Kat miauwt tijdens slaap
donderdag 22 augustus 2013 om 17:16
Gisteravond zat ik op de bank en mijn kat lag naast me te slapen. Opeens hoorde ik een miauw van de kat. In eerste instantie vroeg ik me af of ik het wel goed hoorde en keek of ze nog sliep. Dit was het geval en daarna begon ze nog een heel aantal keer te miauwen.
Ik had het idee dat ze aan het dromen was. Ik heb haar wakker gemaakt en toen was er niets aan de hand.
Heb dit nog nooit eerder gehoord tijdens de slaap en vond het wel apart. Wel regelmatig gezien dat haar pootjes bewegen tijdens de slaap/ een droom.
Hebben jullie dit weleens gehoord tijdens het slapen?
Ik had het idee dat ze aan het dromen was. Ik heb haar wakker gemaakt en toen was er niets aan de hand.
Heb dit nog nooit eerder gehoord tijdens de slaap en vond het wel apart. Wel regelmatig gezien dat haar pootjes bewegen tijdens de slaap/ een droom.
Hebben jullie dit weleens gehoord tijdens het slapen?
donderdag 22 augustus 2013 om 17:20
donderdag 22 augustus 2013 om 17:25
Ja 1 kat die ook altijd overdag `praat`. Hij is altijd erg druk, ook als hij slaapt. Het komt niet vaak voor dat het puntje van zijn staart stil ligt (wat die kleine kat weer leuk vind om mee te spelen), verder bewegende pootjes en miauwen en mekkeren.
En mijn oudste kat lijkt wel een houthakker met zijn gesnurk. Erg fijn als jij niet kan slapen en de katten liggen heerlijk bij je te snurken en te mekkeren, soms maak ik ze wel eens wakker om `verplicht` te knuffelen . Samen wakker liggen is een stuk gezelliger
En mijn oudste kat lijkt wel een houthakker met zijn gesnurk. Erg fijn als jij niet kan slapen en de katten liggen heerlijk bij je te snurken en te mekkeren, soms maak ik ze wel eens wakker om `verplicht` te knuffelen . Samen wakker liggen is een stuk gezelliger
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 22 augustus 2013 om 18:40
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 augustus 2013 @ 17:18:
Ik heb wel eens een kat gehad die er zelfs bij begon te klapperen met haar tandjes, zodat het gemiauw een soort van gemekker werd. Waarschijnlijk droomde ze dan van een hele smakelijke mus of zo .
Dat doet de mijne als ze vogeltjes ziet buiten, dan hoor je echt zo'n klapperend geluid, altijd lachen.
Mijn andere kat miauwt ook wel eens in z'n slaap,en hij snurkt ook een beetje.
Ik heb wel eens een kat gehad die er zelfs bij begon te klapperen met haar tandjes, zodat het gemiauw een soort van gemekker werd. Waarschijnlijk droomde ze dan van een hele smakelijke mus of zo .
Dat doet de mijne als ze vogeltjes ziet buiten, dan hoor je echt zo'n klapperend geluid, altijd lachen.
Mijn andere kat miauwt ook wel eens in z'n slaap,en hij snurkt ook een beetje.
donderdag 22 augustus 2013 om 18:41
Toevallig zag ik dat vandaag ook bij mijn kat. Echt keihard en diep mauwen, mooooooooooowwww
Ze sliep gewoon... ik maakte haar wakker om te kijken of alles wel ok was en ze keek heel verbaasd.
Nu is ze al 18 en soms wat demeterend en ik hoor haar 's nachts ook vaak zo ontzettend hard mauwen. Misschien dus ook wel in haar slaap.
Ze sliep gewoon... ik maakte haar wakker om te kijken of alles wel ok was en ze keek heel verbaasd.
Nu is ze al 18 en soms wat demeterend en ik hoor haar 's nachts ook vaak zo ontzettend hard mauwen. Misschien dus ook wel in haar slaap.
donderdag 22 augustus 2013 om 18:41
quote:Lady-Voldemort schreef op donderdag 22 augustus 2013 17:18 Ik heb wel eens een kat gehad die er zelfs bij begon te klapperen met haar tandjes, zodat het gemiauw een soort van gemekker werd. Waarschijnlijk droomde ze dan van een hele smakelijke mus of zo .Dit doet mijn jongste kat ook, en heel snelle knijpbewegingen maken met zijn poten. Vaak 1 oog half open, dat ook nog eens aan het wegdraaien is. Oudste zit te zuchten, steunen en snurken in zijn slaap, bij hem is het iets van het laatste half jaar. Waarschijnlijk is jouw kat gewoon aan het dromen.
donderdag 22 augustus 2013 om 19:04
Een kat van ons die helaas is overleden snurkte in zijn slaap. Als hij dan onder ons bed lag te slapen gaf ik wel eens mijn vriend de schuld.. Haha. En dat voor zo'n kleine kater!
Onze kater mauwt/ mekkert ook wel eens in zijn slaap, gaan zijn pootjes ook tekeer dus die ligt dan te dromen. Zo schattig. Hij doet het ook niet hard ofzo. Als je hem dan wakker maakt - per ongeluk - dan schrikt ie ook gewoon wakker en zie je hem echt even verward kijken waar dat smakelijke vogeltje nou gebleven is
Onze kater mauwt/ mekkert ook wel eens in zijn slaap, gaan zijn pootjes ook tekeer dus die ligt dan te dromen. Zo schattig. Hij doet het ook niet hard ofzo. Als je hem dan wakker maakt - per ongeluk - dan schrikt ie ook gewoon wakker en zie je hem echt even verward kijken waar dat smakelijke vogeltje nou gebleven is
donderdag 22 augustus 2013 om 19:17
Onze hond blaft en beweegt regelmatig als ze echt diep slaapt. Altijd wel grappig om te zien. Youtube staat trouwens vol met filmpjes van slapende/dromende dieren:
http://www.youtube.com/watch?v=wI8XgJ3JebE
http://www.youtube.com/watch?v=wI8XgJ3JebE
donderdag 22 augustus 2013 om 20:09
quote:bluebird77, 50 minuten geleden
Onze hond blaft en beweegt regelmatig als ze echt diep slaapt. Altijd wel grappig om te zien. Youtube staat trouwens vol met filmpjes van slapende/dromende dieren:
http://www.youtube.com/watch?v=wI8XgJ3JebE dat doen mijn honden ook!
http://www.youtube.com/watch?v=wI8XgJ3JebE dat doen mijn honden ook!
donderdag 22 augustus 2013 om 21:42
vrijdag 23 augustus 2013 om 14:37
Ik vind dit echt zooo schattig
Onze hond blafte/piepte in haar slaap, echt van die hele koddige zachte blafjes en dan zo'n pootje dat ineens zo'n schokbeweging maakte.
Ik kon onze hond trouwens in slaap zingen haha. Lag ze op haar matje of in de mand, en als ik dan 'slaap hondje slaap' zong, binnen enkele tellen aan het snurken. Of gaat dit wel heel ver?
Onze hond blafte/piepte in haar slaap, echt van die hele koddige zachte blafjes en dan zo'n pootje dat ineens zo'n schokbeweging maakte.
Ik kon onze hond trouwens in slaap zingen haha. Lag ze op haar matje of in de mand, en als ik dan 'slaap hondje slaap' zong, binnen enkele tellen aan het snurken. Of gaat dit wel heel ver?