Rokende buren

25-08-2013 12:49 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon naast rokers die besloten hebben alleen nog maar buiten te roken. Als ik nu mijn tuindeur, slaapkamerraam (of zelfs alleen de ventilatieroosters daarvan) open heb staan, ruikt het bij mij in huis behoorlijk naar rook. Iemand een idee hoe ik dit tegen kan gaan?
Wij hebben een buurvrouw die buiten iedere sigaret keihard hoestend en half kotsend oprookt. Dit een keer of 20 per dag. Om 6.30 uur begint het feest en zo rond 23.30/00.00 uur wordt de laatste stikkend opgerookt. Inmiddels fungeert zij als onze wekker.

Aan de andere kant de buurman die zware shag rookt. Gelukkig zit hij continue binnen, maar zelfs dan is de rook te ruiken als de deur open staat.

Ik vind het echt super vies en vervelend, maar kan er weinig mee. Mijn probleem denk ik...
quote:Nouschi schreef op 25 augustus 2013 @ 21:35:

[...]

Naam heb je al wel toch? Nee
quote:flakes schreef op 25 augustus 2013 @ 21:38:

Spannend Lebowski!Ja best wel heel erg. Ik ben nogal een struisvogel, ik denk er niet over na, tot het zo ver is
quote:Lebowski schreef op 25 augustus 2013 @ 21:59:

[...]

Nee

Ohwww wat errug. Komen jullie er samen niet uit of weet je niks?

Hulp nodig?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 25 augustus 2013 @ 22:03:

[...]

Ohwww wat errug. Komen jullie er samen niet uit of weet je niks?

Hulp nodig?

Nee we zitten gelukkig wel op één lijn (alhoewel, sómmige suggesties..), maar niks dat boven 'wel leuk' uitstijgt.

Léuke suggesties zijn welkom
Ik zal wel een vreselijk onaangepaste zure kluizenaar zijn, maar het is toch niet gek om hier wat van te zeggen? Het kan nooit de bedoeling zijn dat je binnen in je eigen huis last hebt van de rook van je buren.

Natuurlijk mogen zij in hun eigen tuin een paasvuur maken in november als ze dat willen, als ik er maar geen last van heb.

Nou heb ik ook geen hele leuke buren dus daarom misschien iets minder flexibel Ben zelf wel een sociaal buurmensch verder hoor.
quote:Lebowski schreef op 25 augustus 2013 @ 22:09:

[...]

Nee we zitten gelukkig wel op één lijn (alhoewel, sómmige suggesties..), maar niks dat boven 'wel leuk' uitstijgt.

Léuke suggesties zijn welkom

In welke hoek moet ik het zoeken? Kort, lang, gek, stoer, etc?

Ik dacht dat jij een tijdje geleden op het jongensnamentopic zat toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 25 augustus 2013 @ 22:12:

[...]

In welke hoek moet ik het zoeken? Kort, lang, gek, stoer, etc?

Ik dacht dat jij een tijdje geleden op het jongensnamentopic zat toch?

Hehe ja ik dacht, eens even kijken of er iets tussen zit. Echt, een meisje zou ik er wel vijf weten, is het een jongen

Maar tenzij we het over namen als Belinda of Marlboro gaan hebben geldt dit vast als topicvervuiling ik verhuis wel even naar bovengenoemd topic!
quote:Lebowski schreef op 25 augustus 2013 @ 22:17:

[...]

Hehe ja ik dacht, eens even kijken of er iets tussen zit. Echt, een meisje zou ik er wel vijf weten, is het een jongen

Maar tenzij we het over namen als Belinda of Marlboro gaan hebben geldt dit vast als topicvervuiling ik verhuis wel even naar bovengenoemd topic!On topic dan. Philip
quote:Nouschi schreef op 25 augustus 2013 @ 22:19:

[...]

On topic dan. Philip

Of Peter, of Hunter

Edit, ik ben eruit. Caballero!!
quote:Lebowski schreef op 25 augustus 2013 @ 22:22:

[...]

Of Peter, of Hunter Pall Mall vinnik ook lekker gek..
quote:sole-mare schreef op 25 augustus 2013 @ 22:24:

[...]

Pall Mall vinnik ook lekker gek.. Ook leuk. Maar is dat niet te posh, zo'n dubbele naam?
In de VS zijn er plaatsen waar je thuis niet eens meer mag roken. En het werkt.

California's smoking rate has dropped precipitously in the past three decades. According to the California Department of Public Health, just over a quarter of Californians smoked cigarettes in 1984. In 2010, only 11.9 percent did, leaving California second only to Utah in having the lowest smoking rate in the country.

A review of a number of academic studies on smoking laws by the Center for Disease Control found that not only do restrictions on where people are allowed to smoke increase the number of people who quit smoking, but, by "challenging the perception of smoking as a normal adult behavior," these laws can affect cultural norms surrounding smoking and reducing the number of young people who pick up the habit.

[...]

Of Peter, of Hunter

Edit, ik ben eruit. Caballero!!Smokey?
Morris. Ook leuk!

Nou succes alvast en sterkte met de laatste loodjes. Kan me voorstellen dat dat in de zomer extra zwaar is.

En om on topic te blijven; dat je niet zit te wachten op mijn sigaret, of die van iemand anders.

[...]

Of Peter, of Hunter

Edit, ik ben eruit. Caballero!!

Hoe exotisch! Echt mooi! Komt al paffend met Mexicaanse hoed ter wereld! Gitaartje in handjes.... Que si que no...

Ok, nu mag je mij officieel slaan.
Morris vind ik echt best leuk

Wij dachten ook aan een sombrero, en met zo'n plaksnorretje
quote:flakes schreef op 25 augustus 2013 @ 22:33:

[...]

Hoe exotisch! Echt mooi! Komt al paffend met Mexicaanse hoed ter wereld! Gitaartje in handjes.... Que si que no...

Ok, nu mag je mij officieel slaan.Ik ben zo Hollands als wat en rook ook Caballero
quote:Aminah schreef op 25 augustus 2013 @ 23:01:

[...]

Ik ben zo Hollands als wat en rook ook Caballero

Mogen wij jou nu ook slaan?

Ik zit duidelijk in mijn slaan fase.......... Gauloises! (klinkt als mooi scheldwoord, wanneer op z'n temperamentvol Frans uitgesproken).
quote:flakes schreef op 25 augustus 2013 @ 23:06:

[...]

Mogen wij jou nu ook slaan?

Ik zit duidelijk in mijn slaan fase.......... Gauloises! (klinkt als mooi scheldwoord, wanneer op z'n temperamentvol Frans uitgesproken).Hé, niet zo agressief. Heb je je rustgevende pillen wel gehad
Misschien moet Flakes even in de tuin een sigaretje gaan roken, om tot rust te komen
Morris vind ik ook heel leuk trouwens!

Lucky.
Zo... sigaret op....:-)

Aminah, geen rustgevende pillen nodig. :-)
Niet zo in mijn gezicht blazen hè
quote:Lebowski schreef op 25 augustus 2013 @ 23:26:

Niet zo in mijn gezicht blazen hè Ik loop wel weer heeeelemaal naar de linker vleugel aan de voorzijde van het landgoedhuis, op de veranda. (In het echt 7 stappen naar de andere kant voortuintje van Vinex woning).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven