alleen thuis

29-08-2013 21:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden is er bij ons in de schuur ingebroken en zijn er 2 fietsen gestolen. De sleutels zaten er nog in.. Daar hebben we nu wel van geleerd, altijd fiets op slot, en altijd de poort goed dicht.

Nu ben ik alleen thuis (zusje en ouders op vakantie) en net zag ik buiten het licht aan gaan. We hebben licht dat automatisch aangaat als je langs de deur loopt.

De katten kunnen het niet zijn die zijn al binnen. Ik hoorde net ook gedompte stemmen en ben snel naar boven gegaan. Ik vraag me af of ik me dit indenk. Ik durf niet te kijken, ben een angsthaas!
Kun je van boven iets uit het raam zien?
Alle lampen aan doen, tv of radio aanzetten oftewel... laat weten dat er iemand in huis is. Voelt vaak prettiger met alle lampen aan ook.
Als het licht aan gaat staan eventueel kwaadwillenden vol in het licht. Het lijkt me sterk dat ze dan op hun gemak jouw deur gaan open breken. Ik neem aan dat je die op slot hebt gedaan?

Het waren vast buurtkatten.

En kun je buren bellen? Of een vriend of vriendin?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het lijkt mij een beter plan de politie te bellen dan hier te gaan zitten forummen.
He bah wat eng
@ cato, vind het eigenlijk best grappig, dat to en topic opent ipv vriend/kennis/Fam. Te bellen

@to

Kijk eens uit het raam?
Gelukkig had ik de deuren beneden al op slot gedaan. Ik kijk van boven af op de schuur en kan het niet goed zien. Mijn raam staat wel open, en ik hoorde net weer gefluister, dit keer verbeeld ik me het niet!! Naast dat ik bang ben word ik hier zo nijdig om, ze moeten van onze spullen af blijven waar mijn ouders hard voor moeten werken!! Moet ik wat roepen vanuit mijn raam?
En? Ben je al aan gaan kijken uit het raam?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Donderstraal op ik bel NU de politie!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@cateautje,

Politie bellen.. Straks is er niemand? Staat zo paniekerig
Dat roepen daarna de lichten aan. klappen me de ramen, nog een keer roepen...
Nee joh gewoon uit het raam roepen.... en als het de buurjongen is met zijn vriendinnetje dan schrikken ze dus.. Nou en?
+1 en
En?
@to tegen de tijd dat jij reageert is je schuur en huiskamer leeg! Ik vind Enn's opmerking prachtig! Roep dat je de politie belt!
' de politie is onderweg '
Internagelaktisch
quote:bettiepage schreef op 29 augustus 2013 @ 22:06:

@cateautje,

Politie bellen.. Straks is er niemand? Staat zo paniekerigDe politie is de overtuiging toegedaan dat je nooit voor niets belt.
Bang? Je zit binnen met de deuren dicht ....

Boos moet je worden.... boven blijven heel veel lawaai maken en héél boos worden.
Ik riep net "Is daar iemand? Hallo??"

Geen reactie, dus ik nog een keer: "Wie is daar?"

Maar ik hoor niks!
quote:bettiepage schreef op 29 augustus 2013 @ 22:09:

Ik riep net "Is daar iemand? Hallo??"

Geen reactie, dus ik nog een keer: "Wie is daar?"

Maar ik hoor niks!Nog een keer roepen dat je de politie belt.
Met de telefoon aan je oor en daarna alle lampen in het huis aandoen.
@bettie

Had je verwacht dat ze zouden antwoorden met: ja hallo, inbreker hier, we komen je schuur uitruimen?
Ken je de buren? Kan je die bellen dat ze even komen? Kan je samen met de buurman de schuur inspecteren.
quote:yagmur schreef op 29 augustus 2013 @ 22:10:

@bettie

Had je verwacht dat ze zouden antwoorden met: ja hallo, inbreker hier, we komen je schuur uitruimen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven