Er ouder uitzien
woensdag 28 augustus 2013 om 14:03
Vanaf volgende week begin ik bij mijn eerste echte baan, en ik heb er echt veel zin in. Het probleem is alleen, dat ik pas 21 ben, en er eigenlijk nog veel jonger uitzie. Ik ben bang dat ik hierdoor minder serieus genomen word op mijn werk, dus ik wil er graag wat volwassener uitzien. Dus aan jullie de vraag: wat kan ik qua haar, kleding en make-up doen om wat ouder te lijken? Make-up draag ik nu nauwelijks, dus ik denk dat er op dat vlak sowieso winst te behalen valt. Maar welke kleuren moet ik wel gebruiken, welke producten moet ik sowieso laten staan, etc?
De meeste van mijn aanstaande collega's lopen trouwens gewoon in (min of meer) vrijetijdskleding. Geen flipflops en hotpants, maar spijkerbroeken en gympen zie je geregeld terug.
De meeste van mijn aanstaande collega's lopen trouwens gewoon in (min of meer) vrijetijdskleding. Geen flipflops en hotpants, maar spijkerbroeken en gympen zie je geregeld terug.
woensdag 28 augustus 2013 om 14:21
Ik word een groot deel van mij leven jonger geschat dan ik ben.
Dat heb ik lang onprettig gevonden; maar nu zie ik het gewoon als iets dat bij me hoort.
Op mijn werk wordt ik beoordeeld op wat ik doe; daar speelt het niet echt mee.
Gewoon je werk serieus doen en laten zien wat je kan, zou ik je aanraden.
Maar als je toch iets wilt doen om ouder te lijken, zou je inderdaad iets met je kapsel kunnen doen.
Wat korter haar, vind ik vaak wel wat ouder lijken. (Hoewel het bij sommigen ook wel een beetje jongetjes-achtig maakt)
En qua kleding vind ik wat "nettere" kledingstukken wat ouder maken dan "sportieve".
Dat heb ik lang onprettig gevonden; maar nu zie ik het gewoon als iets dat bij me hoort.
Op mijn werk wordt ik beoordeeld op wat ik doe; daar speelt het niet echt mee.
Gewoon je werk serieus doen en laten zien wat je kan, zou ik je aanraden.
Maar als je toch iets wilt doen om ouder te lijken, zou je inderdaad iets met je kapsel kunnen doen.
Wat korter haar, vind ik vaak wel wat ouder lijken. (Hoewel het bij sommigen ook wel een beetje jongetjes-achtig maakt)
En qua kleding vind ik wat "nettere" kledingstukken wat ouder maken dan "sportieve".
woensdag 28 augustus 2013 om 14:55
http://www.trendystyle.ne ... ingtips/ouderuitzien.html
http://www.misslipgloss.nl/er-ouder-uit ... t-make-up/
http://mens-en-gezondheid ... r-middel-van-make-up.html
http://nl.wikihow.com/Zo-zie-je-er-ouder-uit
http://www.misslipgloss.nl/er-ouder-uit ... t-make-up/
http://mens-en-gezondheid ... r-middel-van-make-up.html
http://nl.wikihow.com/Zo-zie-je-er-ouder-uit
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 28 augustus 2013 om 14:56
Zolang je niet in een mickey mouse t-shirt gaat rondlopen denk ik dat je je niet druk hoeft maken om je kleding.
Verder gewoon jezelf zijn en sterk in je schoenen staan.
Ik word zelf ook altijd jonger geschat door mijn uiterlijk, maar als mensen mij leren kennen vragen ze zich echt af hoe oud ik ben. Als ze mij op mijn gedrag moeten beoordelen vinden ze mij namelijk een stuk volwassener overkomen dan dat ik werkelijk ben.
Verder gewoon jezelf zijn en sterk in je schoenen staan.
Ik word zelf ook altijd jonger geschat door mijn uiterlijk, maar als mensen mij leren kennen vragen ze zich echt af hoe oud ik ben. Als ze mij op mijn gedrag moeten beoordelen vinden ze mij namelijk een stuk volwassener overkomen dan dat ik werkelijk ben.
woensdag 28 augustus 2013 om 14:58
Ik heb ook zo'n collega. Lief klein meiske als je haar ziet, maar een kei in haar vak en ze weet het ook goed te brengen zoals ze het wil. Komt een ieder snel genoeg achter en zou voldoende moeten zijn.
Vind het jammer om te zien dat ze "ouwelijke" kleding draagt, veel make-up en enorme hakken waar ze mijns inziens niet fatsoenlijk op kan lopen. Wat mij betreft lijkt ze soms meer op een stewardess.
Misschien is het haar stijl, maar het is niet mijn stijl en ik denk dat ze er veel leuker uit zou zien als ze zich wat jonger (niet tienerachtig, amar gewoon naar haar leeftijd) zou kleden. Das mijn mening.
Vind het jammer om te zien dat ze "ouwelijke" kleding draagt, veel make-up en enorme hakken waar ze mijns inziens niet fatsoenlijk op kan lopen. Wat mij betreft lijkt ze soms meer op een stewardess.
Misschien is het haar stijl, maar het is niet mijn stijl en ik denk dat ze er veel leuker uit zou zien als ze zich wat jonger (niet tienerachtig, amar gewoon naar haar leeftijd) zou kleden. Das mijn mening.
woensdag 28 augustus 2013 om 15:15
quote:yasuko schreef op 28 augustus 2013 @ 15:02:
Het zal wel meevallen.
Bijna iedereen denkt er jonger uit te zien.
Ik hoor niet anders.Als mensen mijn leeftijd schatten dan tel ik daar automatisch 2-3 jaar bij op om de "ik wil je niet beledigen door je te oud in te schatten"-factor te compenseren. ZOuden meer mensen moeten doen....
Het zal wel meevallen.
Bijna iedereen denkt er jonger uit te zien.
Ik hoor niet anders.Als mensen mijn leeftijd schatten dan tel ik daar automatisch 2-3 jaar bij op om de "ik wil je niet beledigen door je te oud in te schatten"-factor te compenseren. ZOuden meer mensen moeten doen....
woensdag 28 augustus 2013 om 16:31
woensdag 28 augustus 2013 om 17:06
Lekker jezelf blijven en dragen wat je leuk vindt.
Ik ben ook van jouw leeftijd en werk in een team met collega's die veelal minimaal twee keer mijn leeftijd plus een aantal jaar daar bij bovenop hebben. Ook ik word op uiterlijk vaak (veel) jonger geschat, echter op mijn capaciteiten word ik door mijn collega's gewoon gezien als en gewaardeerd als volledig teamlid. Word gewoon fijn serieus genomen dus.
Maak je niet druk, doe lekker je werk en veel plezier!
Ik ben ook van jouw leeftijd en werk in een team met collega's die veelal minimaal twee keer mijn leeftijd plus een aantal jaar daar bij bovenop hebben. Ook ik word op uiterlijk vaak (veel) jonger geschat, echter op mijn capaciteiten word ik door mijn collega's gewoon gezien als en gewaardeerd als volledig teamlid. Word gewoon fijn serieus genomen dus.
Maak je niet druk, doe lekker je werk en veel plezier!
woensdag 28 augustus 2013 om 18:24
Ik werd vroeger altijd ouder geschat (ik was op mijn dertiende al 1.86 m.; ben niet meer gegroeid in de lengte
sindsdien) en nu vaak jonger. Ik ben nu 33 en moest me laatst legitimeren bij de Gall & Gall voor een fles rosé... Dat vond ik toch ook wel weer een beetje raar. Ik kwam toen wel in m'n sportkleding, zonder make-up en met m'n haar in een staart (lang en blond).
Wat mij helpt: zakelijke kleding, wat make-up en verder gewoon serieus zijn in je werk. Ik ben vaak genoeg onderschat, maar dat gaat snel over als ze me leren kennen. Het kan ook een voordeel zijn; ik voer wel eens een rechtszaak waarin de tegenpartij op het eerste gezicht denkt mij gemakkelijk te kunnen 'overrulen'. Totdat ze erachter komen dat ik echt niet alleen maar schattig en bleu ben
.
Wat mij helpt: zakelijke kleding, wat make-up en verder gewoon serieus zijn in je werk. Ik ben vaak genoeg onderschat, maar dat gaat snel over als ze me leren kennen. Het kan ook een voordeel zijn; ik voer wel eens een rechtszaak waarin de tegenpartij op het eerste gezicht denkt mij gemakkelijk te kunnen 'overrulen'. Totdat ze erachter komen dat ik echt niet alleen maar schattig en bleu ben
woensdag 28 augustus 2013 om 18:39
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk dat ik het gewoon houd bij af en toe een blazertje aan, geen gympies, en mijn haar niet in een staart doen. En vooral mezelf zijn en laten zien dat ik inderdaad niet voor niets ben aangenomen: ik heb natuurlijk gewoon de kennis en vaardigheden die ik moet hebben, en daar komen mijn collega's (en klanten) gauw genoeg achter