Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Mies, wat gebruik jij dan nu als anticonceptie?
Hoi allemaal,

Ik ben net gestopt met de pil en in augustus willen we proberen zwanger te worden. Naar aanleiding van buikpijn en een vreemd lange menstruatie was ik op zoek naar info over ontpillen en kwam ik jullie tegen. Zou ik me mogen aansluiten bij dit forum om vragen bij jullie te kunnen stellen en gezellig mee te kletsen over alle spannende dingen die ons te wachten staan?

Liefs
En om maar met de deur in huis te vallen... Welke verschijnselen hadden/hebben jullie bij het ontpillen? Ik lees zoveel verschillende vreemde dingen en ben een beetje benieuwd wat me te wachten staat.
@ rarerooie: welkom!! het wordt hier nog druk! gezellig!!

@ mies: dat heet volgens mij een pessarium. Heb ik ook al opgezocht. Maar... je moet het eerst insmeren met zaaddodende creme, en na de seks moet je het zo'n 5 à 6 uur laten zitten... Vooral dat laatste vind ik niet zo aangenaam... Maar misschien wel een middel om vriendlief te overtuigen?! De ene maand ik een pessarium, de andere maand hij een condoom!

Hhmm, ik heb zo meteen een afspraak bij de huisarts, ik laat jullie weten wat er is uitgekomen!

Voor de rest wil ik hier ff uithuilen! Ga een beetje zielig doen, dus jullie zijn op voorhand gewaarschuwd!

Ik heb vannacht welgeteld 3 uurtjes geslapen... Gisterenavond, vlak voor ik wilde gaan slapen, begonnen de krampen. M'n eerste reactie was: ja zeg, dat is net als voor de operatie. Tweede reactie: ach, dat zal wel normaal zijn. Die plaatsen waar de verklevingen werden weggesneden zullen nog wat pijn doen... Derde reactie (rond 2 uur 's nachts): man dit is niet meer normaal. Op zoek naar pijnstillers, enige dat nog in huis was: dafalgan, daar maar 2 van genomen. Hielp geen bal! Ik heb dan nog tot half 6 wakker gelegen, geprobeerd wat te lezen, nog een pijnstiller genomen. En uiteindelijk toch in slaap gevallen. Om dan om half 9 weer wakker te worden van de pijn.

Nu weet ik het echt niet meer hoor! Meteen naar de huisarts gebeld, en ik mag straks langs. Ik ben gewoon heel bang dat ze zal zeggen dat dit 'normaal' is. Of dat dit vanaf nu voor altijd zo zal zijn... Ik ken m'n lichaam gewoon niet meer!
@ Rarerooie, leuk dat je er ook bij komt! Ben ook net nieuw en zit nog aan de pil dus kan je niets nieuws verklappen

@ BB, Wat vervelend zeg! Ik hoop dat het meevalt, dat het eenmalig was ofzo...kan toch niet zo zijn dat zoiets normaal is?

Gelukkig dat je meteen naar de huisarts kan..succes!
B_B wat naar allemaal voor je! ik wou dat ik iets voor je kon doen meis.

@ justline, wij gebruiken nu condooms ( cd's ) en dat is totaal geen probleem maar we hopen in de nieuwe mnd te beginnen even kijken hoe het met de emoties gaat dan maar tot nu toe gaat het naar de situatie prima ( maandag 26 mei is me vader overleden ) en we kijken er erg naar uit zeker na de reactie van me moeder en broertje, die begon zelfs al... nou bij ome broertje mag alles hoor! gaan we zwemmen en het kindje mag altijd de heeele dag bij ome broertje achter de pc enzo haha die zag het al helemaal zitten!

@ rarerooie, het verschilt heel erg per persoon, bij mij is alles wel iets gevoeliger vooral me borsten maar voor de rest is alles wel redelijk normaal en stabiel zoals de cyclus. maar je hoort ook wel verhalen van 2 keer achter elkaar ongesteld worden en een super lange cyclus het is niet echt zeker hoe zo iets verloopt.

ik heb trouwens de boeken pap mam vertel eens gekocht, dan kunnen je ouders voor jou invullen ( of kan je zelf invullen als je eigen kindje er is ) en dat willen we geven als we 'iets' te vertellen hebben echt zo leuk jammer dat ik nu geen vader meer heb.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
W
@ Rare rooie welkom! Ik zit ook nog tot september aan de pil dus kan ook niks zeggen erover. Maar vertel eerst iets over jezelf. woon je samen, ben je getrouwd, waar kom je vandaan?

@ Mogalie: Ben je al begonnen in het boek?
ik zit nu even op te zoeken wat kinderopvang kosten wat een geld zeg!! sjeeeetje. tot nu toe komt alles waar ik heb gekeken in deze richting ( als hier onder ). bijna 500 euro per mnd kwijt dan aan opvang maar ik heb wel een eigenbedrijf dus ik kan ook niet heeel veel vrij hebben natuurlijk ( ik ga er nu van uit dat ik de helft minder ga werken maar wil uit eindelijk wel zeker 30 uur blijven werken. maar vriend en ik wilde ook dat ik een ochtend thuis ben en dan de middag wisselen we elkaar af dus is hij dan de middag thuis en als het goed is kan dat ook wel met zijn werk.

Contract van 7.30 uur tot 18.00 uur:

1 dag opvang per week kost per maand € 272,24.

Contract van 7.00 uur tot 18.30 uur:

1 dag opvang per week kost per maand € 295,23.

(Met dit contract krijgt u 1% korting op het factuurbedrag.)

Contract voor halve dagen ( 6 uur per dag);

van 7.00 tot 13.00 uur of van 12.30 tot 18.30 uur:

½ dag opvang per week kost per maand € 155,55.
@ Mies: als ik het goed begrijp en je wilt je kind 3 dagen naar de opvang brengen kun je net zo goed thuis blijven?

Ik zla hier in de regio eens gaan googlen.
Even een korte kennismaking dan. Ik heb een lieve vriend van 39, zijn 1,5 jaar samen, we wonen daarvan nu ruim een half jaar samen in een mooi huisje in Zuid Holland, ik ben 26 (vanaf 7 juli 27), 10 jaar aan de pil geweest en wilde heel graag van de hormonen af, willen graag beide een kind, relatie voelt goed, dus van het een gaat het ander komen. Vanaf augustus gaan we voor het echie, voorlopig even met condoom, kan je ook lol mee hebben toch! Trouwen komt later wel, dat is hij geweest, dus wilt daar nog mee wachten, we hebben de tijd.

Ik ben muziekdocent en nu al begonnen met het schrijven van kinderliedjes voor de kleine die nog komen gaat. Leuke bezigheid en voorbereiding, alvast een beetje vooruit genieten.

Zoals sommigen over mij zeggen, mijn eierstokken rammelen, ook wel gezegd, ik wil heel graag kinderen. Ik vind het wel erg spannend, want nu maar hopen dat het ook lukt zoals we willen. In ieder geval gaan we ervan genieten.

Nou, alvast bedankt voor de reacties op mijn vraag. Als jullie nog iets tegenkomen over ontpillen hoor ik het graag en ik hou jullie natuurlijk ook op de hoogte.
@ poca, ja dan kan ik beter me bedrijf weg doen en fulltime mom worden en dat zie ik ook niet voor me.

ik wil liever elke dag een halve dag ( ochtend ) werken en een dag volledig ( woensdag ) dan dat mijn kind hele dagen op het kdv zit gevoelsmatig is dat denk ik.

nou ik ben weer een verst verkoopplan brouwen druk druk druk dus.
@ rarerooie: Gezellig, kom erbij. Zoals je in de tabel kunt lezen ben ik ook nog aan de pil, dus kan je niks vertellen.!

@BB: klote joh die pijnen. Ik hoop ook dat het bij mij niet zo terugkomt als dat het was, niet te houwen!

Wat een kosten zeg! Ik wil zelf toch wel graag 3 dagen blijven werken, maar als ik dit zo zie kan je indd beter stoppen!
Als ik die kosten zo zie kan ik gewoon best helemaal geen job gaan zoeken. Gewoon meteen aan kindjes beginnen en full-time mama worden.

Hhmm, nee, denk dat ik dan echt wel de muren opklim van verveling. Niet dat kinderen me zo saai lijken (verre van) maar wil toch ook wel wat anders om handen hebben. Ook het gezondste voor je kindjes, denk ik... Wanneer er meer kindjes zijn zou ik het misschien toch wel overwegen om minstens halftijds te gaan werken, of misschien wel loopbaanonderbreking te nemen...

Een vriendin van me wilde nog wel graag een derde kindje, zij is altijd voltijds blijven werken, om de kinderopvang te kunnen betalen... Nu blijkt dat dat derde kindje alvast een vriendje meebrengt (tweeling) ... M'n vriending heeft eerst overwogen om dan maar halftijds te gaan werken. Maar dan kunnen ze de opvang helemaal niet meer betalen (zelfs als zij de kinderen dan halftijds opvangt). En zij verdient HELEMAAL niet slecht. Oplossing: stoppen met werken en kids zelf opvangen.

Bovendien moeten zij nu ook verhuizen, grotere auto kopen, nieuw babygerief aankopen (ze hadden alles al, maar dan wel voorzien op 1 baby),... Geen lachertje denk ik zo... Al bij al is, na de schok, wel erg blij met de komst van de tweeling!
En dan nu het verhaal van de huisarts!

Om te beginnen beetje slecht nieuws: buikpijn zal waarschijnlijk altijd zo blijven. Misschien betert het wel als de littekens wat genezen. (Er is dus nog hoop!!) Maar de oorzaak van mijn pijn is dus niet helemaal weggenomen met de verklevingen. Waarschijnlijk wel wat getemperd.

Bovendien merkte ik tijdens het fietsen (wat ik anders gewoon niet aandurfde want het voelde alsof alles binnenin me scheurde of zo), dat dat 'scheuren' wel gedaan was. Hooguit nog een pijnscheut wanneer ik over een bultje fietste. Best doenbaar dus. Maar waarschijnlijk vanaf nu dus 1 dag hevige pijn. Maar daar kan ik best mee leven, in vergelijking met vroeger! En misschien geneest het nog wel volledig.

Goed nieuws: kan zijn dat ik van alles veel minder last ga hebben wanneer ik stop met hormonen... Tegendeel kan helaas ook. Maar dat weet ik alleen door het uit te testen. Na de laatste ring dus geen nieuwe meer en zien wat 't geeft! Ofwel heb ik nu veel minder hevige maandstonden zonder hormonen, ofwel nog veel hevigere. Ik moet nu drie maanden proberen zonder om dit te weten te komen (na drie maanden heb je ongeveer je normale cyclus terug).

Niet hormonale én betrouwbare anticonceptie die ze mij aanraadde:

- condoom + zaaddodende creme = even betrouwbaar als pil/spiraal. Desnoods even controleren nadien (laten vollopen met water) maar hoeft volgens haar zelfs niet.

- spiraal, in mijn geval gynefix. Maar kende ze niet voldoende dus moet ik eerst nog met m'n gynaecoloog bespreken.

- nfp (natural family planning): als je dit goed gebruikt minstens even betrouwbaar als pil/spiraal. Maar ik moet nog informeren bij die vereniging om te vragen of dit ook gaat in verband met onregelmatig leven en zo. Want ik wil nu ook weer niet alle feestjes of zo hiervoor laten.

M'n huisarts zei er wel bij dat ze dit niet zou aanraden als ik geen stabiele relatie had + kinderwens.

Wat ze mij niet aanraadde was vrouwencondoom/pessarium wegens te omslachtig. Ook enig ander spiraal dan gynefix. Ik heb al een kleine baarmoeder wat het risico op neveneffecten alleen maar nog vergroot.
Bovendien heeft ze me, moest ik toch te veel last hebben zonder hormonen, een staaltje meegegeven van een nieuwe, lichte pil. Maar dus eerst proberen zonder!

Net met vriendlief gebeld en hij heeft zelf (!!!) gezegd dat we dan wel drie maanden met condoom proberen en dan zien of ik zonder hormonen voort wil of toch maar terug de pil wil (ring wil ik niet meer). Pil: problemen opgelost. Zonder hormonen: zoeken we een oplossing: of spiraaltje, of nfp. Tenzij hij de condoom ondertussen zo gewoon is, en het zelfs geen erg meer vindt -ijdele hoop-...?!

Ik hoop dat jullie er alvast wat mee zijn?
W
...
Jeetje meiden...1 dag niet kijken en meteen 3 pagina's moeten lezen. Jullie hebben goed jullie best gedaan!

@RR, welkom! Ontpillingsverschijnselen bij mij zijn alleen maar positief: beter humeur en meer zin in sex. Ben nog niet ongesteld geweest, dus misschien dan het dan even afzien is. Maar denk dat je jezelf vooral niet gek moet maken en het gewoon lekker op z'n beloop moet laten.

@Poca, boek is interessant, alles staat helder uitgelegd. maar misschien mis ik op sommige punten diepgang. Ben er nog niet helemaal uit....

@allemaal, boek van Babyboom is binnen. Ga er vanavond in bed even in bladeren!

@Lisa, waar ben je? Ben je weer weg?

Mooi dat NL gisteren gewonnen heeft!

En vandaag een superdag op werk gehad. Heerlijk! Nu even lekker relaxen op de bank en dan Net5 kijken. Verder niks boeiends te melden.

Ben vast vergeten te reageren op een hoop vragen/onderwerpen, maar die heb ik niet kunnen onthouden omdat er zoveel was geschreven.....

Daaaaaag
ow, daar ben je alweer, lisa! Gezellig
...
Jeetje dames, wat hebben jullie veel geschreven. Ben ik even een dagje werken staat het hele forum vol.

@BB: jeetje vervelend zeg van die buikpijn. Hopelijk werkt het stoppen met hormonen.

Momenteel ben ik nog aan de pil maar heb al meerdere mensen gehoord over positieve ontpillingsverschijnselen (libido). Ik ga pas in september stoppen met de pil om 2 redenen: zie niet zo snel goede andere anticonceptie behalve condooms en dat vinden vriend en ik maar gedoe en bovendien wil ik op vakantie strakjes niet ongesteld zijn en evt ziek.

@mogalie: ik ben erg benieuwd naar het Babyboom boek. Heb het ook maar besteld toen ik hier las dat het maar 5,72 kost. Mijnheer Kroket vindt het allemaal een beetje voorbarig, maar ja.

Ik woon trouwens in de provincie Utrecht, niet in de stad Utrecht.
oh en welkom rarerooie. Krijg ik zelf zo'n warm welkom vergeet ik jou welkom te heten.
Zooo ook hier het boek besteld. Ik kan natuurlijk niet achterblijven en al helemaal niet voor die prijs!

Kan ik me weer helemaal gaan verheugen op het kindje maken/kindje krijgen haha!
Fijn dat jullie zulke positieve reacties hebben op het stoppen met de pil, ik hoop dat ik dat ook heb

Niets gewonnen in de staatsloterij...ach je kan niet alles hebben.

5,72 dat kan er nog wel vanaf....ik ga hem eens bestellen, vriendlief zal het ook wel heel erg voorbarig vinden, ach mannen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven