Werk & Studie alle pijlers

ben het even zat

21-08-2013 13:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal, even klagen hoor

zit nu een aantal jaren bij dezelfde werkgever en heb het ondertussen niet meer echt naar mijn zin.

Hiervoor heb ik ander werk gedaan wat ik naar omstandigheden ( thuissituatie) niet meer kan doen.

toendertijd dus overgestapt wat op dat moment het beste was en ook wel bewust voor deze baan gekozen maar wel met in mn achterhoofd dat ik tzt wat anders zou gaan doen.

Ondertussen ben ik binnen het bedrijf een andere functie gaan bekleden die ik nu een aantal jaar doe.

Maar het is gewoon niet mijn baan.

Eigelijk mag ik niet eens klagen, ik krijg prima betaald, ben vrij flexibel met dagen indelen ed maar ik vind het gewoon saai.

Nu heb ik al geinformeerd maar er is voor mij binnen het bedrijf niet veel anders te doen dan wat ik nu doe.

het is een vrij klein bedrijf, naar mijn vorige functie kan en wil ik ook niet terug en daar houdt het op.

het is niet zo dat ik met tegenzin naar mn werk ga, heb prima collega;s ( de meeste maar eenmaal hier kan ik mij maar moeilijk ertoe zetten om wat te doen.

Helemaal nu mijn directe collega op vakantie is, ik zit hier nu alleen en vind het gewoon allemaal echt te saai.

Het werk spreekt mij niet meer aan, ik ben sowieso geen kantoortype.

Kortom, loop er al een tijd mee rond om wat anders te gaan doen maar loop ertegenaan dat de banen uiteraard niet voor het oprapen liggen en ook met goed zoeken vind ik niet wat ik wil.

Ik weet nl ongeveer wat ik wil nl meer onregelmatig werken, meer leven in de brouwerij dan een saai kantoor en iets doen wat mij echt leuk lijkt.

de kraamzorg lijkt mij zeer leuk maar goed, moet ik eerst een opleiding volgen en financieel gaat het niet lukken ( heb het uitgezocht, het is dan toch deels opleiding en deels werken/stage plus opleiding betalen)

Kortom wat te doen, ik zie het even niet meer :(
quote:puky55 schreef op 21 augustus 2013 @ 13:21:

Kortom, loop er al een tijd mee rond om wat anders te gaan doen maar loop ertegenaan dat de banen uiteraard niet voor het oprapen liggen en ook met goed zoeken vind ik niet wat ik wil.

Ik weet nl ongeveer wat ik wil nl meer onregelmatig werken, meer leven in de brouwerij dan een saai kantoor en iets doen wat mij echt leuk lijkt.

de kraamzorg lijkt mij zeer leuk maar goed, moet ik eerst een opleiding volgen en financieel gaat het niet lukken ( heb het uitgezocht, het is dan toch deels opleiding en deels werken/stage plus opleiding betalen)

Kortom wat te doen, ik zie het even niet meer :(

Wat te doen? Blijven zitten waar je nu zit, er het beste van proberen te maken (collega is vast binnenkort wel weer terug) en in de tussentijd blijven zoeken naar die ene baan waar je het wel helemaal fantastisch denkt te gaan hebben.

En een staatslot kopen, zodat je misschien een grote prijs wint en je die kraamopleiding te gaan doen. Is daar nog wel geld in te verdienen, las van de week een artikel dat steeds meer mensen het minimale aan zorg afnemen omdat ze een eigen bijdrage moeten betalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya, ik heb niet verder gekeken of er nog werk is in de kraamzorg omdat ik toch al weet dat ik de opleiding financieel niet kan doen. Toch maar dat staatslot kopen:)

mn inkomen is hard nodig dus ik zal zeker niet weggaan voordat ik iets anders heb, ben natuurlijk niet gek.

Ik loop hier nu al een hele tijd tegenaan, voor mij gevoel ben ik het al minstens een jaar ah uitzitten. Ook als mn collega er wel is, das toch wel even gezelliger.

Ik maak er wel het beste van hoor maar op zo'n dag als vandaag pfffff dan vliegt het me weer naar de keel
Andere functie zoeken binnen het bedrijf? Om andere werkzaamheden vragen?
ikeaverslaafde, klein bedrijf, geen andere functies beschikbaar en andere werkzaamheden ook niet helaas.

Had ik reeds gevraagd, zie mn openingspost.

Bedankt voor het meedenken
Heb je een beetje technisch gevoel en inzicht? In de procesindustrie zijn nog voldoende banen in de continudienst, dus geen kantoorwerk en meestal meer dan genoeg afwisseling.
aikidoka, wat voor werk doe je dan precies?
Zolang je nog niets anders hebt, kun je toch al wel veel doen om je huidige werk leuker te maken. Doe eens dingen die je normaal nooit zou doen, om de dag(en) te breken.

Het gaat om lol en nieuwsgierigheid. Lees dit alles niet te serieus. Het doel is: het leven voor jezelf leuker maken.

Bijvoorbeeld:

- knoop eens een gesprek aan met die ene collega die je eigenlijk nooit spreekt (ook al mag je 'm niet)

- maak je werkplek een beetje leuker (gekke gadgets, slinger met 'hoera' erop, kaart met plaatje die je aan het lachen maakt)

- stel kleine doelen om iets boeiend / spannend te maken, bijvoorbeeld: 'vandaag ga ik in elk telefoongesprek dezelfde social-talk-vraag stellen en kijken hoe verschillend mensen daarop reageren' of zoiets. Klinkt suf, maar het kan verassende dingen opleveren! En naarmate je dit langer doet, wordt het een soort spel. Evt kun je weddenschapjes met jezelf aangaan, door te voorspellen hoe bep. mensen gaan reageren

- haal pranks uit

- doorbreek de kantoorsleur door iets te doen wat nooit gebeurt: spontaan waterijsjes uitdelen, op alle mandarijnen en sinaasappels in de fruitschaal een gezichtje tekenen of 'eet mij' schrijven, de planten van plek te veranderen.

- doorbreek de sleur door je werk eens in een andere volgorde te doen

- verstuur een lege envelop naar een collega, of met alleen een A4-tje waarop staat: 'hoi' (just for fun)

- maak saaie vergaderingen leuk door een setje vragen en opmerkingen random te stellen: 'zou je denken?' / 'nou nou' / 'geniaal!' / 'doe je dat thuis ook zo?' / 'het zou ook anders kunnen' enz Klinkt suf, maar geloof me: het brengt leven in de brouwerij, want mensen gaan daarop reageren en juist omdat jij het niet zo serieus meent (wel serieus overkomen natuurlijk), kan dat heel vermakelijk zijn.

Het zijn de kleine dingen die het leven leuk maken, en als je in een suffe job zit, moet je het toch echt van die kleine dingen hebben...
Als je huidige baan financieel lekker opbrengt, zoek dan uitdaging in je vrije tijd! En rust op kantoor lekker uit, regel je privézaakjes via internet, zoek alvast die mooie reis uit die je van je goede inkomen kan gaan maken. Je zit in 'n luxe positie! Waarom zou je dat om willen ruilen voor 'n baan die weinig oplevert en waarvoor je ook 's nachts en in ';t weekend zou moeten werken?
Wat Elninjoo zegt, doe ik ook als ik mij verveel. Juist nu je collega er niet is en je alleen zit. Bedenken wat je gaat eten, boodschappenlijstje maken, webwinkels afstruinen, etc etc

Je hebt het financieel goed en je hoeft er niet je ziel voor te verkopen of je benen voor te spreiden. Maak gebruik van die verveeltijd.
quote:Bammetjebam schreef op 21 augustus 2013 @ 15:10:

Wat Elninjoo zegt, doe ik ook als ik mij verveel. Juist nu je collega er niet is en je alleen zit. Bedenken wat je gaat eten, boodschappenlijstje maken, webwinkels afstruinen, etc etc

Je hebt het financieel goed en je hoeft er niet je ziel voor te verkopen of je benen voor te spreiden. Maak gebruik van die verveeltijd.

Ja, is ook zo.. Maja 40 uur per week op het internet surfen naar inspiratie voor een nieuwe baan, shoppen, is na een jaar ook een beetje uitzichtloos.

Heel herkenbaar dit. Je kan vanalles opzoeken op internet over wat je zou willen doen, vacaures lezen, etc.

Maja voldoening? Nee, zo zou ik het niet omschrijven.
Wees blij dat je een baan hebt, dat dan weer wel!

Maar dat lost het gevoels 'probleem' nog niet op, natuurlijk.
Lees 'n boek, kijk uitzending gemist, ga foto's bewerken en online fotoboeken maken. Er is zo ontzettend veel wat je op 'n computer kunt doen en als je dat op kantoor doet, hoef je het thuis niet meer te doen en kun je je in je vrije tijd uitleven met andere activiteiten.
Ruilen met mij een optie? Ik zoek al geruime tijd een baan:)
Ik zou graag goed betaald op kantoor willen zitten freewheelen achter de computer. Bedoel, ik doe datzelfde nu thuis zonder dat ik er geld voor krijg.
Volgens mij is dat een gegronde reden voor ontslag op staande voet....freewheelen achter de computer in de baas zijn tijd. Hij betaalt je om je werk te doen. Niet om privezaken te regelen in werktijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven