en veel gespring maar wel effectief. Zumba werd ik wel vrolijk van, maar ik vraag me af of het echt iets voor mij is. Het is volgens mij ook veel te populair ed, en veel snelle pasjes wat ik lastig vind.

Aerobics vond ik wel grappig (maar geen handige lestijd).

Bodybalance vond ik erg fijn, heb ik ook al eerder gedaan.

Ik heb ook op deze sportschool echt het gevoel dat het toch een workout is ondanks dat het Body balance is.

Ik vraag me alleen af of je daar qua lichaam en spieren wat aan hebt (in combinatie met iets anders).

Ik ben trouwens van plan om ongeveer 2 x per week te gaan (al weet ik niet of je daar qua strak worden wat aan hebt. ik ben overigens niet te dik)
O wat heerlijk Rast! (wat kort je naam suf af tegenweurdig!) Heb je geyogaat?

En natuurlijk is hier plek voor jou Missmonroe, iedereen is welkom!

Ik heb me helemaal doorgezweet bij de balance gisteren, het is absoluut een workout! Je wordt er sterker en leniger van.

Afgelopen week geattackt en gecombat. Combat is deze release wel favoriet! Ik vind alleen de nr 5; 'stamp on the ground' nu al saai en vervelend qua choreo. Jammer, want dat nummer is jaren geleden gebruikt in de attack en 1 van mijn favoriete split-the-room tracks. Die vraag ik bij de mix nog wel eens aan.

Pumpen heb ik nog helemaal niet gedaan deze release! Ivm drukte en werk kan ik minder vaak sporten en combat, attack en balance komen me beter uit nu. En ben ook een beetje pumpmoe geweest maar krijg nu wel weer zin om het weer eens te gaan doen!
Leuk je enthousiasme te lezen over de combat Gob! Ik ga zaterdag weer eens combat doen. Ik zie er een klein beetje reebok omdat ik na de eerste (en laatste) keer m'n rug geblesseerd had. Dat is m'n zwakke plek geworden helaas.

Ik twijfel vaak over balance. Dan denk ik laat ik maar beter een calorieverpletterende les volgen zoals Pump of Step.

Hoewel het juist goed is voor m'n rug. Maar ja, er zitten maar 7 dagen in een week en ik wil zoveel (ook op strand hangen of op de bank).
quote:dignity schreef op 15 juli 2013 @ 21:41:

[...]Alternatief wat ik nu doe is dat ik de flies met 3 kilo doe en dan bij het laatste stukje gewone presses wat extra gewicht pak dan ik gewend was. .

Da's mooi want dat is precies het advies dat bij deze release gegeven wordt,als je de flies doet maak dan je barbell voor het laatste stuk zwaarder dan normaal. Zijn maar 2 hele kleine rondjes die je daar doet dus pack it on!

Hint: de hip bridge kan ook met een zwaarder gewicht,ik pak daar zelf een schijf van 10 kg voor,kan prima.

Alvast een fijne vakantie gewenst!

@Gob (en bedankt he!?) ja ik heb ook geyogaat. En gezwommen en geluierd en lekker gegeten, aaaaaah ik wil weer terug!

@missmonroe, zeker heb je "qua lichaam en spieren" wat aan bodybalance. Je wordt er leniger van,maar zeker ook sterker en meer "in balans"

alle gekneid op een stokje, het is zo jammer dat de perceptie vaak is dat een lesje bodybalance " niet heftig genoeg is voor echte bikkels" of andere van dat soort argumenten. Nee het is geen keiharde workout waarbij je ieder moment door al je grenzen heen gaat maar dat hoeft zeker niet om toch effectief te zijn! Juist de afwisseling van dit met andere dingen maakt het goed voor je lijf...
Ik vind de combat release erg leuk, behalve die stomme 'matrix kick' of weet ik veel hoe ze 't noemen. Nou ja, die vind ik gewoon stom. Verder vind ik 'm heerlijk!!

Body balance zweet ik eerlijk gezegd ook behoorlijk bij hoor, ik denk dat veel mensen die het 'heel erg licht' vinden de oefeningen niet helemaal juist weten uit te voeren.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Juist die matrixkick vind ik echt vet! Super workout!

Voor degenen die niet weten waar het over gaat: Matrixkick

@ Rastan: klinkt heerlijk! Ik ga hopelijk half oktober een weekje naar Spanje, maar verder zit er geen vakantie in helaas.
ja!!!! Die Matrix is heerlijk!!! Vooral als je merkt dat ie steeds beter lukt!!
Ik zweet ook best wel gamayun (al is het op die zolder daar ook vrij warm...)

Net nog geweest, ik wilde XCOen maar die was onverwacht eerder begonnen, toen heb ik even spinning/RMP meegedaan.

Ging nog best aardig!
Oh wat grappig, ik vind 'm helemaal niks. Saai ding. Maar verder dus een super release!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Dames ik heb even een vraagje.

Ik probeer 2 x per week te sporten, maar weet nog niet helemaal wat ik wil.

Mijn doelen: op gewicht blijven en een klein beetje strakker.

Ik zit te twijfelen welke cominatie leuk is.

Wat ik leuk vind is: XCO, Bodybalance, Pilatus, eventueel aerobics en misschien (nog niet gedaan maar denk dat het wel wat voor me is) Callanetics.

Wat zou 2 x per week handig zijn?

Ik zat te denken miss. 2x per week XCO? (dat vond ik echt leuk)
Hah, ik vind de grit steeds lekkerder worden. Ga elke keer weer helemaal kapot, maar merk nu al vooruitgang! En je voelt je er erna gewoon hartstikke goed door!
Missmonroe, ik doe geen van de lessen die jij noemt maar ik zou die doen die jij het fijnst vindt zodat het makkelijk vol te houden is. Dus lekker XCo-en!!

Oh wat vind ik deze bodypump release fijn. De benen en borsttrack zijn heerlijk!!! De triceps dips... Tja. Ik blijf een loser qua triceps hahahaha.

Lady blue eyes? Hoe gaat het?

Gamayun, ik vind jammer dat mijn sportschool geen Grit geeft. Klinkt echt heerlijk intensief!
Lekker rustig hier! Hoe is het? Sporten jullie ook op vakantie?

Weer lekker geattackt, maar ben wel klaar voor een nieuwe release. De runningtrack en de benentrack (?, ik bedoel dat na de laatste piek) vind ik top maar ik heb genoeg geburpeed en getuckjumped.

Heb laatst al een preview van de nieuwe combat gehad. Ik kan me er niet veel van herinneren maar er zaten leuke dingen in. Maar de huidige release ben ik of nog niet klaar mee, of die vind ik gewoon veel leuker!

XCO wordt bij ons niet gegeven. Er zijn wel trials geweest. Heb het 2x gedaan maar vond er echt geen klap aan! (ondanks dat ik wel merkte dat het een goede workout is)

@ Missmonroe; ik sluit me bij Ruby aan. Doen wat je leuk vindt en dus volhouden is het allerbelangrijkst. Pas als je een routine hebt opgebouwd is effectief gaan trainen nuttig. Het zou zonde zijn als je daarvoor al afhaakt omdat je het eigenlijk niet zo leuk vindt.

@ Ruby; triceps vind ik ook altijd zwaar. Ik zou er niet aan moeten denken om nu een aantal tricpes pushups te doen (zitten niet in de attack nu). Ik heb 0 keer gepumpt deze release en we gaan volgens mij volgende week al mixen. Dus dat gaat ook niet meer gebeuren. Wel gek, ik heb de afgelopen 2 jaar namelijk wel minimaal 1x per week gepumpt!
Misschien dat je nu meer geniet van attack en combat?

Attack heb ik nooit gedaan en denk ook niet dat iets voor mij is. Combat lijkt me wel leuk, is ook erg populair in mijn sportschool maar is me nog niet gelukt om in te plannen omdat ik pumpen nu veel leuker vindt. ;)

Vorige week 2 keer gepumpt en 2x step. Dit keer met een rustdag ertussen in tegenstelling tot de week (toen 4 dagen achter elkaar gesport, dat vond mijn lijf niet fijn). Heerlijk hoor!

Elke keer dezelfde pasjes bij step gaat wel vervelen terwijl ik dat bij pump niet heb.
Deze week ga ik naast pump en step ook een jeetje body balancen.
Jeetje is keertje hahahaha
Deze week 2x grit, de 4e track nu met 11kg per kant aan de stang - was ik toch wel trots op eigenlijk dus dat moet ik hier even delen . (Deadliften en roeien) Al zijn er veel die meer gewicht hebben hoor, maar die doen het ook al langer...

Het regent zooo hard de hele tijd dat ik denk dat ik vandaag maar thuis een yoga dvd-tje ga doen of zo...

Wat vinden jullie trouwens van de huidige balance? Ik vind 'm echt lekker.
Mag ik voor wat betreft de pump even klagen over de dips??? OMG die zijn zwaar dit keer zeg. Ik zie er elke keer meer tegenop .
Ooit, lang geleden, was dit toch een super druk topic? Waar zijn alle les mills-ers gebleven
Wordt na de zomer vast weer beter Gamayun!

Ik heb hard spierpijn, want we zijn aan het mixen. Voel ik altijd direct zodra ik weer een andere routine moet uitvoeren. Ik heb de afgelopen week gebalanced, geattackt en gecombat. Komende dagen heb ik allemaal feestjes dus dit weekend sport ik even niet!
Ik ga vanavond een lesje pilatus proberen.

Dat gaat redelijk pijnlijk worden ben ik bang... (al weet ik het niet zeker natuurlijk)

Van de week voor de 2e x gepumpt, met verzuurde spieren als gevolg. Das niet erg goed dus vanavond maar even met de docent overleggen.

Dan even een paar weken vakantie, tijd om uit de pluizen welke 2 lessen ik ga volgen aangezien iedere week wat anders me niet handig lijkt.

Ik twijfel tussen: pilates en bodybalance (na vanavond ben ik daar wel uit denk ik) en XCO of bodypump.
Ik vind het een beetje overdreven hoor, 'met de docent overleggen' omdat je een vermoeid gevoel in je spieren had. Je hebt geen gruwelijke pijn gehad (en al had je wel spierpijn gehad - ook goed) en je kon de oefeningen gewoon uitvoeren. Je hebt geen blessures, je had enkel een vermoeid gevoel. Dat vermoeide gevoel in mijn spieren vind ik eerlijk gezegd wel lekker.

Ik ben al een tijdje niet naar combat geweest, komt telkens wat tussen! Vanavond grit, zondag balance en misschien morgenochtend dan toch weer een keertje combat.
Ik zou graag de combat willen uitproberen maar dat hebben ze helaas bij ons niet, alleen de attack en de pump. Ze hebben wel kickfit maar dat is echt boksen zeg maar, dus toch anders. Attack heb ik wel eens gedaan maar vond ik mwah, conditioneel wel goed, maar ik doe al veel cardio, spinning en hardlopen buiten dus daar heb ik het niet voor nodig en mijn links-rechts coordinatie is nooit zo goed geweest. Geen huppellesjes meer voor mij dus....

Pump nog wel trouw iedere week. Heb daar altijd spierpijn van dus na de pump altijd een rustdagje.
Pfff mijn hele schema in de war. Ben verkouden, dus gisteren geen grit gedaan (zit helemaal vol, keelpijn, hoofdpijn en ik weet hoe ik me als ik helemaal fit ben na 5 minuten grit al voel!) en wilde vanochtend wel naar de combat. Maar ik was nog zo moe, heb 10 uur geslapen of zo en haalde het niet meer. Wel ietsje minder verkouden vandaag, dat wel. Dus thuis maar even wat dingetjes doen (opdrukken en triceps dips heb ik bedacht en 'n oude balance les) en dan morgen naar de balance en misschien nog pumpen, dan is het weer een beetje goed gemaakt allemaal...

Attack vond ik niet zo heel erg leuk, conditioneel nog best zwaar maar ik combat liever.
Hallo,

Hier ook een sportster. Ben sinds een aantal maanden lid van de sportschool en sinds een paar weken ga ik elke week ong. 2-3 keer.

Probeer op zaterdag (lukt niet altijd) bodybalance te doen, ben absoluut niet lenig en ik kan lang niet alles goed uitvoeren maar vind het wel lekker daar gaat het om toch?

Sinds vorige week heb ik ook Bodyvive ontdekt, daar ben ik nu helemaal lyrisch van. Het word bij ons alleen sochtends gegeven en dan op maandag en woensdag dus nu ik nog geen baan heb (net klaar met school) gaat dat nog prima, even kijken hoe dat gaat als ik wel ga werken (hopelijk per 1 october!)

Vanochtend heerlijk bodyvive gedaan, vind hem echt helemaal super en dan vooral als je de elastieken hebt, dat nummer erbij, echt geweldig! Ook 2! hoovers gedaan, die lukte maar nooit dus helemaal trots op mezelf!

Goed, genoeg gekletst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven