Snelle, lekkere hapjes
donderdag 22 augustus 2013 om 17:21
Hai dames,
Ik geef zaterdag voor mijn man een verrassingsfeestje voor zijn verjaardag. Ik heb een paar goede vrienden van hem met aanhang uitgenodigd. Aangezien het dus een verrassing is, kan ik geen uren in de keuken gaan staan. 's Morgens is hij een paar uur de hort op. Die tijd moet ik dus gebruiken om een buffettafel in elkaar te flansen. Wie heeft er lekkere receptjes voor me? (ik hou niet van prefab-snacks, dus geen voorgebakken worste- of sausijzenbroodjes of zulk soort klef spul)
Alvast bedankt.
Ik geef zaterdag voor mijn man een verrassingsfeestje voor zijn verjaardag. Ik heb een paar goede vrienden van hem met aanhang uitgenodigd. Aangezien het dus een verrassing is, kan ik geen uren in de keuken gaan staan. 's Morgens is hij een paar uur de hort op. Die tijd moet ik dus gebruiken om een buffettafel in elkaar te flansen. Wie heeft er lekkere receptjes voor me? (ik hou niet van prefab-snacks, dus geen voorgebakken worste- of sausijzenbroodjes of zulk soort klef spul)
Alvast bedankt.
donderdag 22 augustus 2013 om 17:32
quote:dolfje schreef op 22 augustus 2013 @ 17:25:
Wraps:-)
Wraps idd. Die heb je zo in elkaar geflanst en binnen no time een schaal vol.
Creme fraiche
Verse bieslook erdoor knippen.
Wraps ermee besmeren, gerookte zalm er op leggen( een reep in het middengedeelte is genoeg.
Oprollen, en plakjes van snijden. Coctailprikkertje er in en klaar.
Kaasplankje met toastjes en stokbood.
Bolletjes mozzarella door een beetje pesto halen, en op een prikkertje met cherrytomaatje.
Eh.....
( ik ben weinig origineel en inspiratieloos)
Wraps:-)
Wraps idd. Die heb je zo in elkaar geflanst en binnen no time een schaal vol.
Creme fraiche
Verse bieslook erdoor knippen.
Wraps ermee besmeren, gerookte zalm er op leggen( een reep in het middengedeelte is genoeg.
Oprollen, en plakjes van snijden. Coctailprikkertje er in en klaar.
Kaasplankje met toastjes en stokbood.
Bolletjes mozzarella door een beetje pesto halen, en op een prikkertje met cherrytomaatje.
Eh.....
( ik ben weinig origineel en inspiratieloos)
donderdag 22 augustus 2013 om 17:37
Bolletje mozarella (die kleine), snoeptomaatje en een blaadje basilicum aan een prikkertje. Was hier erg in trek! Wel ff de mozarella goed drogen op keukenpapier.
Verder had ik een schaal stokbrood met daarbij een heerlijk smeersel :
Kleine bak mascarpone
3 uien (fijn gesneden)
Bakje hamblokjes
Zakje geraspte kaas
Alles mengen, peper en zout toevoegen naar smaak en klaar! Wel aan te raden om als stelletje beide te eten
Verder had ik een schaal stokbrood met daarbij een heerlijk smeersel :
Kleine bak mascarpone
3 uien (fijn gesneden)
Bakje hamblokjes
Zakje geraspte kaas
Alles mengen, peper en zout toevoegen naar smaak en klaar! Wel aan te raden om als stelletje beide te eten
donderdag 22 augustus 2013 om 17:41
Idd wraps. Naast de zalm variant kun je er ook nog een maken met ijsbergsla, ham en honing (voor de vleeseters).
Verder is het misschien een idee om zelf wat salades te maken voor op stokbrood of toastjes? Eier-, zalm- of tonijnsalade enz. Lekker en snel klaar.
Verder kun je kleine gehaktballetjes draaien, garen in de oven en dan lekker op een prikker met paprika oid. Ook koud goed te doen, paar sausjes erbij en hoppa!
Verder is het misschien een idee om zelf wat salades te maken voor op stokbrood of toastjes? Eier-, zalm- of tonijnsalade enz. Lekker en snel klaar.
Verder kun je kleine gehaktballetjes draaien, garen in de oven en dan lekker op een prikker met paprika oid. Ook koud goed te doen, paar sausjes erbij en hoppa!
donderdag 22 augustus 2013 om 18:05
donderdag 22 augustus 2013 om 18:43
Verse soep, meteen aan het begin beginnen met trekken, en dan aan het einde verse soepgroente erin (voorgesneden).
Mozzerellabolletjes zijn ook lekker met paprika en komkommer... Ik hou zelf niet van tomaat, vandaar
Kaas in blokjes (is zelfs kant en klaar te koop), worst in plakjes, druiven erbij (ja, dat is lekker), nootjes erbij...
Rocky Road is zoet, (chocola smelten, noten en spekjes er door, mieter in ovenschaal met folie, zet in de koelkast voor een x aantal uren) en kan de dag ervoor (of twee dagen) worden voorbereid.
Bladerdeeg in reepjes snijden, kaas/kruiden erover, in de oven voor 10 min = lekkere stengels
Dadels met mon chou, evt kun je de mon chou er gewoon naast leggen, mogen mensen zelf gaan frutten.
Verder is de Turkse kraam op de markt zeer goed in olijven, pepertjes met roomkaas, turks brood, hummus... Zou daar zeker gebruik van maken!
Mozzerellabolletjes zijn ook lekker met paprika en komkommer... Ik hou zelf niet van tomaat, vandaar
Kaas in blokjes (is zelfs kant en klaar te koop), worst in plakjes, druiven erbij (ja, dat is lekker), nootjes erbij...
Rocky Road is zoet, (chocola smelten, noten en spekjes er door, mieter in ovenschaal met folie, zet in de koelkast voor een x aantal uren) en kan de dag ervoor (of twee dagen) worden voorbereid.
Bladerdeeg in reepjes snijden, kaas/kruiden erover, in de oven voor 10 min = lekkere stengels
Dadels met mon chou, evt kun je de mon chou er gewoon naast leggen, mogen mensen zelf gaan frutten.
Verder is de Turkse kraam op de markt zeer goed in olijven, pepertjes met roomkaas, turks brood, hummus... Zou daar zeker gebruik van maken!
donderdag 22 augustus 2013 om 18:45
quote:DollyParton schreef op 22 augustus 2013 @ 18:05:
wraps zijn vies en stom
iedereen mag een mening hebben toch?
kaasjes zijn makkelijk en gezellig, doe er potjes mango chutney en andere fruitjams of stroop bij
grote quiche of pizza oid maken en in kleine stukjes, desnoods de dag ervoor maken en bij de buurvrouw in de koeling zetten.Pizza is stom
wraps zijn vies en stom
iedereen mag een mening hebben toch?
kaasjes zijn makkelijk en gezellig, doe er potjes mango chutney en andere fruitjams of stroop bij
grote quiche of pizza oid maken en in kleine stukjes, desnoods de dag ervoor maken en bij de buurvrouw in de koeling zetten.Pizza is stom
donderdag 22 augustus 2013 om 19:24
Oeh, ik lees zeker even mee, ik vier binnenkort mijn verjaardag en ben ook op zoek naar hapjes.
Ik weet er ook nog wel een:
Snoeptomaatjes of cherrytomaatjes doormidden snijden en het binnenste eruit lepelen.
Vervolgens roomkaas (ik pak altijd die van Menuet) in een bakje doen en ansjovis uit blik héél fijn snijden en dit erdoorheen roeren tot je zelf een goede smaak gevonden hebt.
De tomaatjes vervolgens vullen met dit mengseltje en smullen maar.
Heb het vaker gemaakt met familiefeestjes enzo, en de tomaatjes gingen er altijd als eerste doorheen!
Ik weet er ook nog wel een:
Snoeptomaatjes of cherrytomaatjes doormidden snijden en het binnenste eruit lepelen.
Vervolgens roomkaas (ik pak altijd die van Menuet) in een bakje doen en ansjovis uit blik héél fijn snijden en dit erdoorheen roeren tot je zelf een goede smaak gevonden hebt.
De tomaatjes vervolgens vullen met dit mengseltje en smullen maar.
Heb het vaker gemaakt met familiefeestjes enzo, en de tomaatjes gingen er altijd als eerste doorheen!
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
vrijdag 23 augustus 2013 om 10:01
Soort van anti pasta is makkelijk. Op een grote schaal bij elkaar leggen: plakken Parmaham met dunne parten Galia meloen, insalata Caprese (trostomaat in plakken met mozzarella in plakken en verse basilicum ertussen), plakken lekkere salami, mortadella e.d. oprollen en er bij leggen, paar verschillende soorten olijven, gegrilde paprika's en artisjokharten uit pot/blik, paar verschillende (Franse) kaasjes, bij blauwe kaas kun je pitloze witte druiven leggen bijvoorbeeld, bij overjarige kaas dadelstroop (of appelstroop) enz... Daarbij apart lekker brood serveren met nog wat smeersels als kruidenboter, pesto, tapenade van gedroogde tomaten en zo.
maandag 26 augustus 2013 om 17:47
Zelf loempia's maken is ook altijd wel een succes. Er staan veel lekkere (simpele) receptjes op AH.
Wat het op mijn verjaardag ook altijd goed doet ik gerookte kip met mangochutney. Ik serveer dat altijd in een glaasje. Gerookte kip in plakjes snijden en voor de chutney pureer je zoveel mango als nodig. Voor een beetje pit doe ik er altijd een klein beetje rode peper doorheen. Chutney onderin het glaasje. Stukjes kip er in en een prikkertje. Heel lekker!
Wat het op mijn verjaardag ook altijd goed doet ik gerookte kip met mangochutney. Ik serveer dat altijd in een glaasje. Gerookte kip in plakjes snijden en voor de chutney pureer je zoveel mango als nodig. Voor een beetje pit doe ik er altijd een klein beetje rode peper doorheen. Chutney onderin het glaasje. Stukjes kip er in en een prikkertje. Heel lekker!