December 2013
donderdag 1 augustus 2013 om 07:22
donderdag 22 augustus 2013 om 22:02
even een upje voor het topic...we zitten allemaal wat meer op FB, maar er zijn er ook een paar die daar niet bij zijn.
Hier dinsdag weer controle gehad en alles goed. Baarmoeder nog dicht en geen tekenen van verkorting van de cervix.
Baby is superdruk, buik gaat al flink tekeer. Gisternacht zelfs wakker geworden van een paar schoppen!
Begin nu wel erg zenuwachtig te worden, bij elk pijntje gaan er alarmbellen af. Had niet verwacht dat ik het zo erg zou krijgen. Vandaar dat ik ook over 2 weken terug mag.
Hoe is het hier met iedereen?
@swop, hoe gaat het met jullie? al een beetje bijgekomen van de heftige tijd?
zaterdag 24 augustus 2013 om 19:46
Hallo allemaal!
Wow wat een berichten! Ik hoop dat ik mee mag schrijven! Ik ben ook in december uitgerekend! De 21e. We vinden het super spannend omdat de vk nu zgt dat ik iets minder ver ben en we hopen dat het rustig blijft met de kerst dagen hihii
Zou t leuk vinden als jullie het niet erg vinden, ik kom ook een beetje laat binnen vallen. Maar ik vind het fijn om te lezen hoe andere het ervaren en heb me dan toch maar eens aangemeld:)
Liefs Mandjee
Wow wat een berichten! Ik hoop dat ik mee mag schrijven! Ik ben ook in december uitgerekend! De 21e. We vinden het super spannend omdat de vk nu zgt dat ik iets minder ver ben en we hopen dat het rustig blijft met de kerst dagen hihii
Zou t leuk vinden als jullie het niet erg vinden, ik kom ook een beetje laat binnen vallen. Maar ik vind het fijn om te lezen hoe andere het ervaren en heb me dan toch maar eens aangemeld:)
Liefs Mandjee
woensdag 28 augustus 2013 om 21:27
Hoi allemaal!
Ik ben hier even niet meer geweest maar zie dat het erg rustig is geweest.
Lousy en Kim26: hoe is het met jullie? Weet je al of een jongetje of een meisje krijgt Lousy?
Mandjee: proficiat! Zoals Kaylaa al zegt is het hier niet meer zo druk, maar we loggen zeker af en toe eens in!
Hier alles goed! Elke dag meerdere malen geschop in mijn buik. Helaas de laatste twee weken 's avonds veel harde buiken dus ik moet rustiger aan doen... Druk op mijn werk, met een 36-urige werkweek, dochter van 2,5 etc...
Ik ben hier even niet meer geweest maar zie dat het erg rustig is geweest.
Lousy en Kim26: hoe is het met jullie? Weet je al of een jongetje of een meisje krijgt Lousy?
Mandjee: proficiat! Zoals Kaylaa al zegt is het hier niet meer zo druk, maar we loggen zeker af en toe eens in!
Hier alles goed! Elke dag meerdere malen geschop in mijn buik. Helaas de laatste twee weken 's avonds veel harde buiken dus ik moet rustiger aan doen... Druk op mijn werk, met een 36-urige werkweek, dochter van 2,5 etc...
woensdag 28 augustus 2013 om 21:55
Hi!
Heel rustig hier inderdaad, hoe is het met iedereen? Met mij gaat het goed, voel me fit, voel de kleintjes vaak en buikje groeit lekker door hoewel het nog geen gigantische toeter is
Had ik al verteld dat het een meisje en een jongen worden? Heel erg leuk! Ze hebben inmiddels ook allebei een naam dus dat maakt het nog "echter".
Vriend is veel aan het klussen in huis om alles voor december af te hebben en we zijn ons aan het oriënteren op de kinderkamer.
Heel rustig hier inderdaad, hoe is het met iedereen? Met mij gaat het goed, voel me fit, voel de kleintjes vaak en buikje groeit lekker door hoewel het nog geen gigantische toeter is
Had ik al verteld dat het een meisje en een jongen worden? Heel erg leuk! Ze hebben inmiddels ook allebei een naam dus dat maakt het nog "echter".
Vriend is veel aan het klussen in huis om alles voor december af te hebben en we zijn ons aan het oriënteren op de kinderkamer.
zaterdag 14 september 2013 om 15:40
up up up!
Alles goed hier?
Hier zit ze nog veilig binnen en is druk bezig as I type...
Volgende week donderdag weer controle.
Mentaal sinds deze week weer een beetje op de rit.
Week 25 was een hel. Mijn meiden zijn geboren met 25+4...dus heb enorm in de stress gezeten.
Nu 26+6 en nog geen gekke dingen. Het vertrouwen begint een beetje te komen.
Vandaag kraampakket binnengekregen, zo raar om die verbanden e.d. weer te zien.
Denk er nog maar even niet aan
Verder gaat het qua energie minder, kom niet zo goed aan bijtanken toe en dat begint er een beetje in te hakken...
Maar...nog maar 9 weken werken. Dan lekker verlof
Alles goed hier?
Hier zit ze nog veilig binnen en is druk bezig as I type...
Volgende week donderdag weer controle.
Mentaal sinds deze week weer een beetje op de rit.
Week 25 was een hel. Mijn meiden zijn geboren met 25+4...dus heb enorm in de stress gezeten.
Nu 26+6 en nog geen gekke dingen. Het vertrouwen begint een beetje te komen.
Vandaag kraampakket binnengekregen, zo raar om die verbanden e.d. weer te zien.
Denk er nog maar even niet aan
Verder gaat het qua energie minder, kom niet zo goed aan bijtanken toe en dat begint er een beetje in te hakken...
Maar...nog maar 9 weken werken. Dan lekker verlof
dinsdag 17 september 2013 om 21:07
donderdag 26 september 2013 om 14:46
Mickey, ik zie nu pas dat je de geboortedatum van mijn dochtertje in de tabel hebt gezet. Lief!
Hoe gaat het verder met alle zwangeren?
Hier gaat het best redelijk, beetje pieken en dalen. Gelukkig hebben we de andere kinderen die ons enorm troosten. Maar dit kleine december meisje was ook zo welkom geweest...
Hoe gaat het verder met alle zwangeren?
Hier gaat het best redelijk, beetje pieken en dalen. Gelukkig hebben we de andere kinderen die ons enorm troosten. Maar dit kleine december meisje was ook zo welkom geweest...
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
donderdag 26 september 2013 om 15:26
Dag dames! Ik zou me graag aan willen sluiten bij het december 2013 topic, aangezien ik zelf 13-12-2013 ben uitgerekend, maar ik zie dat hier niet veel actie is en dat jullie meer op facebook actief zijn? Is er nog een kans dat jullie hier terugkomen en ik me bij jullie kan aansluiten, of kan ik beter een eigen topic beginnen?
Swop, ik ken je niet maar heb een stuk teruggelezen over je dochtertje die je veel te vroeg hebt moeten laten gaan, wat moet het verschrikkelijk moeilijk voor je zijn. Ik wil je veel sterkte wensen
Swop, ik ken je niet maar heb een stuk teruggelezen over je dochtertje die je veel te vroeg hebt moeten laten gaan, wat moet het verschrikkelijk moeilijk voor je zijn. Ik wil je veel sterkte wensen
woensdag 2 oktober 2013 om 21:43
@Mickey 25+4 idd..en nu al 29+3...had ik van tevoren niet durven hopen. Zo bang geweest. En nog steeds wel een beetje hoor. Denk dat ik pas bij 36 weken onbezorgd rond waggel
@swop wat fijn om weer wat van je te horen. Lijkt mij niet meer dan normaal dat het niet altijd even goed gaat.
En goed dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben.
@citroen Je kan best nog meeschrijven, denk dat we rond de verlof periode allemaal weer wat actiever worden hier.
Hier een update van de afgelopen dagen van mij:
Gisteren toch weer tussendoor naar de gyn. Gebeld omdat ik 2 harde buiken in een uur had. Moest meteen heen.
Urine gekweekt, echo en ctg gehad. Alles goed! Wat een opluchting weer.
Voor het gemak maar meteen een uitgebreide echo die ik eigenlijk volgende week zou krijgen, dus cervixlengte, ligging placenta en groei baby.
Baby geschat op een kleine 1500 gram! placenta al goed omhoog gegroeid
en ruim water!
En baarmoedermond nog mooi lang en dicht. Dat was een dansje waard.
Dus controle van volgende week een week opgeschoven.
Over 2 weken pretecho, zin in!
Ook maandag bij de bedrijfsarts geweest: ik ben voor 2 uur p dg ziekgemeld, 6 weken tevoren stoppen en meerdere rustmomenten inlassen over de dag.
Incl. deze week nog 5 weken werken, waarvan ik er in 2 een extra vrije dag heb.
Hoop dat dit me een beetje rust gaat geven.
Verder nog veel bekkenpijn, maar geniet echt wel hoor! Vooral van de drukte in mn buik, die zelfs op sommige momenten al pijnlijk begint te worden.
Oh en de nesteldrang begint langzaam in te zetten, kan moeilijk dingen laten liggen.
Hoe is het met iedereen hier?
@swop wat fijn om weer wat van je te horen. Lijkt mij niet meer dan normaal dat het niet altijd even goed gaat.
En goed dat jullie zoveel steun aan elkaar hebben.
@citroen Je kan best nog meeschrijven, denk dat we rond de verlof periode allemaal weer wat actiever worden hier.
Hier een update van de afgelopen dagen van mij:
Gisteren toch weer tussendoor naar de gyn. Gebeld omdat ik 2 harde buiken in een uur had. Moest meteen heen.
Urine gekweekt, echo en ctg gehad. Alles goed! Wat een opluchting weer.
Voor het gemak maar meteen een uitgebreide echo die ik eigenlijk volgende week zou krijgen, dus cervixlengte, ligging placenta en groei baby.
Baby geschat op een kleine 1500 gram! placenta al goed omhoog gegroeid
En baarmoedermond nog mooi lang en dicht. Dat was een dansje waard.
Dus controle van volgende week een week opgeschoven.
Over 2 weken pretecho, zin in!
Ook maandag bij de bedrijfsarts geweest: ik ben voor 2 uur p dg ziekgemeld, 6 weken tevoren stoppen en meerdere rustmomenten inlassen over de dag.
Incl. deze week nog 5 weken werken, waarvan ik er in 2 een extra vrije dag heb.
Hoop dat dit me een beetje rust gaat geven.
Verder nog veel bekkenpijn, maar geniet echt wel hoor! Vooral van de drukte in mn buik, die zelfs op sommige momenten al pijnlijk begint te worden.
Oh en de nesteldrang begint langzaam in te zetten, kan moeilijk dingen laten liggen.
Hoe is het met iedereen hier?
vrijdag 4 oktober 2013 om 19:29
@kaylaa: dus eigenlijk ook een groot wonder dat je een van je meisjes bij je hebt mogen houden en dat zij nu een gezonde meid is!
@kim: je bent nog steeds welkom hoor, op fb!
@Swop: leuk dat je hier weer langskomt! Zal ook heel moeilijk voor je zijn.
@citroen en ander 'nieuwe': uiteraard welkom, maar de meesten komen hier amper nog. Dus voel je vrij als je (hiernaast) een eigen topic wilt openen.
Met mij alles goed, of eigenlijk redelijk. Ik werk halve dagen omdat ik drie weken geleden, na vele harde buiken, een urenlange kramp had, het leken wel weeen. Nu dus 18 ipv 36 uur werken en met 34 weken met verlof.
@kim: je bent nog steeds welkom hoor, op fb!
@Swop: leuk dat je hier weer langskomt! Zal ook heel moeilijk voor je zijn.
@citroen en ander 'nieuwe': uiteraard welkom, maar de meesten komen hier amper nog. Dus voel je vrij als je (hiernaast) een eigen topic wilt openen.
Met mij alles goed, of eigenlijk redelijk. Ik werk halve dagen omdat ik drie weken geleden, na vele harde buiken, een urenlange kramp had, het leken wel weeen. Nu dus 18 ipv 36 uur werken en met 34 weken met verlof.
woensdag 30 oktober 2013 om 11:33
Up!
Hoe is het met de dames?
De eersten zijn nu denk ik al met verlof?
Hier nu 33+3....en so far so good!
Heel veel harde buiken, maar al 3 x aan t ctg geweest en inwendige echo gehad...geen bevalling zover!
Advies: nog rustiger aan doen.
Ik moet nog 2 dagen, volgende week gaat mijn verlof in, kan niet wachten!
Hoe is het met de dames?
De eersten zijn nu denk ik al met verlof?
Hier nu 33+3....en so far so good!
Heel veel harde buiken, maar al 3 x aan t ctg geweest en inwendige echo gehad...geen bevalling zover!
Advies: nog rustiger aan doen.
Ik moet nog 2 dagen, volgende week gaat mijn verlof in, kan niet wachten!
woensdag 30 oktober 2013 om 13:26
Hier ook maar weer eens reageren!
Hoe gaat het met iedereen?
Wat een spannende tijd komt er aan he.
Hier gaat het allemaal wel goed. 35 weken nu. En ik begin het wel een beetje zat te worden allemaal.
Zat vanmorgen nog te denken toen ik boodschappen ging doen....lopen gaat niet meer, fietsen is ook niet super meer en met de auto's moet ik allemaal hobbels over en voelt ook niet prettig. Oftewel....van mij mag het wel eigenlijk. Nou ja nog 2 weekjes blijven zitten tot 37 weken.
Nog geen verlof....laatste weekje dus ik moet nog even volhouden.
Hoe gaat het met iedereen?
Wat een spannende tijd komt er aan he.
Hier gaat het allemaal wel goed. 35 weken nu. En ik begin het wel een beetje zat te worden allemaal.
Zat vanmorgen nog te denken toen ik boodschappen ging doen....lopen gaat niet meer, fietsen is ook niet super meer en met de auto's moet ik allemaal hobbels over en voelt ook niet prettig. Oftewel....van mij mag het wel eigenlijk. Nou ja nog 2 weekjes blijven zitten tot 37 weken.
Nog geen verlof....laatste weekje dus ik moet nog even volhouden.
donderdag 5 december 2013 om 11:14
Ik ben ook erg benieuwd Kaylaa! Mazoki, La vie en rose, Kim (is de tweeling er al?) en Lousy, hoe gaat het?
Voor degenen die hopelijk nog af en toe meelezen maar niet op fb zitten: Maliboo is op 27-11 bevallen van een gezonde zoon!
Zelf heb ik een week om de dag extra controles gehad in het zkh vanwege minder leven voelen (ctg's, twee echo's, een inwendig onderzoek (au) etc) maar ben gisteren officieel terugverwezen naar eigen vk en mag dus gewoon thuis bevallen.
Maandag ben ik uitgerekend en inmiddels ben ik wel gerust over de toestand van de baby maar zelf kan ik met de dag minder.
Vijf minuten fietsen naar de babydump en daar een kwartiertje rondwaggelen en ik moet het bezuren met lage rugpijn....
Ik denk (of eigenlijk hoop ik dat) aan een bevalling tussen zondag de 8e en donderdag de 12e. Dochter was er met 40+3 dus ga je er automatisch vanuit dat de tweede niet veel langer dan dat blijft zitten maar je weet natuurlijk nooit....
Voor degenen die hopelijk nog af en toe meelezen maar niet op fb zitten: Maliboo is op 27-11 bevallen van een gezonde zoon!
Zelf heb ik een week om de dag extra controles gehad in het zkh vanwege minder leven voelen (ctg's, twee echo's, een inwendig onderzoek (au) etc) maar ben gisteren officieel terugverwezen naar eigen vk en mag dus gewoon thuis bevallen.
Maandag ben ik uitgerekend en inmiddels ben ik wel gerust over de toestand van de baby maar zelf kan ik met de dag minder.
Vijf minuten fietsen naar de babydump en daar een kwartiertje rondwaggelen en ik moet het bezuren met lage rugpijn....
Ik denk (of eigenlijk hoop ik dat) aan een bevalling tussen zondag de 8e en donderdag de 12e. Dochter was er met 40+3 dus ga je er automatisch vanuit dat de tweede niet veel langer dan dat blijft zitten maar je weet natuurlijk nooit....
woensdag 4 juni 2014 om 12:26
Oeh lang geleden!!
Mijn kleintjes zijn in november geboren, 7 weken te vroeg. Het was een spannende tijd maar alles gaat goed, ze zijn alweer 7 maanden!
Lousy is ook in november bevallen, een prachtig ventje, ook daar is alles goed. We waren de eersten dus?
Hoe is het verder met jullie? De FB groep nog actief? Ik heb weinig tijd om er nog bij te komen maar ben natuurlijk wel benieuwd!
Mijn kleintjes zijn in november geboren, 7 weken te vroeg. Het was een spannende tijd maar alles gaat goed, ze zijn alweer 7 maanden!
Lousy is ook in november bevallen, een prachtig ventje, ook daar is alles goed. We waren de eersten dus?
Hoe is het verder met jullie? De FB groep nog actief? Ik heb weinig tijd om er nog bij te komen maar ben natuurlijk wel benieuwd!
woensdag 25 maart 2015 om 08:40
Wat grappig ik log weer in eens in en ik zie dit topic. En kijk naar mijn kanjer van 16 maanden. Ik ben namelijk 5 weken te vroeg bevallen op 8 november !! Alles gaat nu goed. De bevalling en tijd erna was erg spannend. FF kort het had zo'n 5 minuten langer moeten duren en zowel ik als mijn zoontje waren er niet meer geweest. Maar ik ben zo blij met hem !! Had me zoals elke moeder vind geen beter kindje voor kunnen stellen. Ik hoop op wat meer reacties !! Groetjes