Mode & Beauty alle pijlers

Scarification

16-08-2013 15:22 52 berichten
Ik wil heel graag een scarification en tot nu toe dacht ik dat het verboden was in Nederland, maar ik zie nu dat een shop in mijn buurt dit voortaan aanbiedt.

Heeft iemand ervaring met scarification in NL? En is het duurder dan een tattoo?
Alle reacties Link kopieren
Wordt het niet altijd iets dikker, dan?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:01:

Geen ervarng, wel gezien bij mensen, ik vind het overigens wel heel mooi. Maar geen idee hoeveel pijn het deed en het er eerst uitzag. Bij wat ik heb gezien zwelt het op (maar dat is juist het punt) maar blijven de lijnen wel zoals daarvoor

[afbeelding]Wow, dat is mooi genezen, maar voor zoiets groots ga ik niet hoor!
Iehhhh dat ziet er pijnlijk uit!!!!

Er zijn niet veel plaatjes te vinden van " iets met katten " .
Gaaf Tzippa!

Heb je al op BME.com gekeken? Daar staan altijd veel foto's op en misschien kun je met de shop een tekening maken?

Die hebben vaak wel een mooi idee bij een verhaal.
Ik heb er geen ervaring mee, wel veel foto's van gezien. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen omdat je niet altijd weet of het mooi geneest. Stel dat het gaat ontsteken of wat dan ook, blijft er niets over van je mooie scar.

Zo iets vind ik dan wel weer mooi

Maar dit kan je ook gebeuren

Heb er zelf geen maar ik vind sommige echt super mooi! Hoe het uiteindelijk word heb je zelf een beetje (!) in de hand door de naverzorging. Als je wil dat het litteken dik word moet je scrubben met een mengsel van suiker en citroen (dacht ik) zodat littekenvorming gestimuleerd word. Ook heeft de manier van zetten invloed op het litteken, ik dacht dat sommige scars ook gezet werden met een tattoo machientje waardoor de littekenvorming niet zo extreem is als bij het wegsnijden van de huid.

Sommige dunne scars vind ik echt heel mooi! Maar helaas laat mijn financiële situatie het voorlopig nog niet toe.. Ik weet een shop in Arnhem die ze zet, en volgens mij is het wel duurder dan een tattoeage.
http://news.bme.com/2006/10/06/when-sca ... -goes-bad/
quote:Ephina schreef op 16 augustus 2013 @ 16:02:

[...]

Het verschil met een tattoo vind ik dat dit een beschadiging is waarvan het litteken het werkelijk gewenste resultaat is.

Ik heb grote littekens die ik liever niet had en kan me gewoon niet voorstellen dat iemand littekens op zijn lijf wil laten zetten.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand permanente plaatjes op zijn/haar lichaam laat vereeuwigen. Ik heb littekens waar ik niet voor gekozen heb en ze zijn lelijk. Hier kies ik zelf voor en ook in een vorm die ik wil.

Dat is niet te vergelijken met littekens die je overhoudt aan een traumatische gebeurtenis o.i.d.
quote:tzippa2 schreef op 16 augustus 2013 @ 16:08:

[...]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand permanente plaatjes op zijn/haar lichaam laat vereeuwigen. Ik heb littekens waar ik niet voor gekozen heb en ze zijn lelijk. Hier kies ik zelf voor en ook in een vorm die ik wil.

Dat is niet te vergelijken met littekens die je overhoudt aan een traumatische gebeurtenis o.i.d.Fair enough . Let's agree to disagree. Ik hoop dat je wat ervaringen vindt!
Over een slecht gelukte/ nagedachte tattoo kun je nog een cover up laten zetten. Wat kun je met een slecht gelukt litteken?
http://news.bme.com/tag/animal-scarification/
Ik krijg snel lelijke littekens en heel sneel infecties van de huid en heb er helaas ook meer dan genoeg. Ik kan dus niet voor scarification kiezen want dan zou ik hele dikke lelijke lijnen krijgen.

Zelfs mijn tattoos kun je voelen. Alle lijnen van mijn koi, al zijn schubben zijn te voelen

Kijk dus hoe je huid reageert op wondjes. Dat zegt heel veel over hoe je scarification gaat genezen.
quote:tzippa2 schreef op 16 augustus 2013 @ 15:52:

Ik heb al genoeg lelijke littekens, ik wil juist een 'mooi' litteken.

Van m'n katten heb ik al genoeg krassen.

Ja, ik sluit een rotperiode af, maar ik wil het afsluiten met een mooie, zelfgekozen 'verminking'. Ik zie weinig verschil met een tattoo w.d.b.

Maar niemand het gedaan heeft of iemand kent die het heeft laten doen?

Mooi + verminking. Sinds wanneer pas past dat bij elkaar?

ik zou van die verminking een schilderij laten maken.

kun je ophangen, en als het allemaal echt voorbij is bij het oud vuil zetten,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Scamp schreef op 16 augustus 2013 @ 16:06:

Gaaf Tzippa!

Heb je al op BME.com gekeken? Daar staan altijd veel foto's op en misschien kun je met de shop een tekening maken?

Die hebben vaak wel een mooi idee bij een verhaal.Ja, BME ken ik, maar in NL is er nog weinig aanbod en wil vooral graag weten hoe de ervaringen tot nu toe zijn. Iedereen weet wel ene goede tattoo-artist, mar een goede 'snijder' is nog lastig te vinden :-D
quote:Ephina schreef op 16 augustus 2013 @ 16:10:

[...]

Fair enough . Let's agree to disagree. Ik hoop dat je wat ervaringen vindt!Ik snap heel goed wat je moeite is. Ik heb dus ook heel veel littekens die ik niet wil, maar om er voor 1 te kiezen die ik wel wil en zelf kan vormgeven, is dus juist hoe ik van een nare, machteloze periode wil overstappen op een periode waarin ik zelf bepaal.
Joh, je zit nog in de rouwfase van je verbroken relatie. Dit is echt een ultiem dom moment om je lijf te laten verminken. Dat moet je alleen doen op een moment dat je fantastisch in je lijf zit en gelukkig bent. Dit is echt het verkeerde moment en de verkeerde reden om iets onherstelbaars op je lijf te plaatsen.

Een litteken laten plaatsen is beslist niet synoniem aan het heft in handen nemen in je eigen leven. Integendeel. Als je dit nu op je lijf laat plaatsen heb je levenslang een souvenir van onverwerkt verdriet, van onmacht, van leegte waar je opvulling voor zoekt.
Is t erg dat ik dit mooier vind dan een normale tattoo?
ik heb scarification wel gezien bij mensen, zowel snijden (met een fijne scalpel) als cell popping. Bij snijden wel eens aanwezig geweest en dat zag er verdomd pijnlijk uit. Als het heel oppervlakkig gebeurd, kan het tijdelijk zijn, maar meestal is het permanent. Je moet hiervoor wel echt iemand hebben die weet wat hij doet, omdat gelijkmatig snijden erg moeilijk is.

Cell popping zou ik zelf ooit wel willen. Hierbij worden kleine brandwondjes gemaakt in een patroon. Dit heeft als voordeel dat het tijdelijk is en eigenlijk altijd na een aantal maanden tot een jaar geneest.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:kerol schreef op 16 augustus 2013 @ 16:36:

Joh, je zit nog in de rouwfase van je verbroken relatie. Dit is echt een ultiem dom moment om je lijf te laten verminken. Dat moet je alleen doen op een moment dat je fantastisch in je lijf zit en gelukkig bent. Dit is echt het verkeerde moment en de verkeerde reden om iets onherstelbaars op je lijf te plaatsen.

Een litteken laten plaatsen is beslist niet synoniem aan het heft in handen nemen in je eigen leven. Integendeel. Als je dit nu op je lijf laat plaatsen heb je levenslang een souvenir van onverwerkt verdriet, van onmacht, van leegte waar je opvulling voor zoekt.

Als dit de reden is, dan ben ik het er wel mee eens.

Ik heb een tattoo laten zetten op het allerslechtste moment in mijn leven. Ik was er zo ontzettend slecht aan toe en wilde iets wat me beter zou laten voelen.

Ik heb dus een songtext laten zetten, die me toen steun gaf.

Nu maakt het me juist depressief, want de tekst is ongelofelijk verdrietig en tragisch.

Ik haat het ding.
quote:ballys schreef op 16 augustus 2013 @ 16:37:

Is t erg dat ik dit mooier vind dan een normale tattoo?

Heul errug, want wat is een 'normale tattoo'?

Een traantje onder je oog?

Of een traantje, gesneden op een ribbenkast waar niemand het ziet?
Als je op facebook zit raad ik je aan om lid te worden van deze groep: https://www.facebook.com/groups/bodymod/

Hier kun je met je vraag goed terecht, er zitten daar mensen die (professioneel) ervaring hebben met scarification en je ook de weg kunnen wijzen om het veilig op een goede plek te laten doen.

Succes!
quote:Scamp schreef op 16 augustus 2013 @ 16:49:

[...]

Ik heb een tattoo laten zetten op het allerslechtste moment in mijn leven. Ik was er zo ontzettend slecht aan toe en wilde iets wat me beter zou laten voelen.

Nu maakt het me juist depressief, want de tekst is ongelofelijk verdrietig en tragisch.

Ik haat het ding.Als middel om je beter te voelen zou ik zowel een tattoo als een scar ontraden.
quote:Scamp schreef op 16 augustus 2013 @ 16:49:

[...]

Ik haat het ding.

Tenzij je zoiets hebt kun je er toch wat over heen laten zetten?
quote:TequilaVixen schreef op 16 augustus 2013 @ 17:05:

Als je op facebook zit raad ik je aan om lid te worden van deze groep: https://www.facebook.com/groups/bodymod/

Hier kun je met je vraag goed terecht, er zitten daar mensen die (professioneel) ervaring hebben met scarification en je ook de weg kunnen wijzen om het veilig op een goede plek te laten doen.

Succes!Dankjewel! Hier heb ik wat aan :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven