Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
quote:sunny_mar schreef op 13 augustus 2013 @ 09:49:

Ik ben weer terug van vakantie. Ik ben van tevoren erg blij geweest met jullie tips, dus ik wil ook mijn ervaringen hier even posten!

Het was mijn eerste keer Thailand, en ik wil zeker nog wel eens terug, wat een mooi land!

Het regenseizoen pakte voor ons in Bangkok goed uit (fijn weer om ook nog wat te doen, 38 graden met zon was niet te harden geweest denk ik), in Chiang Mai wat minder want we hebben een dag echt alleen maar regen gehad en daardoor konden we ook een dag trekking niet doen. Ook op de eilanden (Ko Samui/Ko Pangang/Ko Toa) hebben we regen gehad, maar gelukkig ook wel veel zon.

Het fleecevest is uiteindelijk niet meegegaan, en geen moment gemist :-) En zoals Mayou al ergens zei: gewoon zo'n flodderbroek gekocht en die overal gedragen, ideaal! We hebben erg genoten van het eten, maar helaas was mijn vriendin ook een dag behoorlijk ziek.

Ik vond de combinatie van alle dingen die Thailand te bieden heeft, heerlijk, zoveel verschillende dingen gedaan! Ook dat je alles daar nog kunt regelen, maar met onze korte reisduur (2,5 week) kostte het ook nog wel veel tijd om dingen daar te regelen. Vooral dingen als ferry, trein, tickets. Of misschien zeg ik dat verkeerd; Het regelen kost niet veel tijd, maar het uitzoeken wel en wij hadden ook niet alles uitgezocht. Dat zou ik een volgende keer anders doen.

Oh ja, net als wat Sunny mar zegt, vond ik het reizen zelf heel makkelijk gaan maar alles uitzoeken kost inderdaad veel tijd.

Qua accomodaties is er altijd wel iets te vinden in Thailand, dat vonden wij het probleem niet, maar het boeken van treintickets/ vliegtickets, trips nam wel veel tijd in beslag plus dat veel dingen al vol waren.

Wij zouden dit volgende keer ook anders doen, Niet dat we onszelf helemaal zouden vastleggen, want het gaan op de bonnefooi heeft zeker zijn charme en vind ik heerlijk, toch zouden we voor bijvoorbeeld een nachttrein o.i.d wel al dingen regelen.

Nog een positief ding; Het snorkelen op koh tao en koh nuang Yuan eiland vond ik prachtig. ( wel is het strand van Koh Nuang bezaaid met strandstoeltjes, toerristen en overal zie je duikers en moet je 100 bath toegang betalen om het eilandje op te mogen. Toch was het voor een dag prima om er te zijn en was het er heerlijk om te snorkelen!
Phlly, je hebt natuurlijk wel heel erg de toeristische route gedaan.

Er zijn nog zoveel ongerepte gedeeltes.

Boeken van tickets, hoe kan dat dat je dat tijd heeft gekost?

Ik heb dat altijd in een paar minuten gedaan. Je struikelt over de reisbureautjes op straat.

Maar je zat natuurlijk wel in een druk seizoen. Wij gaan altijd febr/maart.
Tja als je alleen de echt toeristische dingen doet in welk land dan ook is het altijd niet echt authentiek... denk aan Volendam of de Zaanse Schans.
quote:Ugglover schreef op 15 augustus 2013 @ 08:41:

1340 voor 3 personen... das echt geen geld... Ik ga vriend vanavond lief aankijken. Ook een superkorting voor kinderen trouwens!Heb je geboekt??
Phily, welcome back! Leuk dat je je ervaringen hier neerzet. Ik mag over een week! Komt steeds dichterbij en stiekem vliegt de tijd toch wel om!

Heb jij overnacht in het Elephant Park? En waar was dat precies? Wil daar ook naartoe, maar nog niet echt ervaringen gehoord van mensen! Ben benieuwd!
quote:jpietje89 schreef op 16 augustus 2013 @ 10:17:

Phily, welcome back! Leuk dat je je ervaringen hier neerzet. Ik mag over een week! Komt steeds dichterbij en stiekem vliegt de tijd toch wel om!

Heb jij overnacht in het Elephant Park? En waar was dat precies? Wil daar ook naartoe, maar nog niet echt ervaringen gehoord van mensen! Ben benieuwd!Euh... heb je Phily's post goed gelezen over de olifanten?
Daarom doe ik dus ook niet aan Olifanten en Langnekken. Heb me 1x laten overhalen die tijgertempel te bezoeken, dat was 1x teveel.

Dat geregel van tickets ed komt mij ook niet bekend voor. Vliegtickets boek ik eigenlijk altijd on line, of ik koop een buskaartje op het station of in het guesthouse.

En, inderdaad, wanneer je van het toeristenpad afstapt kom je op plekken waar erg weinig toeristen komen en dat is echt zo leuk. Wij zijn op de fiets door Thailand gereisd en dan kom je dus op plekken waar je de enige toerist bent en er niemand Engels spreekt. Het eten is daar ook vaak veel lekkerder, want nog volledig authentiek (maar zo fucking heet!!)

Yasmijn, andersom is inderdaad duurder.
Precies, dat olifanten rijden is echt zo triest. En (zo goed als) iedereen doet het! En ik zeg altijd; niet doen... is zielig, dierenmishandeling, die ruggen zakken door en iedereen kijkt me dan zo glazig aan. Nee, lekker voor je eigen plezier en ervaring toch doen hoor. Pissig word ik daarvan!

Nee ticket nog niet geboekt. Ik heb nog Ibiza in het verschiet en lief maakt me af als ik nu al over de volgende vakantie begin. Maar ik ga toch even kijken of er mss eerdaags een goed moment voordoet, haha!
quote:yasmijn schreef op 16 augustus 2013 @ 10:27:

[...]Euh... heb je Phily's post goed gelezen over de olifanten?

Ja, maar hoor graag of ze daar in een hotel heeft geslapen en zo ja: welke! Dit is de eerste echte ervaring die ik over het park heb gelezen namelijk!

Of bedoel je de negatieve ervaring qua olifanten rijden? Want dat was ik namelijk ook niet van plan.
Ik wil die olifanten en tijgers niet eens zien. Met een grote boog erom heen.
quote:yasmijn schreef op 13 augustus 2013 @ 22:18:

Ik heb net 2 supergoedkope tickets naar BKK gescoord!

450 pp! Dus maar 900 samen!

Vertrek 25 febr, terug 20 maart 2014.

Fijn!
Olifanten en tijgers werkend voor de toeristen hoop ik ook met een grote boog te vermijden.

Ik ben net begonnen in de capitoolgids van Thailand, lekker wegdromen bij de mooie plaatjes.

Is iemand in het National Museum in Bangkok geweest en was dat wat?
phi phi: ik denk dat we toch een paar nachtjes verblijven daar.

Ao nang was voor 5 nachten gepland met de bedoeling om een dagje railay te doen, dagje naar phi phi te varen.

2 uur en 2 uur terug, dan is de dag bijna voorbij.

snorkelen bij maya beach is het mooiste heb ik gelezen. Daar moet je dus toch nog een tripje voor boeken

Waar kan ik 't beste een hotel zoeken op phi phi?

Het 'dorpje' waar je aankomt schijnt heel druk te zijn. Kun je dan overland verder? of gaat dat ook weer met bootjes?

tips voor hotels welkom
Ik heb destijds op Long Beach op Phi Phi gezeten, dat was wel een hele prettige plek. Een hotel boven op een berg. Super uitzicht 's avonds, maar wel iedere dag 160 treden af en op.

Hier staan stranden en hotels, wellicht zit er iets tussen voor je.

Ik vond snorkelen bij Long Beach echt veel mooier dan bij Maya Beach. Bij Maya Beach snorkelen namelijk nog een stuk of 500 andere toeristen al dan niet met zwemvest, daar had ik op Long Beach geen last van.
Ik dacht: ik breek even in. Jullie moeten voor de gein de site van ticketspy.nl gaan volgen. Studenten die het web afcrawlen op zoeken naar goede deals. Die Etihad tickets staan daar ook regelmatig op. Ik wacht nu op een goede KLM deal. Dusseldorf is voor ons weer geen optie, want Schiphol ligt in mijn achtertuin en wij reizen met een kind van 2. Normaal altijd met Eva/China, maar nu wil ik een keer met KLM. Met zo'n flashdeal schijnt het echt honderden euro's te kunnen schelen.

Sluipt weer weg.
Herkenbaar wat je schrijft Philly, hoe de Thai met hun land en het toerisme omgaan. Een prachtig land in onze ogen volledig verpest. Wij gaan dan ook niet meer. Hoewel ik nog wel getwijfeld heb hoor, de Thaise sfeer, het prachtige land. Maar voor ons weegt dat niet op tegen de negatieve dingen die wij hebben gezien en ervaren.
quote:kaar schreef op 17 augustus 2013 @ 07:10:

Ik dacht: ik breek even in. Jullie moeten voor de gein de site van ticketspy.nl gaan volgen. Studenten die het web afcrawlen op zoeken naar goede deals. Die Etihad tickets staan daar ook regelmatig op. Ik wacht nu op een goede KLM deal. Dusseldorf is voor ons weer geen optie, want Schiphol ligt in mijn achtertuin en wij reizen met een kind van 2. Normaal altijd met Eva/China, maar nu wil ik een keer met KLM. Met zo'n flashdeal schijnt het echt honderden euro's te kunnen schelen.

Sluipt weer weg.

Mosterd, Kaar. Ik had ticketspy al getipt.

Heb via hun 2 tickets voor 900 gescoord afgelopen dinsdag, vertrel 25-02

Vertrek vanaf AMS, terugkeer op Dusseldorf. Dat maakt voor ons niks uit want Dusseldorf is redelijk dichtbij
quote:rascalles schreef op 17 augustus 2013 @ 07:37:

Herkenbaar wat je schrijft Philly, hoe de Thai met hun land en het toerisme omgaan. Een prachtig land in onze ogen volledig verpest. Wij gaan dan ook niet meer. Hoewel ik nog wel getwijfeld heb hoor, de Thaise sfeer, het prachtige land. Maar voor ons weegt dat niet op tegen de negatieve dingen die wij hebben gezien en ervaren.En wij moeten nog gaan ;) Pas in december hoor, maar ik denk dat 't wel klopt. In de gidsen, op forum, waar ik ook lees. Tripadvisor etc. ik lees ook veel negatieve dingen als te toeristisch. Maya beach 500 toeristen etc....vraag me geregeld af waarom ik eigenlijk tickets heb gekocht. Het inlezen geeft me normaal altijd veel voorpret maar bij Thailand is dat echt anders. Het wordt mijn eerste azië ervaring dus ik ben benieuwd.
Ah joh, het wordt superleuk! Maar omzeil de superduper toeristische dingen een beetje...
Ik vind het nog steeds heel erg meevallen qua afval en qua drukte. Die horde Japanners op Maya beach vond ik eerlijk gezegd erg grappig (allemaal oranje zwemvest aan) en de bergen rotzooi die ik in Indonesië heb gezien waren echt veel groter dan die in Thailand.

Op Phangan en andere eilandjes heb je nog steeds plekken waar geen kip komt. Ik zou me er niet druk om maken hoor en gewoon lekker genieten van de voorpret en straks van Thailand.
quote:lise30 schreef op 17 augustus 2013 @ 21:02:

[...]

En wij moeten nog gaan ;) Pas in december hoor, maar ik denk dat 't wel klopt. In de gidsen, op forum, waar ik ook lees. Tripadvisor etc. ik lees ook veel negatieve dingen als te toeristisch. Maya beach 500 toeristen etc....vraag me geregeld af waarom ik eigenlijk tickets heb gekocht. Het inlezen geeft me normaal altijd veel voorpret maar bij Thailand is dat echt anders. Het wordt mijn eerste azië ervaring dus ik ben benieuwd.Azië is fantastisch. Je zult vast ook genieten. Alleen ons is het achteraf nogal tegen gevallen . Maar eerlijk is eerlijk, wij zijn daar , op een enkeling na, vaak de enige in. Hordes collega's gaan jaar in jaar uit die kant op en kunnen er geen genoeg van krijgen :-) Herkennen zich helemaal niet in mijn ervaring. En ik niet in die van hun :-) . Bijvoorbeeld in dat de Thai zo aardig en lief zijn. Vond ik dus ook helemaal niet zo. Op het moment dat je niet doet/koopt wat zij willen worden ze vaak ronduit onbeschoft en zelfs agressief. Maar goed, dat is mijn ervaring en veel hebben die ervaring niet. Wij zijn meer van Maleisië. En zo heeft iedereen een voorkeur :-) Je zult echt ook heel veel moois gaan zien ! Geniet ervan!
In november ga ik samen met mijn vriend naar Thailand. Super om hier vast ideeën op te doen!

We willen graag baar khao sok (drijvende hutjes), maar ik vraag me praktisch gezien wat af: wij gaan niet backpacken, we zullen allebei een koffer hebben. Waar laten we die als we in khao sok zijn? Is dat wel goed te doen?

En qua kleding: wat is handig om mee te nemen? Zijn wandelschoenen een aanrader? En is het inderdaad zo dat je in Thailand 's avonds beter iets met lange mouwen kunt dragen ivm de muggen?

Ik hoop dat jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen!
Ik kan me wel voorstellen dat Thailand op plekken wat te toeristisch is, maar zo'n eerste keer op verre reis met onze zoon denk ik dat dat misschien juist wel prettig is. Mij lijkt Khao Sok erg mooi, hoeveel nachten zouden jullie blijven? Ik dacht aan 3 of 4 nachten. En dan 3 nachten Bangkok aan het begin en 1 of 2 aan het eind en dan ca 6 nachten Koh Phi Phi. Is dat iets?
Gigi, je kunt je koffer achterlaten bij het hotel in Kao Sok wanneer je naar de drijvende hutjes gaat.Daarna kom je toch weer terug in Kao Sok. Je neemt dan alleen iets mee voor 1 overnachting. En ja er zitten muggen in Thailand en nog meer dingen die prikken. Ze verkopen daar Deet (Sketolene, gele fles), dan hoef je geen lange mouwen aan 's avonds. Prima spul!

Boomberg, wij zijn toen iets van 3 nachten in Kao Sok geweest, was voor ons genoeg.
Kao sok hebben wij 2 nachten gedaan,de eerste nacht in de boomhut en de 2e in de drijvende hutjes. Je neemt naar de drijvende hutjes gewoon een rugzak/tas met het hoognodige mee en de koffers kunnen bij de boomhutten bij de receptie ergens blijven.

Tenminste dat was 5 jaar geleden zo en dat zal nog wel kunnen.

1 nacht op zo'n vlotje was trouwens meer dan genoeg(heel heel primitief!),in de boomhut had ik nog wel langer willen blijven.Zou er best eens terug willen zag nl op de site dat het zwembad etc nu klaar is dat was toen nog in aanbouw.En het tuben op de rivier was werkelijk waar echt zo ontzettend mooi!

Je moet trouwens bij de drijvende hutjes zorgen voor genoeg wisselgeld om je drinken te betalen wij hadden dat gelukkig maar er waren mensen met alleen groot geld en ze konden daar niet wisselen en er werd nogal moeilijk gedaan..Eten zat er geloof ik bij in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven