Geld & Recht alle pijlers

Roemenen bij de supermarkt

18-08-2013 23:57 237 berichten
Door de verschillende armoede topics schiet me dit te binnen:

Hier bij de plaatselijke LIDL staat er altijd een Roemeense jonge vrouw een soort van daklozenkrantje te verkopen. Ik deed eens laat boodschappen en de winkel ging bijna dicht. Zie ik het meisje ineens een Iphone uit haar zak halen om te bellen. Vervolgens binnen een paar minuten stopt er een BMW, en stapt ze in.

Je ziet ze ook met een viool in de stad, bij het station et cetera.

Ben ik heel zwart/ wit als ik denk "overdag met een daklozenkrantje staan en 's nachts inbreken?" Ik zag onlangs op YouTube ook een documentaire over zigeuners in de UK. Met de verborgen camera werd gefilmd hoe kinderen daar moesten bedelen van hun ouders en een dagje bedelen bracht gemiddeld 500 pond op. Tja, daar kan je dus niet voor werken. Ook waren die kinderen heel gewiekst in het stelen van portemonnees uit hand en rugtassen. Van het geld werden villa's gebouwd in Roemenië.
quote:netniet schreef op 19 augustus 2013 @ 00:43:

[...]

Wel ja, dan moeten de kerels die naar de hoeren gaan ook vooral letten op dat ze niet een hoer nemen die voor zichzelf werkt maar goed hun best doen om een slachtoffer van mensenhandel als hoer te nemen, immers als die niet goed genoeg heeft verdiend krijgt ze problemen na afloop, zo lust me er nog wel een paar.Ja dat zou een hele belangrijke stap zijn in de strijd tegen de mensenhandel. Helaas hebben de mannen een ander doel
quote:valentinamaria schreef op 19 augustus 2013 @ 00:54:

,,onze,, roemeen verkoopt straatkranten van vorig jaar.Dat is toch altijd handig voor diegenen die ze op nummer verzamelt en net een nummer heeft gemist.
je zou bijv. bezoekers van illegale prostituees strafbaar kunnen stellen
quote:Miss.Innuendo schreef op 19 augustus 2013 @ 00:43:

[...]

En die Roemeense kerels die bij onze twee AH's zitten dan?hoe heten ze?
quote:valentinamaria schreef op 19 augustus 2013 @ 00:54:

,,onze,, roemeen verkoopt straatkranten van vorig jaar.schandalig
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:56:

[...]

Ja dat zou een hele belangrijke stap zijn in de strijd tegen de mensenhandel. Helaas hebben de mannen een ander doelIk denk dat je me niet goed hebt gelezen.....
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-08-2013 12:09
Reden: generaliserend
% gewijzigd
Nou jongens het is weer duidelijk, alle Roemenen zijn tuig. Iedereen kan weer met een gerust hart slapen, we hebben een nieuwe vijand. Welk geloof hangen ze over het algemeen aan? Dan kunnen we dat er ook continu bijhalen in onze generalisaties, het moet wel uitgebreid uiteraard.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 19 augustus 2013 @ 01:06: Welk geloof hangen ze over het algemeen aan?.In die docu met geheime camera waren de vrouwen soms vermomd als moslim, dat was vooral handig als ze bij een moskee gingen bedelen. Van alle markten thuis dus, goed idee, rustig slapen, trusten.
Het is als een droom die uitkomt, 2 vliegen in 1 klap!
roma worden al vanaf de oudheid gebruikt als slaven.

die mensen hebben al eeuwenlang geen kans op een normaal leven.

in roemenie worden ze uit hun huizen gehaald en in roma kampen geplaatst. op de vuilnisbelt

dan is het enige wat overblijft bedelen of stelen.
wij slapen nooit.
Echt daklozenkrant van vorig jaar? Ik zoek de december 2012 editie van De Riepe stond een artikel in over verschillende (ook buitenlandse) daklozenkranten en wt er met d gelden gebeurde. Heb ik gemist natuurlijk en dat nog wel in d meest gulle maand van het jaar. Foei....
die december editie heeft hij vast wel jsv.

waarschijnlijk hebben ze de hele restpartij opgekocht.
wij slapen nooit.
Super, waar staat ie? Want het was echt (wat ik ervan gehoord heb) een goed achtergrond artikel. Kost ie ook gewoon 1,70?
meestal geef ik 2 euro en krijg nooit wisselgeld terug.

maar hij lacht altijd heel vriendelijk en kan een paar NL woorden.

jaja,bedankt en prettige dag.

als ik vraag of die krant een tientje kost zegt hij ook jaja.
wij slapen nooit.
quote:satsuma schreef op 19 augustus 2013 @ 01:03:

Ik geef absoluut niets aan roma (zijn makkelijk te herkennen met hun zwarte haar, brutale blik en vodden). Hondsbrutaal en ze wonen allemaal in dure caravans etc. Ik zou zeggen lees zelf wat kranten want die staan er bol van hoe de roma alles en iedereen oplicht. Onbegrijpelijk dat hier begrip voor is. Ze stelen je helemaal leeg waar je bijstaat als je niet oppast. Bedreigen kunnen ze ook heel goed, hoezo zielig?Applaus dit is echt de kortzichtigste, opruiende en generaliserendste post ooit. Je bent genomineerd voor de VF Plaat voor het Hoofd award 2013!
quote:netniet schreef op 19 augustus 2013 @ 00:59:

[...]

Ik denk dat je me niet goed hebt gelezen.....ik denk dat ik je niet goed lezen wil
ik vind onze autochtone bedelaars en straatkrant verkopers veel brutaler en opdringeriger.
wij slapen nooit.
Je zag haar met iphone en vervolgens een BMW en je sprak haar aan op haar iphone ook nog ? Ik geloof er geen bal van ! Je hebt een docu gezien en trok je conclusies , thats it
quote:matroesjka_ schreef op 19 augustus 2013 @ 00:11:

Ik zou je ook negeren als je me uit het niets komt vragen waar mijn iphone vandaan komt.

Elke "pauper" heeft een iphone tegenwoordig. Boehoe.Nietes.! Ik heb dus mooi geen iphone hè..
Ach, kan nog pauperiger: ik zou niet eens het verschil kunnen zien tussen een oude gsm en een iPhone

Van een BMW kan ik dan weer wel zien welk model en bouwjaar het is, ook al heeft het ding nieuwe platen
quote:netniet schreef op 19 augustus 2013 @ 00:04:

[...]

Ik vind een iphone en BMW wat ik met mijn eigen ogen zie niet erg speculatief.

Dan koop je dat krantje niet en dan geef je geen geld als ze muziek maken. Je bent niks verplicht hoor.

Dat ze een iphone en bmw hebben, vind ik helemaal niet relevant trouwens. Als ik in de winkel een brood koop zeg ik toch ook niet tegen de bakker: 'Hé, je hebt een dure telefoon, dus ik betaal niet voor het brood.'

(ik koop dat krantje trouwens ook nooit. Een keer gedaan en vond het een nietszeggend blaadje)
Goh, ze hebben een BMW en een iPhone. So what? Heb je ook bedacht wat ze allemaal niet hebben? Als ik geen compleet ingericht huis met Hollandse hypotheek en dito belasting had, zouden mijn kinderen elke maand een nieuwe iPhone kunnen krijgen! Kwestie van keuzes.
Ik val nog het meest over het zinnetje " en 's nachts inbreken" . Lekker stigmatiserend!
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 augustus 2013 @ 00:00:

ja dat is heel zwart/wit en noga tendentieus, speculatief en racistischEn ook heel erg de waarheid.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven