Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Owwww wat goed om te horen dat hij in mei thuiskomt..de laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst,,,ik leef met je mee*;Kan me voorstellen dat je er ook wel klaar mee bent om hem zo lang niet gezien te hebben.

Ik heb mijn manneke net heel ff op msn gehad,,,met de nadruk op ff ..de verbinding viel weg..is erg slecht...ik baal als een stekker grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

sweet dreams
ow wat leuk dat je toch ff met hem hebt gesproken

ja die verbinding ook altijd jee wil je ff kletsen ja weg is het

ook lekker slapen meis denk aan je

Knufff Skeewit
Ml hoe is het met je meis??Maak me beetje zorgen.....

Skeewit beetje kunnen slapen vannacht???

knuff daantje
Goedemorgen Daantje,

Hoe gaat het met je ?

Hier wel redelijk geslapen, maar moet eerlijk bekenen als ik

hem weer heb gesproken toch beter slaap.....

En jij nog iets gehoord van je mannetje ?

Ik hoop vandaag toch iets te horen.....

Knuff Skeewit
Hey Skeewit,

Kan me voorstellen dat je beter slaapt als je hem gesproken hebt..zo herkenbaar..ik heb heel slecht geslapen..en als ik ff dommelde allemaal rare nachtmerrie's door elkaar.

Ik heb mijn manneke ook nog niet gesproken vandaag..gisteren lagen de telefoonlijnen eruit..en dus ook het internet(neem ik tenminste aan want verbinding werd ineens verbroken)..ik hoop ook dat ik van hem ga horen vandaag..word er gek van zo.

Het lijkt ook alsof de ellende hier niet ophoud..vraag me echt af hoeveel een mens kan hebben.Eerst toestanden met zijn ex en zijn dochter(en geloof me dat was niet niks)..een vriendin van mij die net voor de pasen overlijd..en problemen met mijn eigen ex...pff zwaar om alleen te moeten dragen.Ik weet dat hij er voor me is..en ik vertel hem ook gewoon alles...maar soms heb je geen woorden nodig..dan is een dikke knuffel al genoeg om alles weer aan te kunnen.

Nu is het zover dat mijn ex vandaag te kennen heeft gegeven dat hij zijn kinderen momenteel niet kan zien..mag ik ze dus weer vertellen dat ze dit weekend niet naar hun vader kunnen..vreselijk gewoon.

Ik weet dat alles hier minder erg is als daar waar hij zit..maar af en toe wens ik mezelf naar een hutje op de hei...het leven is al zwaar genoeg en als andere mensen het zwaarder maken door moeilijk te gaan doen over zaken waar niet moeilijk over gedaan hoeft te worden..dan is het heftig.

Gelukkig zie ik overal wel lichtpunten hoor..het is nooit zo donker of het word wel weer licht.Heb alleen nooit geleerd om echt over mijn gevoelens te praten en mijn problemen te bespreken..en met mijn manneke heb ik dat geleerd..en dat voelde goed.

Weet jij al een definitieve datum wanneer je manneke weer terug komt??

knuff daantje*;
Argg ondertussen word ik knettergek...als ik ff een minuutje tijd heb check ik mijn mail..of kijk ff op msn of hij er is...heb de hele dag niets van hem gehoord alleen via het groetenboek..telefoon en internet geven storing...grrrrr .Heb de hele dag al met mijn ziel onder mijn arm gelopen..en de dag is nog niet eens voorbij...
Hey Allemaal!!

Skeewit, dat is wel erg geheim dan als je niet mag vertellen waar hij is? Dacht dat de drie uitzendgebieden (landen) wel algemeen bekend zijn? Maar blijkbaar niet... In ieder geval komt hij al best snel terug!! Voor jou voelt dat misschien nog niet helemaal zo, maar ik zou er voor tekenen, begin mei weer knuffelen... :P 

Alleenzijnisfijn, wat ellendig dat je zo heel veel pech hebt de laatste tijd!! En dat alles nu je mannetje weg is... Ik ga je zo nog een persoonlijk berichtje sturen op hyves!! Ik wens je iig veel sterkte... En dat je continu je mail en msn checkt...dat vind ik heel herkenbaar. Daarom ben ik liever niet thuis (dan heb ik geen last van een onrustig gevoel). Mijn vriend is nu weer voor een dag of zes onbereikbaar. Op zich is dat ook rustig... (soms een beetje, te rustig, maar okey...) Ben blij dat jij zoveel contact hebt met je vriend!!!

Groetjes Robine
Thanks Robine voor je lieve reactie...ik ben ook blij..hij heeft zojuist een drie kwartier met me gebeld en ik ben dolgelukkig dat ik zijn stem ff heb kunnen horen.

Hoe is het met je meis????
Hey Daantje en Robine,

Daantje veel troubles jij daar hoop voor je dat je er goed door komt!

Volg je hart en dan komt het allemaal goed!

En Robine denk aan je de komende dagen, niks aan he om niks te horen.

Super dat je toch iets gehoord hebt vandaag enne ik ook

vanmiddag 3 uur gekletst (en nog steeds niet uitgekletst hahaha) op msn en hij komt straks nog een keer

dus ben ook weer helemaal rustig, en ja hij had me al gewaarschuwd

dat de laatste weken onrustig en pijnlijk zouden worden maar we komen

er wel dat weet ik.

We komen er allemaal.... daar gaan we voor dames!

Mijn lief is piloot en vliegt vanuit zijn basis steeds ergens anders heen.

Maar om het hier neer te zetten lijkt me niet zo verstandig dat begrijpen

jullie vast.

Nu ff tv kijken.

Groetjes en knuff Skeewit
Hey dames,

Nou heb het gezien kamp holland maar werd er ff niet blijer van...

Maar wel ontzettend mooi gemaakt zo'n docu.

Men vriend zit eigenlijk beetje afgesloten van de wereld kan dus ook geen post sturen en niks, en nu ben ik me suf aan het denken wat ik voor hem zal mee

brengen als hij thuis komt...(denk veel te moeilijk)

En ja de dag dat hij thuis zal komen weet hij pas 2 à 3 dagen van te voren...

en hij komt niet in Eindhoven aan maar op zijn eigen thuis basis in Nederland.

Zal me allemaal vast wel duidelijker worden als hij thuis komt en mij dan

alles verteld, was ook zo kort he van te voren ons samen zijn.

En dames ben echt blij dat ik nu iets heb gevonden waar ik men verhaal kwijt kan en kan lezen dat ik dus niet abnormaal ben qua denken doen missen enz hahaha

Denk aan jullie dames!!

Knuff Skeewit
Heyy Skeewit,

Lastig en naar dat je geen post enzo kunt sturen.Wat betreft het meebrengen van iets als je hem op gaat halen..erg moeilijk.Gewoon thuis lekker gezellig maken...(beetje romantiek) en lekkere dingen in de koelkast....ik zou ook niet weten waar je hem blij mee zou kunnen maken als je hem op mag halen.Denk dat hij dolgelukkig is als hij jou weer in zijn armen kan sluiten!!!

Ik heb de docu ook gezien..en ik vond het mooi in elkaar gezet..maar dit ging alleen over het vertrek..volgende week meer over Kamp holland..en dat vind ik toch prettiger(of juist niet we wachten wel af).

Ik vind het ook fijn om hier mijn ei kwijt te kunnen..het is immers niet niks en wij begrijpen elkaar in deze topic...*;

Ik vond nog een mooi gedicht:

Ik wou dat je hier was

dicht bij mij

één handdruk, één lachje

en ik was blij!

Maar je bent er niet,

ik ben alleen,

met enkel donker om me heen

De schaduwen

van licht op de gang...

de wekker tikt verder...

de tijd gaat duwen...

op de hemel, op de nacht

Ik wou dat je hier was

dicht bij mij

één handdruk, één lachje

en ik was al blij.

Meiden..samen staan we sterk..het is allemaal zwaar en niet altijd even makkelijk....maar we moeten elkaar er doorheen slepen!!!!!

KNuff daantje
Goedemiddag dames,

Hoe gaat het met jullie ?

Hoop dat het allemaal wat beter met je gaat Daantje zo in je privé

leven thuis enzo.

En een leuk gedicht ja, lees ook regelmatig gedichten en die

stuur ik dan ook als ik er iets mee heb.

En jij Robine hoop dat je spoedig weer wat zult horen van je mannetje.

En idd Robine ben ook liever niet thuis dan roept het ook niet zo

om steeds te kijken of er al mail is of als hij online komt.

Is zelfs zo erg dat ik soms voor dat ik naar men werk ga eerst ff snel kijk of

hij niet gemaild heeft hahaha

Maar om 24 uur per dag niet thuis te zijn lukt niet zo met 2 kindertjes.

hahaha

Het is voor mij de eerste keer dit en voor jullie ?

Ik weet dat hij in okt alweer weg gaat dus dan zal het beter gaan,

dat ik er meer van begrijp enz.

Hier is het wel prima want heb momenteel dus intensief contact,

hij is even terug op de basis en dan heeft ie meer tijd om online

te komen en mij te bellen.

Voelt weer goed, maar hij had ook ander bericht voor me hij

vermoed namelijk dat hij 2 à 3 weken later thuiskomt dan gepland...

Dus dat is even minder :(....maar ik blijf toch hopen op begin mei......

Maar een einde aan dit zal ook komen dus nog even doorzetten

zit niks anders op.

En ik ga maar gewoon zo'n lief kaartje kopen denk ik het zijn de

kleine dingen die het doen he.

En ik ben super verliefd dus dat zal ik ook mee brengen

en dat is genoeg zegt hij dan.

Wens jullie een zonnig en fijn weekend toe!

Groetjes en knuff Skeewit
Hey meis,

Balen zeg dat hij waarschijnlijk later komt..erg frustrerend omdat je je erop ingesteld hebt.Voor mij is het ook de eerste keer dat mijn lievie uitgezonden word..tenminste sinds wij bij elkaar zijn..en ik vind het zwaar phoeiiii.

jullie ook fijn weekend!!!
waar ik de meeste moeite mee heb zijn de avonden. Overdag heb ik vaak vanalles te doen en viegt de tijd voorbij maar de avonden zijn zo lang. En ik vind het moeilijk dat ik niet even kan bellen en je oet wachten op. Ik heb graag de leiding hhaahhaha.

En als ik dan een leuke dag heb gehad dan wil ik het met hem delen, even bellen, even zijn stem, tja en dat gaat dan ff niet. En kan opeens volschieten door muziek, zo irri.

Maar verder moet ik zeggen dat het me tot nu toe redelijk afgaat. Ik mis hem zeer zeker en denk elke dag aan hem en behoorlijk vaak, maar het weer maakt veel goed. Ik zou er niet aan moeten denken dat deze eerste uitzending van ons in de winter was geweest, pffff.

Maar goed, ik mis hem en aug lijkt (is) nog zo ver weg, hopelijk vliegen de dagen voorbij.

Voor jullie allemaal ook veel sterkte en een beetje van je afschrijven helpt mij goed. Ik heb een mooi boekje gekocht waar ik vanalles in opschrijf en foto's kan inplakken van hem, ook leuk voor als hij terug is, kan hij ook zien hoe ik het ervaren heb en leuk voor later als we oud en grijs zijn
Hello again, zo ik was even vergeten dat dit onderwerp ook HIER nog leefde!

Het houdt je wel bezig zo'n militair in je leven hè!
Heyy sheridan!!!

Hoe is het met je meis???

Zeker leeft dit onderwerp nog...hier wat minder dan in mijn koppie...hahah.

24 uur per dag..7 dagen per week zit hij in mijn hoofd en in mijn hart...vind het heftig.Soms heb ik het gevoel dat de dagen voorbij kruipen,...ben ook heel blij dat er alweer een weekend voorbij is..weer een week dichter bij mijn lievie.

Hoe trekken jullie het meiden???

*;knuff daantje
Hi Allemaal!!

Sheridan, wat leuk dat jij ook weer eens een kijkje komt nemen!! Hoe staat het leven? En vooral hoe staat het met de liefde? Heeft hij al definitief voor je gekozen? (heb niet alles op het andere forum gevolgd)

Esme en Alleenzijnisfijn, wat balen dat jullie zoveel mismomenten hebben!! En Alleenzijnisfijn ik zou het echt niet trekken als de uitzending zo'n groot deel van mijn leven uit zou maken....die vijf maanden lang.... Hoop echt dat je binnenkort wat rust kunt vinden! En dat de omgevingsfactoren een beetje meewerken!!! Wat gezelligheid heb je wel verdient!!!

Ik moet zeggen dat ik de uitzending tot nu toe goed doorkom. Alleen eerste weekend was moeilijk, maar ben al best aan de situatie gewent en de dagen gaan erg snel....volgende week is mijn vriendje al een maand weg!! Klinkt best goed....volgens mij is het heel snel juli....en dan komt ie al bijna terug; begin augustus....en wie weet, zelfs wel eind julie, maar daar mag ik niet vanuit gaan...!!! (doe ik stiekem toch...hahaha...)

Meiden wens jullie allemaal veel gezelligheid toe, rust en lieve berichtjes van onze mannen!! Het komt allemaal goed, zo niet, dan toch!!

Liefs Robine
hai hai

nou met mij gaat het best goed hoor, mis hem wel maar ik zit niet in zak en as. Ik vind alleen de avonden dus kut omdat ik dan weinig om handen heb. Verder voel ik me eigenlijk wel goed, geniet enorm van het weer en doe veel leuke dingen met de kleine en vriendinnen van me.

Volgend weekend ga ik de tuin even verder opknappen, komt grind en das nog een hele klus dus dat weekend zal ook wel omvliegen. Ach voor we het weten is het om, zullen dagen zijn die minder zijn en ook hele goede, net als altijd, want je hebt altijd wel een keer een mindere dag toch. Ik heb goede vrienden en fam dus dat scheelt wel wer enorm

voor jllie allemaal dikke knuf en we gaan het gewoon ff doen toch!!! Ben positieveling en dat komt nu goed uit.
quote:

Hi Allemaal!!

Sheridan, wat leuk dat jij ook weer eens een kijkje komt nemen!! Hoe staat het leven? En vooral hoe staat het met de liefde? Heeft hij al definitief voor je gekozen? (heb niet alles op het andere forum gevolgd)

Esme en Alleenzijnisfijn, wat balen dat jullie zoveel mismomenten hebben!! En Alleenzijnisfijn ik zou het echt niet trekken als de uitzending zo'n groot deel van mijn leven uit zou maken....die vijf maanden lang.... Hoop echt dat je binnenkort wat rust kunt vinden! En dat de omgevingsfactoren een beetje meewerken!!! Wat gezelligheid heb je wel verdient!!!

Ik moet zeggen dat ik de uitzending tot nu toe goed doorkom. Alleen eerste weekend was moeilijk, maar ben al best aan de situatie gewent en de dagen gaan erg snel....volgende week is mijn vriendje al een maand weg!! Klinkt best goed....volgens mij is het heel snel juli....en dan komt ie al bijna terug; begin augustus....en wie weet, zelfs wel eind julie, maar daar mag ik niet vanuit gaan...!!! (doe ik stiekem toch...hahaha...)

Meiden wens jullie allemaal veel gezelligheid toe, rust en lieve berichtjes van onze mannen!! Het komt allemaal goed, zo niet, dan toch!!

Liefs Robine *;Thanks meis...ben blij om te lezen dat het goed met je gaat!!
Hoi!

Ik UP hem even voor PSVfan78.

Hier alles goed!! Gisteren mijn mannetje weer gesproken via msn na bijna week....dus ben weer helemaal blij!! Vandaag een vrije dag en voor het eerst sinds de uitzending een dag zonder afspraken.... HEERLIJK! heb er stom gezegd echt naar uit gekeken. Lekker uitgeslapen, nu een beetje in huis rommelen; boodschappen doen en dan lekker in bad, of bankhangen met een vrouwenserie!!! :D

Hoop dat het jullie allemaal ook een beetje relaxed vergaat...!!!

Ik kijk stiekem al best uit naar zondag, want dan is hij een maand weg...!!

Groetjes Robine
Hoi!

Ik heb sinds een tijdje een relatie met een militair. We denken er over om kinderen te krijgen.

Ik werk zelf als verzorgende fulltime in een verpleeghuis. Ik heb onregelmatige diensten. (dag,avond,nacht en weekenddiensten). Mijn vriend is van maandag tm vrijdag op de kazerne. Af en toe komt hij op woensdag naar huis en gaat hij donderdag heel vroeg weer terug.

Mijn vraag is... Zijn er mensen die ervaring hebben met het krijgen van kinderen in combinatie met een man die militair is. We wonen in Den Haag en hij werkt in Apeldoorn. Ik weet dat ik minder moet gaan werken als we kinderen gaan krijgen. En Hij weet ook dat hij vaker naar Den haag moet komen, maar ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met een zelfde soort situatie.

En heeft er misschien iemand ervaring met zwanger zijn of kinderen hebben tijdens een uitzending?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes van Maaike!

Ps: bedankt Robine voor je reactie bij mijn eigen topic!
Robine,

Fijn zeg dat je je manneke weer hebt gesproken!!Kan me voorstellen dat je dolbij was!!Het feit dat je elkaar niet in het eggie kunt zien is al heftig..maar dat je dan ook nog bijna geen contact kunt hebben via foon of msn maakt het dan dubbel zwaar.

Weet jij al wanneer je vriend terug komt??

Psvfan..ik heb zelf 2 kinderen en mijn manneke 1 dochter.Het is wel te doen hoor..maar ik heb geen ervaring met het feit dat hij bijna nooit thuis komt.Hij zit nu in Afganistan..maar normaal gesproken vertrekt hij smorgens tegen 6 uur naar de basis en komt tegen half 6 savonds terug.
Vandaag wederom vreselijk nieuws..weer een militair overleden.

Heb er moeite mee ...vind het afschuwelijk nieuws.

Ik maakte me al zorgen maar nu nog veel meer ...de dagen zullen nu helemaal voorbij kruipen..arrrggghhhh.

Kan het dan ook niet uitstaan dat er topic bij maatschappij staat waar iemand beweerd dat het risico van het vak is en dus geen erg nieuws is..grrrr.
Hallo Allemaal,

Ik heb het laatste stukje van jullie allemaal meegelezen. En het is allemaal ook heel herkenbaar. Mijn mannetje zit ook in het verre Afghanistan.

Het nieuws dat daar een militair gesneuveld is kwam bij ook hard aan. En is erg bepalend voor hoe ik me nu voel. Helaas kan ik met mijn vriend daar zelf geen contact zoeken en moet ik afwachten wanneer hij weer contact met mij zoekt.

Hij is nu al een hele tijd weg en hij komt al bijna weer terug. Het wordt nu echt aftellen.

Hij belde net en dat doet me echt elke keer weer goed. Dat geeft me weer vertrouwen. Dat het goed met hem is.

X
Hey Goofy..mag ik vragen wanneer je manneke weer terug komt??

Mijn schatje is 8 maart vertrokken dus het duurt nog een eeuwigheid voor ik hem weer in mijn armen kan sluiten.

Hoe heb jij de uitzending ervaren??

knuff daantje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven