eerlijke tips over extensions
vrijdag 23 augustus 2013 om 12:57
hoi
Ik heb nu een week of 8 extensions
Volgens de kapster zouden ze 3 maanden blijven zitten maar ik haal er wekelijks zo wel 5 uit en manlief heeft er al heel veel terug gezet of opnieuw vastgeknepen
Ik heb geen waxjes maar buisjes dat zou beter zijn voor je haar ?
Nu groeit mijn haar behoorlijk dus zitten nu na 8 weken de buisjes ook wel eindje al van hoofdhuid af.
Ik had erg kort haar maar kapster zei dat het makkelijk kon met als gevolg dat als mijn haar niet goed gestyld is je overal de buisjes ziet zitten
Ook vind ik als ik ze los heb achter te dun dus wellicht te weinig extensions daar
Maar er zitten er al ruim 170 in en koste me 3 euro per stuk dus je snapt wel dat ik baal dat ze er nu al uitmoeten omdat ik er teveel verlies
Nu wil ik toch graag nieuwe want vind lange lokken echt wel leuker dan kort koppie
Vele zetten extensions met wax merk ik maar kan ik daarmee in sauna en zon en die ken ik zelf niet terug zetten als ze loschuiven toch?
Wie geeft me eerlijk en goed advies
Volgens de kapster zouden ze 3 maanden blijven zitten maar ik haal er wekelijks zo wel 5 uit en manlief heeft er al heel veel terug gezet of opnieuw vastgeknepen
Nu groeit mijn haar behoorlijk dus zitten nu na 8 weken de buisjes ook wel eindje al van hoofdhuid af.
Ik had erg kort haar maar kapster zei dat het makkelijk kon met als gevolg dat als mijn haar niet goed gestyld is je overal de buisjes ziet zitten
Ook vind ik als ik ze los heb achter te dun dus wellicht te weinig extensions daar
Maar er zitten er al ruim 170 in en koste me 3 euro per stuk dus je snapt wel dat ik baal dat ze er nu al uitmoeten omdat ik er teveel verlies
Nu wil ik toch graag nieuwe want vind lange lokken echt wel leuker dan kort koppie
Vele zetten extensions met wax merk ik maar kan ik daarmee in sauna en zon en die ken ik zelf niet terug zetten als ze loschuiven toch?
Wie geeft me eerlijk en goed advies
vrijdag 23 augustus 2013 om 13:04
Eerlijk: je had het niet moeten doen. Zeker niet met heel kort haar. Raar dat die kapper het toch bij je gezet heeft.
Jaren geleden had ik ook extensions, ik had al lang haar maar wilde langer en voller. Had van die bondjes (jij noemt het buisjes denk ik). Er vielen er ook meer uit dat ik leuk vond maar het ergste: mijn haar was erna compleet door geruïneerd. Kon ik het afknippen.
Maar ja, eigen schuld dikke bult. Ik had gewoon geduld moeten hebben. Gelukkig is het dus lang geleden en heb ik weer mooi lang haar. Voor mij nooit meer extensions.
Jaren geleden had ik ook extensions, ik had al lang haar maar wilde langer en voller. Had van die bondjes (jij noemt het buisjes denk ik). Er vielen er ook meer uit dat ik leuk vond maar het ergste: mijn haar was erna compleet door geruïneerd. Kon ik het afknippen.
Maar ja, eigen schuld dikke bult. Ik had gewoon geduld moeten hebben. Gelukkig is het dus lang geleden en heb ik weer mooi lang haar. Voor mij nooit meer extensions.
vrijdag 23 augustus 2013 om 13:33
Ik heb extensions met waxies gehad en ik raad af dit te laten zetten. Ze vallen niet echt uit (bij mij een stuk of 8 in 2 maanden) maar na de tijd houdt je geen haar meer over! Bij het eruit laten halen van die dingen is heel veel van mijn eigen haar meegetrokken en ik hield maar een dun bosje haar over
. Niet doen dus!
vrijdag 23 augustus 2013 om 14:21
Ik heb al meerdere keren extensions gehad. Altijd die wat met wax vast gezet worden. Als je ze goed verzorgt en niet te lang er in laat zitten is er niks aan de hand met je eigen haar. Ik heb ze altijd wel maar 3 mnd erin en dan haal ik ze eruit. En dan doe ik ook even paar mnd geen extensions in. Wel belangrijk dat je gaat bij een kapper die het goed kan zetten! Want er zijn er genoeg die extensions plaatsen maar helemaal niet weten wat ze doen. Dat is mij ook de allereerste keer overkomen toen ik extensions liet zetten. En erg kort haar van jezelf zal het je sowieso veel moeite kosten om het mooi te stijlen zodat je het niet ziet zitten. Maar een kapper die weet wat ze doet zou je hierin goed advies moeten geven
vrijdag 23 augustus 2013 om 14:49
Ik heb zelf halflang haar tot net op mijn schouders. Ik heb 3 van die stroken die ik er in kan klikken in exact mijn haarkleur. Ook heb ik die beetje in laagjes geknipt. Als ik daar beetje de krultang ingooi ziet niemand dat het nep is. Of met opsteken is het ook heel leuk. Heb ik ineens een flinke staart. En het mooie is als ik er geen zin in heb doe ik ze niet in.
zo kort is mijn eigen haar
En dit is als die matjes erin zitten met kliksysteem
zo kort is mijn eigen haar
En dit is als die matjes erin zitten met kliksysteem
Let love rule!
vrijdag 23 augustus 2013 om 15:00
Wow wat leuk Tashy! Waar heb jij je clips vandaan?
Ik heb zelf een paar keer wax extensions gehad. Is best mooi maar ik vind het niet lekker zitten en ben altijd blij als ze er weer uit zijn gehaald.
Beschadiging valt mee terwijl ik toch vrij dun haar heb maar het is er niet echt heel veel dunner van geworden.
Hangt er denk ik ook vanaf of degene die ze eruithaalt het voorzichtig doet.
Ik heb zelf een paar keer wax extensions gehad. Is best mooi maar ik vind het niet lekker zitten en ben altijd blij als ze er weer uit zijn gehaald.
Beschadiging valt mee terwijl ik toch vrij dun haar heb maar het is er niet echt heel veel dunner van geworden.
Hangt er denk ik ook vanaf of degene die ze eruithaalt het voorzichtig doet.
vrijdag 23 augustus 2013 om 15:03
Oh er zit hier zo'n winkeltje wat ze verkoopt van echt haar. was ongeveer 150 euro en dan heb ik 3 stroken. Los zie je het wel hoor maar dat komt omdat ik nog vrij kort haar heb. Is het straks langer dan kan ik ze erin hangen voor meer volume.
Ben wel zo slim geweest om ze in mijn eigen haarkleur te kopen (donkerblond gemeleerd met lichtere plukjes) en toen een nachtje in de henna te zetten (ik verf mijn eigen haar ook met henna)
Maar nu ben ik er redelijk creatief mee. Wat er prima mee gaat is opsteken en een staart. Denk dat het ook helpt dat mijn eigen haar al staartjeslengte is dan valt het er niet tussenuit. Ook ben ik erg van de 50s kapsels dus schuin opsteken en er een leuke bloem in doen. Je kan met langer haar gewoon net even meer kanten uit.
Ook zou je bij de toko/hairshopjes die je vaak in grote steden hebt een weave van echt haar kunnen kopen en zelf opdelen in stroken. Die speldjes om het erin te klikken hebben ze vaak los.
Ben wel zo slim geweest om ze in mijn eigen haarkleur te kopen (donkerblond gemeleerd met lichtere plukjes) en toen een nachtje in de henna te zetten (ik verf mijn eigen haar ook met henna)
Maar nu ben ik er redelijk creatief mee. Wat er prima mee gaat is opsteken en een staart. Denk dat het ook helpt dat mijn eigen haar al staartjeslengte is dan valt het er niet tussenuit. Ook ben ik erg van de 50s kapsels dus schuin opsteken en er een leuke bloem in doen. Je kan met langer haar gewoon net even meer kanten uit.
Ook zou je bij de toko/hairshopjes die je vaak in grote steden hebt een weave van echt haar kunnen kopen en zelf opdelen in stroken. Die speldjes om het erin te klikken hebben ze vaak los.
Let love rule!
vrijdag 23 augustus 2013 om 15:05
vrijdag 23 augustus 2013 om 15:16
vrijdag 23 augustus 2013 om 15:17
vrijdag 23 augustus 2013 om 17:25
vrijdag 23 augustus 2013 om 17:27
quote:aniyo schreef op 23 augustus 2013 @ 13:33:
Ik heb extensions met waxies gehad en ik raad af dit te laten zetten. Ze vallen niet echt uit (bij mij een stuk of 8 in 2 maanden) maar na de tijd houdt je geen haar meer over! Bij het eruit laten halen van die dingen is heel veel van mijn eigen haar meegetrokken en ik hield maar een dun bosje haar over
. Niet doen dus!Idem!
Another Tale of Infinite Dreams
vrijdag 23 augustus 2013 om 17:34
Om te beginnen groeit je haar gemiddeld 1 cm per maand, dus na 8 weken zijn die buisjes ongeveer 2 cm gezakt.
Een vriendin van mij met extensions heeft beide gehad, de wax bleef beter zitten maar inderdaad, de buisjes kun je zelf terug erin schuiven.
Zij heeft er geen kapot of dunner haar aan overgehouden, maar je moet je wel realiseren dat je gemiddeld 100 haren per dag verliest. Die 100 haren zitten nu vast in de buisjes en als ze eruit gehaald worden komen al die haren dus ook mee. Rond de 90 dagen x 100 haren = een heleboel haar. En omdat je die dikke bos gewend bent zal je eigen haar daarna aanvoelen als een zielig bosje.
En ja, bij mijn vriendin zag je die buisjes zitten. Ze moest er echt moeite voor doen bij het stylen om ervoor te zorgen dat je het niet zag.
Kortom, zij heeft ze eruit gehaald en heeft een leuk kort kapsel laten knippen.
Een vriendin van mij met extensions heeft beide gehad, de wax bleef beter zitten maar inderdaad, de buisjes kun je zelf terug erin schuiven.
Zij heeft er geen kapot of dunner haar aan overgehouden, maar je moet je wel realiseren dat je gemiddeld 100 haren per dag verliest. Die 100 haren zitten nu vast in de buisjes en als ze eruit gehaald worden komen al die haren dus ook mee. Rond de 90 dagen x 100 haren = een heleboel haar. En omdat je die dikke bos gewend bent zal je eigen haar daarna aanvoelen als een zielig bosje.
En ja, bij mijn vriendin zag je die buisjes zitten. Ze moest er echt moeite voor doen bij het stylen om ervoor te zorgen dat je het niet zag.
Kortom, zij heeft ze eruit gehaald en heeft een leuk kort kapsel laten knippen.
vrijdag 10 januari 2014 om 09:38
quote:assie67 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:57:
hoi
Wie geeft me eerlijk en goed adviesIk zet zelf extensions, maar wat jij erin hebt zitten blijft absoluut geen 3 maanden zitten! 8 weken maximaal. 3 - 6 maanden geld voor extensions met waxjes. Dat er ook zoveel uitvallen klopt ook niet. Ik zou een andere kapper zoeken.
hoi
Wie geeft me eerlijk en goed adviesIk zet zelf extensions, maar wat jij erin hebt zitten blijft absoluut geen 3 maanden zitten! 8 weken maximaal. 3 - 6 maanden geld voor extensions met waxjes. Dat er ook zoveel uitvallen klopt ook niet. Ik zou een andere kapper zoeken.
vrijdag 10 januari 2014 om 10:37
Ik heb zelf zo'n tang gekocht voor 40 euro ofzo, en mijn haar koop ik altijd bij valkhair.nl. Ik ben vrij handig en zet regelmatig extensions bij vriendinnen maar ook altijd bij mezelf. ik ben geen kapper ofzo maar moeilijk is het niet.
Het haar kun je hergebruiken. en als de extensions zo'n 3 cm van mn hoofdhuid afzitten dan haal ik ze er heel voorzichtig uit, haartje voor haartje, zoals je zou doen als je een grote klit hebt. Nooit extra haarverlies of dun kapot haar. Vervolgens zet ik het plukje weer opnieuw erin.
Ik gebruik de waxjes, en heb nu bijna 3 jaar constant extensions ingehad. Nu is mn haar super lang en gezond en heb ik geen extensions meer nodig!
Met die waxjes kun je gewoon sporten, zwemmen en naar de sauna hoor!!
Het haar kun je hergebruiken. en als de extensions zo'n 3 cm van mn hoofdhuid afzitten dan haal ik ze er heel voorzichtig uit, haartje voor haartje, zoals je zou doen als je een grote klit hebt. Nooit extra haarverlies of dun kapot haar. Vervolgens zet ik het plukje weer opnieuw erin.
Ik gebruik de waxjes, en heb nu bijna 3 jaar constant extensions ingehad. Nu is mn haar super lang en gezond en heb ik geen extensions meer nodig!
Met die waxjes kun je gewoon sporten, zwemmen en naar de sauna hoor!!
vrijdag 10 januari 2014 om 11:10
Ik heb een tijdje 50 extensions gehad voor iets meer volume. Van Great Lengths, en die bevielen goed. Je moet je haar wel heel goed verzorgen. Gezien heeft iemand ze nooit. Ik deed er wel 4-5 maanden mee, maar dat kwam ook omdat ik er maar weinig had en ze dus veel meer 'binnenin' het haar zaten.
Na drie keer had ik het wel gezien, het irriteerde me dat ik nooit meer lekker met mijn handen door het haar kon gaan.
Na drie keer had ik het wel gezien, het irriteerde me dat ik nooit meer lekker met mijn handen door het haar kon gaan.
vrijdag 10 januari 2014 om 11:27
Ten eerste zou ik terug gaan naar die kapper! Ik weet niet of je nog een bon of afschrift hebt van je betaling .... want dit vind ik wel heel erg. Ik heb extensions die je kunt vastzetten met een clip, dus geen gedoe en beschadiging in je eigen haar. Ik ben naar een toko geweest, super advies en ik ben er super blij mee. Hieronder een link om je een idee te geven. Ik ken deze kapper verder niet mocht je toevallig in Alkmaar of omgeving wonen.
http://www.hairextensions ... n-clip-in-extensions.html
http://www.hairextensions ... n-clip-in-extensions.html
vrijdag 10 januari 2014 om 12:53
Je bedoelt microring extensions, ik heb ze zelf ook gehad en laat volgende week een nieuwe bos zetten omdat de extensions aan vervanging toe waren. Bij mij bleven ze keurig zitten tot ik ze na 3 maanden omhoog heb laten zetten, waarna ze weer keurig 3 maanden zijn blijven zitten. Ik ben er in dat halve jaar slechts 1 kwijt geraakt. Deze extensions zijn overigens inderdaad niet schadelijk voor je haar, het is een wat permanentere versie van clip-in extensions.
Kortom, ze horen er niet met dit rappe tempo uit te vallen (eigenlijk horen ze er uberhaupt niet uit te vallen als ze goed gezet zijn). Je was er inmiddels zelf ook al achter dat deze extensions herbruikbaar zijn geloof ik, mochten er nog meer uitvallen: bewaren! En zoek een nieuwe kapper om je extensions opnieuw in te laten zetten. Er zijn ook genoeg mensen die dit soort services via marktplaats voor een schappelijk prijs aanbieden en prima werk leveren. Aangezien je bij het enkel omhoog laten zetten ook niet meer hoeft te betalen voor nieuwe extensions scheelt dat ook in de prijs. De kapper die deze voor je gezet heeft heeft slecht werk geleverd ben ik bang.
Ik hoop dat ze de volgende keer beter blijven zitten!
Kortom, ze horen er niet met dit rappe tempo uit te vallen (eigenlijk horen ze er uberhaupt niet uit te vallen als ze goed gezet zijn). Je was er inmiddels zelf ook al achter dat deze extensions herbruikbaar zijn geloof ik, mochten er nog meer uitvallen: bewaren! En zoek een nieuwe kapper om je extensions opnieuw in te laten zetten. Er zijn ook genoeg mensen die dit soort services via marktplaats voor een schappelijk prijs aanbieden en prima werk leveren. Aangezien je bij het enkel omhoog laten zetten ook niet meer hoeft te betalen voor nieuwe extensions scheelt dat ook in de prijs. De kapper die deze voor je gezet heeft heeft slecht werk geleverd ben ik bang.
Ik hoop dat ze de volgende keer beter blijven zitten!