Onaangekondigd bezoek

22-08-2013 17:00 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal

Ik wil graag even iets aan jullie voorleggen om erachter te komen hoe jullie hierover denken. Ik ben iemand die erg op dr privacy gesteld is en er niet van houdt als mensen onverwachts op de stoep staan maar toch heb je soms enkelingen ertussen zitten die zich hier niks van aantrekken ookal heb je nadrukkelijk gevraagd om eerst een belletje te geven voordat ze langskomen en daar wil ik het ook over hebben omdat het mij onlangs weer overkomen is met een familielid van mij die nou al voor de 3e keer onaangekondigd langskomt en elke keer ook urenlang blijft zitten tot grote ergenis van mij Ik gaf haar telkens hints om haar weg te krijgen omdat ik nog meer dingen te doen had maar ze bleef maar verder kwebbelen totdat ik het echt zat was en tegen haar uitviel omdat ik het vrij onbeschoft vond dat ze mijn wensen aan haar laars lapt en elke keer onaangekondigd op de stoep staat en ook nog eens mijn hints langs dr heen laatgaan. Ze was verontwaardigd en begreep niet zo goed waarom ik zo boos werd maar ik had zoiets van dit is voor mij de druppel. Sinds dit voorval negeert ze mij compleet wat ik nogal kinderachtig vind maar goed het zijt zo en kan ze wat mij betreft ook wegblijven maar wat vinden jullie nou eigenlijk van onverwacht bezoek en hoe gaan jullie om met dit soort lastpakken.
Be kind but not weak.
quote:Moonlight82 schreef op 22 augustus 2013 @ 19:02:

[...]

Maar waar ga je dan heen als het gesprekje klaar is?

Als je zegt: Ik moet nu écht weg, en dan een blokje om doet en weer naar binnen gaat, ben je dan niet bang dat ze dat nog net ziet? In dit geval ging ik even een boodschapje halen
Ik ben dol op onverwachts bezoek. Dat vind ik nou gezellig; iemand die zo maar even kijkt of ik thuis ben voor een bakkie. Iedereen kan en mag ook gerust blijven eten en komt het echt, écht niet uit dan is dat ook geen punt. Ik ga zelf ook vaak spontaan even ergens buurten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sandt schreef op 22 augustus 2013 @ 19:24:

[...]

.

Waarom heeft ze dan een sleutel? Mijn ouders en mijn zus hebben een sleutel. Erg handig, schoonouders niet, die wonen te ver om de sleutel te gaan halen als we onszelf buitensluiten, hoeven hier nooit iets te doen of te halen. Dus hebben ze geen sleutel nodig, dus hebben ze die niet. Ouders en zus gebruiken sleutel met respect!Vanuit vroeger nog. Voordat ik met mijn vriend kreeg paste ze vaak op (vriend heeft onregelmatige werktijden). Echter worden de kinderen ouder en hebben geen oppas nodig. In dezelfde tijd dat dit speelde hebben vriend en ik een relatie gekregen en hoefde ze dus niet te komen oppassen. Omdat ik vaak in de loop van de avond wel richting vriends huis ging (inmiddels woon ik er) ziet zij het als mijn schuld dat ze niet meer hoeft op te passen.
TO heeft nadrukkelijk gevraagd om eerst te bellen, wat is daar moeilijk aan?

De visite is blijkbaar te dom om dat te snappen dus dan snap ik dat TO uitvalt tegen de visite

Sommige mensen moet je wat harder tegen zijn die hebben een betonnen plaat voor hun hoofd
quote:DieFetteElke schreef op 22 augustus 2013 @ 19:32:

[...]

Vanuit vroeger nog. Voordat ik met mijn vriend kreeg paste ze vaak op (vriend heeft onregelmatige werktijden). Echter worden de kinderen ouder en hebben geen oppas nodig. In dezelfde tijd dat dit speelde hebben vriend en ik een relatie gekregen en hoefde ze dus niet te komen oppassen. Omdat ik vaak in de loop van de avond wel richting vriends huis ging (inmiddels woon ik er) ziet zij het als mijn schuld dat ze niet meer hoeft op te passen.Tja, en vraag dan die sleutel maar eens terug! Met sleutels is het gemakkelijker niet te geven dan terug te vragen. Daar zit je dan dus maar mooi mee! Sterkte!
Ja ik hou er ook niet van als mensen onverwachts voor de deur staan. Toen ik bij mijn vriend introk liep mijn zwager nog wel eens zomaar binnen (hij heeft een reserve sleutel). Ik vond het afschuwelijk!! Gelukkig begreep hij het na een goed gesprek en belt hij nu aan. Helaas nog steeds onverwachts...

Nouja, meestal vind ik het niet zo erg. Maar als ik net lekker een dag heb dat ik in een joggingbroek, bh-loos en met een knot bovenop mijn hoofd door het huis loop, kan ik er wel pissed om worden

Ik zou wel een excuses aanbieden voor die uitbarsting en gewoon (nogmaals) uitleggen dat je het niet prettig vindt dat ze onverwachts langskomt. Je kunt evt. zeggen dat je het dan moeilijk vindt om te zeggen dat het dan niet goed uit komt.Succes!
quote:emma77emma schreef op 22 augustus 2013 @ 19:26:

[...]

In dit geval ging ik even een boodschapje halen

Haha ok.

Ik vrees dat als ik snel mijn jas aan doe 'omdat ik net wegging' ik wel door de mand val omdat ik nog op slippers loop of in mijn pyjamabroek ofzo.
quote:mika65 schreef op 22 augustus 2013 @ 19:37:

TO heeft nadrukkelijk gevraagd om eerst te bellen, wat is daar moeilijk aan?

De visite is blijkbaar te dom om dat te snappen dus dan snap ik dat TO uitvalt tegen de visite

Sommige mensen moet je wat harder tegen zijn die hebben een betonnen plaat voor hun hoofdVisite neemt kennelijk TO niet serieus. TO heeft toch kennelijk de boodschap niet goed overgebracht. Soms moet je een paar keer herhalen dat het niet uitkomt net zolang tot ze gaat. Dan wil de adspirant-visite het risico niet meer zo gauw lopen de volgende keer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Vriendin kwam ook ineens onverwacht binnenzeilen. "Ja gezellig, ik was in de buurt, ik denk ik kom langs en ga morgenochtend (!!!) dan wel weer naar huis."

Dat dachten we dus niet. Ik kreeg die avond visite. Ik heb gezegd dat ze een kop koffie/thee/limonade etc kon krijgen, maar dat ik visite kreeg en dat het handiger was dat ze de volgende keer even belt of ze langs kan komen.

Vond ze niet leuk, maar goed ik vond het ook niet leuk.

Zelf zal ik het niet in mijn hoofd halen om onaangekondigd langs te komen. Ik zou ook nooit een half uur van te voren bellen. Als ik weet dat ik zomaar ineens volgende week in plaats X ben waar vriendin Y woont, dan bel of mail ik die wel met: Goh ben in de buurt, even afspreken? Maar onaangekondigd langsgaan? Nee, zal ik niet zomaar doen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Hartelijk dank voor de reacties...

Fijn om ook andere mensen hun mening hierover te horen. Ik ben het niet overal mee eens, maar iedereen zit natuurlijk anders in elkaar. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik achteraf spijt had van mijn uitbarsting, maar omdat ik dit al een paar keer eerder met haar had meegemaakt kon ik het geduld niet meer opbrengen om aardig te blijven en doen alsof er niks aan de hand is. Als je iemand van tevoren al aangeeft eerst te bellen alvorens op bezoek te komen en dat tot 3x aan toe, maar er word gewoon geen gehoor aan gegeven dan word je op een gegeven moment ook pissig toch. Je moet haast wel engelen geduld hebben om nog rustig te blijven onder zo een situatie. Ondanks dat ik het mischien wat tactischer kon brengen ben ik van mening dat ik wel goed heb gehandeld.

Haar gedrag zou trouwens ook te maken kunnen hebben met het feit dat het bij ons in de familie als normaal wordt beschouwd om elk gewenst moment vd dag bij elkaar binnen te vallen. De vorige keer dat ze onaangekondigd over de vloer kwam stond ze ook nog eens doodleuk in mijn pan te graaien omdat ze dat bij andere familieleden ook mag. Ik moest me toen ook echt inhouden om niet uit mijn vel te springen en zo zijn er nog meer van die kleine dingetjes die hebben bijgedragen aan die welbekende druppel die de emmer deed overlopen.

Gr,

Bibi
Be kind but not weak.
TO, als je het inmiddels meerdere keren hebt aan gegeven en ze komt toch weer een keer onaangekondigd aan je deur, gewoon kalm en stellig zeggen:

"sorry ... (naam), maar ik vind het niet fijn om mijn plannen voor vandaag om te gooien dus je kunt niet binnen komen. Als je een volgende keer even belt van te voren, kunnen we gewoon een afspraak maken." Geen verdere excuses, geen redenen aandragen om jezelf in te dekken, niet in herhaling vallen, die dingen maken enkel dat je je zwakker en zwakker gaat voelen en mensen alsnog over je heen lopen. Succes!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik sluit me aan bij diegenen die een hekel hebben aan onverwachts bezoek.

Een variant op onverwacht bezoek waar ik een hekel aan heb is als je bij iemand anders op bezoek bent die onverwachts bezoek krijgt en diegene binnenlaat op een heel ongunstig moment. Neem je een dvd mee naar een vriendin, gaat de bel, komt vriendin met het bezoek binnen, film gaat uit, bezoek blijft langer plakken dan jij en uiteindelijk ga je met een dvd naar huis die je thuis zelf af 'moet' kijken. En een extra mogelijke irritatiefactor is dat je vriendin de dvd wil lenen en dat je die in het ergste geval nooit meer terugziet.
Ik heb 1 keer gehad dat een vriendin op bezoek kwam, en er ontwikkelingen waren ten aanzien van mijn werk. Toen heb ik uitgelegd dat mijn baas kon bellen en ook waarom.

Achteraf bleek het gesprek langer te duren dan ik had gehoopt, echter, het was wel noodzakelijk dat het gesprek er kwam (had oa. te maken of ik wel of niet kon blijven of mee ging in de verkoop van het deel van het bedrijf).

Dat vond ik uiteraard erg naar voor de vriendin. Ik heb mij verontschuldigd, en we hebben een nieuwe afspraak gemaakt en de schade ingehaald.

Moraal van dit verhaal: als er iemand is, dan komt er bij voorkeur geen ander onverwacht bezoek of langdurig telefoontje bij. Dan ben ik er voor de visite.
ik vind het ook niet fijn als mensen onaangekondigd langs komen. Mijn huis is simpelweg lang niet altijd visiteproef
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 23 augustus 2013 @ 08:53:

ik vind het ook niet fijn als mensen onaangekondigd langs komen. Mijn huis is simpelweg lang niet altijd visiteproef Of ikzelf niet....
En dan zijn er natuurlijk ook nog de mensen bij wie je liever wilt dat ze niet onverwacht langskomen en ook geen afspraak maken
Ik hou niet van onverwacht bezoek. Gelukkig weten mijn/onze vrienden dat wij hier niet zo van zijn en bellen ze van te voren.

Als de deurbel gaat als ik niemand verwacht en geen zin heb..doe ik gewoon niet open.
quote:soetkees schreef op 23 augustus 2013 @ 13:15:

[...]

Of ikzelf niet.... Of allebei niet
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
De truc, met je jas aan de deur open doen! Heb je geen zin in die persoon dan zeg je 'wat jammer ik ging net weg' Heb je er wel zin jn dan zeg je 'dat treft, ik ben net thuis!' Of direct aankondigen 'leuk dat je er bent maar ik moet wel over een uur weg'.

Bij hardnekkige types natuurlijk, tegen vrienden moet je gewoon eerlijk kunnen zijn!
Mijn grote Liefde stond onaangekondigd voor de deur.

We zijn inmiddels getrouwd.
I believe in good
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2013 @ 19:28:

Ik ben dol op onverwachts bezoek. Dat vind ik nou gezellig; iemand die zo maar even kijkt of ik thuis ben voor een bakkie. Iedereen kan en mag ook gerust blijven eten en komt het echt, écht niet uit dan is dat ook geen punt. Ik ga zelf ook vaak spontaan even ergens buurten.

Dit dus. Vind het ook gezellig als er mensen langskomen, onverwachts of niet.

En zou al helemaal geen vriendin de deur uitkijken! Waarom? Die mag mij wel zien in pyjama en haren door de war. Zelfde geldt voor familie.
Niets is blijvend, behalve de verandering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven