Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Sawadee ka!

Ik ben sinds zondag ook weer in NL en sinds gisteren thuis. Helaas een verschrikkelijke thuiskomt, mijn lieve poezenmeisje trof ik doodziek aan en helaas heb ik haar meteen in moeten laten slapen. Ben er kapot van, al een week verheugde ik me weer zo intens om samen met haar te zijn, weer te kunnen kroelen, zij was echt m´n lichtpuntje bij het weer naar m´n huisje gaan. Mijn geweldige reis is hierdoor nu een beetje naar de achtergrond verschoven, ik probeer langzaam toch weer de draad op te pakken, heb de foto´s op de laptop gezet, maar het voelt als een vreselijke domper

De reis was overigens fantastisch, heb zoveel geweldige dingen gedaan en meegemaakt. In verschillende opzichten was deze reis heel goed voor me: heb echt geleerd hoeveel je zelf kunt en heb echt geleerd dat je dingen soms los moet laten, niks plannen maar gewoon zien wat je overkomt.

Mijn route heeft er uiteindelijk zo uitgezien:

dag 1: Bangkok, tocht over de rivier, MBK

dag 2: Bangkok, tempels bezoeken, 's avonds nachttrein naar Chiang Mai

dag 3: Chiang Mai, hele dag doodziek op bed gelegen

dag 3: Chiang Mai, naar een luxer hotel verhuisd en nogmaals ziek

op bed gelegen

dag 4: Chiang Mai, kookcursus bij Thai Cookery Farm

dag 5: Pai

dag 6: Pai

dag 7: Pai, terugreis naar Chiang Mai

dag 8: Chiang Mai: olifantentraining met overnachting in jungle

dag 9: Chiang Mai: trekking naar waterval + raften

dag 10: reisdag: binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Bangkok, van Bangkok naar Surat Thani, met bus van Surat Thani naar Khao Sok

dag 11: Khao Sok, overnachting in rafthouse op het meer

dag 12: Khao Sok, trekking door jungle. 's avonds de nachtboot van Surat Thani naar Ko Phangan

dag 13: Ko Phangan

dag 14: Ko Phangan

dag 15: Ko Phangan --> trip naar Ang Thong National Marine Park

dag 16; Ko Phangan

dag 17; Ko Tao

dag 18: Ko Tao

dag 19: Ko Tao

dag 20: Ko Tao, overtocht naar Chumpon en vandaar de nachtbus naar Bangkok, 's ochtends door naar Kanchanarburi

dag 21: Kanchanaburi --> fiets gehuurd, naar museum & begraafplaats geweest, brug over de river Kwai bezocht

dag 22: Kanchanaburi --> Erawan Falls

dag 23: Kanchanaburi --> Hellfire Pass

dag 24: Ayutthaya --> eind vd middag aangekomen, 's avonds in het donker fietsend langs de tempels geweest

dag 25: Ayutthaya --> overdag tempels bezocht

dag 26: Bangkok

dag 27: Bangkok --> Chatuchack weekend Market. Zou 's ochtends een fietstocht doen (Co van Kessel) maar gezien een erg gezellige laatste avond die laat (en met een kater) eindigde heb ik die gecancelled

Het weer is me reuze mee gevallen, in bijna een maand 1x hele dag regen in Chiang Mai gehad, 2 dagen in Khao Sok (maar dat staat dan ook bekend als 1 vd natste plekken van Thailand) en verder af en toe een buitje. Op de eilanden was het geweldig weer, ben ondanks goed insmeren eerst flink verbrand en was daarna poepiebruin. Klimaat heb ik erg aan moeten wennen, ik kan m'n warmte slecht kwijt dus flink verhitte momenten gehad.

Al met al enorm genoten en fantastische ervaringen opgedaan!
Welkom thuis fromfebruary,jammer van je katje.

Je reis klinkt verder wel helemaal super behalve het ziek zijn dan.
fromfebruary, wat naar van je katje :(. Ik heb dat ruim twee maanden geleden moeten doen, maar vind het nog steeds verdrietig. Tis niet niks!

Over je reis: leuk dat je hier komt vertellen hoe het was! Ik mag over twee dagen en ben best zenuwachtig haha! Hoe is Koh Tao zelf bevallen (even vragen naar de details, ga daar ook naartoe!). Gelukkig was het weer ook goed!
quote:yasmijn schreef op 20 augustus 2013 @ 19:36:

[...]

www.relaxbay.com

We hadden er 3 dagen gepland, is een week geworden.

Is ook erg kindvriendelijk. Niet dat ik dat zoek, maar het viel me op.Dat ziet er goed uit!!
Fromfebruary leuk dat je laat weten hoe het was. Jammer dat je huiskomst minder leuk was. Sterkte daarmee.

Je reis klinkt leuk. Hoe beviel het alleen reizen? Heb je nog tips?
Klinkt als een leuke reis fromfebruary! Wel jammer van het ziek zijn. En je thuiskomst was natuurlijk erg balen.

Hoe is het alleen reizen je verder bevallen? Veel mensen ontmoet?ga je het vaker doen?
quote:Ugglover schreef op 21 augustus 2013 @ 12:19:

[...]

Dat ziet er goed uit!!Dat was het zeker!
Ben aan het kijken voor een hotel/resort op Koh Chang. Welk gebied is leuk om heen te gaan? lonely beach of white sand beach?

Heb toch wel het idee dat je beter van tevoren kunt boeken, wij gaan in de 2e week van januari 2014.

En denk dat we het bij centraal azie gaan houden.

We vliegen vanaf bangkok eerst naar phuket omdat we met oud&nieuw lekker op het strand willen zitten.

Vanaf daar gaan we via bangkok naar de river kwai. Voor de rondreis hebben we ongeveer 8 dgn de tijd, laatste 5 dgn willen we op koh chang verblijven.
Centraal Azië

Wat voor rondreis heb je in gedachte dan? Alleen Phuket - Bangkok - Kanchanaburi - Bangkok - Chang? Dat is wel lekker relaxed!

Ik vond zelf Lonely Beach leuker dan White Sands.
Deze route lijkt mij ook wel relaxed. Heb de route ook nog doorgestuurd naar mijn zus, die werkt op het reisbureau.

Gaan toch wel hotels/vervoer van te voren regelen, voelt beter om dat te doen.

Of zou iemand er nog iets aan toevoegen aan deze route wat in centraal azie ligt?
Waarom heb je het over centraal Azië, je gaat toch gewoon naar Thailand? Is dat voor de google zoekresultaten ofzo?
Centraal Azie behelst wel een iets groter gebied
nou ja bedoelde centraal thailand dan..

Nog meer tips?
Het alleen reizen is me enorm bevallen! Je maakt zo snel contact, ik leerde in Chiang Mai een NL en Duits meisje kennen en uiteindelijk zijn we met ons 3en naar Pai gegaan, daarna vervolgens een week ons eigen ding gedaan en elkaar weer ontmoet op Ko Phangan. Ontzettend leuk hoe dingen zo kunnen lopen, zo ook m'n eerste avond in Bangkok een broer en zus uit NL leren kennen en deze 2 weken later weer ontmoet op Ko Tao.

Ik ben alleen in Kanchanaburi erg op mezelf geweest: alle guesthouses zaten vol dus ik had een bungalowtje voor mezelf. Daardoor weinig contact met anderen, barretjes zaten vooral vol met oude mannen en jonge Thaise meisjes en grote groepen Russen. Overdag vermaakte ik me prima (fietsen, museum bekijken) maar 's avonds miste ik soms wat gezelschap. Achteraf gezien is dit overigens ook niet verkeerd geweest hoor, juist die dagen heb ik heel veel tijd gehad om na te denken, dingen een plekje te geven (ook een doel van deze reis) en ook om bijv. de heftige dingen die ik gezien/gelezen/gehoord heb over WOII (bijv. de Hellfire Pass) goed op me in te laten werken.

Het is me zo goed bevallen, dat ik volgend jaar zeker weer alleen zou gaan als ik geen reismaatje/partner heb. Overweeg dan Laos & Cambodja of een vrijwilligersproject icm vakantie ergens in Afrika. Zou ook graag naar Zuid-Amerika gaan, maar spreek geen woord Spaans En voor alleenreizende vrouwen is Azië een veilige en betaalbare regio, ik was uiteindelijk voor mijn gehele reis (een maand, incl. ticket, twee binnenlandse vluchten en aantal georganiseerde tours) ¤1800 kwijt.
quote:jppi23 schreef op 22 augustus 2013 @ 20:52:

Ben aan het kijken voor een hotel/resort op Koh Chang. Welk gebied is leuk om heen te gaan? lonely beach of white sand beach?

Heb toch wel het idee dat je beter van tevoren kunt boeken, wij gaan in de 2e week van januari 2014.

Ik vond Warapura Resort bij Lonely Beach heerlijk. Er is een zwembadje met bediening, een restaurant met fantastish uitzicht over de zee, en de appartementjes zijn relaxed en redelijk luxe, met een douche onder de sterren!

Het is wel ongeveer 700m lopen naar het zandstrand maar ik vond het zwembadje fijner. Ook was er 's nachts veel kabaal van de bars ernaast maar dat kan je overal in Thailand hebben (dus neem je oordoppen mee), ook bij de meest luxe hotels.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Fromfebruary, leuk om te lezen! Ik reis ook graag alleen en ontmoet dan vaak leuke mensen.

Spaans kun je leren toch? Eventueel tijdens een cursus in Spanje of Zuid-Amerika? Onwijs handig als je dat eenmaal spreekt, je kunt het je hele leven nog in zoveel landen gebruiken. Dus als je van reizen houdt, is het echt de investering waard.

Ik heb in mijn eentje gereisd in Brazilië, Peru en Colombia, is ook goed te doen maar wel beter oppassen dan in Azië, vooral in de grote steden. Ik vind de natuur in Zuid-Amerika veel afwisselender, ruiger en fascinerender dan in Zuidoost Azië. En veel steden en dorpen zijn mooi in koloniale Spaanse stijl gebouwd, met veel gezellige pleinen met bomen en bankjes.

Overigens kun je ook best daar reizen zonder Spaans te spreken, dan doen duizenden toeristen elk jaar. Maar het is wel veel leuker en makkelijker als je met de mensen kunt kletsen.

Veel reisplezier nog!
Fromfebruary, ik zie nu pas je eerdere bericht over je kat, wat vreselijk! Sterkte...
quote:cecilia74 schreef op 23 augustus 2013 @ 22:29:

[...]

Ik vond Warapura Resort bij Lonely Beach heerlijk. Er is een zwembadje met bediening, een restaurant met fantastish uitzicht over de zee, en de appartementjes zijn relaxed en redelijk luxe, met een douche onder de sterren!

[img]http://www.pbase.com/cile/image/120453567/medium.jpg[/img]

[img]http://www.pbase.com/cile/image/120453587/medium.jpg[/img]

[img]http://www.pbase.com/cile/image/120453578/medium.jpg[/img]

Het is wel ongeveer 700m lopen naar het zandstrand maar ik vond het zwembadje fijner. Ook was er 's nachts veel kabaal van de bars ernaast maar dat kan je overal in Thailand hebben (dus neem je oordoppen mee), ook bij de meest luxe hotels.

Ziet er goed uit en aangename prijs!

*zet op lijstje*
Wat zijn de ervaringen met zelf auto rijden in thailand? En hoe is het wegennet daar?

Ben aan het kijken om zelf van bangkok naar de river kwai en naar kao yai national park te rijden en weer terug naar bangkok. Auto inleveren en binnenlandse vlucht naar koh chang.
Geen ervaring mee, ik neem altijd de bus. Ook van Bangkok naar Chang trouwens, duurt maar 5 uur met een luxe touringcar.

Ze rijden daar links he, dat je daar rekening mee houdt...
Welke site kun je goed gebruiken om info op te zoeken over reizen per touringcar in thailand? Ben ff aan t zoeken op internet maar kan t niet zo goed vinden..
Geen idee. Werkelijk op iedere hoek van de straat in Thailand kun je bustickets kopen. Ook in het hoogseizoen.
Jppi23, haal effe een Lonely Planet bij de bibliotheek of koop er een. Het klinkt alsof je echt geen idee hebt wat voor soort land Thailand is om in te reizen. (Bijvoorbeeld zelf rijden is best wel een raar idee daar).

In een reisgids staat helemaal uitgelegd hoe het openbaar vervoer werkt. En ook info over hoe het is om daar zelf te rijden.

Bijvoorbeeld in mijn ouwe LP staat dat de huurauto's meestal oud en slecht onderhouden zijn. En dat er wel verkeersregels zijn maar dat eigenlijk 'anything goes'. Groter verkeer heeft voorrang op kleinere voertuigen, ongeacht borden of officiële regels. Dus heel anders dan Europa. Stoplichten doen het niet altijd en je deelt de weg met vrachtwagens, brommers, racende motoren, fietsers, karren, tuktuks, buffels, geiten etc. Kortom lijkt mij nogal vermoeiend.

Thailand is gewoon heel anders dan Europa. Een ander voorbeeld daarvan is het minder doorzichtige systeem van bussen en dat veel dingen helemaal niet op internet staan, maar je gewoon ter plaatse moet nagaan.
Ik zou er ook echt niet zelf gaan rijden,je zou wel gek zijn...
quote:jppi23 schreef op 23 augustus 2013 @ 08:40:

Deze route lijkt mij ook wel relaxed. Heb de route ook nog doorgestuurd naar mijn zus, die werkt op het reisbureau.

Gaan toch wel hotels/vervoer van te voren regelen, voelt beter om dat te doen.

Of zou iemand er nog iets aan toevoegen aan deze route wat in centraal azie ligt?

Maar is vast nog nooit in Thailand geweest en heeft ook verder geen idee hoe het in Thailand gaat, gezien jouw vragen

OV is spotgoedkoop en de meeste Aziatische landen wil jij echt niet zelf per auto doen.

Haal een reisgids en kijk dan eerst eens in het hoofdstuk met tips over geld (pinnen), ov, reisafstanden, hoe het zit met de slaapmogelijkheden en eten etc, heb je echt heel veel aan.

Dan komen er vanzelf extra vragen en daar willen we je graag bij helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven